Santuariu de la Virxe de los Remedios de Quimarán

Coordenaes: 43°32′8.14″N 5°46′57.26″W / 43.5355944°N 5.7825722°O / 43.5355944; -5.7825722
De Wikipedia

43°32′8.14″N 5°46′57.26″W / 43.5355944°N 5.7825722°O / 43.5355944; -5.7825722 El Santuariu de La nuesa Señora de los Remedios de Quimarán ye unu de los santuarios más centraos xeográficamente n'Asturies yá que ta nel pueblu de Quimarán, n'asturianu Quimarán, conceyu de Carreño a bien poca distancia d'Uviéu, Xixón y Avilés. Ta na falda del Monte Areo, tamién conocíu como «Monte de San Pablo» yá que esistía una capiya dedicada a él y de la que queda nengún restu. Pertenez eclesiásticamente a la parroquia de San Esteban de Quimarán. Un datu que llama l'atención al escritor y políticu asturianu Marino Busto García y que lo pon de manifiestu nos sos Noticies Históriques del Conceyu de Carreño ye que nin Madoz nel sieglu XIX nin Xovellanos nos sos escritos del sieglu XVIII mentar lo que pudiera faer pensar de que nun esistía naquelles feches. Sicasí, un grupu d'espertos arquiteutónicos indiquen que la ermita esistía yá por eses feches yá que les sos carauterístiques arquiteutóniques amuesen claramente que la so construcción ye anterior a la primer metá del sieglu XVIII.,[1][2]

Allugamientu[editar | editar la fonte]

Como s'indicaba, el so allugamientu ye un llugar privilexáu pos ta na falda del Monte Areo dende onde s'acolumbra una bona parte de la zona central asturiana que ye la más llana del Principáu. Ta a seis km de la llocalidá costera asturiana de Candás, marinera, gastronómica y turística por excelencia.[3]

Historia[editar | editar la fonte]

La ermita fundar el sacerdote D. Juan González Llión, natural de San Esteban de Quimarán de que la so parroquia depende eclesiásticamente. La ermita foi desaposiada de les sos pertenencies nel añu 1936 salvándose solamente la imaxe de la Virxe, senciella y de vistir.[3]

Les villes de la zona teníen «capiyes y cofraderíes» como la de Santolaya del Valle que dende'l sieglu XVII tien cofradería y capiya de la Virxe del Carmen, la de San Juan de Prevera que tamién tenía la capiya y cofradería de la Virxe del Carmen, fundada en 1717, en Abandi teníen les capiyes de la Inmaculada Concepción y de l'Asunción. La de Quimarán, que ye de la qu'ocupa esti artículu, tien la de la Virxe del Rosario dende, siquier, 1799 fecha d'unos documentos na que consta que ye de fundación y axunta una rellación de rentes unviaes pol párrocu en 1799 a la Catedral d'Uviéu. Yá dende l'añu 800 figura la capiya de Nuesa Señora del Pópulo en San Juan de Carrió, parroquia del conceyu de Carreño.[4]

Favores y milagros[editar | editar la fonte]

Hai munchos favores atribuyíos a la mediación de la Virxe de los Remedios de Quimarán.

  • Dolores García Álvarez que yera guardiana de la ermita, enferma y con 71 años, aseguraba nun ser nunca desoida nos sos munchos pidimientos a la Virxe. Cuenta que cuando tenía diez años moyó les alpargates yá que lloviera enforma. Por que la so madre, que fora a Xixón, non la riñera poner a ensugar enriba del fornu y quemáronse. Ante'l mieu al posible castigu de la so madre, salió corriendo escontra la Virxe del Remediu. Al salir de la ermita vio nel suelu una peseta que yera'l preciu xustu d'unes alpargates nueves.
  • En 1966 amburaba'l monte Areo atopándose les llapaes bien cercanes a la ermita. La mesma Dolores foi a rezar a la Virxe y encender una vela pidiéndo-y ayuda. Darréu púnxose a llover de forma bayurosa.[5]

