Sebastopol

Coordenaes: 44°36′18″N 33°31′21″E / 44.605°N 33.5225°E / 44.605; 33.5225
De Wikipedia
Sebastopol
bandera de Sebastopol (es) Traducir escudo de Sebastopol (es) Traducir
Alministración
PaísBandera de Ucraína Ucraína
Tipu d'entidá ciudá/pueblu
Gobernador de Sebastopol (es) Traducir Mijaíl Razvozhayev (es) Traducir
Nome oficial Севастополь (ru)
Nome llocal Севастополь (ru)
Nomatu Севас (uk)
Севас (ru)
Códigu postal 99000–99699
Xeografía
Coordenaes 44°36′18″N 33°31′21″E / 44.605°N 33.5225°E / 44.605; 33.5225
Error de Lua en Módulu:Mapa_de_llocalización na llinia 527: Nun puede amosase la ubicación especificada porque nun esiste'l Módulu:Mapa de llocalización/datos: "Módulu:Mapa de llocalización/datos/Ucraína".
Superficie 863.6 km²
Altitú 100 m
Llenda con República de Crimea y República Autónoma de Crimea
Demografía
Población 485 386 hab. (2022)
Porcentaxe 1.18% de Ucraína
Densidá 562,05 hab/km²
Más información
Fundación 1783
Prefixu telefónicu 0692
Estaya horaria UTC+03:00 (horariu de branu)[1]
UTC+02:00 (horariu estándar)
Llocalidaes hermaniaes
sevastopol.gov.ru
Cambiar los datos en Wikidata

Sebastopol (en rusu y ucraín: Севастóпoль, Sevastópol′; en tártaru de Crimea: Акъяр, Aqyar) ye una ciudá portuaria allugada na península de Crimea, la más poblada de tola península con 344 144 habitantes (datos de 2014). Nella atopa la base de la Flota del Mar Negru de l'Armada de Rusia.[2]

La so situación política ye apostada. Na actualidá, Rusia alministra y gobierna la ciudá sol estatus de ciudá federal, pero nun ye reconocida por Ucraína y por parte de la comunidá internacional, yá que la so secesión y reincorporación a Rusia realizar ensin respetar la llexislación ucraína y por tanto ye considerada como «illegal», polo que según la xurisdicción ucraína'l territoriu sigue conformando una ciudá con estatus especial.[3] La Rada Suprema d'Ucraína aprobó'l 15 d'abril de 2014, con 228 votos a favor d'un total de 450, una llei que define como «territorios so ocupación temporal» a la República de Crimea y la ciudá de Sebastopol. La normativa indicó que dichos territorios son «parte inalienable» d'Ucraína y tán suxetos a les lleis ucraínes, pero señala que Rusia tien d'indemnizar el dañu económicu de l'anexón» y responder por cualesquier violación de derechos humanos que se produza na península.[4]

Acordies cola Llei sobre Nuevos Territorios Federales de la Federación de Rusia, la ciudá puede considerase parte de Rusia dende'l momentu de la firma del alcuerdu interestatal del 18 de marzu.[5]

Sebastopol cunta tamién col títulu de Ciudá Heroica, por cuenta del so papel mientres la Segunda Guerra Mundial.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

La etimoloxía del nome «Sebastopol» provién, tal como pasa con otres ciudaes de la península de Crimea, d'antecedentes griegos, de la pallabra compuesta griega "Sevastópolis" (Σεβαστόπολις), que significa daqué según "Ciudá Augusta", yá que "σεβαστός" (sebastós) significa "augusto o venerable" y πόλις (pólis), que significa "ciudá". Tamién puede significar «Ciudá del Eleváu».

Historia[editar | editar la fonte]

Quersoneso[editar | editar la fonte]

Nel llugar onde anguaño se emplaza Sebastopol esistía dende'l sieglu V e. C. una colonia griega denomada Quersoneso (Χερσόνησος), que depués conquistaron los romanos l'añu 114 d. C.

