Serviciu d'Investigación Criminal Naval

De Wikipedia
Serviciu d'Investigación Criminal Naval
fuerza del orden del Gobierno de Estados Unidos (es) Traducir y policía militar (es) Traducir
Llocalización
Sede Quantico (es) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Historia
Fundación1992
Participación empresarial
Organización matriz Departamento de la Armada de los Estados Unidos (es) Traducir
Presupuestu 460 000 000 $ (2009)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Serviciu d'Investigación Criminal Naval (n'inglés: Naval Criminal Investigative Service, NCIS) ye la principal vía de seguridá contra l'espionaxe y na llucha contra'l terrorismu. Ye la organización socesora del antiguu Serviciu d'Investigación Naval (NIS).

Aproximao la metá de los 2500 emplegaos de NCIS son axentes especiales civiles especializaos y tán preparaos pa llevar a cabo multitud de xeres en llugares de tol mundu. Los axentes especiales del NCIS tán capacitaos pa realizar investigaciones policiales federales, y de cutiu una coordinación con diverses axencies gubernamentales de los Estaos Xuníos. Los axentes especiales del NCIS tienen ayuda d'analistes y otru tipu d'espertos en diverses disciplines como, forenses, analistes informáticos y exámenes con polígrafo.

Historia[editar | editar la fonte]

Oríxenes[editar | editar la fonte]

El NCIS tien los sos raigaños na orde xeneral del Departamentu de Marina 292 de 1882, roblada por William H. Hunt, Secretariu Naval, qu'estableció la Oficina d'Intelixencia Naval (ONI). Primeramente, la ONI encargar de axenciar la información sobre les carauterístiques y l'armamentu de los buques estranxeros, la cartografía de pasaxes estranxeros, ríos y los movimientos nel estranxeru de fortificaciones, plantes industriales, y estelleros.

Antemanando la entrada de los Estaos Xuníos na Primer Guerra Mundial, les responsabilidaes de la ONI espandir pa incluyir l'espionaxe, el sabotaxe, y toa clase d'información sobre los potenciales adversarios de la Marina; y na Segunda Guerra Mundial, la ONI fíxose cargu de la investigación de sabotaxe, l'espionaxe y cualquier tipu d'amenaza pa l'Armada.

NCIS y la Guerra Fría[editar | editar la fonte]

El gran esplegue d'axentes especiales civiles empecipiar cola Guerra de Corea en 1950, y siguió al traviés de la Guerra Fría. En 1966 adoptóse'l nome de Serviciu d'Investigación Naval (NCIS) pa estremar la organización del restu de la ONI, y en 1969 los axentes del NCIS fueron reclasificadas d'emplegaos a contrataos y convirtiéronse n'axentes estremaos de los sos servicios civiles.

En 1982, asumió la responsabilidá de NCIS pa la xestión de la Llei de la Marina la execución y la seguridá física del Programa y de la Información de la Marina y el Personal del Programa de Seguridá. Amás, en 1982, dos clases d'axentes especiales del NIS fueron entrenaos na Aplicación de la Llei Federal de Centru de Capacitación (FLETC), Glynco, Xeorxa, nuna evaluación de la capacidá FLETC pa capacitar a los investigadores militares. Antes d'esto y, darréu, hasta 1984 la formación especial d'axentes del NIS atopar na sede de la ONI, Suitland, MD.

Dos meses dempués d'ochobre de 1983 bombardéu del cuartel de los marines en Beirut, l'axencia abrió'l Centru d'Alerta Antiterrorista Armada (ATAC). La ATAC foi un centru 24-hores al día d'intelixencia operacional qu'emitió les indicaciones y alvertencies n'actividá terrorista pa la Marina y los comandos de la Infantería de Marina. ATAC foi la instalación na que Jonathan Pollard taba trabayando cuando cometió los actos d'espionaxe pol que foi condergáu en 1987. En 2002, la ATAC convertir nel Centru d'Alerta contra amenaces múltiples (MTAC).

En 1984, axentes especiales formaos empezaron nel (FLETC) en Xeorxa, la instalación d'entrenamientu pa la mayoría d'axencies federales d'investigación, sacante'l FBI.

En 1985, Cathal L. Flynn convertir na primera Almirante pa dirixir NCIS. El comandu qu'asumió foi la responsabilidá adicional d'Información y el Personal de Seguridá. En 1986, el Departamentu de la Marina Central d'Axudicación de Fondu (Don CAF) foi establecíu y puestu so l'axencia, como l'axencia yera una de les más responsables de la contratante d'autorizaciones de seguridá. DON CAF hai aproximao 200 000 determinaciones de elegibilidad al añu pal [Departamentu de la Marina de los Estaos Xuníos].

En 2011, los axentes del NCIS encargar de la investigación del escándaluTailhook, qu'implicaba delitos sexuales y acoso per parte d'oficiales de la Marina y del Cuerpu de Marines en Las Vegas, Nevada.

Historia Recién del NCIS[editar | editar la fonte]

En 1992, la misión de NIS esclariar de nuevu y convirtióse nuna axencia de, na so mayoría, civiles. Roy D. Nedrow, un ex del Serviciu Secretu d'Estaos Xuníos (USSS), foi nomáu'l primer direutor civil y camudóse el nome de Serviciu d'Investigación Naval por Serviciu d'Investigación Criminal Naval. Nedrow supervisó la reestructuración de NCIS nuna axencia d'aplicación de la llei federal con 14 oficines sobre'l terrén, y el control de les operaciones de campu en 140 puntos del mundu. En 1995, presentó'l NCIS el Casu Abiertu na Unidá d'Homicidios.

