Sila Calderón

De Wikipedia
Sila Calderón
8. gobernadora de Puertu Ricu

2 xineru 2001 - 2 xineru 2005
Pedro Rosselló (es) Traducir - Aníbal Acevedo Vilá
alcaldesa de San Xuan

2 xineru 1997 - 2 xineru 2001
Héctor Luis Acevedo - Jorge Santini Padilla (es) Traducir
12. Secretario de estado de Puerto Rico (es) Traducir

1988 - 1989 - Antonio Colorado
Vida
Nacimientu San Xuan23 de setiembre de 1942[1] (81 años)
Nacionalidá Bandera de Puertu Ricu Puertu Ricu
España
Estudios
Estudios Manhattanville College (en) Traducir
Universidad del Sagrado Corazón (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu política
Creencies
Partíu políticu Partido Popular Democrático (es) Traducir
IMDb nm1068805
Cambiar los datos en Wikidata

Sila María Calderón Serra (23 de setiembre de 1942San Xuan) ye una empresaria portorricana, nacionalizada española. Foi la séptima Gobernadora de Puertu Ricu. Foi la primer muyer n'ocupar el puestu de Gobernadora en Puertu Ricu y l'octava persona nacida en Puertu Ricu n'ocupar dichu puestu. Convirtiéndose tamién nuna de les líderes más fanegueres económicamente n'ocupar tan importante cargu. El so incumbencia foi dende 2001 hasta 2005. Ye la única muyer qu'ocupó esi puestu. Antes de ser Gobernadora, Calderón ocupó dellos puestos nel Gobiernu de Puertu Ricu ente ellos, Secretaria d'Estáu, Secretaria de la Gobernación y Alcaldesa de San Xuan, la capital de Puertu Ricu.

Educación[editar | editar la fonte]

Sila María Calderon creció en San Xuan, Puertu Ricu. Cursó los sos estudios primariu y secundariu nel Colexu Sagráu Corazón de les Madres en Santurce. Llogró un Bachilleratu en Ciencies Polítiques de Manhatanville College en New York en 1965.

Carrera pública, política y privada[editar | editar la fonte]

De 1973 a 1984 desempeñó delles xeres nos sectores públicu y priváu de Puertu Ricu. Foi ayudante executiva del Secretariu del Trabayu, Luis Silva Recio. Darréu, llaborió como ayudante especial del gobernador de Puertu Ricu, Rafael Hernández Colón, mientres el so primer cuatrieniu, cuando foi ayudante especial nel área de Desenvolvimientu Económicu y Trabayu. D'ende pasó a la empresa privada onde trabayó como Executiva al cargu de Desenvolvimientu de Negocios del Citibank, N.A. y, depués, como presidenta de Commonwealth Investment Company, Inc., una corporación familiar dueña d'edificios industriales.

En 1985,convertir na primer muyer foi designada Coordinadora de Programes de Gobiernu ("Chief of Staff") del gobernador de Puertu Ricu Rafael Hernández Colón y, en 1986, foi nomada la primer Secretaria de la Gobernación. Nestos cargos tuvo la responsabilidá de dirixir y coordinar los trabayos y operaciones de la Caña Executiva.

En 1988 Calderón convertir na primer muyer n'ocupar el puestu de Secretaria d'Estáu del Estáu Llibre Acomuñáu de Puertu Ricu. Mentanto, retenía tamién les sos funciones como Secretaria de la Gobernación. Como Secretaria d'Estáu, desempeñóse como Gobernadora Interina de Puertu Ricu y como socesora constitucional del Gobernador.

Foi miembru de xuntes y conseyos de gobiernu. Perteneció al Conseyu Asesor Económicu del Gobernador, a la Xunta de Direutores del Bancu Gubernamental de Fomentu pa Puertu Ricu y a la Xunta de Direutores del Centru d'Estudios Especializaos en Xerencia de Gobiernu. Foi Presidenta del Comité d'Inversiones de la Compañía de Fomentu Industrial y Secretaria Xeneral de la Comisión pa la Celebración del Quintu Centenariu del Descubrimientu d'América y Puertu Ricu.

