Sirianos

De Wikipedia
Infotabla de grupu humanuSirianos
Tipu pueblo indígena (es) Traducir y etnia
Población total 86 (2014)
Llingua Siriano (es) Traducir y Llingües tucanas
Xeografía
Estáu Colombia y Brasil
Cambiar los datos en Wikidata

Siriano, Tubú, Selea o Sürá ye una etnia indíxena qu'habita na nacencia del cañu Ti y a veres de los ríos Viña, Paca y Papurí nel departamentu colombianu de Vaupés y l'estáu brasilanu d'Amazones.

Ye una fratria patrilineal exógama La so llingua propia pertenez a la caña oriental de la familia tucano, como les de les otres fratrias de la rexón coles cualos los sirianos practiquen intercambiu matrimonial y constitúin un sistema cultural. La fala de les muyeres tien determinaes traces distintes a la fala de los homes, como la glotalización.

Economía[editar | editar la fonte]

La so economía ta basada na agricultura itinerante y la pesca. Cultiven yuca amargosa, ñame, batata, caña d'azucre, maíz, cacáu, plátanos, piña, papaya y otres frutes. Complementen la so alimentación cola caza de la danta, el pecarí y delles aves y la recueya de frutos monteses, bárabos y formigues.

Les muyeres procesen la yuca pa producir casabe y "fariña" y practiquen l'alfarería, en cuantes que los homes son espertos en texer canastros.

Tubú[editar | editar la fonte]

Considérense descendientes de Tubú que baxó del tiempu y del espaciu pa permediar lo que l'home había desmembrado. Establecióse centru de la tierra, nel mar de la lleche materno. Ellí nació pequeñu como home y una vegada fechu home, salió a la superficie pol Ríu Negru.

Fuentes[editar | editar la fonte]



Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]