Soul Train

De Wikipedia
Soul Train
Datos
Xéneru Espectáculu de variedaes
País d'orixe Estaos Xuníos
Llingua orixinal inglés
Emisión
Emisión
Emisora Redifusión (es) Traducir
Fecha de principiu 2 d'ochobre de 1971[1]
Fecha de fin 25 de marzu de 2006
Varios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Soul Train foi un programa de televisión de variedaes musicales d'Estaos Xuníos, que s'emitió en redifusión dende 1971 hasta 2006. Nos sos 35 años d'historia, el programa cuntó con actuaciones d'artistes principalmente de R&B, R&B contemporaneu, soul y hip hop, anque artistes de funk, jazz, discu y gospel tamién apaecieron. La serie foi creada por Don Cornelius, que tamién sirvió como'l so primer presentador y productor executivu. N'Ecuador tamién hubo una versión d'esti programa, al adquirise una franquicia onde'l conductor foi Oswaldo Valencia .[2]

La producción foi suspendida dempués de la temporada 2005-06, siguiendo con repeticiones (conocida como The Best of Soul Train) mientres dos años. Na temporada de 2005-06 anunciáronse como la serie de televisión d'Estaos Xuníos más llonxeva.

A pesar de la interrupción de producción, Soul Train va siguir calteniendo esi honor a lo menos hasta'l 2016, siempres y cuando'l so competidor más cercanu, Entertainment Tonight, remate la so temporada númberu 35. (Si ET nun completara la temporada 35, Wheel of Fortune podría ser la producción más llonxeva nel 2018 -suponiendo que siguiera al aire-)

Historia[editar | editar la fonte]

Oríxenes en Chicago[editar | editar la fonte]

Los oríxenes de Soul Train remontar a 1965, cuando WCIU-TV, un advenediza estación d'UHF en Chicago, empezó a tresmitir dos programes de baille empobinaos a los mozos: Kiddie-a-Go-Go y Red Hot and Blues. Estos programes –especialmente esti postreru, que cuntaba con un grupu de baillarinos predominantemente afroamericanos–pudo sentar les bases pa lo que vendría ser Soul Train dellos años más tarde. Don Cornelius, un llector de noticies y presentador sustitutu na estación de radio de Chicago WVON, foi contratáu por WCIU en 1967 como reporteru de noticies y deportes. Cornelius tamién taba promoviendo y 'Emceeing' una serie de xires de conciertos con talentu local (dacuando llamaos "record hops") nes escueles secundaries del área de Chicago, llamando a la so caravana itinerante d'espectáculos "The Soul Train". WCIU-TV afitar nel trabayu fora de Cornelius y en 1970, dio-y la oportunidá de llevar la so xira a la televisión.

Dempués d'asegurar un alcuerdu de patrociniu Sears, Roebuck and Company, un minorista con sede en Chicago, Soul Train estrenar na WCIU-TV el 17 d'agostu de 1970, con un show en direuto a tresmitise pela tarde ente selmana. El primer episodiu del programa cuntó como convidaos el cantante Jerry Butler y dos grupos, los Chi-Lites y les Emotions. Cornelius foi asistíu por Clinton Ghent, una baillarina profesional local qu'apaeció nos primeros episodios antes de pasar detrás del escenariu como productora y presentadora secundaria.[3]

Movimientu a la redifusión[editar | editar la fonte]

El anfitrión de Soul Train, Don Cornelius (segundu de derecha a esquierda), xunto a los Staple Singers en 1974.

L'ésitu inmediatu del programa atraxo l'atención de la empresa con sede en Chicago, Johnson Products Company (fabricantes del productos de cuidu del pelo, "Afro Sheen"), que más tarde alcordó patrocinar la espansión del programa en redifusión nacional.

Cornelius y la sindicador orixinal del Soul Train empobinaos 24 mercaos fora de Chicago pa realizar l'espectáculu, pero namái siete estaciones n'otres ciudaes–Atlanta, Cleveland, Detroit, Filadelfia, Houston, Los Angeles, y San Francisco–mercáu'l programa, qu'empezó a tresmitise en forma selmanal el 2 d'ochobre de 1971. A la fin de la primer temporada, Soul Train taba nos otros 17 mercaos. Cuando'l programa treslladar a la redifusión, la base tamién se treslladó a Los Angeles, onde permaneció mientres la duración de la so execución. Soul Train yera parte d'un enclín nacional escontra programes empobinaos a la música sindicaos empobinaos a audiencies de nichu, otros dos series de la rede (Hee Haw pa la música country, y El Show de Lawrence Welk pa la música tradicional) tamién entró na redifusión en 1971 y podría pasar a tener carreres llargues.