Imperiu rusu[editar | editar la fonte]

Nel sieglu III l'exércitu eslavu tomó la rexón, depués cayó en poder de los tártaros y turcos otomanos, nel sieglu XVIII pasó a Rusia. Sebastopol foi fundada en 1783 por Grigori Potiomkin mientres l'anexón de Crimea al Imperiu rusu de Catalina II de Rusia, con cuenta de convertise nuna importante base naval artillada y darréu nun activu puertu.[6]

Vista del monumentu a los defensores de la ciudá mientres la guerra de Crimea, y en particular, al Teniente Xeneral Y. I. Totlebin (Э. И. Тотлебин).

Sebastopol foi sitiada per primer vegada mientres la Guerra de Crimea pol Reinu Xuníu y Francia, cayendo tres 11 meses d'intensu asediu (1854-1855). Los "Rellatos de Sebastopol" de Liev Tolstói asítiennos na Guerra de Crimea (1853-1856), más concretamente nel sitiu de Sebastopol, en que la so defensa participó como oficial d'artillería nel cuartu bastión defensivu.

Na última fase de la guerra civil rusa, asocedida dende 1918 hasta 1920, la ciudá portuaria foi la sede del cuartel xeneral del Ejército Blanco sol mandu del barón Piotr Nikoláyevich Wrángel.

Dómina soviética[editar | editar la fonte]

Mientres la Segunda Guerra Mundial, Sebastopol sufrió otru asediu de 250 díes en 1941-42, nel cual l'exércitu soviéticu foi abarganáu xunto a la población civil poles tropes de l'Alemaña Nazi. Al cayer la ciudá, esterminar a la mayoría de la población pero, al revertise'l cursu de la guerra, les tropes soviétiques aniquilaron a les tropes alemanes en 1944. En virtú del sitiu, concedióse-y a Sebastopol el títulu de Ciudá Heroica en 1945.

Na era soviética, la ciudá nun pertenecía al óblast de Crimea, formando una unidá alministrativa propia. En 1957 la ciudá de Balaklava foi incorporada a Sebastopol.

So alministración ucraína[editar | editar la fonte]

Tres la desintegración de la Xunión Soviética en 1991 y 1992, la ciudá siguió so soberanía rusa, ente que'l restu de la península de Crimea pasó a formar parte d'Ucraína como república autónoma. En 1997 Rusia dexó la ciudá a Ucraína en cuenta de que se dexara a Rusia caltener una base militar na ciudá hasta 2042.

De magar, la ciudá foi alministrativamente un conceyu escluyíu de la República Autónoma de Crimea, pero parte integrante del territoriu d'Ucraína. El territoriu del conceyu ye de 863,5 km² y subdivídese en cuatro raiones (distritos).

Crisis de Crimea y adhesión a Rusia[editar | editar la fonte]

El 6 de marzu de 2014, Sebastópol declaróse unilateralmente un suxetu federal de la Federación Rusa.[7] El 11 de marzu la República de Crimea y la ciudá de Sebastopol declararon la so independencia d'Ucraína.[8] Los conceyales del Conceyu de Sebastopol votaron el día 17 de marzu a favor de la integración de la ciudá na Federación Rusa, col mesmu estatus de les ciudaes de Moscú y San Petersburgu.[9]

El 16 de marzu de 2014 realizar en Sebastopol un referendu nel cual votaron el 89,51% de los ciudadanos inscritos, de los cualos el 95,6% respondió sí a la entruga «¿ta a favor de la unificación de la península de Crimea con Rusia como suxetu de la Federación?».[10]

El 21 de marzu de 2014 el presidente Vladímir Putin robló la llei que formalizó l'adhesión de la República de Crimea y de la ciudá de Sebastopol a la Federación Rusa, llei que fuera primeramente aprobada pol Conseyu de la Federación y la Duma Estatal y declarada llexítima pola Corte Constitucional.[11] Enantes, el 18 de marzu fueren roblaos los alcuerdos de l'adhesión. Alexéi Chaly, qu'exercía como alcalde interín, robló en representación de Sebastopol.[12]

Apuesta sobre la base naval ente Rusia y Ucrania[editar | editar la fonte]

Flota del Mar Negru (Armada Rusa) en Sebastopol.

