Spermophilus richardsonii

De Wikipedia
Spermophilus richardsonii
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LR/LC)
Preocupación menor (IUCN 2.3)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Subfilu: Vertebrata
Clas: Mammalia
Orde: Rodentia
Familia: Sciuridae
Xéneru: Spermophilus
Especie: S. Richardsonii
(Sabine, 1822)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

L'esguil de Richardson o esguil Richardson (Spermophilus richardsonii) ye una especie de royedor esciuromorfo de la familia Sciuridae mesma d'América del Norte. Al igual qu'asocede con otros esguiles terrestre viven so tierra, en galeríes escavaes por elles mesmes a una fondura d'unos 6 metros; dacuando llámase-yos topos[ensin referencies], anque esti nome davezu solo utilízase con animales de la familia Geomyidae.

El nome d'esti animal ye un homenaxe al naturalista escocés Sir John Richardson. El muséu de topos (Gopher Museum) en Torrington, Alberta, Canadá, tien una gran coleición d'esguiles terrestres disecaes de munches variedaes y colores.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

El so aspeutu y comportamientu ye bien similar al del perrín de la pradería polo que ye fácil confundilos. El tamañu del cuerpu d'un esguil Richardson varia según el so sexu, siendo'l machu mayor con un llargor de 26 a 30 cm, ente que el de la fema de 23 a 28 cm. Tien una llarga cola, que tamién varia'l so tamañu según el so sexu, siendo la cola del machu mayor con 6,5 a 8,5 cm y 5,5 a 8,0 cm la de la fema.

El so pesu varia respectu al sexu, la dómina del añu y la zona xeográfica; el machu puede pesar de media dende los 650 g hasta 1 kg, ente que la fema ente 450 a 880 g. Cuando terminen d'envernar, les esguiles pesen ente 200 y 400 g; pero xustu primero que dea empiezu una nueva envernía, el so pesu averar a los 750 g.

La so pelame ye de color marrón escuru nel llombu y color canela nes bandes, aportando a blancu nel banduyu. La cola ye xeneralmente marrón, con pelos negros finos y llongures, presentándose más curtia y menos peluda que n'otres especies d'esguiles terrestes; les oreyes son tan diminutes que, de forma similar a les de los páxaros, paecen ser furacos. Los sos vezos son más paecíos a los d'un Perrín de la pradería qu'a los mesmos d'otres especies d'esguiles terrestes.

La esperanza de vida na so hábitat ye de 3 años aproximao pa los machos de los machos y de ente 5 a 6 años pa les femes.

Comparanza por sexu
Machu Fema
Tamañu 26 - 30 cm 23-28 cm
Llargor cola 6,5 - 8,5 cm 5,5 a 8,0 cm
Pesu 650 - 1.000 g 450 - 880 g
Esperanza de vida 3 años 5 - 6 años

Distribución[editar | editar la fonte]

El so hábitat natural alcuéntrase nes praderíes de yerba curtia América del Norte norteamericanes; la so población atópase nel norte d'Estaos Xuníos, en Dakota del Norte, Minnesota y Montana y nel sur de Canadá, nes provincies d'Alberta y Saskatchewan.

La distribución xeográfica d'esta especie aumentó por cuenta de que baltáronse los montes pa crear tierres de cultivo. Non ya atópense nes praderíes, sinón que tamién se pueden afaer con ésitu a vivir nes contornes de les ciudaes, onde resulten perxudiciales por estropiar parques y xardinos al escavar les sos llurigues.

Comportamientu[editar | editar la fonte]

Los esguiles de Richardson amuesen un comportamientu teritorial y agresivu ante les sos llurigues.

Anque amuesen un comportamientu agresivu y territorial nes sos llurigues, éstes arrexuntar en colonies nes que los sos miembros emiten oyibles berros d'alarma p'alvertir de la presencia de posibles depredadores. Hai distintos tipos de berros en función de si l'amenaza provién del aire o de la tierra, dempués del primer tipu de berru sumen na so lluriga, ente que dempués del segundu tipu de berru inspeccionen la zona y de siguío, en casu de necesidá, fuxen y abelúguense. Recién investigaciones revelaron qu'en dellos casos estes esguiles profieren berros d'alarma ultrasoníos que son contestaos por otros miembros de la so colonia.

Viven nuna redolada social que solo ta compuestu por animales de la mesma ascendencia y que ta rexíu poles femes. Anque los machos tienen un cuerpu más grande, son les femes les que defenden la so lluriga cuando tán preñaes o criando de los animales de la mesma ascendencia y d'otros machos, inclusive del padre de los cachorros.

Nes tempranes feches de xunetu puede empezar la envernía de los adultos, anque los mozos nel primer añu de vida nun van envernar hasta setiembre. Los machos dexen d'envernar en marzu, pa establecer territorios primero que un par de selmanes dempués espierten les femes. Les nacencies tienen llugar ente abril y mayu; y nun únicu partu puede llegase a allumar hasta ocho cachorros. Les sos llurigues abandonaes pueden trate n'ocasiones ocupaes por otros habitantes de la pradería América del Norte norteamericana como Athene cunicularia.

Posición de la cola[editar | editar la fonte]

Al traviés de la posición de la cola y la so movimientu podemos conocer el so estáu d'ánimu del animal. Asina podemos atopar 4 estaos d'ánimu y por tanto posiciones distintes de la cola.

