Shanks

De Wikipedia
Shanks
Personaxe d'One Piece
Universu One Piece universe (en) Traducir
Creador/a/es Eiichirō Oda
Información
Sexu masculín
Ocupación pirata
[editar datos en Wikidata]

Shanks "El Pelirroxu" (赤髪のシャンクス Akagami non Shankusu?) ye un personaxe ficticiu del anime y manga One Piece, escrita y dibuxada por Eiichirō Oda. "El Puñu" Garp, güelu de Luffy, piensa que foi Shanks quien inspiró a Luffy a ser pirata. Ye tamién unu de los Yonkou. Coles mesmes intervieno pa detener d'una vegada por toes la guerra onde mataron a Barbablanca y que se saliera de control, volviéndose una matanza ensin razón.

La so primer apaición realizar nel capítulu 1 de la manga y nel episodiu 4 del anime.

Apariencia[editar | editar la fonte]

Shanks siempres usa una llarga capa negra sobre los sos costazos y hasta que conoció a Luffy, usaba un sombreru de paya que caltuviera per munchos años (más palantre, na manga 603, desvélase que dichu sombreru perteneció a Gol D. Roger). Siempres usa pantalones curtios hasta les rodíes y un par de sandalies. Nun suel afaitase. Lo más llamativo de la so persona ye'l color coloráu del so pelo, del que vien el so llamatu de Shanks "El Pelirroxu". Nel so güeyu esquierdu tien trés encarnes que-y fueron feches por Barbanegra,[1] y nun tien el brazu esquierdu, pos lo perdió al salvar a Luffy de que fora taramiáu por un Rei Marín. Como arma utiliza un llargu sable.

Personalidá[editar | editar la fonte]

Shanks ye unu de los personaxes más relaxaos del mundu d'One Piece, prefiriendo tomase'l so tiempu al viaxar d'un llugar a otru en llugar d'entainase nes sos incursiones. Shanks nun ye cruel como otros pirates, nin gobierna a la so tripulación col mieu pa ganar el so respetu. La so naturaleza amigable amuesa que nun busca direutamente mancar a otres persones, y ye capaz de faer que persones series como'l Shichibukai Mihawk xunir a les sos fiestes y diversiones. Sicasí lo inocente que pueda paecer a la primer vista, Shanks ye una persona complexa que dacuando tien dificultá p'asimilar otros puntos de vista.[2]

Shanks nun paez esmolecese enforma polo que-y asoceda. Puede pasar per alto que-y refundien comida o bebida a la cara ensin siquier defendese, riéndose de la situación xunto a la so tripulación. Inclusive la perda del so brazu esquierdu nun lu importó namás que Luffy tuviera a salvo. Sicasí nunca va perdonar a naide qu'ataque a los sos amigos. Él y la so tripulación son casi siempres vistos metanes una fiesta o una llacuada, embriagándose y fartándose de comida. D'alcuerdu a lo dicho por l'autor, Shanks ye'l personaxe que más se paez a él de tolos de One Piece.[3] Ta en contra de la idea d'arramar sangre por honor y namái se-y vio empezar una engarra si un amigu so ta en peligru.

Tamién esfruta provocar a les persones, como se demuestra mientres la so estadía nel pueblu de Luffy, onde se ve a Shanks xuga-y chancies constantemente a Luffy.[4] Shanks yera igual a Luffy cuando yera pequeñu.[5]

A pesar de ser calmu y valiente la mayor parte del tiempu, amosó que cuando daqué va mal puede entrar en llerza.[6]

Rellaciones[editar | editar la fonte]

Tripulación[editar | editar la fonte]

Anque pocos fueron nomaos na tripulación de Shanks, paez que se lleva perbién con toos polo xeneral y ellos ver respetuosamente como'l so capitán. Shanks esmolecer pol bien de la so tripulación, dende evitar qu'un neñu ente na so banda, hasta torgar que'l so subordináu Rockstar atacara a los homes de Barbablanca.

