Serviciu Européu d'Aición Esterior

De Wikipedia
Serviciu Européu d'Aición Esterior
órgano de la Unión Europea (es) Traducir y servicio diplomático (es) Traducir
Llocalización
Sede Edificio Triangle (es) Traducir
Historia
Fundación1r avientu 2010
Participación empresarial
Organización matriz Xunión Europea
Datos económicos
Emplegaos 4169 (2018)
Presupuestu 657 000 000 € (2017)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Serviciu Européu d'Aición Esterior (SEAE, o tamién a cencielles Serviciu Esterior) ye un organismu de la Xunión Europea que la so creación definitiva, el 1 d'avientu de 2010, venía prevista pol Tratáu de Lisboa.[1] Anque la so estructura y funcionamientu tendrán de desenvolvese per mediu de delles otres decisiones europees del Conseyu, la que lo establez y regula el so funcionamientu orgánicu ta yá aprobada y les sos disposiciones atópase en procesu d'afitamientu o aplicación práutica. El nuevu serviciu esterior ta constitucionalmente llamáu a ser un organismu (órganu unitariu complexu) funcionalmente autónomu de les demás instituciones, órganos y organismos de la Unión, suxetu namái a l'autoridá del Alto Representante de la Unión p'Asuntos Esteriores y Política de Seguridá. Va Trabayar, sicasí, n'estrecha cooperación colos servicios diplomáticos de los Estaos miembros, a los que va coordinar na midida de lo posible.

Como serviciu diplomáticu que ye, los sos cometíos consisten fundamentalmente en sofitar y asistir nel exerciciu de les sos funciones al Altu Representante, a lo más responsable de l'aición esterior de la Unión, en tolos ámbitos de la so actividá. El Serviciu Européu d'Aición Esterior va ser el primer serviciu diplomáticu multinacional, y unu de los más grandes del mundu.

El serviciu esterior va tar integráu por personal especializáu procedente de los servicios competentes de la Secretaría Xeneral del Conseyu, de la Comisión, y por personal diplomático procedente de los Estaos miembros en calidá de servicios especiales. La so sede va allugar en Bruxeles.

Historia[editar | editar la fonte]

L'Alta Representante de la Unión p'Asuntos Esteriores y Política de Seguridá va dirixir un serviciu diplomáticu nel que se van integrar de momentu, fundíes, les actuales delegaciones internacionales del Conseyu y de la Comisión presentes en cerca de 125 países, según les Representaciones especiales PESC (Política Esterior y de Seguridá Común de la Unión Europea). Magar nun primer momentu'l númberu de funcionarios destinaos al Serviciu Esterior va afitase en redol a los 3000, prever a lo llargo de los cinco primeros años d'esplegue de les sos actividaes cunte con non menos de 6000 funcionarios dafechu integraos na so estructura, con una planificación d'hasta 8000. De ser este'l casu, como paez apuntar, el SEAE taría llamáu a ser el mayor serviciu diplomáticu del mundu, xunto col Departamentu d'Estáu norteamericanu, percima de ministerios como'l chinu o'l rusu, y bien percima de cualesquier de los servicios esteriores de los Estaos de la Unión.

El 25 de marzu de 2010, l'Alta Representante presentó ante'l Conseyu un primer borrador de Decisión europea sobre'l Serviciu Esterior.[2] Tres intenses negociaciones colos representantes designaos pol Parllamentu Européu, los diputaos Guy Verhofstadt, Elmar Brok y Roberto Gualtieri, la Cámara emprestó'l so consentimientu y el documentu final foi aprobáu definitivamente pol Conseyu d'Asuntos Xenerales cuatro meses dempués, entrando a valir el 16 de xunetu de 2010, día de la so adopción.