Acordies con un tratáu de 1997, la flota rusa del mar Negru taba aparcada na ciudá. De primeres Rusia nun reconocía la soberanía ucraína sobre Crimea, acotando amás que la ciudá enxamás había estáu integrada n'Ucraína al tar suxeta al estatus de base militar. Finalmente reconocióse la soberanía d'Ucraína sobremanera'l territoriu en 1997.[13] En 2010 el contratu d'arrendamientu foi estendíu hasta 2042.[14][6] Dende la integración de Sebastopol en Rusia en 2014, toos estos alcuerdos son nulos y ensin efeutu, correspondiendo la soberanía total sobre la ciudá a Rusia. Por cuenta de esto, los alcuerdos fueron revocaos per Rusia.[15][16]

En marzu de 2014 Sebastopol declaró la so independencia (xunto cola República de Crimea), y díes más tarde volvió depender de Moscú 23 años dempués de la disolución de la Xunión Soviética.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Imaxe satelital de la zona de Sebastopol.

La ciudá de Sebastopol atopar nel estremu suroeste de la península de Crimea, nun puexu conocíu como península de Heracles na mariña del mar Negru. La ciudá en sí concéntrase sobremanera na parte occidental de la rexón y a lo llargo de la badea de Sebastopol. Esta badea ye una ría, un cañón anubiertu pol aumentu del nivel del mar mientres el Holocenu, y la desaguada del ríu Chorna. Al sureste de Sebastopol atópase l'antigua ciudá de Balaklava (dende 1957 incorporada dientro de Sebastopol), badea que na dómina soviética sirvió como puertu principal pa los submarinos diésel soviéticos.

La mariña de la rexón ye principalmente predresu, nuna serie de pequeñes cales, un gran númberu de les cualos atópense dientro de la badea de Sebastopol. Hai más de trenta bahía na rexón inmediata. Al traviés de la rexón flúin tres ríos: el Belbek, el Chorna y el Kacha. Los trés cadenes montascoses de los montes de Crimea tán representaes en Sebastopol.

Clima[editar | editar la fonte]

Sebastopol tien un clima subtropical húmedu (Cfa na clasificación climática de Köppen),[17] similar al clima del Mediterraneu,[18] con branos templaos pero con iviernos daqué más fríos.

La temperatura medio añal ye de 15°C mientres el día y alredor de 8 °C na nueche. Nos meses más fríos, xineru y febreru, la temperatura permediu ye de 4°C mientres el día y alredor de -6 °C na nueche. Nos meses más templaos, xunetu y agostu, la temperatura medio ye d'alredor de 24°C mientres el día y alredor de 17°C na nueche. Polo xeneral, la temporada de branu dura 5 meses, dende alredor de mediaos de mayu a setiembre, cuando la temperatura suel algamar los 20 °C o más na primer metá d'ochobre. La precipitación media ye d'alredor de 460 milímetros per añu. Hai cerca de 2345 hores de sol al añu.[19]

  Parámetros climáticos permediu de Sebastopol 
Mes Xin Feb Mar Abr May Xun Xnt Ago Set Och Pay Avi añal
Temperatura máxima media (°C) 5.1 5.9 8.8 15.5 20.5 24.7 27.3 26.9 22.6 17.1 11.9 7.7 16.2
Temperatura media (°C) 1.7 2.4 4.8 10.8 15.7 19.7 22.1 21.6 17.5 12.6 8.2 4.4 11.8
Temperatura mínima media (°C) -1.6 -1.0 0.9 6.1 10.9 14.8 17.1 16.4 12.5 8.1 4.5 1.1 7.5
Precipitación total (mm) 57 46 42 36 39 54 44 47 46 41 57 74 583
Díes de precipitaciones (≥ ) 12 11 10 10 9 9 7 8 7 9 11 13 116
Hores de sol 93 87 155 180 248 300 310 279 240 186 90 62 2230
Fonte nº1: weather2travel.com[20]
Fonte nº2: Climate-Data.org[21]

Condición política y subdivisiones[editar | editar la fonte]

División Alministrativa de la Municipalidá de Sebastopol:
1.- Raión de Gagarin
(1.- conceyu de Gagarin)
2.- Raión de Lenin
(2.- conceyu de Lenin)
3.- Raión de Najímov
(3.- conceyu de Najímov, 4.- conceyu de Andréievka, 5.- conceyu de Kacha, 6.- conceyu de Verkhniesadovoe)
4.- Raión de Balaklava
(7.- conceyu de Balaklava, 8.- conceyu de Orlynoe, 9.- conceyu de Ternovka, 10.- conceyu de ciudá Inkerman)

Alministrativamente, la ciudá de Sebastopol ye la tercera ciudá federal de Rusia (dempués de Moscú y San Petersburgu). El conceyu de Sebastopol cunta con dos ciudaes (Sebastopol y Inkerman), un distritu urbanu (Kacha) y un númberu d'aldegues. El so territoriu ta estremáu alministrativamente en cuatro raiones.

