Sulfatu de amonio

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Plantía:Ficha de compuestu químicu El sulfatu d'amonio ye una sal que la so fórmula química ye (NH4)2SO4. Color: blancu. Aspeutu: Cristales

Usu[editar | editar la fonte]

Utilízase como floculante y, amás, como un reactivu en purificación d'ácidos (siempres que les proteínes sían solubles en mediu básicu y con presencia de NaCl o cloruru potásicu) para bastiar proteínes solubles. En bioquímica, usar pa bastiar fraccionadamente les globulines que nun son solubles n'agua y p'estremales de les glóbulos coloraos. Les globulines puédense redisolver pa faer subsecuentes analises, como pue ser la estracción d'una proteína en particular por cromatografía d'afinidá con NaCl.

El Sulfatu de Amonio ye escelente componente pa la llamada precipitación fraccionada, porque, ente otres coses, fai que l'agua compita ente la disolución d'esti sal o de la proteína (formada por munchos grupos carboxilo y amonio), causando que bastie la proteína con tres aminoácidos.

N'agricultura ye usáu llargamente como garbanzos, tantu pa fertirrigación como p'aplicación direuta al suelu por productores d'hortolices. El Sulfatu de Amonio de cutiu llógrase como un productu residual de la fabricación del nylon. La frecuencia de defectos d'Azufre promueven el so mayor usu como fonte de Nitróxenu (Al) y d'Azufre (Sol).

Producción del Sulfatu de Amonio[editar | editar la fonte]

Pa la so producción esisten distintos procedimientos, tolos cualos fúndanse mayoritariamente na reacción:

2NH3 + H2SO4 → (NH4)2SO4

D'esta manera faise pasar amoniacu gaseosu entemecíu con vapor d'agua por un saturador, provistu con un agitador, que contién una disolución enchida de sulfatu de amonio y na que se caltién un 2% de ácidu sulfúrico llibre. Con esto de manera continua. Según otru procedimientu, nuna cámara a 100ºC pulverízase ácidu sulfúricu concentráu y gas NH3, colo que l'agua se evapora y el sal seco deposítase no fondero. Otra vía posible ye por aciu la reacción de sulfatu cálcicu col bicarbonatu de amonio pa bastiar el carbonatu cálcicu, lliberar dióxidu de carbonu:

CASU4 + 2(NH4)HCO3 → CACU3 + (NH4)2SO4 + CO2 + H2O

Referencies[editar | editar la fonte]



Sulfato de amonio