Seyni Kountché

De Wikipedia
Seyni Kountché
President of Niger (en) Traducir

Vida
Nacimientu Fandou Béri (en) Traducir1 de xunetu de 1931
Nacionalidá Níxer
Muerte París10 de payares de 1987[1] (56 años)
Causa de la muerte cáncanu de cerebru
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu políticumilitar
Graduación xeneral
Creencies
Partíu políticu Fuercies Armaes Nixerines
Cambiar los datos en Wikidata

Seyni Kountché (1 de xunetu de 1931Fandou Béri (en) Traducir – 10 de payares de 1987París) foi un políticu de Níxer, presidente del so país ente 1974 y 1987.

Formación militar[editar | editar la fonte]

Perteneciente a la familia principesca zarmakoy Tondikandie, entró, como munchos fíos de soldaos del África occidental francesa, a los trelce años a la escuela de Kati, en Malí, en 1944, y dempués a la de Saint-Louis en Senegal. Sirvió n'Indochina y n'Arxelia, y convirtióse en sarxentu en 1957. Poco dempués de que'l so país aportara a la independencia'l 3 d'agostu de 1960, integró les nueves Fuercies Armaes Nixerines en 1961. En pasando pola escuela de formación d'oficiales en París, pasó a ser sub-xefe de les Fuercies Armaes nixerines en 1965, y dempués xefe del Estáu mayor en 1973.

Mientres esti periodu, Níxer, nuevu país independiente, tenía de faer frente a numberosos problemes económicos y políticos. El país taba entós gobernáu por un partíu únicu empobináu por Hamani Diori. El partíu d'oposición (Sawaba, de Djibo Bakary) taba prohibíu. Una grave seca duró ente 1968 y 1974, conduciendo a una fame catastrófica. El gobiernu nun pudo aplicar les reformes necesaries pa enfrentala. La economía del país siguía siendo débil, a pesar de la esplotación de les grandes reserves d'uraniu en Arlit, nel norte del país. Ministros del gobiernu esviaron los stocks d'ayuda alimentaria unviaos pola Cruz Roja y otres ayudes humanitaries.

Tomar del poder[editar | editar la fonte]

El 15 d'abril de 1974, el llugarteniente coronel Seyni Kountché llevó a cabu un putsch contra'l réxime de Hamani Diori. Los partíos políticos fueron prohibíos, la Constitución suspendida y l'Asamblea Nacional disuelta. Un centenar de prisioneros políticos fueron lliberaos a otru día del golpe d'Estáu, de los cualos dalgunos taben deteníos dende 1959, y los exiliaos fueron autorizaos a volver al so país.

El 17 d'abril, un Conseyu Militar Supremu (CMS) designó a Kountché como presidente y xefe d'Estáu, con mandatu fitu (15 años de réxime militar), que la so esmolición principal yera la de restablecer la economía del país y la moralidá de la vida política.

El primer gobiernu formáu taba puramente compuestu por oficiales, y l'Asamblea Nacional foi reemplazada por un Conseyu Nacional pal Desenvolvimientu (CND). Caltuviéronse rellaciones xeneralmente amistoses con Francia, y creáronse nuevos llazos colos Estaos árabes. El país estabilizóse, anque nel CMS desenvolviéronse distintes personalidaes polítiques.

Un réxime militar d'esceición[editar | editar la fonte]

Tentatives de golpes d'Estáu marcaron los primeros cinco años del réxime de Kountché, n'agostu de 1975, depués en marzu de 1976 y n'agostu de 1983. Los instigadores d'esos putchs fueron el comandante Bayere Moussa y Ahmed Moudour, secretariu xeneral de la Unión de Trabayadores Nixerinos. Toos fracasaron.

Kountché, deseosu d'abrir el gobiernu a los civiles, dexó a cuatro d'ellos tresformase en secretarios d'Estáu nel gobiernu, n'ocasión de la remodelación de xunu de 1975. Aumentó coles mesmes el so númberu nel senu del CMS en 1981. En 1982, entamóse la preparación d'una constitución del gobiernu. El 23 de xineru de 1983, foi nomáu un primer ministru civil, Oumarou Mamane.

En xineru de 1984, establecióse una comisión pa redactar un documentu pre-constitucional, llamáu Carta nacional, que foi aprobáu más tarde en referéndum nacional. La Carta prevía l'establecimientu d'organismos non electivos y consultivos a nivel nacional y local. A pesar de l'apertura del Estáu a los civiles, el réxime siguió siendo fuertemente militarizado, "policial" y los Derechos Humanos yeren violaos de cutiu.

Gracies al maná del uraniu, los salarios de los trabayadores conocieron un llixeru aumentu. Con too y con eso, los esfuercios d'axustes económicos fueron torgaos pola repetición de la seca en 1984-1985 y pol zarru de la frontera con Nixeria de 1984-1986. La dependencia del país escontra l'ayuda alimentaria y financiera esterior aumentó y se entablaron rellaciones importantes colos Estaos Xuníos.

Foi nesti periodu que s'instalaron tensiones ente Níxer y Libia, una y bones el primeru acusaba a Muammar al-Gaddafi d'afalar y ayudar a los tuaregs a tomar les armes contra'l réxime de Kountché. En mayu de 1985, produciéronse incidentes ente l'exércitu nixerín y tuaregs en Tchin-Tabaraden.

A pesar de dellos intentos de golpe d'Estáu, el xeneral Kountché va reinar hasta la so muerte como xefe absolutu del Estáu y les Fuercies Armaes, concentrando los trés funciones más importantes del país, yá que yera Presidente de la República, Ministru del Interior y Ministru de Finances. Escontra fines de 1986, empezó a tener problemes de salú, que s'agravaron. Morrió'l 10 de payares de 1987 nun hospital de París, por causa de un tumor cerebral. Asoceder Ali Seibou, nomáu pol CMS.


Predecesor:
Hamani Diori
Presidente de Níxer
1974-1987
Socesor:
Ali Seibou

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]