Dos raiones son dafechu urbanos, el raión de Gagarin na parte occidental de Sebastopol y el raión de Lenin al centru de la ciudá. El raión de Najímov qu'inclúi la parte norte de Sebastopol ta asitiáu al norte del ríu Belbek ya inclúi la comuña urbana de Kacha. Finalmente'l raión de Balaklava, que ye'l más grande, incluyi la parte sureste de Sebastopol, la ciudá de Inkerman y una amplia zona rural.

Antes de la tresferencia de Crimea de 1954 de la RSS de Rusia a la RSS d'Ucraína, Sebastopol foi alzada nuna ciudá de subordinación republicana» de la Federación Rusa (un predecesor de l'actual «ciudá d'importancia federal»).[22] Sicasí, na práutica inda se rexía como una parte del Óblast de Crimea (por casu, los habitantes de Sebastopol escoyíen diputaos pal conseyu rexonal[23][24] y toles sos estructures, como departamentos militares locales, ente otros, taben subordinaos a estructures provinciales)[25] y polo tanto taba práuticamente tresferíu tamién. La Constitución d'Ucraína de 1978 incluyó a Sebastopol como una de les sos «ciudá de subordinación republicana» xunto con Kiev,[26] ente que la constitución rusa del mesmu añu nun incluyó a Sebastopol como tal.[27] En 1993, el Sóviet Supremu de Rusia emitió un resolución, que confirma l'estáu federal rusu de Sebastopol» y pidió una comisión parllamentaria pa preparar y presentar al Congresu de los Diputaos del Pueblu de Rusia correspondientes enmiendes constitucionales, pero la crisis constitucional rusa de 1993 torgó qu'eso asoceda y les revisiones iniciales de la Constitución de Rusia, aprobaes el 12 d'avientu de 1993, nun incluyó a Sebastopol como un suxetu federal rusu. Tres años dempués, la Duma d'Estáu declaró que Rusia tenía derechu a exercer la soberanía sobre Sebastopol,[28] pero esti resolución nun llogró nengún efeutu real.

Demografía[editar | editar la fonte]

Plantía:Población histórica

La población rusa en Sebastopol constitúi'l 70% de la población y el rusu ye la llingua que predomina nun 97%.[29] Sebastopol tien una población averada de 381 977 habitantes.[30] L'área metropolitana de Sebastopol tien 961 885 habitantes (2008). Según el Censu Nacional d'Ucraína de 2001, la población de Sebastopol por grupu étnicu distribúyese asina: rusos (71,6%), ucraínos (22,4%), bielorrusos (1,6%), tártaros (0,7%), tártaros de Crimea (0,5%), armenios (0,3%), xudíos (0,3%), moldavos (0,2%) y azerbaixanos (0,2%).[31]

La estructura de la población por edá camudó llixeramente nos postreros 10 años: el 14% de la población total residente ye de 0 a 15 años en permediu, el 65% ye de 16 a 59 años y el 21% de 60 años o más. Del total de la población de Sebastopol 172 800 (45,6%) son homes y 206 500 (54,4%) son muyeres. La edá permediu de la población ye de 41 años, la tasa de fertilidá ye de 1,62. La esperanza media de vida de los residentes de Sebastopol ye 69,67 años, que ye llixeramente cimeru a la media nacional (69,29).

Economía y tresportes[editar | editar la fonte]

La ciudá destacar poles sos industries alimenticies, de desenvolvimientu de maquinaria pesada y, sobremanera, de la construcción naval. Amás, pelos sos templaos branos, ye un importante destín turísticu.

