Sebastián Lerdo de Tejada

De Wikipedia
Sebastián Lerdo de Tejada
27. Presidente de Méxicu

19 xunetu 1872 - 31 ochobre 1876
Benito Pablo Juárez García - José María Iglesias
diputáu de Méxicu


ministru de Rellaciones Esteriores de Méxicu

Vida
Nacimientu Xalapa-Enríquez (es) Traducir24 d'abril de 1823[1]
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte Nueva York21 d'abril de 1889[1] (65 años)
Estudios
Estudios Antiguo Colegio de San Ildefonso (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu xuez, políticuabogáu
Llugares de trabayu Ciudá de Méxicu
Miembru de Academia Mexicana de la Lengua (es) Traducir[2]
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Sebastián Lerdo de Tejada y Corrolada (24 d'abril de 1823Xalapa-Enríquez (es) Traducir – 21 d'abril de 1889Nueva York) foi un políticu mexicanu y presidente de Méxicu ente 1872 y 1876.

Estudios y primeros años[editar | editar la fonte]

Nació en Xalapa, Veracruz; fíu del comerciante camerano don Juan Antonio Lerdo de Tejada y Matute, y doña Concepción Corrolada y Bustillos; el so hermanu yera Miguel Lerdo de Tejada, políticu lliberal, descendientes ambos del bien antiguu y pernomáu Solar de Tejada. Trabayó na tienda del so padre en Xalapa. Estudió gramática y llogró una beca pa estudiar nel Colexu Palafoxiano de Puebla. Tuvo a puntu de recibise de sacerdote, pero abandonar pa depués dir al Colexu de San Ildefonso a estudiar xurisprudencia.

Carrera política[editar | editar la fonte]

Foi fiscal de la Suprema Corte de Xusticia de la Nación Suprema Corte de Xusticia y ministru de Rellaciones Esteriores mientres el gobiernu d'Ignacio Comonfort. Desempeñóse como rector del Colexu de San Ildefonso, pero más tarde ingresó como diputáu al Congresu de la Unión. Foi un home lliberal y nacionalista. En 1863 foi ministru de Xusticia y dempués de Rellaciones Esteriores de 1863 a 1868 y de 1868 a 1870 mientres el gobiernu de Benito Juárez.[3] A partir de 1863 acompañó a Benito Juárez mientres el so pelegrinaxe pel norte de Méxicu mientres la intervención francesa (1863-1867).

En 1871, una vegada restaurada la República, Lerdo y el xeneral Porfirio Díaz, presentáronse como candidatos a la presidencia de la República como opositores al presidente Juárez nes Eleiciones federales de Méxicu de 1871, llogrando Juárez ser reelecto, y Lerdo incorporar al gobiernu como presidente de la Suprema Corte de Xusticia. Pela so parte, Díaz llevantar n'armes col Plan de La Noria. Nun tuvo mayor ecu esta rebelión. El 18 xunetu de 1872 morrió Benito Juárez, lo cual foi anunciáu por José María Lafragua, y Lerdo qu'ocupaba'l cargu de presidente de la Suprema Corte, asumió la presidencia en forma interina.

Periodu presidencial[editar | editar la fonte]

N'ochobre, fueron convocaes les eleiciones pa presidente de la República Mexicana. Presentáronse como candidatos Porfirio Díaz y Lerdo de Tejada. Nes Eleiciones estraordinaries de Méxicu de 1872, esti postreru ganó a Díaz. Per otra parte, José María Iglesias ganó la guerra a Vicente Riva Palacio y llogró el puestu de presidente de la Suprema Corte de Xusticia de la Nación.[4] El 1 d'avientu de 1872, Lerdo de Tejada asumió la presidencia de forma oficial pal periodu de 1872 a 1876.

