Senáu de Paquistán

De Wikipedia
(Redirixío dende Senáu de Pakistán)
Senáu de Paquistán
ایوانِ بالا پاکستان
Datos Xenerales
País  Paquistán
Creación 1973
Tipu Cámara Alta del Parllamentu de Paquistán
Lideralgu
Presidente Raza Rabbani, PPP
Vicepresidente Abdul Ghafoor Haideri, JUI
Líder de la Cámara Raxa Safar-ul-Haq, LMP-N
Líder de la Oposición Aitzaz Ahsan, PPP
Estructura
Miembros 104 senadores (1 vacante)
Senate of Pakistan, 2015.svg
Grupos representaos
  •      LMP-N (27)
  •      PPP (25)
  •      MQM (8)
  •      PTI (7)
  •      ANP (6)
  •      JUI-F (5)
  •      LMP-Q (4)
  •      NP (3)
  •      PkMAP (3)
  •      ABNP (2)
  •      BNP (1)
  •      JI (1)
  •      LMP-F (1)
  •      Independientes (10)
[editar datos en Wikidata]

El Senáu de Paquistán ye la cámara alta del poder llexislativu de Paquistán, que xunto cola Asamblea Nacional formen el Parllamentu de Paquistán.

Axuntar por primer vegada en 1973 y la so composición ta regulada pol Artículu 59 de la Constitución de Paquistán.[1] Caúna de los cuatro provincies de Paquistán son representaes por 14 senadores y les árees tribales tienen 8 senadores caúna, que sirven por un periodu de 6 años.[2] La secretaría del Senáu atópase na ala este del edificiu del Parllamentu; L'Asamblea Nacional axuntar na ala oeste del mesmu edificiu.

Les eleiciones llevar a cabu cada trés años pa la metá del Senáu y cada Senador tien un términu de seis años.[3] La Constitución nun dexa la disolución del Senáu.[4]

Historia[editar | editar la fonte]

Tres la independencia, la primer Asamblea Constituyente de Paquistán foi escoyida n'avientu de 1947, y la cual encargóse de redactar una Constitución. Esta Asamblea aprobó'l Resolvimientu d'Oxetivos el 12 de marzu de 1949, na que s'establecieron principios que darréu pasaron a ser parte sustantiva de la Constitución de Paquistán. Sicasí, primero que pudiera realizar la xera d'enmarcar la constitución, eslleir n'ochobre de 1954. Darréu, el Gobernador Xeneral convocó la Segunda Asamblea Constituyente en mayu de 1955, qu'enmarcó y aprobó la primer Constitución de Paquistán el 29 de febreru de 1956. Esa Constitución foi promulgada'l 23 de marzu de 1956, que prevía una forma parllamentaria de gobiernu con una llexislatura unicameral. Sicasí, del 14 d'agostu de 1947 al 1 de marzu de 1956, la Llei de Gobiernu de la India de 1935, caltúvose como la Constitución de Paquistán.

El 7 d'ochobre de 1958, la llei marcial foi promulgada y la Constitución derogada. El Gobiernu Militar nomó una Comisión de Constitución en febreru de 1960 qu'enmarcaba la Constitución de 1962. Esa Constitución preve una forma presidencial de gobiernu con una llexislatura unicameral. La Constitución de 1962 foi derogada'l 25 de marzu de 1969. El Gobiernu Civil, que llegó al poder n'avientu de 1971 de conformidá coles eleiciones de 1970, dio-y a la nación una Constitución provisional nel añu 1972.

L'Asamblea de 1970 enmarcó la Constitución de 1973, que foi aprobada por unanimidá el 12 d'abril y promulgada el 14 d'agostu de 1973. La Constitución de 1973 preve una forma parllamentaria de gobiernu con una llexislatura bicameral, qu'entiende l'Asamblea Nacional y el Senáu.

El númberu de miembros del Senáu, que orixinalmente yera de 45, alzar a 63 en 1977 y a 87 en 1985. El gobiernu del xeneral Pervez Musharraf alzó'l númberu de miembros del Senáu de 87 a 100 al traviés de la Orde de Marcu Llegal de 2002, aplicada'l 21 d'agostu de 2002 y el gobiernu d'Asif Ali Zardari alzó'l númberu de miembros del Senáu de 100 a 104 Al traviés de la enmienda 19 en 2011 (cuatro miembros de les minoríes de los cuatro provincies).

Propósitu y papel[editar | editar la fonte]

L'oxetivu principal de la creación del Senáu de Paquistán yera dar igual representación a toles unidaes federaes, una y bones la composición de l'Asamblea Nacional basar na población de cada provincia. La igualdá de miembros provinciales nel Senáu, poro, permedia la desigualdá provincial na Asamblea Nacional.

Hai 104 escaños senatoriales. Hai 18 senadores; La Constitución pakistaní rique qu'haya siquier 17 muyeres senadores. Los miembros del Senáu son escoyíos acordies con l'Artículu 59 de la Constitución.