Funciones[editar | editar la fonte]

Ye función principal del serviciu esterior ye sofitar al Altu Representante nel desempeñu del so cargu, asistiéndo-y l'exerciciu de toles sos atribuciones y en tolos ámbitos de la so actividásobremanera:

  • na so calidá de mandatariu del Conseyu pa la direición y execución de la política esterior y de seguridá común, incluyida la política común de seguridá y defensa de la Unión;
  • na so calidá de vicepresidente de la Comisión Europea encargáu de les rellaciones esteriores del executivu comuñal y de la coordinación de les polítiques y atribuciones con proyeición esterior d'esta institución, so l'autoridá y supervisión del so Presidente;
  • na so calidá de presidente del Conseyu d'Asuntos Esteriores, la formación del Conseyu encargada d'ellaborar la política esterior de la Unión, atendiendo a les prioridaes y oxetivos estratéxicos establecíes pol Conseyu Européu y aplicándolos a les sos llinies d'actuación política concreta, lo mesmo que de velar pola coherencia global de la so aición esterior, tou lo cual ensin perxuiciu de les funciones de la Secretaría Xeneral del Conseyu;
  • nes sos funciones xenerales de coordinación, como xefe de la política esterior de la Unión nel so conxuntu, de l'aición esterior pa garantizar la so cohesión, aplicación y efectividá.

Sicasí, y ensin alteriar la prioridá d'esti cometíu mayor, que ye'l qu'establecen los Trataos, la Decisión sobre'l SEAE adoptada en 2010 pol Conseyu a propuesta de l'Alta Representante Ashton, previa consulta al Parllamentu Européu y aprobación de la Comisión, y que regula'l so funcionamientu, atribúi llegalmente tamién al nuevu organismu otres funciones complementaries o estiende les enunciaes al serviciu d'otros altos cargos comuñales. Tou lo cual resulta ensin perxuiciu de l'autoridá cimera que sobre'l Serviciu correspuende al Altu Representante. La Decisión reguladora del SEAE menta en particular[3] a les siguientes autoridaes o instituciones europees:

  • el Presidente del Conseyu Européu, a lo más representante esterior de la Unión nel ámbitu de la política esterior y de seguridá común, al nivel de los xefes d'Estáu y de gobiernu;
  • el Presidente de la Comisión, na so calidá de xefe del executivu comuñal (al que pertenez el mesmu AR) y representante del mesmu en tolos ámbitos de l'aición esterior que recayen sobre la so competencia (política comercial común, ayuda al desenvolvimientu, etc...);
  • la Comisión Europea nel so conxuntu, fundamentalmente'l Colexu de Comisarios, como la institución de la Unión con capacidá decisoria, executiva y de xestión en tolos ámbitos de l'aición esterior que nun formen parte de la política esterior y de seguridá común;
  • el Parllamentu Européu, y tolos diputaos que lo integren, como institución colegisladora y presupuestaria de la Unión, xunto col Conseyu, con facultá pa decidir sobre delles cuestiones de l'aición esterior, pero particularmente sobremanera'l presupuestu de la Unión, incluyíes les partíes de l'aición esterior -salvu nel ámbitu de la defensa militar-, según depositariu por excelencia de la facultá de control políticu sobre toles demás instituciones de la Unión, en tolos ámbitos.

Estructura y organización[editar | editar la fonte]

El Serviciu Européu d'Aición Esterior ordena la so estructura conforme a los patrones habituales d'un serviciu diplomáticu: dispón d'un conxuntu d'oficines esteriores de representación qu'executen la política esterior nos puntos onde se topen, so la direición cimera d'una organización política y alministrativa central, que recibe información de les delegaciones, poner de mancomún, y ellabora con base na mesma les direutrices políticu y operativu, conformes a la llinia xeneral de l'aición esterior diseñada polos órganos constitucionales en Bruxeles. Estes direutrices van ser de la mesma les qu'apliquen y pongan en marcha les embaxaes comuñales nel espaciu onde operen, afaciéndoles a les circunstancies especiales del mesmu. Esto tou ensin perxuiciu de les instrucciones direutes que puedan recibir dende Bruxeles polos sos superiores xerárquicos.

Estos dos ámbitos organizativos, el central y el periféricu o esterior, difieren notablemente nos sos métodos d'organización, como correspuende a les sos distintes funciones elementales. Sicasí, de la fayadiza conexón ente dambos y l'eficacia de les sos rellaciones (funcionales, organizativas, xerárquiques, etc...), según coles mesmes diplomacies nacionales, depende en gran midida l'efectivu ésitu d'un serviciu diplomáticu insólitu nel so ámbitu, como ye'l SEAE.

