Superventes

De Wikipedia

Denómase superventes o bestseller a aquel llibru, discu, película o videoxuegu que, gracies a la gran aceptación que tien ente'l públicu, pasa a formar parte de les llistes de «los más vendíos». La espresión tamién puede utilizase pa señalar el valor académicu o artísticu de la obra, o bien pa destacar la fama qu'adquirió pal públicu xeneral. Pese al usu que pueda faese del términu, hai que destacar que'l fechu de calificar a una obra como «superventes» implica namái eso: un gran nivel de venta y d'espardimientu, y non necesariamente una gran calidá o rigor académico.

Estratexa de mercadotecnia[editar | editar la fonte]

Téunicamente, el términu bestseller o superventes nun ta acomuñáu a un nivel de ventes específicu (un númberu d'exemplares vendíos nun periodu determináu). Por esta razón, de cutiu les cases editoriales utilizar llibremente como estratexa de mercadotecnia a favor de ciertes obres, yá sía afirmando na so publicidá que se trata d'un best seller o incluyendo un sellu na portada que lo identifica como tal. De toes formes, una bona parte de los best sellers contemporáneos llegaron a selo de resultes d'una bien entamada promoción, dirixida poles industries editoriales, na que se tomaron en cuenta los gustos, les esixencies de consumu y les mires d'un públicu de mases.

Llistes de superventes[editar | editar la fonte]

Por tanto, les llistes de superventes suelen funcionar, a nivel empresarial, como un indicador de rentabilidá pa les editoriales y como un mediu de publicidá, yá que dan a conocer el productu ente los potenciales compradores. Davezu, éstos empresten atención a felicidaes llistes porque-yos dexen atopar con mayor rapidez y facilidá dellos llibros que puedan interesa-yos. A esto hai qu'añader el valor que pueda tener pa los autores la inclusión de les sos obres dientro de les llistes de superventes, daqué que se traduz nun aumentu de prestíu y de beneficiu económicu.

El superventes como novela comercial[editar | editar la fonte]

A pesar del significáu orixinal de la pallabra, el términu superventes utilizar pa referise a una novela comercial destinada al «gran públicu».

Bestseller («meyor vendíu») cola que na década de los años venti d'esti sieglu empezó a denominase al llibru que, en determináu periodu de tiempu, consiguiera una mayor venta y espardimientu nacional o internacional. Los sociólogos qu'investiguen el fechu del espardimientu de la cultura destaquen la complexidá y relatividá de llibru concretu. Puede haber razones llingüístiques (una obra n'inglés tien más espardimientu, por cuntar con un mercáu más ampliu de falantes y conocedores d'esi idioma), económiques y culturales: alto nivel de vida y alfabetización del públicu al que se dirixe.. Sicasí, pueden contribuyir especialmente a dichu ésitu les condiciones de la canal escoyida pa la so tresmisión y distribución. Asina, cola llegada de la radio, el cine y la televisión, la propaganda, qu'antes s'amenorgaba a la prensa, amplia poderosamente los sos medios d'influencia na masa, lo que motivó qu'obres como Tarzan, de Y. R. Burroughs o Love Story, d'Erich Segal, tuvieren una acoyida insospechada. Sicasí, puede haber razones non puramente propagandístiques, sinón de raigañu ideolóxicu, yá sía relixosa, política o social, qu'espliquen el fechu de que, por casu, la Biblia sía un bestseller permanente, o que, nel so tiempu, ser el Manifiestu del Partíu Comunista, de Marx-Engels, Mein Kampf, d'Adolf Hitler, El Llibru Coloráu de Mao. Per otra parte, los bestsellers coincidieron frecuentemente con obres representatives de la cultura popular o de mases, d'escasa calidá estética, como asocede con determinaes noveles policiaques del tipu de les d'Agatha Christie, a les que se engloba sol rótulu de paraliteratura. Sicasí, determinaos llibros d'induldable valor artísticu llograron una inesperada acoyida del públicu, como asocedió con El nome de la rosa, d'O. Ecu, o les Memories d'Adriano, de M. Yourcenar. De toes formes, una bona parte de los bestsellers contemporáneos llegó a selo de resultes d'una bien entamada promoción propagandística empobinada poles industries editoriales que tuvo en cuenta los gustos, esixencies de consumu y mires d'un públicu de mases.”
Demetrio Estébanez Calderón, Diccionariu de términos lliterarios[1]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Estébanez Calderón, D. (1996/2004). Diccionariu de términos lliterarios. Alianza Editorial. España. 1152 pp. ISBN 9788420685816