Sellent

Coordenaes: 39°01′54″N 0°35′14″W / 39.0317°N 0.5873°O / 39.0317; -0.5873
De Wikipedia
Sellent
Q11920270 Traducir
Alministración
País España
Autonomía Comunidá Valenciana
Provincia provincia de Valencia
Comarques Ribera Alta
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Sellent (es) Traducir Vicente Monar Garcia (es) Traducir
Nome oficial Sellent (ca)[1]
Códigu postal 46295
Xeografía
Coordenaes 39°01′54″N 0°35′14″W / 39.0317°N 0.5873°O / 39.0317; -0.5873
Sellent alcuéntrase n'España
Sellent
Sellent
Sellent (España)
Superficie 14 km²
Altitú 80 m
Llenda con Càrcer, Cotes, Llanera de Ranes, Rotglà i Corberà, Xàtiva, La Llosa de Ranes, Anna, Chella y Estubeny
Demografía
Población 381 hab. (2023)
- 191 homes (2019)

- 198 muyeres (2019)
Porcentaxe 100% de Ribera Alta
0.01% de provincia de Valencia
0.01% de Comunidá Valenciana
0% de España
Densidá 27,21 hab/km²
sellent.es
Cambiar los datos en Wikidata

Sellent ye un conceyu español de la Comunidá Valenciana, España. Perteneciente a la provincia de Valencia, na comarca de la Ribera Alta.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Situación[editar | editar la fonte]

Ta asitiáu a unos 55 quilómetros de Valencia, al estremu Sur de la comarca de la Ribera Alta y enclaváu ente montes, sacante na so parte Noroeste por onde s'enancha'l valle del ríu Sellent que dio nome al pueblu, y que formó colos sos arrastres una cuenca sedimentaria relativamente plana.

El ribayu de l'Horteta estrema'l cascu antiguu del nuevu. El primeru ocupa un montículo o llomba a unos 80 metros sobre'l nivel del mar

Dende Valencia aportar a esta llocalidá al traviés de l'A-7 pa enllazar cola CV-564 y depués cola CV-555. El clima ye típicamente mediterraneu.

Llocalidaes estremeres[editar | editar la fonte]

El términu municipal de Sellent parte coles siguientes llocalidaes: Càrcer y Cotes al norte; Llanera de Ranes y Rotglá y Corbera al sur; Xàtiva y Llosa de Ranes al este; Anna, Chella y Estubeny al oeste; toes elles de la provincia de Valencia.

Términu Municipal[editar | editar la fonte]

La estensión del términu municipal ye de 13,91 km², equivalentes a 1.391 hectárees. La superficie cultivada representa'l 52 %, (35 % regadío y 17 % secanu), ente que la restante correspuende a montes (41 %) y a improductiva (7 % caminos, carreteres, ribayos, ríu...).

Ta estremáu en Partíes, de les que destacamos: el Pla, la Serretella, Les Hortes, i la Foia. Igualmente dispón d'una estensa rede de caminos rurales.

Hidrografía[editar | editar la fonte]

El ríu Sellent, afluente del Júcar pel so marxe derecha, tien un percorríu de 14 quilómetros. Naz na parte sur de la contorna de la Canal de Navarrés.

A lo llargo de la so cuenca de 274 km², aflúyen-y una serie de ribayos, ramblas, fontes, gorgos y les agües del llagu o albufera d'Anna, según tamién la rambla de Enguera, ente otres aportaciones.

Podríamos dicir que ye equí cuando definitivamente fórmase'l ríu y recibe el nome de ríu Sellent. Desagua nel Júcar, nel términu de Cotes, nuna paraxa denomada la goleta.

Tien fuertes crecíes na seronda de resultes d'agües enchentes. Na cuenca hidrográfica, el Sellent ye unu de los ríos que más caudal punta apurre al Júcar mientres les aveníes y riaes, y ello con una gran rapidez, colo cual esti ríu, por sigo mesmu, ye capaz de provocar un hinchente de la contorna de la Ribera.