De la so estancia na tripulación de Gol D. Roger, la mayor parte de les interacciones ente Shanks y otros tripulantes permanecen inoraes. Anque foi vistu mientres los flashbacks engarrando con Buggy el payasu por cualesquier cosa, los dos solíen ser amigos. Shanks entá sigui llamando a Sylvers Rayleigh como "Maestru Rayleigh"[7]

Amigos[editar | editar la fonte]

Luffy ve en Shanks el so modelu a siguir, como'l so héroe de la infancia y como l'home a quién desea superar. De primeres Shanks nun tomaba en serio a Luffy pos yera namái un pequeñu neñu suañando con ser pirata. Dempués de que Luffy intentó atacar a Higuma pa vengar a Shanks pola burlla que d'ésti fixo'l bandíu, Shanks empezó a tomalo en serio.

Na manga Ben Beckman coménta-y a Shanks que Luffy va ser grande. Shanks confirma esto últimu diciendo que Luffy recuérda-y a él mesmu cuando yera neñu. De la mesma manera que Luffy ta buscando realcontrase con Shanks, Shanks espera enganiosamente'l día que se vean de nuevu. El Pelirroxu considera a Luffy el futuru de los pirates.[8] y taba tan feliz cuando s'enteró del primer pagu de Luffy qu'empecipió una fiesta pa celebralo, fiesta a la qu'incluyó a Mihawk, quien-y comunicara'l mensaxe.

Shanks y Mihawk son tamién bonos amigos y d'antiguo (hasta que Shanks perdió'l so brazu) calteníen constantes duelos.

A pesar de les desavenencies y constantes engarradielles que tuvieron nel pasáu, Shanks siempres considero y sigue considerando a Buggy el Payasu como'l so amigu y hermanu (eso puede acotase inclusive polos datos que tien el Cuartel Xeneral de la Marina).

Enemigos[editar | editar la fonte]

El Gobiernu Mundial ve a Shanks como un problemáticu pirata y como una amenaza, pero saben que nun intentaría camudar el mundu él mesmu. Sicasí, por cuenta de la so posición como Yonkou, tarrecen que pueda salise de control.

Hasta'l momentu, aparte del Gobiernu Mundial, l'únicu que al paecer oponer a Shanks ye Buggy el payasu. Irónicamente, na so mocedá Buggy acusó a Shanks de ser demasiáu inocente como pa trunfar como pirata, y agora Shanks ye unu de los cuatro pirates más poderosos del mundu y Buggy y la so banda son considerablemente más débiles en comparanza.[9] Como los sos rivales, tolos otros Yonkou son los sos enemigos.

Tamién el Vice-almirante Monkey D. Garp culpa a Shanks d'envelenar a Luffy coles sos idees alrodiu de ser un pirata, pos él quería que'l so nietu fuera un gran marine, por tanto tamién podría considerase el so enemigu.

Habilidaes[editar | editar la fonte]

Poco se sabe avera del poder de Shanks. D'alcuerdu a lo dicho por Buggy, Shanks ye un poderosu guerreru.[10] Lo que se sabe ye que, como unu de los 4 Emperadores Pirata de la segunda metá del Grand Line, el so poder ye igual al de Barbablanca (quien ye consideráu l'home más fuerte del mundu). El fechu de que Shanks perdiera un brazu nun lu debilitó de nenguna manera.[11]

Antes de perder el brazu, caltenía constantes duelos con Mihawk. Al ser Mihawk el meyor espadachín del mundu, puede asumise que Shanks ye un espadachín n'estremu brillosu y con una habilidá magnífica. Amás, el fechu de ser capaz d'igualar la fuercia de Barbablanca con un solu brazu, fai suponer que Shanks tien unes cualidaes físiques escelentes.