Presidente y parllamentu[editar | editar la fonte]

En virtú del artículu 50 de la Constitución, el Majlis-i-Shoora (Parllamentu) de Paquistán ta formáu pol Presidente y dos Cámares que se van conocer respeutivamente como l'Asamblea Nacional y el Senáu. El Presidente ye escoyíu polos miembros de dambes Cámares del Parllamentu y de les Asamblees Provinciales. El Presidente puede ser destituyíu del so cargu o enxuiciáu por aciu un resolución, aprobada por non menos de dos tercios de la totalidá de los miembros del Parllamentu nuna sesión conxunta de los dos Cámares, convocada con esi envís. En casu de quedar vacante la oficina del Presidente de la República, el Presidente del Senáu va actuar como Presidente hasta'l momentu en que'l cargu pueda ser cubiertu por aciu una eleición parcial. Esto tamién asocede cuando'l Presidente, por ausencia o cualesquier otra incapacidá, ye incapaz d'exercer efeutivamente el so cargu.

Rellaciones ente les Cámares[editar | editar la fonte]

Nun siendo que dambes Cámares aprueben un proyeutu de llei y reciba l'asentimientu del Presidente, nun puede convertise nuna llei sacante nel casu d'un proyeutu de llei monetariu que ye la única prerrogativa de l'Asamblea Nacional. Al traviés d'una enmienda, introducióse'l papel d'un Comité de Mediación, integráu por ocho miembros de cada Cámara, pa desenvolver un consensu sobre los proyeutos de llei, en casu de qu'haya un desalcuerdu ente les dos cases.

Gabinete[editar | editar la fonte]

La Constitución establez que va haber un Gabinete encabezáu pol Primer Ministru, que va ser colectivamente responsable ante l'Asamblea Nacional. El Primer Ministru ye escoyíu d'ente los miembros de l'Asamblea Nacional. Los ministros federales y los ministros d'Estáu son nomaos ente los miembros del Parllamentu. Sicasí, el númberu de Ministros federales y Ministros d'Estáu que son miembros del Senáu, en nengún momentu va entepasar d'una cuarta parte del númberu de Ministros Federales.

Nomamientu[editar | editar la fonte]

  1. El Senáu va tar integráu por 104 miembros, de los cualos:
    1. Catorce van ser escoyíos d'ente los miembros de cada Asamblea Provincial.
    2. Ocho van ser escoyíos pol votu direutu y llibre de les árees tribales federalmente alministraes.
    3. Dos son asientos xenerales, compuestos por una muyer y un tecnócrata.
    4. Cuatro muyeres van ser escoyíes polos miembros de cada Asamblea Provincial.
    5. Cuatro tecnócrates incluyendo ulema van ser escoyíos polos miembros de cada Asamblea Provincial.
    6. Un asientu nel Senáu acutar pa les minoríes en cada provincia.
  2. La eleición pa ocupar los escaños nel Senáu asignaos a cada Provincia va llevar a cabu acordies con el sistema de representación proporcional per mediu del votu únicu tresferible.
  3. El Senáu nun va tar suxetu a la disolución, pero'l periodu de mandatu de los Senadores va ser de seis años:
    1. De los miembros a que se refier el puntu 1.1, siete van cesar dempués de la expiración de los trés primeros años y siete van cesar dempués de la expiración de los próximos trés años.
    2. De los miembros a que se refier el puntu 1.2, cuatro van cesar dempués de la expiración de los trés primeros años y cuatro van cesar dempués de la expiración de los próximos trés años
    3. De los miembros mentaos nel puntu 1.3:
      1. Unu escoyíu n'asientu xeneral va cesar dempués de la expiración de los trés primeros años y l'otru va cesar dempués de la expiración de los próximos trés años.
      2. Unu escoyíu nel asientu reserváu pal tecnócrata va cesar dempués de los primeros trés años y l'escoyíu nel asientu reserváu pa la muyer va cesar dempués de la expiración de los próximos trés años.
    4. De los miembros mentaos nel puntu 1.4, dos van cesar dempués de la expiración de los trés años y dos van cesar dempués de la expiración de los próximos trés años.
    5. De los miembros a que se refier el puntu 1.5, dos van cesase dempués de la expiración de los trés primeros años y dos van cesar dempués de la expiración de los trés años siguientes.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Hestoria del Senáu de Paquistán
  2. Artículu 59.1 del Capítulu 2: El Parllamentu, Parte III: La Federación de Paquistán na Constitución de Paquistán
  3. Article 59.3.a del Capítulu 2: El Parllamentu, Parte III: La Federación de Paquistán na Constitución de Paquistán
  4. Artículu 59.3 del Capítulu 2: El Parllamentu, Parte III: La Federación de Paquistán na Constitución de Paquistán

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]