Sammy Davis Jr.

De Wikipedia
Sammy Davis Jr.
Vida
Nacimientu Nueva York[1]8 d'avientu de 1925[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Beverly Hills16 de mayu de 1990[2] (64 años)
Sepultura Forest Lawn Memorial Park
Causa de la muerte cáncer de cabeza y cuello (es) Traducir
Familia
Padre Sammy Davis
Madre Elvera Sanchez
Casáu con May Britt (1960 – 1968)
Altovise Davis (es) Traducir (1970 – )
Fíos/es 4
Estudios
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu actor de televisión, actor de cine, autobiógrafu, músicu de jazz, actor de teatru, presentador de televisión, cantante, actor, baillarín, artista d'estudiu, vaudeville performer (en) Traduciranimador
Altor 165 cm
Premios
Nominaciones
Miembru de Rat Pack
Xéneru artísticu Jazz
música pop tradicional (es) Traducir
big band music (en) Traducir
Easy listening
show tune (en) Traducir
swing
blues
Instrumentu musical vibráfonu
pianu
Discográfica Decca Records
Charly Records
Reprise Records
Verve Records (es) Traducir
Motown
MGM Records
RCA Records
20th Century Fox Records
Applause Records
Serviciu militar
Cuerpu militar Exércitu de los Estaos Xuníos
Lluchó en Segunda Guerra Mundial
IMDb nm0002035
sammydavis-jr.com
Cambiar los datos en Wikidata

Samuel George "Sammy" Davis Jr. (8 d'avientu de 1925Nueva York – 16 de mayu de 1990Beverly Hills) foi un cantante, músicu multi-instrumentista (vibráfonu, trompeta y batería), baillarín, actor y comediante d'Estaos Xuníos. Foi parte del "Rat Pack" que dientro de los sos miembros taben Frank Sinatra, Dean Martin, Peter Lawford y Joey Bishop.

Biografía[editar | editar la fonte]

Davis xunto al Presidente Richard Nixon en 1973.

Nació en Harlem, Nueva York, fíu d'Elvira Sánchez, de la que se cree que yera una baillarina de Puertu Ricu con ascendentes cubanos, y de Sammy Davis, Sr., un artista afroamericanu; los dos formaben pareya de baille de vaudeville. Mientres los sos primeros trés años tuvo básicamente al cargu de la so güela y, cuando los sos padres dixebráronse, pa nun perder la so custodia, el padre llevar de xira. D'él y del so tíu Will Mastin aprendió a baillar, terminando per formar con ellos el Will Mastin Trio.

Anque constantemente protexíu por Mastin y el so padre de los ataques racistes, mientres el so allistamientu nel exércitu norteamericanu nel periodu de la Segunda Guerra Mundial, Davis sufrió inevitablemente'l ser oxetu de fuertes prexuicios raciales. Esta situación, constante a lo llargo de bona parte de la so carrera, consiguió ser anidiada pol so talentu artísticu, por aciu la so participación nun grupu d'espectáculu dientro del exércitu.

Al terminar la guerra tornó a la so actividá como baillarín y empezó a consiguir popularidá. Sufrió un accidente'l 19 de payares de 1954 en San Bernardino que lo tuvo en cantu de la muerte y que paralizó la so carrera; de resultes del mesmu perdió'l so güeyu esquierdu.

Mientres la so estancia nel hospital, Davis convertir al xudaísmu, con base nes semeyances atopaes ente los xudíos y la raza negra.

El 19 de payares de 1960, tres un movíu romance, casóse cola actriz sueca May Britt, esta unión interracial asocedió en plena dómina de disturbios raciales. El matrimoniu duró ocho años y tuvieron un fíu. La unión desfíxose dempués de que Britt sorprendiera a Sammy Davis Jr. nun romance con Lola Falana.

Dempués de la so separación, Sammy Davis Jr. tuvo llargos periodos d'inestabilidá emocional que lo llevó delles vegaes a tar a puntu de suicidase y a renegar de los sos calteres raciales.

Muerte[editar | editar la fonte]

Cuando cerca del final de la so vida Sammy Davis Jr. aceptó un premiu de la comunidá negra nun eventu televisivu, estimólu a Xesús faelo posible. La resultancia foi de disgustu na comunidá xudía, hasta que Davis dixo que les sos pallabres fueron pola emoción del momentu y que nun teníen nada que ver coles sos creencies personales.[ensin referencies]

Davis morrió en Beverly Hills, California, el 16 de mayu de 1990 por entueyos del so cáncer de gargüelu, a la edá de 64 años. Foi soterráu nel campusantu "Forest Lawn Memorial Park Cemetery" en Glendale, California al llau del so padre y de Will Mastin.

En 2001 foi honráu con un Grammy, Grammy Lifetime Achievement Award.

Según Cineol sigue vivu y tien 89 años.

Discografía parcial[editar | editar la fonte]

Decca Records[editar | editar la fonte]

Reprise Records[editar | editar la fonte]

Motown Records[editar | editar la fonte]

MGM Records[editar | editar la fonte]

Intereses[editar | editar la fonte]

  • Michael Jackson escribió un cantar n'honor de Davis, titulada "You Were There" (Tu tabes ellí.)
  • Sammy aportó a miembru estelar de la ilesia satánica nos años 70´s la cual foi fundada por Anton Szandor Lavey.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 13 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. URL de la referencia: https://www.britannica.com/topic/Spingarn-Medal.
  5. URL de la referencia: http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=24. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20110715155800/http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=24. Data de consulta: 19 payares 2019.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]