Salvia desoleana

De Wikipedia
Salvia desoleana
Clasificación científica
Reinu: Plantae
Subreinu: Tracheobionta
División: Magnoliophyta
Clas: Magnoliopsida
Subclas: Asteridae
Orde: Lamiales
Familia: Lamiaceae
Subfamilia: Nepetoideae
Tribu: Mentheae
Xéneru: Salvia
Especie: S. desoleana
Atzei & V.Picci
Consultes
Royal Botanic Gardens, Kew Royal Botanic Gardens, Kew
World Flora Online World Flora online
[editar datos en Wikidata]

Salvia desoleana ye una planta perenne perteneciente a la familia de les lamiacees. Ye orixinaria de la islla de Cerdeña nel Mediterraneu. Ye endémicade cuatro o cinco lugar específicos na islla en llugares soleyeros na piedra caliar, granitu y roca ígnea.

Inflorescencia

Descripción[editar | editar la fonte]

Ye una planta de crecedera baxa con raigaños rizomatusas allargaes que crecen paraleles al suelu. Cada planta forma un montículo de 0.61 a .91 m d'altor y 0,91 a 1,2 m d'anchu. Les fueyes aovaes crecen hasta los 200 mm de llongura por 150 mm d'anchu, con dambes superficies cubiertes de pelos y glándules, lliberando un arume fuerte, al ser entartallaes o cepillaes. Les inflorescencies son erectas de 0,30 m d'altor con tarmos peludos, con seis flores n'espiral, que los sos motes inclúin dos bráctees verdes frondosas. Les flores de 2'5 cm tienen un llabiu cimeru de color lavanda , y un llabiu inferior de color ablancazáu.[1]

Propiedaes[editar | editar la fonte]

L'interés de Salvia desoleana, con gran afinidá a Salvia sclarea, ta dirixida principalmente al usu potencial del aceite esencial nes industries químiques, farmacéutica y perfumería. L'aceite esencial d'esta especie son bien similar xenéticamente a Salvia sclarea, contién los mesmos ingredientes activos: linalool, acetato de linalilo y, nos rastros, esclareol. Parte de la información indica un mayor rendimientu n'aceite esencial, presumiblemente por cuenta de la mayor intensidá del arume que emana de Salvia desoleana.

Ente los estudios llevaos a cabu col aceite d'esencial y reportáu na lliteratura, cítense la composición y la distribución na planta, la posible aplicación como un componente de les drogues en odontoestomatoloxía (presumiblemente como anti-inflamatorio y nidia antisépticu), la posible aplicación en téuniques manexu de plagues contra Varroa. Otros estudios refiérense sicasí'l potencial pal desenvolvimientu d'una llinia de téuniques de cultivu y el tresformamientu y la multiplicación de la micropropagación .

Amás de los usos como planta melecinal y arumosa, la Salvia desoleana tamién se reconoz como planta ornamental, pol encantu y l'elegancia de la so xamasca.

Taxonomía[editar | editar la fonte]

Salvia desoleana describióse por Atzei & V.Picci y espublizóse en Webbia 36: 72. 1982.[2][3][4]

Etimoloxía

Salvia: nome llatín de la "salvia", que procede del llatín salvus, que significa "salú" o salveo, que significa a "curar", aludiendo a les virtúes melecinales de les plantes d'esti xéneru.

desoleana: epítetu dau n'honor del botánicu, Luigi Afare.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Clebsch, Betsy; Carol D. Barner (2003). The New Book of Salvias. Timber Press, páx. 96. ISBN 978-0-88192-560-9.
  2. «Salvia desoleana». Tropicos.org. Missouri Botanical Garden. Consultáu'l 11 d'avientu de 2012.
  3. Salvia desoleana en PlantList
  4. «Salvia desoleana». World Checklist of Selected Plant Families. Consultáu'l 11 d'avientu de 2012.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Ignazio Camarda & Franca Valsecchi (1990). Piccoli arbusti liane y suffrutici spontanei della Sardegna. Carlo Delfino, Sassari. ISBN 88-7138-011-8.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]