Amás d'esta doble dimensión esterior-central del SEAE esiste otra dialéutica non menos complexa, y ye la funcional-institucional. Y ye que dientro del propiu SEAE conviven non yá funcionarios procedentes de distintos medios (la Comisión, el Conseyu y los Estaos miembros), sinón que tamién la unicidá funcional de la organización queda ineludiblemente marcada pola complexidá institucional de la mesma Unión Europea. Tres instituciones o órganos parten les competencies materiales nel ámbitu de l'aición esterior comuñal: el Conseyu, l'Altu Representante y la Comisión. Magar el llamáu doble sombreru institucional del AR (xefe del SEAE) como presidente del Conseyu d'Asuntos Esteriores y como vicepresidente de la Comisión facilita'l so llabor direutivu y de coordinación, nun ye menos ciertu que la política esterior de la Unión vien marcada poles polítiques que deciden nos sos respeutivos ámbitos de competencia dos instituciones tan conexes como antitétiques: el Conseyu y la Comisión. Bona prueba d'ello ye la capacidá que la Comisión Europea y el so gran valedor, el Parllamentu, arrincaron na negociación del SEAE de qu'aquélla pueda dirixir instrucciones direutamente a los Xefes de Delegación naquelles polítiques de la so esclusiva competencia (previa notificación a los servicios centrales del SEAE). Les competencies esclusives del Conseyu plantegen menos problemes, yá qu'en casi toes elles el AR actúa como mandatariu so y representar en tou.

La gran complexidá de too estes corrientes opuestes de poder y de tolos sos matices van deber encauzarse jurídicamente al traviés d'un arreglu o alcuerdu interinstitucional del SEAE coles instituciones arreyaes.[4]

Alministración central[editar | editar la fonte]

L'alministración central del Serviciu Européu d'Aición Esterior ye la parte de la organización interna asitiada na so sede central de Bruxeles, y que s'encarga fundamentalmente del ámbitu direutivu y de coordinación xeneral de l'aición esterior europea al traviés del SEAE, por aciu l'articulación d'una llinia política y xestión alministrativa de conxuntu, que va haber de ser aplicada por toles delegaciones, según per mediu de la supervisión sobre la so efectiva y uniforme aplicación por estes postreres.

La Secretaría Xeneral[editar | editar la fonte]

El serviciu esterior ye xestionáu por un Secretariu Xeneral executivu (SGE)- anguaño'l diplomáticu francés Pierre Vimont- que, asistíu por dos secretarios xenerales adxuntos (SGA)- na actualidá'l polacu Maciej Popowski y l'alemana Helga Schmid-, ye l'encargáu d'adoptar toles midíes necesaries pal bon funcionamientu del Serviciu, incluyendo les facetes alministrativo y presupuestario. Vela pola efectiva coordinación ente tolos servicios y departamentos del SEAE, lo mesmo que de les delegaciones de la Unión. El Secretariu Xeneral executivu actúa so l'autoridá del Altu Representante, como los secretarios xenerales adxuntos actúen so la suya propia. El SGE define y parte les funciones que correspuendan a los SGA. Ente los trés cargos, sumaos a los sos propios preseos alministrativos y servicios, conformen la Secretaria Xeneral (SG) del SEAE.

Nesa llinia, la SG inclúi, como parte de la so estructura alministrativa, los siguientes servicios especiales:

  • una Direición Xeneral d'asuntos alministrativos, personal, presupuestu, seguridá y sistemes de comunicación ya información (DGAS), tamién llamada Direición d'Operaciones, que s'atopa asitiada so la xestión del SGE y que'l so actual titular ye'l diplomáticu irlandés David O'Sullivan;
  • un serviciu xurídicu, asitiáu coles mesmes so l'autoridá alministrativa del SGE.

