Scheveningen

Coordenaes: 52°06′29″N 4°16′23″E / 52.1081°N 4.2731°E / 52.1081; 4.2731
De Wikipedia
Scheveningen
flag of Scheveningen (en) Traducir coat of arms of Scheveningen (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Países Baxos Reinu de los Países Baxos
PaísBandera de Países Baxos Países Baxos
Provincia Holanda Meridional
Conceyu L'Haya
Tipu d'entidá pueblu
Xeografía
Coordenaes 52°06′29″N 4°16′23″E / 52.1081°N 4.2731°E / 52.1081; 4.2731
Scheveningen alcuéntrase en Países Baxos
Scheveningen
Scheveningen
Scheveningen (Países Baxos)
Cambiar los datos en Wikidata

Scheveningen (Tocante a esti soníu pronunciación ) ye un barriu costeru de L'Haya (Países Baxos), unu de los ocho distritos de dicha ciudá. Inmortalizada nun cuadru de Van Gogh, esta llocalidá foi d'antiguo una modesta aldega centrada na pesca y agora ye un llugar turísticu, gracies a la so estensa sablera. El so cascu urbanu agospia'l centru de detención del Tribunal Penal Internacional. En axedrez da nome a una variante de la Defensa Siciliana y a un sistema de competición.

Historia[editar | editar la fonte]

Scheveningen nel Panorama Mesdag.

La primer referencia a 'Sceveninghe' remontar a 1280. Los sos primeros habitantes debieron de ser anglosaxones. Otros historiadores piensen que d'orixe escandinavu. La pesca yera la so principal fonte d'alimentación ya ingresos.

El camín escontra la vecina L'Haya construyir en 1663 (nome actual: Scheveningseweg).

En 1470 una nube destruyó la ilesia y la metá de les cases. El pueblu foi cutíu pola torbonada en 1570, 1775, 1825, 1860, 1881 y 1894. Tres esta última nube los habitantes decidieron construyir un puertu; hasta entós, los barcos pesqueros fondiar en mar abiertu y les nubes emburriar a la sablera. L'actividá pesquera tenía un protagonismu económicu casi total na llocalidá; escontra 1870 yeren más de 150 los barcos que se dedicaben a ella. El puertu terminar de construyir en 1904.

L'actividá turística foi cobrando una puxanza gradual. En 1818 un home llamáu Jacob Pronk construyó un edificiu de madera nuna duna próxima al mar; este foi l'entamu de Scheveningen como llugar turísticu. L'hotel/restorán Kurhaus foi inauguráu en 1886. Dende esa dómina la llocalidá atraxo a numberosos turistes de toa Europa, especialmente d'Alemaña. Por casu, los barones Thyssen-Bornemisza instaláronse equí a principios del sieglu XX. Entós yera una llocalidá pocu poblada, sele y relativamente alloñada del cascu urbanu de L'Haya; pero darréu la ciudá foi creciendo y anguaño Scheveningen ye un distritu más d'ella.

Actividaes y Atraiciones[editar | editar la fonte]

Kurhaus.

Ente les actividaes añales destaquen:

  • el bañu ivernizo, el primeru de xineru.
  • el día de la bandera, en primavera. Nel que se puyen les primeres sardines del añu.
  • fueos artificiales pel branu

Una visita a Scheveningen debe d'incluyir:

Intereses[editar | editar la fonte]

El nome Scheveningen utilizóse como contraseña mientres la Segunda Guerra Mundial pa poder identificar a los espíes alemanes, por cuenta de la so difícil pronunciación.

En axedrez, la Scheveningen ye una variante de l'apertura llamada Defensa Siciliana, que se xugó per vegada primera nun tornéu en Scheveningen.

Nesta llocalidá turística nació'l famosu coleicionista d'arte Hans Heinrich von Thyssen-Bornemisza, impulsor del Muséu Thyssen-Bornemisza qu'espón una seleición de la que foi la so coleición privada.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]