Turismu[editar | editar la fonte]

Teatru dramáticu rusu A. Lunacharsky en Sebastopol, construyíu ente 19541956[32]

El Muséu de la heroica defensa y lliberación de Sebastopol tien el cuadru-panorama «Defensa de Sebastopol de 18541855». El «Diorama» tien el cuadru «Asalto del monte de Sapún del 7 de mayu de 1944». Ésta tamién inclúi la defensa del campusantu de la torre de Malajov y la ilesia de San Volodymyr, col panteón d'estraordinarios almirantes como Lázarev, Kornílov, Najímov y Istomin.

Otros sitiu d'interés son el Campusantu de la Confraternidad y el Monesteriu de la cueva Inkerman allugáu na cercana ciudá d'Inkerman.

Deportes[editar | editar la fonte]

Equipu !Deporte !Competición


Estadiu !Creación
FC Sevastopol Fútbol Lliga Premier d'Ucraína Estadiu SK Sevastopol 2002

Persones famoses de Sebastopol[editar | editar la fonte]

Iván Papanin, esplorador rusu * Konstantín Staniukóvich, escritor rusu

Ciudaes hermaniaes[editar | editar la fonte]

Sebastopol ta hermanada coles siguientes ciudaes:

Bandera de Rusia San Petersburgu;[35]Rusia * Bandera de Rusia Petropavlovsk-Kamchatski;[36][37]Rusia * Bandera de Xeorxa Poti, Xeorxa[38] (alcuerdu de cooperación)