Fiestes, devociones y tradiciones[editar | editar la fonte]

La práctica totalidá de les parroquies del conceyu de Carreño teníen el costume de celebrar fiestes n'honor a la Virxe nes sos más diverses advocaciones siendo les más conocíes les de la Virxe del Carmen, la de la Inmaculada Concepción y la de la Virxe del Rosario. La fiesta de la Virxe de los Remedios de Quimarán celebra l'últimu domingu de setiembre tando precedida d'una novena.

El día de la fiesta de la Virxe alleguen persones non solo de Quimarán, Carreño o Candás sinón que tamién lleguen dende Avilés, Xixón y munchos llugares más. Según el que foi cronista oficial de Carreño Marino Busto fueron les sandineras candasines les qu'estendieron la devoción a la Virxe de los Remedios de tala forma que el día de la fiesta cerraben les cases y establecimientos p'allegar a la ermita.[6] Como la ermita ye de pequeñes dimensiones, la Misa celébrase al campu yes tradicional que sía cantada pola «Coral Aires de Candás».

Esti santuariu adquirió bien de popularidá con motivu del XXV aniversariu de la Coronación de la Virxe» celebrando la Santa Misa, con asistencia multitudinaria, el arzobispu D. Gabino Díaz Merchán el domingu 16 de setiembre de 1984.

Himnu[editar | editar la fonte]

Salve, Salve Virxe de los Remedios
de Carreño celestial Patrona,
en tol to Santuariu, contempla
el fervor con que'l pueblu te corona
||
Yes madre y yes Reina
de los nuesos campos y llares:
bendiz cola to mirada
l'enfotu d'estos llugares
Yes la mio duce ayalga,
que'l sol yes El to más bella
dende'l tronu del Santuariu
de Carreño yes Estrella
Per Patrona de Carreño
llabradora y marinera,
seinos ante Dios, Señora
la más alta Medianera.
Salve, Estrella de los mares
abellugu de pescadores
estréma-yos, Virxe pura,
de nubes y dolores
||
Por dos tales llenes de flores
pelegrinos van llegar
a venerate gociosos
al tronu de Quimarán
El to santuariu, Virxe santa,
escondíu na arbolea,
el nuesu ánimos llevanta
cuando amante agóspianos

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Fernández Álvarez y dellos más, Florentín (1990). María nos pueblos d'España (en castellanu). Uviéu: Atopo, páx. seis tomos. ISBN 84-922832-0-3.
  • Alonso, J. Ángel (1982). Fiestes de la Patrona de Carreño (en castellanu). Carreño: Ayto Carreño.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

  1. Fernández Álvarez y dellos más, Florentino y dellos más (1990). María nos pueblos d'España. Atopo, páx. Tomo 6º; páx.161.
  2. Álvarez, Barroso y dellos más, María Soledad, Julia y dellos más (1984). Colexu Oficial d'apareyadores y arquiteutos téunicos d'Asturies: Coleición d'arquiteutura monumental asturiana, páx. 516. ISBN 84-505-0309-4.
  3. 3,0 3,1 Fernández Álvarez y dellos más, Florentino y dellos más (1990). op. cit.. Atopo, páx. Tomo 6º; páx.161.
  4. Fernández Álvarez y dellos más, Florentino y dellos más (1990). op. cit.. Atopo, páx. Tomo 6º; páx.162.
  5. Fernández Álvarez y dellos más, Florentín (1990). María nos pueblos d'España. 6º.  páxs. 162. https://play.google.com/books/reader?id=8WvEW1kBVLgC&printsec=frontcover&output=reader&authuser=0&hl=es&pg=GBS.PA162. Consultáu'l 23 de marzu de 2014. 
  6. Alonso, J.Ángel (1982). Fiestes de la Patrona de Carreño.