Saltu d\'esquí

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Saltu d'esquí en 1905 en Canadá.
Instalaciones pal saltu d'esquí en Suiza.

El saltu d'esquí ye un deporte d'iviernu que consiste en baxar sobre esquís por una rampla pa coyer velocidá y depués empecipiar el vuelu coles mires d'aterrizar lo más llueñe posible. Forma parte del programa de los Xuegos Olímpicos d'Iviernu dende 1924.

Ye una prueba que tien una gran dificultá técnica y pollo rique muncha preparación, pos l'esquiador non solo tien que saltar lo más llueñe posible, sinón que tien de faelo en condiciones de seguridá y aterrizar ensin contratiempos. Un accidente non solo restaría-y puntuación sinón que de cutiu tien consecuencies tráxiques pal deportista. Por si fora poco, mientres el vuelu tien de curiar l'harmonía y l'estética del movimientu, yá que amás de la distancia unos xueces van valorar l'estilu, influyendo dambos factores na puntuación final.

Los saltos d'esquí formen parte d'otru deporte olímpico, la combinada nórdica, consistente nuna combinación de saltos d'esquí con una carrera de esquí de fondu.

Historia[editar | editar la fonte]

Los saltos d'esquí aniciáronse como casi tolos deportes d'iviernu nos países nórdicos d'Europa. Na actualidá países como Polonia, Noruega, Eslovenia, Austria o Alemaña compiten pola hexemonía con el esquiadores procedentes de Xapón, anque tamién países como República Checa o Suiza disponen d'un gran nivel. La tecnoloxía desempeña un papel cada vez mayor, y na actualidá'l esquiadores someter a numberoses pruebes en túneles de vientu pa topar la posición ideal que-yos dexe aterrizar más llueñe. Coles mesmes l'equipamientu ta empobináu a ufiertar la mínima resistencia al aire.

Como deporte olímpico fixo la so apaición yá na primer edición de los xuegos ivernizos, los Xuegos Olímpicos de Chamonix 1924, onde se competía sobre un trampolín de 80 metros. El 1972 la federación internacional estableció como oficiales les actuales pruebes de K-90 y de K-120. La prueba por equipos ye más recién y remóntase a los Xuegos Olímpicos de Calgary 1988, onde ganó l'oru l'equipu de Finlandia.

Les muyeres empezaron competir nesta disciplina nos años 1970, con pioneres como Anita Ward. La primer vegada que compitió a nivel de Copa del Mundu foi la Copa del Mundu de Saltos d'Esquí de 2011/12 y algamóse un pasu más cuando'l saltu d'esquí femenín foi incluyíu como parte de los Xuegos Olímpicos de Sochi 2014.

Técnica[editar | editar la fonte]

Pa realizar el saltu l'esquiador asítiase enriba del tou na rampla de despegue y llánzase rampla embaxo nunos esquíes d'unos 12 cm d'anchu. Va adquiriendo velocidá hasta llegar a más de 100 km per hora, momentu nel cual realízase'l despegue, que ye'l momentu más importante, una y bones l'esquiador tien de realizar l'impulsu nel momentu precisu. Un retrasu o anticipu d'unes centésimes de segundu pueden significar dellos metros na distancia del saltu.

Mientres el vuelu'l esquiadores adopten una forma de V, colos esquís abiertos, el cuerpu echáu escontra alantre y los brazos pegaos al cuerpu.

D'últimes llega'l momentu más peligrosu, que ye l'aterrizaxe. Los esquiadores realizar no que se llama la posición telemark, esto ye, con una rodía per delantre, que ye la que s'encarga d'aguantar l'impactu brutal nel suelu. Nesti momentu utilícense tamién los brazos pa permediar el cuerpu y nun cayese.

Eventos[editar | editar la fonte]

Nos Xuegos Olímpicos d'Iviernu apuéstense tres evento:

  • Saltos dende'l trampolín de 90 metros (K-90), ye dicir baxando por una rampla de 90 metros de llargor.
  • Saltos dende'l trampolín de 120 metros (K-120), ye dicir baxando por una rampla de 120 metros de llargor. Lóxicamente nesti segundu caso la velocidá adquirida ye mayor y polo tanto les distancies que s'algamar nel saltu tamién lu son.

Nestes pruebes cada participante tien que faer dos saltos, sumándose la puntuación consiguida en dambos y ganando el que totalice más puntos.

  • Saltos dende'l trampolín de 120 metro por equipos, nesti casu tratar d'equipos formaos por cuatro saltadores, cada unu de los cualos tien de faer dos saltos. A la fin sumir les puntuaciones consiguíes por toos ellos nos ocho saltos y gana l'equipu que sume más puntos.

Vease tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Salto de esquí