La SG del SEAE ye la responsable de garantizar la coordinación necesaria ente tola rede alministrativa del SEAE, incluyendo les sos direiciones xenerales. Tendrá De coordinase, cuando sía necesariu, colos servicios competentes de la Comisión Europea y con la mesma Secretaría Xeneral del Conseyu.

Les Direiciones Xenerales[editar | editar la fonte]

Les direiciones xenerales (DGs) del SEAE son los departamentos centrales en que s'estructura la so organigrama, y atópense asitiaes so l'autoridá d'un Direutor Xeneral. Toles direiciones xenerales son coordinaes pola SG, so l'autoridá del SGE. Les DGs del SEAE pueden clasificase de la siguiente manera, acordies cola Decisión sobre'l SEAE:[5]

  • Les direiciones xenerales sectoriales, que pueden ocupase de la llevanza y siguimientu bien de seiciones xeográfiques concretes, que sía que non tendrán de cubrir tolos países y rexones del mundu, bien de seiciones temátiques multillaterales. Toes elles tendrán de coordinase nel senu de la SG, según coles respeutives direiciones xenerales competentes en política esterior nel ámbitu del Conseyu y de la Comisión.
  • Una serie de direiciones xenerales horizontales, o d'ámbitu tranversal, que xestionen o coordinen aspeutos de l'aición esterior qu'afecten a toles cañes de la mesma. El so adscripción o suxeción orgánica pue tar especialmente suxeta a un órganu políticu o alministrativu concretu, o suxetar al réxime xeneral que rixe sobre les DGs sectoriales. Podría falase de les siguientes:
    • la DG d'Asuntos Alministrativos, personal... (la desusdicha DGAS o Direición d'Operaciones), sometida a la xestión del propiu SGE;
    • la DG de Presupuestu y Alministración, direutamente responsable ante'l AR de la xestión alministrativo y presupuestario interna del SEAE;
    • el serviciu de planificación política estratéxica;
    • el serviciu xurídicu, so l'autoridá alministrativa del SGE;
    • los servicios de rellaciones interinstitucionales, información y diplomacia pública, auditoría ya inspeiciones internes, y proteición de los datos personales.
  • El conxuntu de departamentos especiales que s'encuadren puramente nel ámbitu de la política esterior y de seguridá común, o que s'atopen direutamente rellacionaos, en mayor o menor grau, cola política común de seguridá y defensa, o bien que, poles sos carauterístiques peculiares, atópense suxetos a normes y procedimientos especiales, a saber:

Sede[editar | editar la fonte]

L'allugamientu virtual del SEAE atópase na ciudá de Bruxeles,[6] magar enagora nun esiste como tal see única, sinón que s'atopa esvalixada a lo llargo de les distintes oficines y servicios que s'han d'integrar nel serviciu esterior, a la espera d'una decisión definitiva. Les posibilidaes más señalaes davezu son l'Edificiu Triángulu[7] y l'Edificiu Lex[8] (perteneciente al Conseyu) y l'Edificiu Charlemagne (actual sede de la DG de Rellaciones Esteriores de la Comisión), allugaes toes nel barriu européu de Bruxeles. Apocayá foi apuntáu l'Edificiu Triángulu como'l más probable, daes les dificultaes pa trespasar l'Edifico Lex y l'amenorgáu tamañu del Edificiu Charlemagne.[9]

Delegaciones esteriores[editar | editar la fonte]

Les delegaciones de la Unión son les embaxaes o oficines diplomátiques que representen a la Unión Europea como tal ante'l restu del mundusobremanera ante tercer países y organizaciones internacionales. Son misiones diplomátiques que s'integren na alministración esterior del Serviciu Européu d'Aición Esterior, so la suprema autoridá del Altu Representante, y tienen de procurar una estrecha cooperación coles misiones diplomátiques de los Estaos miembros[10] col fin de coordinar l'aición diplomática conxunta de la Unión coles sos Estaos. L'Altu Representante va oficiar les xestiones necesaries col país anfitrión o organización internacional concernida collaboren afechiscamente coles delegaciones, y en particular otorgar los privilexos ya inmunidaes diplomátiques necesaries pa exercer la so función conforme colos preceptos del Conveniu de Viena sobre rellaciones diplomátiques.[11]

