Standard Terminal Arrival Route

De Wikipedia

N'aviación, una STAR (Standard Terminal Arrival Route) ye la ruta estándar de llegada terminal, el procedimientu publicáu nel plan de vuelu IFR que siguen les aeronaves xustu antes de llegar al aeropuertu de destín.

Descripción[editar | editar la fonte]

Una STAR polo xeneral empieza nel puntu más altu de cruceru o nel final de la ruta de vuelu y, acaba nel aproximamientu final escontra la pista d'aterrizaxe.

La STAR ta compuesta por un conxuntu de puntos de transición y una descripción de la ruta (utilizando waypoints) por aciu la cual llegar a un puntu cercanu al aeropuertu de destín. Una vegada llegáu al puntu final, que se-y conoz como IAF (entamu del aproximamientu final) l'aeronave sigue un aproximamientu por preseos IAP o ye empuesta pola estación de control de tráficu aereu.

Dellos aeropuertos nun tienen STAR publicaes yá que nun ye d'obligatoriu cumplimientu. Sicasí, los aeropuertos relativamente grandes o de mal accesu (por casu, en zona montascosa) si que les tienen. Dacuando, dellos aeropuertos de la mesma zona comparten una única STAR polo cual, los aviones destinaos a cualesquier de los aeropuertos d'esos grupos siguen el mesmu percorríu hasta'l IAF.

Les STAR pueden ser bien detallaes (como asocede de cutiu n'Europa), lo que dexa a los pilotos dir seguros y solos dende'l descensu de la ruta hasta l'aproximamientu onde'l ATC faise cargu de la llegada, o pueden ser de calter más xeneral (como pasa nos EE. UU.) apurriendo orientación al pilotu que depués se complementa con instrucciones del ATC dende'l principiu.

Nomenclatura[editar | editar la fonte]

La manera de definir les STAR, la so nomenclatura, varia según el país y la rexón. N'Europa, defínense de cutiu col nome del waypoint de transición siguíu d'un díxitu qu'aumenta con cada revisión del procedimientu y, con una carta de designación de la pista cola que la STAR foi iguada. Nos EE. UU., el procedimientu pa les designaciones ye menos ríxidu y a cencielles toma como referencia dalguna carauterística notable del procedimientu, un waypoint o la so situación xeográfica xunto con un díxitu que fai referencia a les revisiones. Con éses una única STAR nos EE. UU. puede sirvir pa múltiples pistes d'aterrizaxe y transiciones y n'Europa sicasí, tienes más posibilidaes de ser independiente pa cada pista y transición.

Non toles STAR definir pa vuelos IFR. De xemes en cuando publicar STAR p'aproximamientos visuales, y nesi casu especifiquen referencies visibles de tierra o cualquier puntu de referencia visual en llugar de los waypoints o radioayudas de navegación.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]