Anque entá ta por demostrar tol so poder al máximu, ye altamente probable que Shanks sía unu de los personaxes más poderosos de tola serie. Depués de salvar a Luffy d'un Rei Marín, Shanks foi capaz d'asustar a la bisarma usando'l Haki. Paez que nun tien poderes de Fruta del Diañu, pos nel principiu ye capaz de nadar.[12] Paez ser un escelente nadador, salvando a Luffy xusto nel momentu que el Rei Marín taramiar. Depués, cuando enceta'l barcu de Barbablanca, dalgunos de los tripulantes de Newgate cayen inconscientes pola poderosa aura del pelirroxu ya inclusive el barcu recibe daqué del dañu. Los homes de Barbablanca atribúin esto al superior Haki de Shanks."[13] Amás, cuando Shanks y Barbablanca topetaron les sos armes, el cielu sobre ellos dixebróse (debíu al poder de Barbablanca), suxuriendo l'increíble poder de dambos Yonkou.

Armes[editar | editar la fonte]

Hasta'l momentu na serie, Shanks namái foi vistu sosteniendo una espada en combate, anque polos flashbacks tantu del anime como de la manga, puede vese que dende moza hasta antes de perder el so brazu, engarraba utilizando 2 espaes.

Anque foi una perbreve escena, el fechu de que fuera capaz d'igualar la fuercia de Barbablanca con un solu brazu ye una clara indicación de la fuercia de Shanks. Más tarde, en Marineford, consigue bloquiar l'ataque de Akainu cola espada, salvando asina a Coby.

Historia[editar | editar la fonte]

Shanks, l'aprendiz de Pirata[editar | editar la fonte]

Shanks ye orixinariu de West Blue y en dalgún momentu de la so mocedá foi tripulante de la banda de pirates de Gol D. Roger (meyor conocíu como Gold Roger) xunto con Buggy el payasu. Los dos pasaben el tiempu aldericando por coses triviales (Como cual polu yera'l más fríu, si'l norte o'l sur) lo cual fadiaba y prestaba a los demás tripulantes. De normal yeren castigaos por Sylvers Rayleigh.[14]

Mientres l'ataque a un barcu enemigu, Buggy atopar con un mapa'l cual marcaba la llocalización d'una ayalga somorguiada so l'agua; nel mesmu ataque, la tripulación atopó una Fruta del Diañu. Al enterase que valía demasiáu, Buggy camudó la verdadera fruta por una falsa mientres la nueche y depués comióse la falsa enfrente de tola tripulación. Sicasí, mientres se taba preparando pa dexar la tripulación col mapa y la verdadera fruta, foi sorprendíu por Shanks, Buggy escondió la Fruta na so boca y primero que pudiera sacala Shanks sorprender otra vegada provocando que Buggy tragar. Buggy aventóse depués al mar pa recoyer el mapa que saliera volando, pero afayó que nun podía nadar (efeutu secundariu de la Fruta del Diañu). Shanks tirar pa salvalo pero dende entós Buggy écha-y la culpa de la so desgracia.[15]

Shanks y Buggy tuvieron presentes na execución de Gol D. Roger. Shanks ufiertó-y a Buggy ser parte de la so tripulación, pero Buggy negóse rotundamente. Tomaron caminos separaos y nun se vieren hasta la guerra de la Marina contra los pirates de Shirohige. Con too y con eso, Shanks inda considera a Buggy como a un amigu y escuchó rumores de que Buggy sigue siendo pirata ayundes.[16][17][18]

L'ascensu del pelirroxu[editar | editar la fonte]

En dalgún momentu de la so vida, atopar con Barbanegra quién nesi entós yera parte de la tripulación de Barbablanca. Desconozse qué pasó, sicasí Barbanegra mancó a Shanks y causó-y el so característicu repulgu nel güeyu.[19] Shanks tamién tuvo duelos frecuentes con Mihawk y les sos batalles son llexendaries en tol Grand Line.