Bandera de Rusia Kronstadt.[41]Rusia


Notes[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Федеральный закон от 21.07.2014 № 248-ФЗ "О внесении изменений в Федеральный закон "Об исчислении времени"».
  2. «L'Armada de Rusia». Infografía. Moscú: RIA Novosti (13 de mayu de 2013). Archiváu dende l'orixinal, el 19 de febreru de 2014. Consultáu'l 28 de marzu de 2014.
  3. «reconoz-la-incorporacion-de-crimea-en-rusia.html Ucrania nun reconoz la incorporación de Crimea en Rusia». La Vanguardia (18 de marzu de 2014).
  4. «Ucrania proclama Crimea y Sevastópol “territorios ocupaos”». La Voz de Rusia (15 d'abril de 2014). Consultáu'l 22 d'abril de 2014.
  5. «La Duma Estatal de Rusia ratifica'l tratáu de l'adhesión de Crimea». RT n'español (19 de marzu de 2014). Consultáu'l 19 de marzu de 2014.
  6. 6,0 6,1 «Sí, les tropes ruses tán en Crimea... dende l'añu 1783.». RT en castellanu (4 de marzu de 2013). Consultáu'l 4 de marzu de 2014.
  7. «Севастополь принял решение о вхождении в состав РФ» (rusu). Unian (6 de marzu de 2014). Consultáu'l 6 de marzu de 2014.
  8. Crimea parliament declares independence from Ukraine ahead of referendu; RT, 11 de marzu de 2014.
  9. inuto a minutu: Crimea dempués del referendu sobre la so adhesión a Rusia; RT n'español, 17 de marzu de 2014.
  10. Самая высокая явка на референдуме в Крыму отмечена в городе-герое Керчи; КРЫМИНФОРМ; 16 марта 2014.
  11. El presidente rusu robla la llei sobre l'adhesión de Crimea y Sebastopol a Rusia; RT, 21 de marzu de 2014.
  12. «Putin robla'l tratáu d'adhesión de Crimea y Sebastopol a Rusia». RT en castellanu (18 de marzu de 2014). Consultáu'l 18 de marzu de 2014.
  13. «Black Sea Fleet (BSF)» (inglés). Globalsecurity.org. Consultáu'l 7 de marzu de 2014.
  14. «Rusia celebra los 230 años de la presencia de la so Armada nel mar Negru.». RT en castellanu (14 de mayu de 2013). Consultáu'l 4 de marzu de 2014.
  15. «flota-del-mar-negru-5824.html Rusia revoca alcuerdos con Ucrania sobre la Flota del mar Negru». TeleSUR (31 de marzu de 2014). Consultáu'l 31 de marzu de 2014.
  16. «Putin robla la llei que revoca los alcuerdos con Ucrania sobre la Flota del mar Negru». RT (2 d'abril de 2014). Consultáu'l 2 d'abril de 2014.
  17. Kottek, M.; J. Grieser, C. Beck, B. Rudolf, and F. Rubel (2006). «World Map of the Köppen-Geiger climate classification updated» (n'inglés). Meteorol. Z. 15 (3):  páxs. 259-263. doi:10.1127/0941-2948/2006/0130. http://www.schweizerbart.de/resources/downloads/paper_free/55034.pdf. Consultáu'l 28 d'agostu de 2012. 
  18. Инвестиционный паспорт Севастополя
  19. «The duration of sunshine in some cities of the former USSR» (rusu). Meteoweb. Consultáu'l 29 de setiembre de 2012.
  20. «Sevastopol Climate Guide». Weather2travel.com. Consultáu'l 26 de marzu de 2014.
  21. http://en.climate-data.org/location/3011/
  22. «Закон РФ от 9 декабря 1992 г. N 4061-I "Об изменениях и дополнениях Конституции (Основного Закона) Российской Федерации - России" (принят седьмым Съездом народных депутатов РФ)» (rusu). constitution.garant.ru. Consultáu'l 17 d'abril de 2014. «"В статье 71<...>в части второй слова "республиканского подчинения" заменить словами "федерального значения""»
  23. «Анализ документов: Севастополь — украинский город». Sd.net.ua. Consultáu'l 17 d'abril de 2014.
  24. «Город республиканского подчинения - Власть» (ucraín). gazeta.zn.ua. Consultáu'l 17 d'abril de 2014.
  25. ««Сверхнаглость» сработает ? Севастополь: псевдоюридические аргументы Ю. М. Лужкова» (rusu). Day.kiev.ua. Consultáu'l 17 d'abril de 2014.
  26. «Constitution (Fundamental Law) of the Ukrainian Soviet Socialist Republic» (ucraín). Rada Suprema. Consultáu'l 17 d'abril de 2014.
  27. «Constitution (Fundamental Law) of the Russian Soviet Federative Socialist Republic» (rusu). constitution.garant.ru. Consultáu'l 17 d'abril de 2014.
  28. «Постановление Государственной Думы Федерального Собрания РФ от 24 октября 1996 г. N 747-II ГД "Об обращении Государственной Думы Федерального Собрания Российской Федерации "К …» (rusu). Bazazakonov.ru. Consultáu'l 17 d'abril de 2014.
  29. «Qué ye Crimea y cuál ye'l raigañu de los disturbios.». RT en castellanu (27 de febreru de 2014). Consultáu'l 4 de marzu de 2014.
  30. Estadístiques poblacionales de Sebastopol (n'ucraín). Consultáu'l 17 de xineru de 2013.
  31. Censu d'Ucraína 2001. Ukrcensus
  32. Театр имени Луначарского
  33. «БЕЛГОРОД И СЕВАСТОПОЛЬ СТАЛИ ПОБРАТИМАМИ». beladm.ru (16 d'avientu de 2013). Consultáu'l 3 de mayu de 2014.
  34. «Депутатам Владивостока не дают сделать приморскую столицу побратимом Севастополя» (rusu). primamedia.ru. Consultáu'l 3 de mayu de 2014.
  35. «Сотрудничество Санкт-Петербурга с зарубежными городами и регионами» (rusu). kvs.spb.ru. Archiváu dende l'orixinal, el 19 d'avientu de 2014. Consultáu'l 3 de mayu de 2014.
  36. «Петропавловск-Камчатский станет городом-побратимом Севастополя» (rusu). pkgo.ru (11 de setiembre de 2009). Consultáu'l 3 de mayu de 2014.
  37. «Всемирный день породненных городов» (rusu). pkgo.ru (29 d'abril de 2013). Consultáu'l 3 de mayu de 2014.
  38. «Севастополь и Поти стали побратимами» (rusu). time4news.org (26 de payares de 2008). Consultáu'l 3 de mayu de 2014.
  39. «Sebastopol y Volgográu convertir en ciudaes hermanes» (rusu). vlg-media.ru (19 de payares de 2013). Consultáu'l 3 de mayu de 2014.
  40. (en rusu) Севастополь стал еще одним городом-побратимом Волгограда. 1vtv.tv. 20 de payares de 2013. http://1vtv.tv/news/obshchestvo/465324/. Consultáu'l 3 de mayu de 2014. 
  41. Kronstadt sigue sofitando a los residentes de Sebastopol. gov.spb.ru. (en rusu). Consultáu'l 3 de mayu de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]