Anque Don Cornelius treslladó les sos operaciones al oeste, Soul Train siguió en Chicago como un programa local. Cornelius foi sede de la Chicago local y los programes nacionales aniciaos en Los Angeles coles mesmes, pero llueu centró la so atención namái na edición nacional. Él siguió supervisando la producción en Chicago, onde Clinton Ghent acoyó episodios que s'emiten en WCIU-TV hasta 1976, siguíu de trés años d'episodios repitíos que s'emitió una vegada per selmana.[4] La edición nacional foi deteníu en Chicago nel so llanzamientu por WBBM-TV, una estación de propiedá y operáu de CBS; en 1977 el programa treslladar a WGN-TV, una estación independiente de propiedá de Tribune Company, y permaneció ellí mientres el restu del so correr.

En 1985 Tribune Entertainment, la división de distribución de WGN-TV, fíxose cargu del contratu de redifusión Soul Train, la serie va siguir la distribución al traviés Tribune pal restu del so funcionamientu orixinal.

Años posteriores[editar | editar la fonte]

Don Cornelius punxo fin a la so carrera como presentador a la fin de la temporada 22 de la serie en 1993, anque siguió siendo la fuercia creativo principal de la serie de tras de les escenes. La seronda siguiente, Soul Train empezó a usar dellos presentadores invitaos selmanales hasta cómicu Mystro Clark empezó un periodu de dos años como sede permanente en 1997. Clark foi reemplazáu pol actor Shemar Moore en 1999. En 2003 Moore foi asocedíu pol actor Dorian Gregory, qu'acoyó hasta 2006.

La producción d'episodios d'estrenu foi suspendíu a la fin de la temporada 2005-06, l'espectáculu ye 35. Nel so llugar, mientres dos temporaes a partir de 2006-07, el programa salió al aire los episodios archivaos (toos d'ente 1974 y 1987) col títulu de The Best of Soul Train. Esto debía a que nos últimos años, calificaciones de Nielsen Company amenorgar a menos del 1.0, y nel procesu, dalgunes de les estaciones que tuviera nel aire Soul Train sábados pela tarde empezó a reprogramar el programa d'intervalos de tiempu mientres la nueche. El futuru de la Soul Train yera inciertu col zarru anunciáu de Tribune Entertainment n'avientu de 2007, que dexó Don Cornelius Productions pa buscar un nuevu distribuidor pal programa.[5] Cornelius llueu consiguió un contratu con Trifecta Entertainment & Media.

Revival[editar | editar la fonte]

Cuando Don Cornelius Productions sigue siendo propiedá del programa, clips d'actuaciones de la serie y entrevistes caltuviéronse lloñe de los sitios de videu en llinia, tales como YouTube por cuenta d'infracción de copyright afirma. Cornelius tamién mal vistu distribución ensin autorizar de Soul Train episodios al traviés de la venta de terceros VHS o DVD compilaciones.

En mayu de 2008, Cornelius vendió los derechos a la Soul Train biblioteca a MadVision Entertainment, que los sos socios principales proveníen de los campos del entretenimientu y la edición. El preciu y los términos del alcuerdu nun fueron revelaos.[6]Sicasí, al empiezu de la temporada televisiva 2008-09, la estaciones de propiedá de Tribune Company (incluyendo l'aereollinia nacional WGN America), que fuera la exa de los esfuercios de sindicación de la serie amenorgó'l programa, y munchos otros siguieron el so exemplu. La páxina web de Soul Train reconoció que'l programa dexara de distribución el 22 de setiembre de 2008.

Tres la compra por MadVision, los archivos de Soul Train fueron espuestos a les nueves formes de distribución. N'abril de 2009, MadVision llanzó una canal de Soul Train en YouTube. Tres meses dempués, la compañía robló un alcuerdu de llicencia con Time-Life pa distribuyir Soul Train en DVD. MadVision depués llegó a un alcuerdu con Black Entertainment Television, una propiedá de Viacom, pa rellanzar les Soul Train Music Awards pa la nueva canal de “spin-off” de BET, Centric, en payares de 2009, una midida que puede ser un pasu escontra la reactivación del programa. Centric, que se llanzó'l 28 de setiembre de 2009, ta tresmitiendo anguaño archivada episodios del programa. Episodios archivaos de la serie tamién pueden vese en Bounce TV, una cadena de televisión con sede n'Atlanta que llanzó'l 26 de setiembre de 2011.