Debíu a la medría del so poder como pirata, foi consideráu unu de los Yonkou.[20]

En Villa Foosha[editar | editar la fonte]

10 Años primero qu'empezara la hestoria, Shanks yá yera un capitán de la so propia banda de pirates y famosu nel mundu. Mientres folgaba en Villa Fuchsia, el llugar gústo-yos y facer la so base per un añu. Conoció a Luffy, quién-y pidió que lo fixera miembru de la so banda de pirates, el neñu inclusive llegó a clavase un cuchiellu debaxo del güeyu p'amosa-y a Shanks la so homía, pero esti siempres se negaba. Esa tarde, una banda de bandíos locales lideraos por Higuma llegaron y faltaron a Shanks, quien non se inmuto. Un par de díes dempués, Shanks y la so tripulación apaecen pa salvar a Luffy, quien s'enfrentara a Higuma pol insultu a Shanks. El bandíu usa al neñu como rehén pa escapar. Shanks siguir y llogra salvar a Luffy del Señor de la Mariña, sacrificando'l so brazu esquierdu nel procesu. Más tarde, Shanks y el so grupu parten, dexándo-y a Luffy el so sombreru depués de qu'esti promete dalgún día devasar al pelirroxu.[21]

Shanks tornó al Grand Line, y eventualmente llegó al Archipiélagu Sabaody atopándose de nuevu con Sylvers Rayleigh. Shanks cúntalu a Rayleigh sobre Luffy.[22]

Na Actualidá[editar | editar la fonte]

Shanks vuelve realizar la so siguiente apaición 10 años dempués. Él y la so tripulación atopábense bebiendo y festexando cuando llegó Mihawk, miembru de los Shichibukai y vieyu rival de Shanks, pa da-y la noticia de que Luffy empezara a avanzar nel mundu de la piratería. Shanks como respuesta, convidó a Mihawk a beber sake hasta enfilase pa celebrar la noticia, a lo que Mihawk nun tuvo más remediu qu'aportar.[23]

Mensaxe a Barbablanca[editar | editar la fonte]

Shanks trató d'unviar a unu de los sos homes p'apurri-y una carta a Barbablanca, pero foi informáu qu'esti la rompió, y que si Shanks quería falar con él que lo fixera en persona.[24]

El Gobiernu Mundial consideró midíes drástiques en contra de Shanks si causaba un problema. Sicasí Shanks asegura que va engarrar contra cualesquier que s'interpunxera nel so camín. Mientres se dirixía escontra l'alcuentru con Barbablanca, una flota de la Marina interceptar, pero foi ganada.[25]

Axuntándose con Barbablanca[editar | editar la fonte]

Más palantre, revélase que Shanks ye unu de los Yonkō y afayar que la razón pola que quería falar con Barbablanca, tamién reveláu como unu de los Yonkō, yera pa pidi-y que retirara a Ace, comandante de la segunda división de la flota de Barbablanca, de la so misión d'asesinar a Barbanegra yá que Shanks tarrecía pola seguridá de Ace. Mientres esa xunta tamién s'afaya que'l triple repulgu que tien Shanks travesando'l so güeyu esquierdu foi causada por Barbanegra, y diz-y que tien de tener curiáu d'él.

Barbablanca falta a Shanks y diz-y que-y falten 100 años pa pode-y dicir que faer. Shanks, en respuesta, desenvaina la so espada y Barbablanca saca la so Bisento. El choque de los dos armes foi tal que partieron en dos les nubes que s'atopaben enriba d'ellos. Dellos miembros de la tripulación de Shanks y de Barbablanca impresiónense ante esi fechu.

Shanks vs Kaidou[editar | editar la fonte]

A 29 hores de la execución de Ace, Shanks taba preparar pa enfrentase a Kaidou.