Ta estudiándose la posibilidá de construyir una presa (hidráulica) o banzáu pa regular les aveníes del ríu. Ésta sería del tipu de laminación, y taría asitiada ente los términos municipales d'Anna y Estubeny, y tendría 52 metros d'altor que embalsaría la cantidá de 33 Hm3. Féches-yos averaes d'empiezu de les obres dependeríen de les prioridaes establecíes nel Plan Hidrolóxicu Nacional.

Relieve[editar | editar la fonte]

Nel términu municipal destaquen los montes siguientes: el Montot (417m), ye un vértiz xeodésicu de tercer orde onde conflúin los términos municipales d'Anna, Chella, Cotes i Sellent; l'altu de Macisco (282m); els Cantalars (264m); el Tossal Negre (253m); la Lloma Redona (250m); l'altu del ribayu de Bono (242m); el Llanu de les Cruces (230m); el Monte Olivet (222m); la Solana (184m); el Estepar (154m).

Otres formaciones del relieve son: les cueves de l'Horteta y de la Güela, -yos torques de la Frayada o de la Figuerota, según riscos y ribayos.

Paraxes pintoresques[editar | editar la fonte]

  • La Font del Pinar.

Asitiada nel monte del "Tossal", al otru llau del ríu Sellent. Cuenta con una zona d'ociu y recreativa con un cubiertu con barbacoa-paelleros. Igualmente dispón de bancos, servicios, agua de la Fuente, pa poder pasar un día nuna redolada de vexetación y de grandes vistes yá que s'acolumbra'l pueblu dende lo alto, y tamién el Valle de Cárcer.

  • Campu d'actividaes cinexétiques.

Asitiáu nel monte de "la Serretella", con una visión maraviyosa yá que dende ellí acolúmbrase un guapu paisaxe. Consta d'instalaciones de canches de tiru al platu y olímpicu, según tiru de pichón y ensayamientu de perros de caza con falpayares. Dispón de parque infantil, aparcamientu y un chigre-restorán. El complexu cinexético y deportivo ye xestionáu pola Sociedá de Cazadores local que dispón de 11 hectárees de terrén arrendaes pol Conceyu.

Historia[editar | editar la fonte]

Prehistoria Nun

esisten datos de la esistencia humana nesta dómina. Atopáronse restos ibéricos cerca de la ermita de Santa Ana (a unos 4 km), en concretu un vasu ibéricu bitroncocónico, de pasta acoloratao, con curtiu gollete y cantu revertíu, provistu de dos garres, que se guardó nel Muséu de l'Academia Científico y Lliterario de la Mocedá Católica de Xàtiva, y que'l so paradoriu actual desconozse.

Hestoria Mientres

el sieglu VIII los musulmanes llegaron a esta contorna de la Ribera Alta y al reparar la fertilidá de les sos tierres, cruciaes pol ríu Júcar d'oeste a este, y pol so afluente'l ríu Sellent de Sur a Norte, de llimpies y tresparentes agües, dambos ríos con abondosa pesca, según el nidiu clima abellugáu de los vientos poles sierres del Montot y Realeng; asina qu'ante tan óptimas condiciones decidieron poblala y colonizala. Los musulmanes edificaron l'alquería de Sallent, asina denomada; construyeron un castiellu nel montículo o cuetu, establecieron el cultivu del arroz y de la morera pa la cría del viérbene de seda, qu'hasta finales del sieglu pasáu constituyó la so principal riqueza.

Na conquista de la ciudá de Xàtiva, el rei Xaime I asitió'l so exércitu na zona del Estepar de la alquería de Sallent, y dende esi llugar atacó Jativa, yá que yera una plaza bien importante, qu'acabaría convirtiéndose na segunda ciudá del Reinu de Valencia. Pa ello fixo una serie d'incursiones contra los musulmanes ente los años 1239 y 1244, yá que yera un castiellu fuerte, duru y con grandes muralles y torrexones.

