Sandahl Bergman

De Wikipedia
Sandahl Bergman
Vida
Nacimientu Kansas City14 de payares de 1951[1] (72 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Estudios
Estudios Shawnee Mission East High School (en) Traducir
Oficiu baillarina, actriz de teatru, actriz de cine, actriz de televisiónespecialista de cine
Premios
Nominaciones
IMDb nm0000922
Cambiar los datos en Wikidata

Sandahl Bergman (14 de payares de 1951Kansas City) ye una baillarina y actriz d'Estaos Xuníos, vencedora del Globu d'Oru y conocida por interpretar a Valeria en Conan the Barbarian (1982).

Biografía[editar | editar la fonte]

Danza[editar | editar la fonte]

En pasando la infancia y adolescencia en Kansas, nos años 70 Sandhal camudar a Nueva York y empezó a baillar en dellos musicales de Broadway. Roxa, cuerpu perfectu y 1,78 m, llamó l'atención del direutor y coreógrafu Bob Fosse, que la contrató como baillarina reserva del musical Pippin, dirixíu por él. Tuvo dellos papeles n'otros musicales, hasta formar parte del cuerpu d'actores baillarinos de A Chorus Line, entós el gran fenómenu de crítica y públicu de Broadway, como "Judy", dempués de que dellos de los actores y baillarinos orixinales dexaron el show en 1977.

Foi nuevamente promovida por Fosse nel aclamáu musical Dancin, de 1978, que cuntó con dellos de los principales baillarinos de Broadway na dómina.

Cine[editar | editar la fonte]

El so estrenu nes pantalles socedió con un pequeñu papel nuna película pa televisión, darréu siguíu por otru, de mayor visibilidá, na película musical All That Jazz, tamién dirixíu por Fosse, ésitu de públicu y crítica y vencedor de Palma d'Oru del Festival de Cannes. Tamién participó de la película Xanadu, de 1980, con Olivia Newton-John.

Sandhal fíxose conocida internacionalmente en 1982, al protagonizar, al llau d'Arnold Schwarzenegger la película Conan the Barbarian, papel pol qu'acabó recibiendo'l Globu d'Oru d'Actriz Revelación. Como nun había nenguna doble disponible coles sos carauterístiques físiques, ella aprendió a faer sola toes escenes de riesgu que precisaben un doble. Tres años dempués, volvió participar d'otra película de Conan, Rede Sonja, na qu'optó por interpretar a la villana Gedren en cuenta de a la heroína pa la que fuera contactada.

Dempués de les películes de Conan, Sandhal actuó en pequeños papeles en diverses películes y series de televisión. Casar por primer vegada a los 45 años, en 1996. La so última película, nun papel de baillarina, facer a los 52 años, foi realizáu en 2003, The Singing Detective, con Adrien Brody y Mel Gibson.

Carrera[editar | editar la fonte]

Filmografía parcial[editar | editar la fonte]

Premios[editar | editar la fonte]

Globu d'Oru

  • Nueva Estrella Femenina: Conan the Barbarian - 1983

Saturn Awards

  • Meyor actriz: Conan the Barbarian - 1983

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Internet Broadway Database. Identificador de persona d'Internet Broadway Database: 79990. Apaez como: Sandahl Bergman. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. URL de la referencia: http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=26. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20110715155800/http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=26. Data de consulta: 25 payares 2019.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]