A principios de 1990, retornó a l'actividá privada. Dende entós y hasta'l momentu en qu'anunció la so candidatura a la nominación del Partíu Popular Democráticu pa l'Alcaldía de San Juan. Tuvo activa nes Xuntes de Direutores de delles empreses privaes y entidaes ensin fines pecuniarios, ente éstes: la Corporación de Puertu Ricu pal Espardimientu Públicu, BanPonce Corporation y el Banco Popular de Puertu Ricu, Pueblu International, el Comité pal Desenvolvimientu Económicu de Puertu Ricu y la Fundación Sister Isolina Ferré.

Hasta xineru de 1995, dirixió'l Proyeutu de la Península de Cantera, un esfuerciu comuñal conxuntu cola empresa privada y el gobiernu pa la rehabilitación social y el desenvolvimientu económicu d'unu de los sectores más probes de la ciudá de San Juan. Ésti sirvió-y de pilotu pal so proyeutu de "Comunidaes Especiales" qu'enllantó más palantre tanto como Alcaldesa, como darréu Gobernadora.

Alcaldesa de San Juan[editar | editar la fonte]

En 1996, tornó a la política y ganó l'alcaldía de San Xuan col 51% de los votos. Como alcaldesa, empezó dellos proyeutos pa revitalizar les zones más probes de la ciudá. Tamién empezó'l proyeutu de Comunidaes Espaciales que buscaba promover l'autoxestión y empoderamiento nes comunidaes más probes de San Juan.

Gobernadora[editar | editar la fonte]

Nel 2000, Calderón aspiró a la Gobernación de Puertu Ricu, ganando a Carlos I. Pesquera y a Rubén Berrios Martínez. Cola so victoria, convertir na primer muyer Gobernadora de Puertu Ricu. L'axenda de gobernación de Calderón concentrar na espansión de les Comunidaes Especiales a tola isla. Mientres el so incumbencia, intentáronse aldericar mecanismos pa resolver el problema del estatus de Puertu Ricu, pero nun se consiguió consensu ente los partíos políticos.

Nel branu de 2003, Calderón anunció que nun aspiraría a un segundu términu como gobernante. Esi mesmu añu, casóse con Ramón Canteru Frau, un ex miembru del so gabinete. Esto marcó la segunda ocasión na cual un gobernante contrái nupcias. L'eventu de la so boda foi tresmitíu al traviés de toles canales de televisión del país.[2]

Reconocencies Públiques[editar | editar la fonte]

Foi escoyida Mujer Sobresaliente nel Serviciu Públicu pola Cámara de Comerciu de Puertu Ricu en 1975, 1985 y 1987. En 1986, l'Asociación de Productos de Puertu Ricu designar Muyer Distinguida del Añu. Darréu, en 1987, foi investida cola Orde Isabel La Católica pol gobiernu español. Tamién, foi escoyida Líder del Añu nel campu de les obres públiques pol Capítulu de Puertu Ricu de l'Asociación Americana d'Obres Públiques en 1988. Amás, el Manhattanville College, escoyer Ex Alumna Distinguida en 1987 y en 1997 dio-y un doctoráu honoris causa n'Artes y Humanidaes.

Retiru[editar | editar la fonte]

Retirar en xineru de 2005, pero sigue activa nes Comunidaes Especiales y el Centru pa Puertu Ricu de la Fundación Sila María Calderón.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Sila-Maria-Calderon. Apaez como: Sila Maria Calderon. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. http://www.primerahora.com/noticies/gobierno-politica/nota/silapidesalvaracomunidadesespeciales-773483/

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Pedro Rosselló González
Gobernador de Puertu Ricu

2001 - 2005
Socesor:
Aníbal Acevedo Vilá