Spondias tuberosa

De Wikipedia
Spondias tuberosa
Clasificación científica
Reinu: Plantae
Subreinu: Tracheobionta
División: Magnoliophyta
Clas: Magnoliopsida
Subclas: Rosidae
Orde: Sapindales
Familia: Anacardiaceae
Xéneru: Spondias
Especie: S. tuberosa
Arruda[1]
Consultes
Royal Botanic Gardens, Kew Royal Botanic Gardens, Kew
World Flora Online World Flora online
[editar datos en Wikidata]

El umbú (Spondias tuberosa) ye un árbol xerófito de la familia de les anacardiacees, nativu del sertón del nordeste de Brasil.

Frutu dispuestu pa la venta

Descripción[editar | editar la fonte]

El tueru de color gris crez hasta 6 m d'altor; tien una copa en foma de sombriella de 10 a 15 m de diámetru. Los raigaños enfusen hasta 1 m de fondura y formen estructures tuberosas denominaes xilopodios, onde almacenen agua y amás mucílagu, glucosa, tanín y almidón. Les fueyes son verdes, alternes y compuestes. La inflorescencia ye en panícules de 10 a 15 cm de llargor y flores son blanques y fragantes. El frutu ye una drupa de corteza verde o mariella con manches, con un diámetru mediu de 3 cm, pesa ente 10 y 20 g. La so magaya ye bien aguacienta al maurecer. Les granes son redondes a ovalaes con 1,2 a 2,4 cm de diámetru y 1 a 2 g de pesu.[2]

Usos[editar | editar la fonte]

Tien una gran importancia na alimentación de la población de les zones grebes del nordeste brasilanu. Consúmese llargamente'l frutu frescu o en zusmios, mermelaes y xelaos con lleche y azucre nuna preparación denomada "umbuzada".[3] Amás el xilopodio, al qu'amás s'atribúin propiedaes melecinales como antidiarreico. La fueya puede consumise n'ensalaes y a la corteza del tarmu atribúyense-y propiedaes melecinales. Foi llamáu "árbol sagráu del sertón" por Euclides da Cunha.[2]

La magaya del frutu contién vitamines A y C, calciu, fósforu y fierro.[2] Anguaño tanto'l frutu frescu como la magaya conxelada son llargamente comercializaos en Brasil.

Taxonomía[editar | editar la fonte]

Spondias tuberosa describióse por Manoel Arruda da Cámara y espublizóse en Travels in Brazil 496. 1816.[4]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Koster, Henry 1817. Travels in Brazil II: 315-316. Philadelphia: M. Carey & Son.
  2. 2,0 2,1 2,2 Epstein, Luiz 1998. A riqueza do umbuzeiro; Revista Bahia Agrícola 2 (3). Consultáu'l 26 de mayu de 2010.
  3. Fortaleza do Umbu. Slow Food Brasil. Consultáu'l 26 de mayu de 2010.
  4. «Spondias tuberosa». Tropicos.org. Missouri Botanical Garden. Consultáu'l 17 de xunetu de 2013.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  1. Forzza, R. C. 2010. Llista de espécies Flora do Brasil http://floradobrasil.jbrj.gov.br/2010. Jardim Botânico do Rio de Janeiro, Rio de Janeiro.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]