Suiyuan

De Wikipedia
Provincia de Suiyuan.

Suiyuan (chinu simplificáu: 绥远, chinu tradicional: 绥远, pinyin: Suíyuǎn; Wade-Giles: Suiyuan) foi una provincia histórica de China. la capital de Suiyuan foi Guisui (agora Hohhot). L'abreviatura ye 绥 (pinyin: sui). L'área qu'enantes correspondía a Suiyuan averar a les güei ciudaes con nivel de prefeutura de Hohhot, Baotou, Wuhai, Ordos, Bayannur, y partes d'Ulaan Chab, parte güei de la Rexón Autónoma de Mongolia Interior. Suiyuan foi nomáu por un distritu de la capital establecida na dinastía Qing.

Na década de 1930 Suiyuan foi ocupada pol señor de la guerra de Shanxi, Yan Xishan, quien minó'l fierro de la provincia, reorganizó les finances de la mesma, y pusó a más de 4.000 hectárees (16 km²) de tierra so cultivu per primer vegada. La mayor parte de la mano d'obra y asentamientu de Suiyuan nesti tiempu realizar con llabradores y soldaos de Shanxi, so la direición d'oficiales retiraos del exércitu de Yan. El control de Suiyuan per parte de Yan foi abondu por que un periodista referir a Suiyuan como una "colonia" de Shanxi.[1]

Mientres la Segunda guerra sino-xaponesa una de les campañes tuvo llugar en Suiyuan. La provincia convertir nuna parte del estáu títere de Mengjiang de 1937 a 1945 sol dominiu xaponés.

Na guerra civil china de 1935, el líder comunista Mao Zedong prometió a los líderes mongoles una "autonomía unificada" qu'incluyiría a toles tierres mongoles "históriques" dientro de China, a cambéu del sofitu mongol contra'l Kuomintang. Esta promesa inclúi la declaración de que "so nenguna circunstancia otros grupos étnicos non mongoles dexaríase-yos ocupar la tierra de la nación mongol interior". Sicasí, tres la victoria comunista en 1949, el alministradores de los que llueu seríen territorios mongoles de mayoría Han (el mayor d'ellos yera Suiyuán con una población de más de 2 millones), aguantar a l'anexón a la nueva Rexón Autónoma de Mongolia Interior. En 1954, Mao llegó a un alcuerdu con Suiyuan, qu'axustaba que los mongoles fadríense cargu de l'alministración de Suiyuan, pero ensin espulsar a los nativos Han del territoriu. Uradyn Bulag señala que "irónicamente", les ambiciones de los mongoles territoriales contra Suiyuan dio llugar a que se conviertan nuna "minoría dientro de la so propia rexón autónoma".[2]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Gillin, 128.
  2. Bulag, Uradyn (2010). «Alter/native Mongolian identity», Chinese Society: Change, Conflict, and Resistance. Taylor & Francis, páx. 266–268.