Nel so mandatu avanzó na pacificación del país, sangráu por constantes guerres y llevantamientos dende la consumación de la Independencia en 1821. Enfrentó a Manuel Lozada "el Tigre de Alica" quien se llevantara n'armes en Tepic esixendo una reforma agraria en beneficiu de los llabradores, ganándolo en marzu de 1873. El 23 de setiembre de 1873, alzó a rangu constitucional les Lleis de Reforma, en consecuencia espulsar a los xesuites y a les hermanes de la Caridá. Per otra parte, reintegró la cámara de senadores, pa ser contrapesu de la cámara de diputaos, inauguróse'l ferrocarril de Méxicu a Veracruz y buscó la eliminación de los cacicazgos y l'integración del país. Fomentóse la industria col sufraxu de capital estranxeru, principalmente de Francia y el Reinu Uníu, tratando d'evitar l'estauxunidense.[5]

El 11 de setiembre de 1875, foi miembru fundador de l'Academia Mexicana de la Llingua, ocupó la siella VII.[6]

Reelección y Plan de Tuxtepec[editar | editar la fonte]

Sepulcru de Sebastián Lerdo de Tejada na Rotonda de les Persones Pernomaes (Méxicu).

Escontra finales del so periodu presidencial, empecipióse una campaña de propaganda pa buscar una reelección, lo cual produció disgustu xeneral en tol país. En 1876 intentó faer cambeos llegales pa dexar la so reelección. Mientres les eleiciones, Lerdo de Tejada foi sofitáu pol Poder Llexislativu el cual declaró válidu la resultancia a favor de Lerdo y polo tanto ganador de los comicios Presidenciales de 1876, sicasí'l Poder Xudicial encabezáu por Iglesias declaró que les eleiciones fueren fraudulentas. El 15 de xineru, Porfirio Díaz aprovechó la situación pa llevantase n'armes por aciu el Plan de Tuxtepec. Díaz modificó'l plan en Palo Blanco, coles mires de ganar partidarios, reconoció a José María Iglesias como presidente interín, mientres Lerdo trataba d'asegurar la reelección imponiendo obligaciones a los soldaos y emplegaos públicos pa votar por él. Iglesias decidió nun apautar con Díaz y salió de la capital emitiendo un manifiestu en Salamanca. Esta vegada, la rebelión trunfó na Batalla de Tecoac. Lerdo ver na necesidá d'arrenunciar, apurrió'l poder a Protasio Tagle y abandonó el país en xineru de 1877; Iglesias conferenció con Díaz, con bien pocu respaldu, tamién se vio obligáu a abandonar el país camín d'Estaos Xuníos.

Sebastián Lerdo de Tejada vivió'l restu de la so vida desterráu na ciudá de Nueva York. Nunca se casó. Morrió'l 22 d'abril de 1889, los sos restos fueron treslladaos a Méxicu y depositaos na Rotonda de les Persones Pernomaes.[7]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w64q8z38. Apaez como: Sebastián Lerdo de Tejada. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. URL de la referencia: https://www.academia.org.mx/academicos-1875/item/sebastian-lerdo-de-tejada.
  3. «Los cancilleres de Méxicu al traviés de la so historia». Secretaría de Rellaciones Esteriores. Consultáu'l 18 de xineru de 2010.
  4. Moctezuma Barragán, Javier Op.cit. p.33
  5. Meneses Morales, Ernesto Op.cit. p.68-69
  6. Miguel Alemán Valdés (1975). «Sebastián Lerdo de Tejada». Semblanzas d'académicos. (Los nuesos Humanistes). Archiváu dende l'orixinal, el 13 de setiembre de 2010. Consultáu'l 10 d'abril de 2011.
  7. Rotonda de les Persones Pernomaes. «Sebastián Lerdo de Tejada». Segob. Consultáu'l 20 de xunetu de 2011.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Benito Juárez

Presidente de la República

18 de xunetu de 1872 - 20 de payares de 1876
Socesor:
Porfirio Díaz
(de facto)
José María Iglesias
(de iure)
Predecesor:
Pedro Ogazón

Presidente de la Suprema Corte de Xusticia de la Nación

1868 - 1872
Socesor:
José María Iglesias
Predecesor:
'

Ministeriu de Rellaciones Esteriores

1855 - 1857
1863 - 1870
Socesor:
'