En mayu de 1997, David L. Brant foi nomáu Direutor del NCIS de Secretariu de la Marina de los Estaos Xuníos. El direutor Brant retirar n'avientu de 2005. Foi asocedíu pol Direutor Thomas A. Betro que foi nomáu Direutor del NCIS en xineru de 2006, pol secretariu de la Marina Donald C. Iviernu. Betro retiróse en setiembre de 2009. El 13 de setiembre de 2009, Direutor Axuntu d'Operaciones de Gregory A. Scovel foi nomáu Direutor en funciones pol subsecretariu de la Marina Robert Trabayo. Desempeñó simultáneamente el trabayu como Direutor Adxuntu d'Operaciones hasta que'l nuevu direutor foi escoyíu.

Placa del Serviciu d'Investigación Criminal Naval.

En 1999, el NCIS y el Cuerpu de Marines de los Estaos Xuníos siendo la División d'Investigación Criminal del Cuerpu de Marines (CID) roblaron un alcuerdu pidiendo la integración d'un Cuerpu de Marines de CID en NCIS. (USMC CID sigue esistiendo pa investigar delitos menores y otros delitos per debaxo del estragal d'investigación del NCIS.[1])

En 2000, el Congresu concedió autoridá civil a los axentes especiales del NCIS pa executar les órdenes y realizar arrestos. Práuticamente tolos investigadores NCIS, penal, contrainteligencia, y el personal de fuercia de proteición ser agora emprestando xuramentu de personal civil con autoridá pa detener y orde de serviciu. Les esceiciones son un númberu amenorgáu de la fuercia reserva los elementos militares qu'intervienen na llucha contra la intelixencia de sofitu.

Una crecedera de l'amenaza a la que s'enfrenta'l cambéu de Departamentu de la Marina nel sieglu 21, remató col terrorista USS Cole (DDG-67) en Yeme y los ataques del 11 de setiembre de 2001, dirixida pol NCIS a tresformar la llucha contra'l terrorismu nel Centru d'Alerta contra amenaces múltiples (MTAC) en 2002.

Los axentes del NCIS fueron los primeres de EE.UU, nes fuercies del orde na escena del USS Cole (DDG-67), len l'atentáu de Limburgu y ataque terrorista en Mombasa, Kenia. El númberu de casos abiertos del NCIS que se resolvieron son 50 homicidios dende 1995 - unu de los cualos tenía 33 años d'antigüedá.

El NCIS llevó a cabo investigaciones de fraude cola resultancia de la recuperación de más de quinientos millones de dólares y la restitución al gobiernu de Federal de los Estaos Xuníos y la Marina d'Estaos Xuníos dende 1997. NCIS investiga toles muertes qu'asoceden nun buque de l'Armada o la Marina o aeronave del Cuerpu de Marines o la instalación (sacante cuando la causa de la muerte ye atribuyible a enfermedá médica o por causes naturales).

Les misiones actuales de NCIS inclúin investigaciones criminales, fuercia de proteición, frontera, llucha contra la droga, la llucha contra'l terrorismu, fraude nes alquisiciones importantes, contra intelixencia.

L'axente Especial del NCIS Pedro Garza realizó la primer orde de la corte d'Internet, al traviés de la intervención telefónica nos Estaos Xuníos.[2]

El 14 de febreru de 2010, Mark D. Clookie convertir nel cuartu direutor civil del NCIS, siendo nomáu pal cargu pol Secretariu de la Marina Ray Mabus.[3] El direutor alministra una axencia compuesta por unos 2.500 funcionarios civiles y militares que tien presencia en más de 150 llugares en tol mundu. Ye responsable de la execución d'un presupuestu operativu añal d'aproximao 460 millones de dólares.

Armamentu[editar | editar la fonte]

Les armes de fueu del NCIS fueron la edición estándar 9x19mm, SIG Sauer P228. La so pistola estándar actual ye la SIG Sauer P229R DAK. El so fusil d'asalto edición estándar pa misiones nel estranxeru ye la Close Quarters Battle Receiver.

NCIS nos medios[editar | editar la fonte]

  • El NCIS méntase delles vegaes na serie de televisión JAG , basada na división xurídica de la Marina.
    • En 2003, estrenar na CBS una serie de televisión (NCIS), basada nel NCIS. (Esta serie foi un spin-off de la serie de televisión JAG.) El programa inda ta en producción.
    • En 2009, estrenar na CBS una serie de televisión (NCIS: Los Angeles) en CBS, basada na Oficina de Proyeutos Especiales del NCIS, en Los Angeles. (Esta serie de televisión ye una "hermana" y "spin-off" de NCIS).
    • En 2014, estrenar na CBS una nueva serie de televisión (NCIS: New Orleans) en CBS.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. http://www.29palms.usmc.mil/Base/pmo/cid.asp (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión). [CID páxina na Oficina 29 preboste Palmes Mariscal]
  2. http://www.informit.com/articles/article.aspx?p=19603&seqNum=3
  3. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes NCIS_Direutor

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]