Embaxada de la XE en Washington DC

El llabor de les delegaciones ta suxeta a la evaluación periódica del Secretariu Xeneral executivu del SEAE, lo qu'inclúi la so capacidá pa ordenar auditoríes alministratives o financieres, cuntando cola asistencia del personal de la Comisión y de la Oficina Europea contra'l Fraude (OLAF), aplicando les midíes del Reglamentu financieru. Les delegaciones van emprestar l'asistencia necesaria a toles instituciones de la Unión nes sos rellaciones esterioressobremanera a los miembros del Parllamentu Européu. Coles mesmes tienen de collaborar estrechamente coles embaxaes de los Estaos de la Unión na so mesma demarcación, van compartir colectivamente información, van procurar pola coordinación de les sos postures, y, a pidimientu de los sos gobiernos nacionales, ayudarán-yos n'el so rellaciones diplomátiques y nes sos funciones d'asistencia consular a los ciudadanos de la Unión.

El personal de les delegaciones consta del personal del SEAE, más de personal de la Comisión cuando resulte apoderáu nel ámbitu de la política presupuestaria y demás polítiques de la Unión que sían competencia del colexu de comisarios.

La decisión d'abrir o cerrar una embaxada europea va ser adoptada pol Altu Representante, de común alcuerdu col Conseyu y la Comisión Europea.

Los embaxadores de la XE[editar | editar la fonte]

Al mandu de cada embaxada o delegación atopa un Xefe de Delegación, con rangu d'embaxador. L'embaxador va exercer la so autoridá sobremanera'l personal de la Delegación y respectu de toles sos actividaes,[12] polo que ye coles mesmes responsable de tola Delegación y de la so xestión global ante l'Altu Representante, de quien recibe instrucciones. Cuando la Comisión, nel ámbitu de les sos facultaes, dicte instrucciones sobre determinaes polítiques a les delegaciones, éstes van ser executaes so la responsabilidá del embaxador.

El Xefe de Delegación ye l'autoridá pa comprometer y executar los creitos d'operaciones que la Unión proyeute nel so espaciu de competencia, acordies coles normes financieres de la Comisión. Ta coles mesmes facultáu pa representar a la Unión de manera completa nel país onde se tope acreditáusobremanera nes rellaciones contractuales y les actuaciones xudiciales.

Los embaxadores europeos son nomaos pol Altu Representante cola aprobación del Conseyu y previa comparecencia ante la Comisión d'Asuntos Esteriores del Parllamentu Européu.

Representantes especiales[editar | editar la fonte]

Los Representantes especiales de la Unión son los unviaos diplomáticos de la Unión Europea que'l Conseyu noma, con calter escepcional y a propuesta del Alto Representante p'Asuntos Esteriores, pal desempeñu de misiones especiales y provistos d'un mandatu políticu concretu. Magar ye ciertu que la so demarcación suel correspondese con rexones determinaes, lo cierto ye que nun se trata d'un requisitu necesariu. Acordies con el Tratáu de la Unión,[13] les Representaciones especiales integrar na estructura del Serviciu Européu d'Aición Esterior y atópense so l'autoridá direuta del Altu Representante.

Magar la perspeutiva de la entrada en funcionamientu del Serviciu Esterior obligó a replantegar la estructura d'estes Representaciones especiales, a día de güei permanez activa la configuración diseñada sol mandatu del Altu Representante anterior, Javier Solana. Acordies cola mesma, esisten na acutlidad diez Representantes especiales de la Unión, d'ente los cualos destaquen, pol so pesu políticu y la so relevancia internacional, los unviaos pal conflictu n'Oriente Próximu, Bosnia-Herzegovina, Kosovu y Afganistán. Criticóse n'ocasiones la sobrerrepresentación diplomática de calter especial na rexón de los Balcanes.