Kaidou intentaba aprovechase de la situación pa dirixise a detener y engarrar contra Barbablanca, (quién se dirixe escontra Marine ford pa rescatar a Ace de la execución); sicasí Shanks interceptar y empieza una guerra contra él pa dexa-y el camín llibre a Barbablanca nel so camín escontra Ace, pos yera consciente de que si nun intervenía en favor de Barbablanca, enzancaría enforma la guerra d'ésti contra la Marina y probablemente Barbablanca nun llegara a tiempu, porque anque Barbablanca ye'l Yonkou más poderosu, el fechu d'enfrentase a otru Yonkou significaría perder enforma tiempu y asina Kaidou saldríase cola suya de retrasar a Barbablanca nel so camín escontra Marineford.[26]El Vice-Almirante Momonga comenta que nuna situación normal (refiriéndose a que la situación nun la ye pola eventual execución de Portgas D. Ace) el fechu de la batalla ente los dos Yonkou sería un fechu increíble, d'estrema y vital importancia. La resultancia de la batalla ye daqué obviu al ver a Shanks y la so tripulación pa poner fin de la guerra, al paecer non -yos costo enforma trabayo vencer a Kaidou yá que taben dispuestos a participar na guerra sinón se detenia dando a entender que teníen les sos fuercies casi enteres, anque ye posible que el conflito háyase solucioado por aciu alcuerdu, y non una batalla, anque na Manga, cuando Traffalgar Law amenacia a Doflamingo, este diz-y que Kaidou nun ye daquién con quien pueda sentase a parolar y que si Doflamingo nun siguía los sos negocios con Kaidou, el Yonkou diba esaniciar.

Poniendo Fin a la Guerra[editar | editar la fonte]

Apocayá, metanes la feroz batalla que se desenvuelve en Marine Ford, fai una atanante apaición, xusto nel momentu que un furiosu Akainu disponer a asesinar a Coby, una y bones esti postreru, ente llárimes, glaya a los presentes unes emotives pallabres alrodiu de que la guerra podría detenese y asina evitar tantes muertes innecesaries, Shanks detién el poderosu ataque del almirante col so sable. Primero que Coby caya al suelu inconsciente pola llerza, felicitar, diciéndo-y que gracies a "esos segundos de valor" diose un pasu importante pa camudar al mundu. Dempués d'eso, Shanks recueye'l so antiguu sombreru de paya, diciendo que vieno pa poner fin a la guerra. Él tira'l so sombreru de paya a Buggy y píde-y que lo apurra a Luffy en cuenta de una ayalga. Cuando Lucky Roo pregúnta-y si quier ver a Luffy primero que se vaya, yá que nun lo vio en 10 años, Shanks diz-y que si ver agora taría rompiendo la so promesa (que yera volver ver a Luffy por que ésti devuélva-y el so sombreru de paya cuando se convirtiera nel Rei de los Pirates). Shanks anuncia a tou al campu de batalla que si daquién quier engarrar entá, la so tripulación va tar llista pa xunise a la engarradiella. Tolos presentes dan cuenta d'esto y deciden dexar d'engarrar, entós diz-y a Sengoku qu'él y los pirates de Barbablanca van curiar de los cuerpos de Ace y Barbablanca pal so funeral.[27] Shanks llevar y soterrar nuna isla desconocida en dalgún llugar de la segunda metá del Grand Line. La so tripulación, xunto colos Pirates de Barbablanca asisten al funeral p'amosar los sos respetos. Él contempla en silenciu sobre cómo ta llevando Luffy la muerte de Ace, mentando de que pa ser un verdaderu home, unu tien de conocer la victoria y la derrota.

Tripulación[editar | editar la fonte]

Benn Beckman (ベン・ベックマン Ben Bekkuman?) ye'l primeru a bordu de los Pirates Pelirroxos. Utiliza un rifle como arma, pero en llugar de disparar, utilizar como garrote. 10 años primero qu'empezara la hestoria tenía un llargu pelo negro, pero na actualidá tener gris, curtiu y tien un repulgu en forma de X la vidaya esquierda. Según Eiichirō Oda, Ben Beckman tien el Cociente Intelectual más altu de tolos personaxes introducíos na saga de East Blue. Na batalla de Marineford apuntó cola so arma a Kizaru, que venció, dando a entever la so enorme fuercia y qu'hasta un almirante respetar.