MadVision vendió los derechos a la Soul Train a un consorciu lideráu pol xugador de baloncestu Earvin "Magic" Johnson en 2011. El grupu de Johnson entama un proyeutu cinematográficu potencial Cornelius mentara de volao antes de la venta de la franquicia, según la producción de posibles adautaciones teatrales.[7] La canal de cable “Aspire”, de los cualos Johnson ye unu de los propietarios, tamién empezó a tresmitir reposiciones de la serie.

Cornelius siguió apaeciendo en documentales y ceremonies basaes en Soul Train hasta la so muerte en febreru de 2012. En 2013, un cruceru basáu renacencia, llamáu "Soul Train Cruise", empezó a tomar llugar; el cruceru ye presentáu por Centric.[8]

Influyir[editar | editar la fonte]

Delles comentaristes llamaron Soul Train un “black American Bandstand”, otru programa de llarga duración cola qu'acciones Soul Train delles semeyances. Cornelius, sicasí, tiende a goches nel Bandstand comparanza.[9]

El presentador y productor de American Bandstand, Dick Clark, trató d'esviar a los espectadores de Soul Train con un programa similar temática llamada Soul Unlimited, que la so curtia carrera n'ABC en 1973 foi revesosu poles sos insinuaciones raciales pronunciaes. Clark terminó Soul Unlimited ilimitáu dempués d'un puñáu de respiraderos y alcordó trabayar con Cornelius nuna serie d'especiales de la rede qu'ufierta artistes de R&B y soul.[10]

Cornelius yera relativamente conservador nos sos gustos musicales, y la verdá ye que nun yera un fan de la génre emerxente hip hop, creyendo que'l xéneru nun reflexa positivamente na cultura afroamericana (unu de los sos oxetivos declaraos de la serie). A pesar de que Cornelius cuntaría con artistes en Soul Train con frecuencia mientres la década de 1980, almitiríase públicamente (a les cares de los artistes tales como Kurtis Blow) que'l xéneru yera una qu'él nun entendía, como rap siguió moviéndose más escontra “hardcore Hip Hop”, Cornelius almitiría tar asustada poles travesuras de grupos como Public Enemy. La baillarina Rosie Pérez testificó nel 2010 VH1 documental Soul Train: The Hippest Trip in America que Cornelius tamién-y gustaba ver a los baillarinos del show funcionar sexualmente suxerentes "East Coast" pasos de baille. Cornelius verdaderamente tuvo artistes de rap nel programa namái pol xéneru foi faciendo popular ente'l so públicu afroamericanu, anque la decisión alienado de mediana edá americanos africanos, más ricos como él. Esta desconexón eventualmente llevó a Cornelius de dimitir como sede a principios de 1990 y l'espectáculu ta perdiendo la so influencia.

Los elementos del programa[editar | editar la fonte]

Dientro de la estructura del programa, había dos elementos perdurables. El primeru foi'l Soul Train Scramble Board, onde dos baillarinos danse un minutu pa descifrar una serie de lletres que formen el nome del intérprete d'esi programa o d'una persona notable de la hestoria afroamericana. Na descripción de la notoriedá de la persona, el anfitrión concluyó la so descripción cola frase "...whose name you should know" ("que'l so nome deber saber"). Cornelius sería almitir abiertamente dempués de la serie terminó'l so funcionamientu que'l xuegu suelse establecer que tol mundu ganó nun esfuerciu pa nun causar vergüenza pal espectáculu o los afroamericanos polo xeneral.

Había tamién el popular Soul Train Line, na que tolos baillarinos formen dos llinies con un espaciu nel centru pa los baillarinos a baillar puntal embaxo y n'orde consecutivu. Orixinalmente, esta consistía nun par-colos homes per un sitiu y muyeres pol otru. Nos últimos años, los homes y les muyeres teníen les sos propies alliniaciones individuales. Dacuando, los nuevos estilos de baille o movimientos fueron presentaos o introducíos polos baillarinos en particular. Amás , había un grupu nel estudiu de los baillarinos que baillaron xunto a la música, yá que se taba realizando. Rosie Pérez, Carmen Electra, Nick Cannon, MC Hammer, Jermaine Stewart, Fred “Rerun" Berry y lleenda de NFL, Walter Payton taben ente aquellos que se dio cuenta de baillar nel programa a lo llargo de los años. Dos ex-baillarinos, Jody Watley y Jeffrey Daniel, que gocien d'años d'ésitu como miembros del grupu R&B Shalamar dempués de ser escoyíos por Cornelius y Dick Griffey, un promotor de discos y el talentu xerente, pa reemplazar cantantes sesión orixinal del grupu en 1978.[11]

