Selmana Negra

De Wikipedia
(Redirixío dende Selmana negra (Xixón))

Historia[editar | editar la fonte]

Esti festival celébrase dende l'añu 1988 hasta anguaño[¿cuándo?], entamos del sieglu XXI, con una vocación de cambéu de cutio, xunto cola decisión de ser un acontecimientu popular, pal preste de la xente en xeneral y non sólo d'una élite, carauterístiques que foren esenciales pa la permanencia de la Selmana Negra y pal so afitamientu como un festival ú la folixa, la cultura, la gayola y los esmolecimientos sociales conviven complementándose.

Dirixida dende los sos entamos pol escritor asturmexicanu Paco Ignacio Taibo II, la Selmana Negra anicióse como un modestu festival qu'axuntaba a escritores de novela policiaca y ufría arriendes música y otres artes escéniques al públicu. La Selmana Negra de Xixón medrara a lo llargo venti años hasta convertise nún de los mayores festivales europeos[ensin referencies] en cuantes al númberu d'asistentes, calculáu en más d'un millón a lo llargo de los diez díes qu'anguaño[¿cuándo?] dura la so celebración, con conciertos masivos nos que participaren músicos de la talla de Willie Colón, Los Lobos, Mano Negra, Georges Moustaki o Dixebra cola presencia d'autores de primer llinia mundial nuna llista que suma yá millares de creadores lliterarios y de testimoñu.

A lo llargo de los años, la Selmana Negra de Xixón reinventóse a sí mesma incesantemente, sumando estremaes propuestes como la lletura de poesía a la medianueche, que se tornara nuna les actividaes con más asistencia y au participaren, llevando como anfitrión anualmente al poeta asturianu Ángel González, l'arxentinu Juan Gelman, el mexicanu Juan Bañuelos, Joaquín Sabina y Luis García Montero, ente otros.

Amás de la lliteratura policiaca que-y da orixe, la Selmana Negra de Xixón inclúi ente la so oferta a autores de cómic, de novela histórica y de ciencia ficcióncomo Yoss autor cubanu que nun pudo dir nel últimu momentu o Khristo Poshtakov qu'aprució conxunto al so editor mazcaráu de Blues Brothers, abriendo asina espacios pa la creación plástica y el testimoñu visual per aciu d'esposiciones.

Anualmente, la Selmana Negra ye pública y regala llibros, de cutio con participación d'autores amigos y visitantes de la Selmana Negra: escritores, dibuxantes, autores de cómic y fotógrafos.

Dientro de la Selmana Negra realícense amás otros festivales, como'l Alcuentru Intenacional de Fotoperiodismu dirixíu pol Premiu Pulitzer asturianu Javier Bauluz, trayendo a Xixón a los principales esponentes del fotoperiodismu mundial, y l'Asturcón, la convención asturiana de ciencia fición, que nel so intre tamién fora anfitriona de la convención española de ciencia fición y fantasía. Demientres unos años realizóse al empar un festival de maxa.

Too esto fora puntualmente sorrayáu pol diariu del festival, A Quemarropa, que se publica tolos díes del festival ufriendo a los sos lletores información de lo asocedío el día anterior y de lo previsto pal día de publicación, arriendes de creación y comentarios de destacaes plumes asistentes a la Selmana Negra.

Por toó esto, la Selmana Negra fora tema de documentales europeos y americanos y puntu d'interés de la prensa demientres los diez díes de la so realización.

La Selmana Negra, a diferencia de les selmanas comunes, dura diez díes.

Ente les actividaes de la Selmana Negra, l'Asociación Internacional d'Escritores Policiacos otorga'l Premiu Internacional de Novela Dashiell Hammett a la meyor novela policiaca escrita n'español.