En 1414 pertenecía a Francesc Soler, y pocu dempués pasó a la familia Marradas, que se convirtieron en Condes de Sallent nel sieglu XVII. Nel añu 1609 la alquería de Sallent quedó despoblada de resultes de la espulsión de los moriscos. Nel terremotu de 1748, que destruyó'l castiellu de Montesa, fundiéronse delles cases, ente elles el castiellu señorial.

Alministración[editar | editar la fonte]

Alcaldes dende les eleiciones de 1979
Llexislatura Nome Partíu
1979-1983 Joaquín Llácer LLácer AIS, Agrupación Independiente Sellent
1983-1987 Joaquín Llácer Llácer AIS, Agrupación Independiente Sellent
1987-1991 Joaquín Llácer Llácer AIS, Agrupación Independiente Sellent
1991-1995 Joaquín Llácer Llácer Independiente PSPV-PSOE
1995-1999 Jorge Penalba Sancho UV
1999-2003 Jorge Penalba Sancho PP
2003-2007 Jorge Penalba Sancho PP
2007-2011 Jorge Penalba Sancho PP
2011-2015 Vicente Monar PP
2015-2019 Vicente Monar PP
2019-2023 n/d n/d
2023- n/d n/d

Servicios públicos[editar | editar la fonte]

Anque'l pueblu ye pequeñu, dispón de los siguientes servicios:

  • Recoyida domiciliaria de la basura.
  • Parques y Xardinos.
  • Guardería Infantil y Grupu Escolar, onde s'imparten los niveles d'enseñanza dende 1 a 12 años.
  • Consultoriu médicu.- Consultes de medicina xeneral, de pediatría y de ATS.
  • Farmacia.- Empresta serviciu dende agostu de 1981.
  • Llar del Xubiláu, construyíu en 1983.
  • Servicios Sociales.- Emprestar de forma acomuñada colos conceyos de Alcántera, Beneixida, Cárcer, Cotes y Sumacárcer.
  • Campu d'actividaes cinexétiques.- Popularmente llamáu "campu de Tiru". Consta d'instalaciones de canches de tiru al platu y olímpicu, según tiru de pichón y ensayamientu de perros de caza con falpayares. Dispón de parque infantil, aparcamientu y un chigre-restorán. El complexu cinexético y deportivo ye xestionáu pola Sociedá de Cazadores local que dispón de 11 hectárees de terrén arrendaes pol Conceyu.
  • Centro Sociu-cultural, na plaza de la Ilesia.
  • Casa de Cultura, na Avda. País Valencià, onde ta allugada tamién la Biblioteca-Axencia de llectura.
  • Polideportivu.- Cuenta con unes completes instalaciones qu'ocupen una estensión de 16.600m² na partida de "l'Horteta", partíes nun campu de fútbol, pista multiusos (futbol sala, voleibol, baloncestu...), un frontón, unos vestuarios de 120m², un chigre y un ampliu aparcamientu.
  • Piscina.- Allugada a la partida "-yos Hortes", de 25m de llarga x 12 d'ancha.
  • Ecoparque.- Asitiáu na partida la Serretella, pal arramáu de residuos sólides de forma clasificada y asina facilitar el reciclaje.

Demografía[editar | editar la fonte]

L'orixe de la población de Sellent ye moriscu, una y bones el pueblu yera una alquería musulmana que s'estableció nesti llugar escontra'l sieglu VIII. En 1.239 foi conquistada l'alquería pol rei Xaime I d'Aragón. Los primeros datos de la población empiecen en 1520, con 34 cases de cristianos (136 vecinos). En 1609 quedó práuticamente despoblada la alquería cola espulsión de los moriscos, y en 1616 tan solo había 3 cases ocupaes (12 vecinos). En 1630 aumentó a 15 cases.

En 1852 había 58 cases (200 persones). A finales del sieglu XIX, en 1895, había 360 persones. Empezó'l sieglu XX con un censu de 391 vecinos. En 1910 yeren yá 415 y en 1920 aumentaron a 447 habitantes, pasando a 552 vecinos nel añu 1930.