  • Normal: La cola va quedar escontra riba en forma de "L".
  • Inseguridá: La cola va movese constantemente escontra riba y escontra baxo.
  • Mieu: La cola va quedar pegada al so llombu.
  • Agresividá: La cola va quedar abierta como un abanicu.

Alimentación[editar | editar la fonte]

Estos animales son omnívoros; comen granes, nueces, grano, campera, inseutos y daqué de carroña.

Curiaos en cautividá[editar | editar la fonte]

Deben "adomarse" dende nuevos yá que si nun va ser imposible faelo, igualmente ye realmente complicáu educarlos perfectamente, asustar de los humanos, y eso daqué que probablemente van caltener mientres el restu de la so vida, por esti motivu nun son animales encamentaos para neños.

En cautividá l'animal nun va poder comer lo mesmo que nel so hábitat natural, por eso va haber qu'asemeyar la so dieta lo más asemeyada posible a la que tendría nel so hábitat.

Alimentación del esguil de Richardson en cautividá
Forraxe principal Forraxe frescu Forraxe secu Llambionaes ----- Segáu frescu Fruta y verdura fresca como llechuga, pepinu, cenahoria, pimientu verde, soya, remolacha, diente de lleón, plátanu, melón, sandía o uva. Piensu compuestu para Perrín de la pradería y Piensu compuestu para esguil namái si'l animal ta a l'abertal. Llambionaes para royedores de plátanu o cenahoria, ablana o falopos d'avena. Pan de trigu, ceberes, maíz, alfalfa, Perrín de la pradería, pipes, frutos secos, mazana, brócoli, coliflor.

L'alimentación ideal ye'l piensu pa perrín de la pradería reforzándola con fruta, verdura y ceberes, tamién tendremos d'apurrir forraxe tanto húmedu como secu. Tien De prescindise de l'ablanes, anque se-yos puede dar 1 o 2 unidaes per selmana, a manera de llambionada.

  • Como forraxe principal tendría d'alimentase de yerba fresca yá que coles mesmes asela la so sede.
  • Como forraxe secu tendría d'alimentase de Piensu compuestu pa perrín de la pradería, con una cuyarada sopera al día ye abondu, anque en dómines va precisar más.
  • Como forraxe frescu tendría d'alimentase de diente de lleón, yerba fresca, fruta y verdura fresca llavada pa evitar los pesticidas.

Tien De tenese en cuenta que'l piensu nun tea húmedu y tenga una temperatura ambiente por que nun se produzan fories, en casu de que se presenten fories, retirar darréu'l forraxe frescu y alimentar con muncho segáu.

Al ser un animal bien activu tenemos d'habilita-y una xaula lo suficientemente grande por que pueda correr, cavar y engatar, un metro cuadráu por esguil ye lo recomendable, a ser posible distribuyíu en dellos niveles. Tien De tener abondosu Segáu col que poder faer el so nial y cavar o abellugase debaxo, tamién puede habilitáse-y un abellugu artificial por que se acoveza en casu de temperatures sópites o escesos de lluz. Vamos Utilizar sustratu de madera por qu'absuerba los sos escrementos y tamién puede ponese corteza de madera qu'absuerbe y tamién lu sirve pa rucar y foliar los sos incisivos, col mesmu propósitu podemos usar cachos de madera o piedres específiques pa royedores. Nunca tien de faltar agua fresco nuna bebezón pa royedores.

Por cuenta de la so falta d'envernía al atopase nun hábitat que nun ye l'habitual, les mascotes pueden carecer de cutiu si nun reciben los cuidos necesarios.

Estermín[editar | editar la fonte]

Ente los sos depredadores atópense'l ferre, el águila, la curuxa la mustela, el coyote, la papalba, el foín, el melandru y la culiebra de cascabel.

Por cuenta de la rapidez cola que taramien les hortolices, en dellos países ye considerada una plaga agrícola, los llabradores, amás de les formes tradicionales d'acabar coles esguiles Richardson como pueden ser les trampes, disparos o envelenamientu, escurrieron otres formes atélites d'esterminales. Un alvertíu llabrador modificó un camión de los que s'empleguen na estracción d'agües residuales para por aciu l'aspiradora del mesmu estrayer a los esguiles del so cubil y poneles dientro de la cisterna del camión. Otru métodu consiste n'enllenar les llurigues d'un amiestu d'osíxenu y propanu y prende-y fueu, lo que produz una esplosión que derrumba toles sos galeríes. Anque dambes soluciones son eficaces, los esguiles de Richardson de les zones aledañas a les trataes van repoblar el llugar y volverán arrobinase.

Non tol mundu ta acordies con l'estermino d'esta especie. La Saskatchewan Wildlife Federation patrocinó en 2002 un certame de doce selmanes col que pretendía amenorgase la superpoblación d'estos esguiles. Otorgar premios n'efectivu a quien mataren al mayor númberu d'exemplares; la cola del animal yera la prueba de la so captura. La Canadian Humane Society tachó a la competición de cruel y bárbara.[1] A pesar de les crítiques, les pruebes repitir en 2003. En 2004, la población de esguiles de Richardson baxara y nun se celebró'l concursu.

Intereses[editar | editar la fonte]

Nunca dexa de mover la cola, y por esta carauterística llámase-y nos Estaos Xuníos «flickertail» ("agitacola"); por cuenta de la población d'esti animal en Dakota del Norte esti Estáu ye conocíu tamién como flickertail.

Fuentes[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]