Personal[editar | editar la fonte]

Acordies con el Tratáu de Funcionamientu,[14] el serviciu esterior va tar compuestu por funcionarios de los servicios competentes de la Secretaría Xeneral del Conseyu y de la Comisión y por personal en comisión de servicios de los servicios diplomáticos nacionales. La Decisión del Conseyu precisó esti mandatu constitucional y estrechao los sos márxenes, de manera que'l total del personal del SEAE de procedencia comuñal o permanentes -de la Comisión y de la Secretaría Xeneral del Conseyu- van constituyir siquier un 60% de la plantía total del Serviciu, y los temporales, axentes nacionales en servicios especiales, non menos d'un terciu del total. Dende la so incorporación al serviciu, nun van ser lícites distinciones discriminatories, nin económiques, nin de derechos o obligaciones, nin de tratu, ente los funcionarios del SEAE, sía cual fora la so procedencia. El periodu de serviciu de los axentes nacionales en destín especial nun va ser cimeru a los ocho años, prorrogables extraordinariamente hasta un máximu de diez.

Esta composición mista comuñal-nacional respuende a la mesma naturaleza híbrida o "sui generis" del Serviciu Européu d'Aición Esterior, según a la voluntá d'establecer sinergias d'intereses, estratéxiques y operatives ente la diplomacia comuñal y les nacionales. Ordenar a dichu oxetivu, el Serviciu Esterior va trabayar n'estrecha collaboración colos servicios diplomáticos de los Estaos miembros.

La seleición del personal, amás de cumplir col requisitu llegal de les cuotes desusdiches, tendrá de procurar un equilibriu xeográficu fayadizu, garantizando una presencia significativa de los nacionales de tolos Estaos miembros, y una repartida equitativo ente muyeres y homes. El criteriu fundamental a siguir va ser el méritu personal. Los órganos nos que'l réxime aplicable a otros axentes de la Unión delega l'exerciciu d'esta xera encamiéntense, nel ámbitu del serviciu esterior, al Altu Representante, ensin perxuiciu de qu'ésti pueda delegarlo n'otros órganos internos.

El personal del SEAE, sía como quier la so procedencia, va actuar siempres n'interés européu, y la so disciplina xerárquica y dependencia orgánica y funcional va ser de manera única y escluyente la qu'a los sos miembros correspuenda como tal, esto ye, la de la Unión Europea y en nengún casu la de les sos Estaos d'orixe. Tendrán De conducise acordies con el principiu de llealtá comuñal. L'alministración central y periférico del serviciu esterior va promover y va facilitar la movilidá interna de los funcionarios del Serviciu, garantizando l'alternanza de los destinos interiores colos del estranxeru.

El desenvolvimientu de toes estes disposiciones tendrá de ser concretáu nun Reglamentu sobre personal conforme col presupuestu de la Unión, y que va ser aprobáu por aciu el procedimientu llexislativu ordinariu.

Preseos de l'aición esterior[editar | editar la fonte]

Pa encontiar la coherencia y l'unidá de l'aición esterior comuñal, la Decisión sobre'l SEAE atribuyó funciones específiques de coordinación política xeneral al Altu Representante sobre determinaos programes y preseos d'ayuda y actividá nel esterior, ensin perxuiciu de la responsabilidá de xestión que correspuenda a otros órganos o instituciones. Tal ye'l casu de los programes de cooperación internacional de la Unión, que la so direición y alministración política y financiera correspuenden a la Comisión Europea. Los preseos sobre los que'l AR ta facultáu pa exercer una supervisión que garantice una actividá coordinada de l'aición esterior comuñal son:[15]

  • el Preséu de Cooperación al Desenvolvimientu;
  • el Fondu Européu de Desenvolvimientu;
  • el Preséu Européu pa la Democracia y los Derechos Humanos;
  • el Preséu Européu de Vecindá y Asociación;
  • el Preséu de Cooperación colos Países Industrializaos;
  • el Preséu de cooperación en materia de seguridá nuclear;
  • el Preséu d'Estabilidá.

