Selmana

De Wikipedia

La selmana ye un periodu de tiempu de siete díes consecutivos. Los nomes de los siete díes de la selmana son:

L'orixe d'estos nomes tán na observación del cielu polos antiguos astrónomos. Demientres el añu, la mayor parte de los astros nun camudaben de posición unos respeutu d'otros. Sicasí, los astrónomos decatáronse de siete cuerpos que sí lo facíen. El Sol y la Lluna, los dos primeros, formaben parte d'ellos. Los otros cinco yeren los planetes que podíen columbrase cola vista: Mercuriu, Venus, Marte, Xúpiter y Saturnu. Los pueblos antiguos creyíen que yeren estrelles móviles.

Selmana Llaboral[editar | editar la fonte]

(Selmana Civil)

L'estándar ISO 8601 identifica al llunes como 1. En cásique tolos países del mundu la selmana entama el Llunes, metantu qu'en Portugal, Brasil, Arxentina y en dalgunos países anglosaxones (como EE.XX. y Reinu Xuníu), la selmana entama en Domingu. De toes formes, identifícase al sábadu y al domingu como Fin de Selmana


Díes de la selmana
Llunes - Martes - Miércoles - Xueves - Vienres - Sábadu - Domingu

Entamu de la selmana[editar | editar la fonte]

Selmana Tradicional[editar | editar la fonte]

La Biblia xudía establecía al Domingu como'l día siguiente al Sabbath de descansu, o seya, como'l primer día de la selmana. Nos países tradicionalmente cristianos practícase el descansu llaboral en domingu, nos musulmanes el vienres y los xudíos (y polo tanto Israel) el sábadu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]