Shwedagon

Coordenaes: 16°47′54″N 96°08′58″E / 16.7983°N 96.1494°E / 16.7983; 96.1494
De Wikipedia
Shwedagon
templo budista (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera de Myanmar Myanmar
Región (es) Traducir Región de Yangon (es) Traducir
Ciudá Yangôn
Municipios (es) Traducir Dagon Township (en) Traducir
Coordenaes 16°47′54″N 96°08′58″E / 16.7983°N 96.1494°E / 16.7983; 96.1494
Shwedagon alcuéntrase en Myanmar
Shwedagon
Shwedagon
Shwedagon (Myanmar)
Arquiteutura
Arquiteutu/a Hsinbyushin
Altor 112 m
Patrimoniu de la Humanidá
Criteriu (i), (ii), (iii), (iv) y (vi)
Rexón Asia y Oceania
Inscripción )
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Shwedagon Paya.

Shwedagon ye un complexu relixosu asitiáu en Yangon, antigua capital de Myanmar. Ta presidíu pola magnífica estupa Shwedagon Paya (en Myanmar conocer como payas) arrodiada de templos. La estupa tien 100 m d'altor y ta cubierta con un bañu d'oru. Asitiar nel marxe occidental del Llagu Real nes llombes Singuttara. Ye la pagoda más sagrada pa los budistes del país yá que contién delles reliquies de Buda, ente elles un cachu de tela y ocho cabellos de Siddharta Gautama.

Los visitantes tienen qu'escalzase antes de triar la entrada. Les oraciones realícense dando vueltes nel sentíu contrariu a les manes del reló.

Historia[editar | editar la fonte]

Según la lleenda, la estupa tien unos 2500 años d'antigüedá. Sicasí, los arqueólogos creen que foi construyida ente'l sieglu VI y el sieglu X polos mon, anque se trata d'un puntu aldericáu: esisten escritos de monxos budistes qu'indiquen que foi construyida antes de la muerte de Buda, asocedida nel 480 e. C. Siguiendo la tradición, la hestoria de Shwedagon empieza con dos hermanos mercaderes que s'atoparon con Buda y recibieron ocho de los sos pelos por que fueren entronizados en Myanmar. Los dos hermanos, cola ayuda del rei llocal, llegaron hasta les llombes Singuttara onde s'atopaben yá otres reliquies.

Campana

La estupa quedó abandonada hasta los años 1300 cuando'l rei Binnya O de Bago ordenó que se reconstruyera y diérase-y un altor de 18 metros. Darréu, foi reconstruyida en delles ocasiones, algamando'l so altor actual nel sieglu XV. Una serie de terremotos asocedíos nos sieglos siguientes causaron daños nel edificiu. Los peores asocedieron en 1768 cuando un temblón baltó la parte cimera de la estupa; el rei Hsinbyushin ordenó la so reconstrucción, dexándola col so aspeutu actual. En 1871, tres l'anexón de la baxa Myanmar al Imperiu Británicu, el rei Mindon Min donó una nueva hti o corona a la estupa.

Vista del complexu.

Guerra ya invasión[editar | editar la fonte]

En 1608, l'aventureru portugués Philip de Brito y Nicote, llevóse la campana de 30 tonelaes qu'en 1485 donara'l rei Dhammazedi. La intención del aventureru yera la de fundila pa poder realizar cañones; sicasí, mientres la tresportaba pel ríu Bago, la campana fundióse y nun pudo ser recuperada.

Dos sieglos más tarde, cola llegada de los británicos y la primer guerra anglu-birmana, les tropes del imperiu convirtieron Shwedagon nuna fortaleza na qu'instalaron el so puestu de comandu. Produciéronse actos de pillaje y vandalismo y llegóse a cavar un túnel so la estupa col enfotu de construyir ende un almacén d'armes. La campana Maha Gandha, realizada con 23 tonelaes de bronce, foi sacada del complexu col enfotu de treslladala hasta Calcuta. La campana fundir nes agües del ríu. Cuando los británicos arrenunciaron d'intentar recuperala, el pueblu de Myanmar ufiertar pa faelo, siempres que fuera retornada a la estupa. Utilizando centenares de postes de bambú consiguieron reflotar la campana que tornó al so llugar orixinal.

Política[editar | editar la fonte]

Mientres la segunda fuelga d'estudiantes na historia del país, asocedida en 1936, Shwedagon convertir nel campamentu de los güelguistes. En xineru de 1946, el xeneral Aung San dirixir a les mases dende esta estupa, pidiendo la independencia a los británicos. Cuarenta y dos años más tarde, la so fía Aung San Suu Kyi realizó otru discursu ante cerca de 500.000 persones en Shwedagon; nesti casu pidiendo al gobiernu militar la torna de la democracia.

Estructura[editar | editar la fonte]

Fieles a los pies d'una enorme estatua de Buda.

Esisten cuatro entraes (mouk) a la paya con tramos d'escaleres que levan hasta la plataforma (yin byin) na llomba Singuttara. Dos chinthe xigantes (lleones míticos) protexen la entrada sur; la imaxe nel altar asitiáu a lo cimero de les escaleres ye la del segundu Buda, Konagamana. La base de la estupa ta realizada con lladriyos cubiertos con planches d'oru. Sobre la base atópense diverses terraces (pyissayan) a les que namái pueden aportar los monxos y los homes. Na parte cimera atópase la corona, cubierta con 5.448 diamantes y 2.317 rubinos.

L'aspeutu doráu de la estupa deber a les plaques d'oru coles que ta recubierta. Los habitantes de Myanmar según diversos monarques de la so historia, donaron oru a la estupa pa caltenela. La tradición empecipiar nel sieglu XV cuando la reina Shin Sawbu donó'l so pesu n'oru y caltúvose hasta l'actualidá.

Los templos que completen la cortil tienen distintes arquitectures dependiendo quién fixera les ufriendes pa construyilo, el so país y el momentu de la hestoria en que se realizaron.

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]