Foi na década de 1950 a 1960 cuando'l conceyu algamó'l máximu nivel de población, y la totalidá de cases de campu taben habitaes, coincidiendo cola dómina en qu'había enforma trabayu nos llabores agrícoles. A partir de 1960 sufre la perda de población pola emigración escontra les zones industrializaes, el llamáu éxodu rural.

Evolución demográfica
1950 1960 1990 1994 1996 1998 2000 2002 2004 2006 2008 2010
583 603 510 483 496 479 471 455 468 442 437 425

Economía[editar | editar la fonte]

La so economía fuelga na agricultura, principalmente na de regadío, siendo'l naranxal el cultivu primordial. La producción y esportación de la naranxa ye práuticamente la única actividá mercantil y la principal aportación a la economía llocal. Nel cultivu de secanu tenemos la olivar y el algarrobo.

La ganadería yá nun cunta con cabeces de lanar, cabrío y vacunu que tenía en tiempos pasaos. Escarez d'industria.

Patrimoniu[editar | editar la fonte]

Monumental

  • Ilesia Parroquial. Dedicada a la Purísima Concepción. Foi construyida mientres el sieglu XVI, aproximao nel añu 1.535, enriba de lo que foi mezquita de la alquería musulmana.
  • Castiellu árabe. D'orixe musulmán, adquirió cierta importancia nos primeros tiempos de Reconquistar, gracies a la so situación estratéxica. Darréu quedó en desusu y abandonáu, siendo finalmente afaráu pol terremotu qu'afaró la zona en 1748. El so patiu d'armes debió de tar nel espaciu que güei ocupa la Plaza de la Ilesia. Na actualidá namái permanecen restos de la muralla a nivel arqueolóxicu, una y bones les viviendes colindantes fueron absorbiendo los restos del so amurallamientu.

Documental

  • El Llibru del Pueblu. Llámase "Sellent, així és el poble". El so autor ye "Joaquín Llácer Llácer" y foi editáu pol Conceyu de la llocalidá. Consta de 543 páxines escrites en valencianu que traten sobre la xeografía y hestoria locales, con abondosa información xeográfica, acompañada de munchos planos y fotografíes del pueblu, términu municipal, el relieve, l'agricultura, hidrografía, etc.; tamién trata de la evolución de la población, les costumes y tradiciones... No tocante a aspeutos históricos, la obra presenta los orixe y reconquistar del rei Xaime I, documentos inéditos de la guerra civil y la posguerra, catástrofes naturales, y un ampliu estudiu sobre la Comunidá de Regantes. L'autor, arrexuntó toos esos datos que van dexar a les futures xeneraciones conocer el so pasáu.

Gastronomía y Fiestes[editar | editar la fonte]

  • La gastronomía basar nel arroz en cualesquier de les sos preparaciones, principalmente na paella valenciana, que nesta zona facer con coneyu, pollu, xudíes, fabones, alcachofes, y tomate. Tamién son platos típicos el "arroz al fornu" y el "arroz con xudíes y nabos" ("arròs amb fesols i naps").
  • Les fiestes Patronales celébrense'l penúltimu fin de selmana d'agostu (xueves, vienres y sábadu) dedicaes a los sos patronos San Isidro Llabrador, la Purísima Concepción y el Santísimu Cristu del Amparu.

Asociaciones[editar | editar la fonte]

Esisten 9 Asociaciones locales, que son verdaderos órganos de participación de los vecinos na defensa de los sos intereses comunes:

  • Sociedá Colombicultora, fundada en 1924;
  • Sociedá de Cazadores, constituyida en 1943;
  • Asociación de Padres d'Alumnos, AMPA, en 1981;
  • Asociación d'Ames de Casa, en 1981;
  • Unión deportiva Sellent, creada en 1983;
  • Asociación de Xubilaos y Pensionistes, en 1984;
  • Asociación Llucha contra'l Cáncer, en 1984:
  • Conseyu Llocal de la Mocedá, en 1987;
  • Sociedá Musical de Sellent, en 1988.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]