Lucky Roo (ラッキー・ルウ Rakkī Ruu?) ye un tipu bastante gordu que siempres tien gafes, gorra y nunca se-y ve ensin un cachu de carne.

Yasopp (ヤソップ Yasoppu?) ye'l francotirador de los Pirates Pelirroxos. Él ye'l padre de Usopp, y unu de los miembros favoritos de Luffy.

Rockstar (ロックスター Rokkusutā?) ye unu de los miembros más nuevos de la tripulación de Shanks, polo que ye consideráu como un novatu, a pesar de tener un pagu sobre la so cabeza de 94.000.000 de Berries. Shanks mandar a unviar un mensaxe a Barbablanca, pero cuando Rockstar apurrir Barbablanca romper ensin lleela, diciendo que si Shanks quería falar, tendría que dir el mesmu a velo. Rockstar quería engarrar contra Barbablanca pa recuperar el so honor, pero Shanks ordenólu que tornara.

Antes de One Piece[editar | editar la fonte]

Shanks apaeció per primer vegada nel proyeutu piloto de One Piece Romance Dawn V.1 dientro de los especiales de la Shonen Jump qu'amosaben artistes revelación, esto asocedió alredor d'un añu y mediu antes del entamu de One Piece. La mayor parte de la historia permaneció inalterada cola diferencia de que Higuma nun figuraba na trama. Otra diferencia yera que'l so brazu yera arrincáu por un tiburón, en llugar d'un Rei Marín.

Nel segundu pilotu Romance Dawn V.2 de One Piece (apaecíu en Weekly Shonen Jump), Luffy llogró'l so sombreru y la so Fruta del Diañu del so güelu, non de Shanks. Acordies con Oda, la razón de nun poner a Shanks nesta versión yera que quería caltener la hestoria como un secretu hasta qu'empezara One Piece.[28]

Diferencies ente l'Anime y Manga[editar | editar la fonte]

Na manga, cuando Shanks flota sosteniendo a Luffy en perdiendo'l so brazu, la so sangre puede trate espardiéndose pel agua. Nel anime'l sangre nun s'amuesa.

La escena inicial en que Shanks atopa a Mihawk, yera bien pequeña na manga. Nel anime estendióse considerablemente. Na manga Shanks pregúnta-y a Mihawk si va quedar a la fiesta pa celebrar, ente que nel anime, Mihawk vese yá bebiendo xunto a Shanks.

cuestiones de traducción y doblaxe[editar | editar la fonte]

Shanks ye'l personaxe que más ediciones por alcohol tien na versión de 4Kids. Por casu, la escena onde Mihawk comuníca-y del advenimiento de Luffy foi severamente editada. Shanks entá pregúnta-y a Mihawk si va quedase, pero la mayor parte d'esa escena foi removida por cuenta de les referencia al alcohol. Asina, la naturaleza antroxadora de Shanks foi removida, retratándolo con un tonu muncho más seriu. Amás, la escena foi removida del episodiu orixinal y añadío a la fin d'un episodiu anterior, tamién na versión de 4Kids, Shanks entá caltién el so brazu esquierdu.

  • otra censura que tuvo shanks foi cuando un bandíu apuntába-y con una pistola na cabeza,la escena foi editada y en llugar d'una pistola'l bandíu apuntába-y con una pistola de corchu.

