Sturnella superciliaris

De Wikipedia

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Sturnella superciliaris
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Icteridae
Xéneru: Sturnella
Especie: S. superciliaris
(Bonaparte, 1851)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

'''Sturnella superciliaris[1] ye una ave paseriforme de la familia Icteridae qu'habita nel continente americanu. Magar el so nome y color, pertenez al mesmu xéneru que los praderos, y ta menos rellacionáu col grupu de los tordos capitanes.

Distribución y hábitat[editar | editar la fonte]

Esta ave vive nel nordeste de Brasil y na parte sur de Suramérica, a lo llargo de Perú, Paraguái, Uruguái y Arxentina. Les poblaciones del sur son parcialmente migratories.

Al igual qu'otros loicas, acomuñar col campu abierto, incluyendo praos, camperes y zones de cultivu, preferentemente con arbustos baxos y barganales artificiales por que los machos puedan posase y cantar. El machu vuela a un altor máximu de diez metros, y depués baxa coles ales plegaes mientres canta nuna especie de runfíu, siguíu por una serie de notes entecortaes.

Nial[editar | editar la fonte]

El pechu coloráu constrúi un nial fondu sobre'l suelu, en forma de copa y arrodiáu per campera, ente pacionales altos. Polo xeneral, les distintes pareyes añeren cerca unes d'otres y la fema deposita ente trés y cinco güevos de color coloráu parduzu cada vegada. Esta especie sufre l'amenaza de los tordos, quien actúen como parásitos; nuna ocasión atoparon diecinueve güevos de tordu con un güevu de pechu coloriáu nel mesmu nial.

Descripción[editar | editar la fonte]

El pechu coloriáu ye un pequeñu ictérido. El machu tien un plumaxe mayormente negru, con gargüelu, pechu y parte cimera de les ales de color coloráu intensu y una llinia blanca xunto a los güeyos. La fema tien la parte cimera de les ales d'un color ocre, pates de color claru y llinies blanques sobre la cabeza y cerca del güeyu. Los pichones son similares a les femes, pero de plumaxe más claru.

Esta especie ta rellacionada bien cercanamente col tordu pechirrojo, S. militaris, que vive más al norte, y d'antiguo yera considerada una subespecie del pechu coloráu. El pechu coloráu machu puede estremase fácilmente pela llinia blanca que parte del güeyu, pero les femes de los dos especies son casi idéntiques, cola única diferencia de que les S. militaris tienen un picu más llargu y pequeñu, ales más curties y pates más acolorataes y menos rayaes que les S. superciliaris.

Alimentación[editar | editar la fonte]

Esta ave gregaria aliméntase principalmente d'inseutos y de delles granes, incluyendo arroz, y escargata na tierra como un tordu arroceru.

El pechu coloráu beneficióse de baltar de montes y de la cría en granxes, y estiende el so rangu cada vegada más.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]