Sainte Chapelle

Coordenaes: 48°51′19″N 2°20′42″E / 48.855369°N 2.345028°E / 48.855369; 2.345028
De Wikipedia
Sainte Chapelle
 Monumentu históricu
Sainte Chapelle (fr)
capiella y iglesia secularizada (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera de Francia Francia
Organización territorial Francia metropolitana
RexónBandera de Islla de Francia Islla de Francia
Departamentu Sena (es) Traducir
Coleutividá territorial francesa con estatus especial París
Sector of Paris (en) Traducir Paris Centre (en) Traducir
Distritu municipal I Distritu de París
Barriu alministrativu Saint-Germain-l'Auxerrois (en) Traducir
Llugar físicu île de la Cité
Direición boulevard du Palais (en) Traducir, 10
Coordenaes 48°51′19″N 2°20′42″E / 48.855369°N 2.345028°E / 48.855369; 2.345028
Sainte Chapelle alcuéntrase en Francia
Sainte Chapelle
Sainte Chapelle
Sainte Chapelle (Francia)
Historia y usu
Apertura1246
Xestión Centro de los monumentos nacionales (es) Traducir
Relixón catolicismu
Diócesis Archidiócesis de París
Arquiteutura
Arquiteutu/a Pierre de Montreuil (es) Traducir
Estilu Gótico radiante (es) Traducir
Altor 75,75 m
Patrimoniu
Mérimée ID PA00086001
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Santa Capiya (Sainte-Chapelle, en francés), tamién denomada Capiya real de la Île de Citar, ye un templu góticu asitiáu en Île de Citar, nel centru de la ciudá de París, Francia. Ta considerada una de les obres cume del periodu radiante de l'arquiteutura gótica. Foi construyida p'allugar les reliquies adquiríes pol rei San Lluis de Francia, polo que foi considerada como un enorme relicariu. Les parés fueron remplazadas per ventanes que peneren la lluz al traviés de les vidreres policromadas.

Historia[editar | editar la fonte]

La hestoria de la capiya empieza en 1241 cuando fueron llevaes hasta Francia, dende Siria y Constantinopla, la corona d'escayos, parte de la cruz, el fierro de la llanza, la esponxa y otres reliquies del martiriu de Xesucristo, que fueren adquiríes pol rei Lluis IX a Balduino II, últimu emperador llatín de Constantinopla. El rei francés allegó a recibir estes sagraes reliquies y él mesmu entró en París con elles, descalzu, depositándoles de forma provisional na capiya de san Nicolás del so palaciu, hasta tantu construyérase una capiya digna de les reliquies. La Sainte Chapelle empecipióse probablemente en 1241 y foi consagrada en 1248.

El serviciu de la Santa Capiya[editar | editar la fonte]

Gracies a un privilexu amestáu a la corona de Francia, el cleru de la capiya nun dependía del obispu nin de la parroquia nel perímetru de la cual el palaciu de Citar asítiase, ye dicir la parroquia de San Bartolomé. Por que esta exención nun fuera refugada pol obispu de París, esti nun foi convidáu a la ceremonia de consagración, que foi presidida pol legáu apostólicu y l'arzobispu de Reims. En 1273, el Papa xune oficialmente'l cleru de la Santa Capiya a la Santa Sede.

Arquiteutura[editar | editar la fonte]

La Santa Capiya vista dende'l Palaciu de Xusticia.

El proyeutu débese, probablemente, a Pierre de Montreuil que la edificó nun curtiu periodu: de 1242 a 1248. Esti edificiu ye una obra maestra del góticu radiante,[1] al puntu que dalgunos consideren que señala l'apoxéu d'esti arte. Concebida como un xoyeru destináu a contener reliquies tenía de sirvir, tamién, como capiya real construyida dientro del mesmu palaciu, na Isla de Citar. Se superponen nella dos capilla, la inferior pa la xente común, y la cimera pa la corte del rei, como yera costume nes construcciones de los palacios reales de la Edá Media. En principiu, non podía aportase a la capiya alta más que per mediu de les galeríes cimeres del palaciu yá que nun se contempló la construcción d'una escalera esterior.

Capiya baxa (o inferior)[editar | editar la fonte]

Capiya inferior.

La capiya baxa, dedicada a la Virxe, accesible pa la xente común y al serviciu de palaciu soporta la capiya alta (o cimera).

El techu, sosteníu por infinidá de columnes soporta'l pesu de tol edificiu; la capiya baxa construyir pola so utilidá funcional y arquitectónico yá que dexó solliviar al máximu la construcción de la capiya alta y soportar tol pesu de la mesma. Esta parte tien planta de salón con tres naves; la del centru más grande; de detallada decoración policromada. La cimera tien una nave de 20 m d'altor. Sobre cada pilastra llevanta la estatua d'un apóstol. La esbeltez de les curties columnes fai que la bóveda paeza más llixera.

Dende'l puntu de vista decorativu, estrémense dos tipos de columnes na Capiya Baxa: les columnes azules decoraes con flores de lliriu, símbolu de la realeza francesa, y les columnes coloraes decoraes con castiellos d'oru, símbolu de Castiella, por ser Lluis IX fíu de Blanca de Castiella.

La capiya alta (o cimera)[editar | editar la fonte]

Capiya cimera.

Les parés de la capiya alta fueron práuticamente suprimíes, reemplazándoles por altos ventanal que dexen pasar la lluz. Les vidreres representen escenes relixoses. Fueron diseñaes asitiando a los personaxes reales según los sos cargos, asina les que representen al rei David o al rei Salomón tán asitiaos cerca del rei.

Les vidreres constitúin un conxuntu homoxéneu; los colores dominantes son l'azul, el colloráu y el mariellu que dan, a la capiya, un coloríu bien característicu.

Les ventanes de la nave, de 15,35 metros d'altu, por 4,70 metros d'anchu, tán estremaes por cuatro ojivas, enriba de les cualos hai un rosetón de 6 lóbulos y 2 cuatrilóbulos (elementu en forma de trébole de cuatro fueyes). Les ventanes del ábside de 13,45 metros d'altu, por 2,10 d'anchu, namái tienen dos ojivas y 3 trilóbulos (elementu en forma de trébole). Les escenes de les vidreres representen:

El rosetón (llau Sur), de 9 metros de diámetru, representa'l Apocalipsis.

Galería d'imáxenes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Martín González, J.J.. Historia del arte. Gredos. ISBN 84-248-3147-5.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]