Slagelse

Coordenaes: 55°24′03″N 11°21′00″E / 55.4008°N 11.35°E / 55.4008; 11.35
De Wikipedia
Slagelse
Alministración
PaísBandera de Dinamarca Reinu de Dinamarca
Estáu federáuBandera de Dinamarca Dinamarca
Rexón alministrativa Región de Selandia (es) Traducir
Conceyu Slagelse
Tipu d'entidá ciudá
Xeografía
Coordenaes 55°24′03″N 11°21′00″E / 55.4008°N 11.35°E / 55.4008; 11.35
Slagelse alcuéntrase en Dinamarca
Slagelse
Slagelse
Slagelse (Dinamarca)
Altitú 51 m
Más información
Estaya horaria UTC+01:00 (horariu estándar)
UTC+02:00 (horariu de branu)
Llocalidaes hermaniaes Stargard (es) Traducir y Maarianhamina
slagelse.dk
Cambiar los datos en Wikidata

Slagelse ye una ciudá del este de Dinamarca, asitiada na islla de Selandia. Ta a aproximao 100 km al suroeste de la capital del país, Copenḥague. La so población en 2012 ye de 32.133 habitantes.

Historia[editar | editar la fonte]

Trelleborg de Slagelse, cola reconstrucción d'una casa viquinga.
Ruines del monesteriu de Antvorskop, el cuartel principal de los hospitalarios nos países nórdicos.
Panorámica de Slagelse a finales del sieglu XVIII. Artista:Johan Jacob Brun.

Nes proximidaes de Slagelse atópase un trelleborg (fortaleza viquinga circular) que data de finales del sieglu X, y que pudo sirvir pa controlar el tráficu marítimu nel Gran Belt y la comunicación ente Selandia y Fionia.

La primer vegada que se noma a Slagelse ye nun documentu de 1231, col nome de Slauløsæ; que provién de slag: "fundimientu nel terrén", y else, una forma derivada de løse: "espaciu abiertu". El llugar onde s'asitia la ciudá yera un antiguu centru de cultu paganu que l'obispu de Roskilde combatió. Dende la primer metá del sieglu XI, en tiempos del rei Canutu'l Grande, yá esistía en Slagelse una ilesia y cierta actividá comercial, amás d'acuñase monedes. En 1165, a 1 km al sur del centru de Slagelse, el rei Valdemar II venció vastes tierres a la Orde Hospitalaria de San Xuan de Xerusalén. Nesi llugar la orde fundó poco tiempu dempués el monesteriu de Antvorskop, que aportaría a unu de los más importantes complexos monásticos de Dinamarca, amás de sirvir como sede principal de los hospitalarios de San Juan nos países nórdicos. Dende'l sieglu XIII y a lo llargo de tola Edá Media esistió na ciudá'l cultu a San Andrés, un llexendariu sacerdote local.

Los privilexos de ciudá comercial (købstad) fuéron-y asignaos a Slagelse en 1288 pol rei Erico VI. N'en sieglu XIV estableció l'hospital del Espíritu Santu —una institución pa probes—, según un hospital pa malatos y delles ilesies. Mientres la Edá Media, Slagelse foi'l principal centru económicu del suroeste de Selandia, beneficiándose de la rica zona agrícola que la arrodiaba. La ciudá recibió dellos privilexos ya incentivos a lo llargo de la dómina, pero tamién foi azotada en más d'una ocasión por quemes y pola peste.

Nel sieglu XVI el célebre teólogu Hans Tausen foi monxu nel monesteriu de Antvorskop, antes de partir a estudiar la universidá en Wittenberg. Al so regresu, siendo yá un siguidor de Lutero, dio la primer homilía na ilesia del monesteriu. Col espardimientu del luteranismu y la so posterior adopción como relixón d'Estáu en Dinamarca, el monesteriu de Antvorskop convirtióse en palaciu real. Ende finaría'l rei Federico II en 1588.

Slagelse esperimentó cierta prosperidá mientres el sieglu XVI y principios del XVII. Nel intre d'esti últimu sieglu amontóse la competencia con otres ciudaes que gociaben de meyores incentivos y accesu al mar, daqué de lo que Slagelse escarecía. La metá del sieglu XVIII foi una mala dómina pa l'agricultura, polo que la economía de la ciudá inclinar escontra l'artesanía, ente la que s'atopaba la producción tabacalera. A finales del sieglu l'agricultura tuvo un nuevu impulsu que benefició a la economía de la ciudá. Coles mesmes estableciéronse destileríes de brændevin, y construyóse una carretera ente Copenḥague y Korsør, que travesaba Slagelse.

A mediaos del sieglu XIX diversifícase la producción artesanal, y establécense los primeros complexos industriales nel norte de la ciudá, ya inaugúrase el ferrocarril a la capital. El procesu de industrialización siguió hasta la primer metá del sieglu XX y pa 1950 Slagelse yera la ciudá industrial más importante del oeste de Selandia. La población creció en más del doble ente 1901 y 1950 (de 9.000 a 22.000 habitantes).

Na segunda metá del sieglu XX empezó la desindustrialización de la ciudá, y el sector servicios repicó significativamente en desterciu de la industria y la producción artesanal. La población siguió creciendo, anque a un ritmu menor, algamar la cifra de 30.000 habitantes en 1994. La ciudá viose beneficiada cola inauguración de la Vestmotorvejen ("autopista del oeste"), qu'ameyoró significativamente la comunicación con Copenhague y Fionia y los tiempos de percorríu dientro de la mesma ciudá.

El 1 de xineru de 2007 entró en vixencia una reforma municipal, qu'enanchó considerablemente les llendes del conceyu de Slagelse al fundilo colos antiguos conceyos de Skælskør, Korsør y Hashøj. Esi mesmu añu, la Escuela de Comerciu de Slagelse fundir cola Universidá del Sur de Dinamarca.

Deportes[editar | editar la fonte]

En Slagelse celebróse numberoses vegaes el Gran Premiu de Carreres de Sidecar de Dinamarca.

Hermanancies[editar | editar la fonte]

El conceyu de Slagelse reconoz oficialmente'l hermanancia coles siguientes ciudaes:[1]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Conceyu de Slagelse. «Tilskud til venskabsbybesøg og -samarbejde» (danés). Consultáu'l 29 d'ochobre de 2012.