Nel llibru The Anime Encyclopedia - A guide to Japanese animation since 1917(2001), hai un artículu curtiu alrodiu de One Piece. Nél hai dos errores tocantes a Shanks; el so nome ye escritu "Junx" y rellátase qu'él foi salváu por Luffy, anque en realidá foi al aviesu.[29] De tolos errores, el nome "Junx" permanez nes posteriores ediciones del llibru.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. One Piece Manga y Anime - Capítulu 434 y Episodiu 316, Shanks diz-y a Barbablanca quién-y causó la repulgu.
  2. One Piece Manga - Capítulu 19 Buggy y Shanks alderiquen sobre ser un pirata, Buggy almite que Shanks ye un home complexu n'escuchando lo qu'él piensa de la piratería.
  3. Entrugues SBS: One Piece Manga - Vol.24 - Capítulu 221, Entruga d'un fan: ¿Quién se paez más a usté, Oda?
  4. One Piece Manga - Capítulu 1 Shanks diz que-y gusta xugar con Luffy.
  5. One Piece Manga - Capítulu 1, Shanks menta les sos paecencies de la so niñez cola de Luffy.
  6. One Piece Manga - Capítulu 1 Shanks entra en llerza cuando Higuma secuestra a Luffy.
  7. One Piece Manga - Capítulu 506, Shanks fala con Rayleigh.
  8. One Piece Manga y Anime - Capítulu 434 y Episodiu 316, Shanks (recordando la so despidida de Luffy); "Ufiertar en pos (refiriéndose al so brazu) de la Nueva Era"
  9. One Piece Manga - Capítulu 19 y Episodiu 8, Buggy falta a Shanks pol so puntu de vista na piratería.
  10. One Piece Manga - Capítulu 19, Buggy menta que Shanks ye un poderosu peleador.
  11. One Piece Data Books - Shanks nun perdió poder al quedase ensin brazu.
  12. One Piece Manga Capítulu 1, One Piece Anime Episodiu 4 - Shanks estorna al Rei Marín
  13. One Piece Manga - Capítulu 434
  14. One Piece - Episodiu 08 y One Piece Manga - Vol.3 - Capítulu 19. Shanks y Buggy.
  15. One Piece Manga - Capítulu 19, Hestoria de Buggy y Shanks, cuntada por Buggy.
  16. One Piece Manga - Capítulu 506, Hestoria de los Pirates de Roger.
  17. One Piece Manga y Anime - Capítulu 434 y Episodiu 316, Shanks fala de la última vegada que vio a Buggy.
  18. Nota: Shanks tenía 15 años cuando Roger morrió.
  19. One Piece Manga y Anime - Capítulu 434 y Episodiu 316, Shanks diz-y a Barbablanca quién-y fixo la firida nel güeyu.
  20. One Piece Manga y Anime - Capítulu 432]] y Episodiu 314, Shanks y los 4 Emperadores.
  21. Oda, Eiichirō (1997). One Piece 1Romance Dawn —冒険の夜明け—. Shūeisha. ISBN 4-08-872509-3.
  22. One Piece Manga - Capítulu 506, Rayleigh menta a Shanks falándo-y de Luffy.
  23. One Piece Anime - Episodiu 45 y One Piece Manga - Vol.11 - Capítulu 96, Mihawk lléva-y noticies a Shanks.
  24. One Piece Anime - Episodiu 151 y One Piece Manga - Vol.25 - Capítulu 234, Shanks contauta a Barbablanca.
  25. One Piece Anime - Episodiu 151 y One Piece Manga - Vol.25 - capítulu 233, El Gobiernu Mundial tarrez los movimientos de Shanks.
  26. One Piece Manga - Capítulu 533, El Vice-Almirante Momonga y Boa Hancock enterar de los movimientos de Barbablanca, lo mesmo que de la inminente batalla ente Shanks y Kaidou.
  27. One Piece Manga 579
  28. One Piece Manga - Vol. 1 - Notes d'Oda en Romance Dawn V.1 y V.2.
  29. The Anime Encyclopedia - A guide to Japanese animation since 1917(2001) - Entrada de One Piece (Páxina 285).