Secuenciador

De Wikipedia
Secuenciador
[editar datos en Wikidata]

Un secuenciador ye un dispositivo electrónicu físicu o una aplicación informática que dexa programar y reproducir eventos musicales de forma secuencial por aciu una interfaz de control físicu o lóxicu conectáu a unu o más preseos musicales electrónicos. La interfaz de control más estendida ye l'estándar MIDI.

El secuenciador ye la ferramienta principal de composición, programación y control sobre los equipos d'instrumentación electrónica musical (sintetizadores, samplers, caja de ritmos, procesador de señal, etc).

Oríxenes[editar | editar la fonte]

Anque l'orixe del secuenciador ye eminentemente electrónicu, puede dicise qu'unu de los secuenciadores más básicos y antiguos que se conocen ye la caxa de música. A partir de los pequeños dientes que sobresalen d'un rodiellu xiratoriu fáense sonar una serie de llingüetes metálicu afinaes según la escala musical. La secuencia, pos, atópase "grabada" nel rodiellu xiratoriu, que realmente ye una trescripción de la partitura en forma de datos (cada diente correspondería a un eventu). Análogamente al funcionamientu de la caxa de música atopamos la pianola, namái que nesti casu la secuencia atopar nel cartón furáu.

Los primeres secuenciadores electrónicos apaecieron nos años 1970 y yeren analóxicos, al igual que los primeres sintetizadores. La interfaz qu'utilizaben yera'l llamáu CV/Gate o control por voltaxe y consistía n'unviar impulsos de corriente continua con un nivel de tensión en función de l'altor de la nota. Yeren bien llindaos y trabayosos de programar; namái dexaben controlar un aparatu al empar y teníen pocos compases disponibles. L'apaición del sistema MIDI en 1983 y la meyora de la teunoloxía dixital en materia musical supunxeron una verdadera revolución al dexar controlar dellos dispositivos al empar, según los parámetros qu'afecten a la reproducción del soníu (volume, aftertouch, panorama, modulación, portamento, reverb, chorus, etc). Foi nesti puntu cuando empezaron a comercializase los primeres secuenciadores dixitales (físicos) y programes secuenciadores para ordenadores, que fueron ganando complexidá y prestaciones col pasu de los años.

Funcionamientu[editar | editar la fonte]

El funcionamientu básicu d'un secuenciador en forma d'aplicación informática pasa por una seición principal onde se visualicen toles pistes, onde cada pista correspuende a un soníu o a una fonte sonora esterna y los parámetros que les afecten de forma global como'l volume, la entonación, el panorama, o la canal MIDI, según los controles de reproducción (play, stop, loop, tempo, etc) y les funciones básiques de copiar y pegar, mute (callar), solo, mover partes, fundir partes, etc. No tocante a la edición atopamos delles seiciones, siendo les más relevantes el rodiellu de pianu, la partitura y la llista d'eventos.

  • Rodiellu de pianu: Ye la forma d'edición más estendida. Consiste nun tecláu virtual axuntu a una cuadrícula onde se representen los compases, coles mesmes tán subdividíos nuna cantidá preestablecida (blancas, negres, corchees, semicorchees, etc). La forma de componer ye dibuxando lliteralmente les notes, variando l'altor y la duración sobre la cuadrícula. Como s'aprecia'l funcionamientu ye bien paecíu al d'una pianola.
  • Partitura: Más estendida n'usuarios de formación clásica y académica. Como'l nome indica, la so forma d'edición ye sobre un pentagrama cola simboloxía propia del solféu. Ye precisu dicir que mientres se va componiendo, independientemente de la forma d'edición, el programa crea automáticamente la partitura correspondiente.
  • Llista d'eventos: Ye'l mesmu código fuente de programación. Ye útil a la de modificar puntualmente dalgún tipu d'eventu en concretu, sobremanera, los que nun afecten al altor o a la duración de la nota (aftertouch, modulación, portamento, niveles d'efeutu, etc.)

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]