Cada persona suel realizase dos veces en cada programa, dempués del so primer númberu, xunióse-yos el presentador del programa nel escenariu pa una curtia entrevista. L'espectáculu tamién foi conocíu por dos frases populares, refiriéndose a sigo mesmu como'l "Hippest trip in America” ("viaxe de más de moda nos Estaos Xuníos") de primeres de la serie y cerrar el programa con “We wish you love, peace and SOUL!" ("¡Y como siempres na despidida, deseyámos-y amor, paz ... y l'alma!")

Versions de ”spinoff”[editar | editar la fonte]

En 1987 Soul Train llanzó'l Soul Train Music Awards, qu'honra a los meyores resultaos en R&B, hip hop y la música gospel (y, nos sos primeros años, la música jazz) del añu anterior. Soul Train más tarde creó dos especiales añales adicionales: El Soul Train Lady of Soul Awards, primer emisión en 1995, que se celebra los meyores llogros d'artistes femenines, y el Soul Train Christmas Starfest, que s'estrenó en 1998, cuntó con música navidiega interpretada por una variedá d'artistes de R&B y gospel.

Los programes Lady of Soul Awards y Christmas Starfest fueron emitíos per última vegada en 2005. N'abril de 2008, Don Cornelius anunció que los Soul Train Music Awards d'esi añu fuera cancelaos. Cornelius citáu los trés meses de duración de la fuelga pol Writers Guild of America como unu de los motivos, anque'l principal factor puede ser la incertidume del futuru de programa. Cornelius tamién anunció qu'una película basada nel programa taba en desenvolvimientu.[12] Sicasí, posteriores propietarios de la franquicia siguieron la so propia axenda pal programa, qu'incluyía una renacencia de los Soul Train Music Awards a partir de 2009.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Data de consulta: 19 abril 2020. URL de la referencia: http://live.dbpedia.org/resource/Soul_Train.
  2. http://www.eluniverso.com/2003/07/13/0001/627/266796855C544F3C9FCBE4BE69319041.html
  3. Vaughn, Shamontiel L. (26 de xineru de 2009). «Soul Train reunion to honor show host, Ghent» (inglés). chicagodefender.com. Archiváu dende l'orixinal, el 13 d'agostu de 2012. Consultáu'l 17 de payares de 2013.
  4. Austen, Jake (18 de xineru de 2009). «Soul Train Local: The show that put African American music on TVs across America got its start in Chicago—and even after it moved to L.A., Chicago kept its own version running daily for nearly a decade» (inglés). chicagoreader.com. Consultáu'l 17 de payares de 2013.
  5. Pursell, Chris (18 d'avientu de 2007). «Tribune Entertainment Ends Distribution Operation» (inglés). tvweek.com. Consultáu'l 17 de payares de 2013.
  6. Stelter, Brian (17 de xunu de 2008). «After 38 Years, 'Soul Train' Gets New Owner» (inglés). The New York Times. Consultáu'l 17 de payares de 2013.
  7. «What's next for the Soul Train brand?» (inglés). The Associated Press (21 de febreru de 2012). Consultáu'l 17 de payares de 2013.
  8. «Soul Train Cruise To Set Sail In 2013» (inglés). The Huffington Post (17 de febreru de 2012). Consultáu'l 17 de payares de 2013.
  9. Nel capítulu 338 de la serie, que s'emitió n'ochobre de 1980, l'artista invitáu Rick James empieza retozando con miembros de l'audiencia namái por que Cornelius detenelo y dici-y "¡Esto nun ye Bandstand!"
  10. Austen, Jake (2005). TV-a-go-go: Rock on TV from American Bandstand to American Idol (n'inglés). Chicago: Chicago Review Press, Inc, páx. 100. ISBN 1569762414. Consultáu'l 17 de payares de 2013.
  11. Black, Stu (13 d'avientu de 1987). «She took the Soul Train to stardom: Once a voice in the background, Jody Watley has burst onto the pop charts in her own right» (inglés). Los Angeles Times. Consultáu'l 17 de payares de 2013.
  12. Goodman, Dean (18 d'abril de 2008). «"Soul Train" movie rolling into theaters» (inglés). Reuters. Consultáu'l 17 de payares de 2013.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]