Nel ámbitu d'estes ferramientes de l'aición esterior europea, el serviciu esterior contribúi al ciclu de programación y xestión, atendiendo en particular a los criterios políticos xenerales, preparando amás determinaes decisiones que va adoptar dempués el Colexu de Comisarios nel marcu de les fases tresañales estratéxiques de los ciclos de programación, a saber:

  • el desglose de les dotaciones per país, dientro de los conceutos rexonales establecíos globalmente;
  • los documentos d'estratexa per país, dientro de les llinies estratéxiques rexonales adoptaes pola Comisión;
  • los programes indicativos rexonales y nacionales.

Toes estes facultaes del SEAE van exercitar so la supervisión permanente del AR y n'estrecha coordinación coles direiciones xenerales y servicios competentes de la Comisión, siguiendo los procedimientos internos propios d'esta institución y oldeando la preparación de los proyeutos col Comisariu competente.

Financiamientu y presupuestu[editar | editar la fonte]

Acordies colos cambeos introducíos nel reglamentu financieru européu pol Parllamentu Européu y el Conseyu,[16] el financiamientu del serviciu esterior cuerre a cargu del presupuestu añal de la Unión, que regula una partida específica pal SEAE como si tratar d'una Institución constitucional. Les sos cuentes internes estrémense acordies coles polítiques executaes, a les que s'añedir un capítulu de gastos alministrativos onde s'especifica y apróvese el financiamientu necesariu pal mesmu funcionamientu del SEAE como organismu, tantu na so dimensión central como na periférica de les delegaciones esteriores. Pa garantizar una bona xestión de los recursos per parte d'estes postreres, los embaxadores y representantes especiales de la Unión nel estranxeru van recibir cursos especiales sobre xestión y normativa financiera europea, y constitúyense en máximos responsables del bon cumplimientu de la mesma ante l'Altu Representante, la Comisión y el Parllamentu. El presupuestu alministrativu del SEAE y les sos direutrices xenerales son de la mesma empobinaos y supervisaos pol Direutor Xeneral d'Operaciones, na actualidá'l diplomáticu irlandés David O'Sullivan, y n'especial ante'l Direutor Xeneral de Presupuestos y Alministración del serviciu.

Los cambeos al presupuestu añal de la Unión pa 2010 previeron una partida de 9,5 millones d'euros hasta l'añu 2011. Prevese que la puesta en marcha del serviciu esterior dexe a los Estaos miembros aprovechar les sinergies derivaes y les economíes d'escala qu'activa'l nuevu serviciu diplomáticu, dexándo-yos amenorgar el so presupuestu n'aición esterior y gastos diplomáticos. El funcionamientu financieru del Serviciu Esterior tendrá de ser revisáu en 2013.

Control políticu y financieru[editar | editar la fonte]

El Parllamentu Européu ye una de les principales autoridaes de control del SEAE

El Serviciu esterior exerz les sos atribuciones financieres nel marcu del Reglamentu financieru xeneral de la Unión.[17] Correspuende'l control de les finances del SEAE a cuatro instituciones diverses, y en distintes instancies:

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Artículu 27.3 del Tratáu de la Unión Europea
  2. Propuesta de l'Alta Representante sobre'l SEAE, de 25 de marzu de 2010 (versión n'inglés)
  3. Artículu 2.2 de la Decisión sobre'l SEAE
  4. Artículu 3.3 de la Decisión sobre'l SEAE
  5. Artículu 4.3 de la Decisión sobre'l SEAE
  6. Artículu 1.2 de la Decisión sobre'l SEAE
  7. EUobserver (consultáu'l 24-8-2010)
  8. EUobserver, consultáu'l 20 de setiembre de 2010
  9. EUobserver Consultáu'l 27 d'ochobre de 2010
  10. Artículu 121.2 del Tratáu de Funcionamientu de la Unión
  11. Artículu 5.6 de la Decisión sobre'l SEAE
  12. Artículu 5.1 de la Decisión sobre'l SEAE
  13. Artículu 33 del Tratáu de la Unión Europea
  14. Artículu 27.3 del Tratáu de Funcionamientu de la Unión
  15. Artículu 9 de la Decisión sobre'l SEAE
  16. www.europa.eu Nota de prensa sobre l'alcuerdu financieru pal SEAE
  17. Art. 8.2 Decisión SEAE

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]