Sabela Clara Uxeña

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Wikipedia:Correxir
Sabela Clara Uxeña
Isabella Clara Eugenia of Spain - Frans Pourbus II.jpg
Anexo:Gobernadores de los Países Bajos de los Habsburgo Traducir

1621 - 1633
Vida
Nome completu Isabel Clara Eugènia d'Espanya
Nacimientu Segovia12  d'agostu de 1566
Nacionalidá Bandera d'España España
Fallecimientu

Bruxeles1  d'avientu de 1633

(67 años)
Sepultura Catedral de San Miguel y Santa Gúdula de Bruselas Traducir
Familia
Padre Felipe II d'España
Madre Isabel de Valois
Casáu/ada con Alberto de Austria Traducir  (1598 -
Hermanos/es
Familia
Pueblu Casa d'Austria n'España
Estudios
Llingües castellanu
Oficiu
Oficiu política
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Orden de las Hermanas Pobres de Santa Clara Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Isabel Clara Eugenia d'Austria (12  d'agostu de 1566Segovia - 1  d'avientu de 1633Bruxeles) foi infanta d'España, fía del rei Felipe II d'España y de la so tercer esposa, Isabel de Valois —fía del rei Enrique II de Francia y de Catalina de Médicis—, soberana de los Países Baxos (1598-1621) y Gobernadora de los Países Baxos[1] (1621-1633).

Biografía[editar | editar la fonte]

Primeros años[editar | editar la fonte]

Isabel Clara Eugenia nació'l 12 d'agostu de 1566 nel Palaciu del Monte de Valsaín, Segovia, Castiella. Foi la fía mayor del tercer matrimoniu del rei Felipe II d'España y de la so esposa Isabel de Valois, y tamién la más querida pol monarca siendo la única a la que-y taba dexáu #ayudar nel so trabayu, revisando documentos y traduciendo pal so padre documentos del italianu al español.

Foi bautizada por Juan Bautista Castaneo, nunciu apostólicu, dempués papa como Urbanu VII.[2] #Fray Enrique Flórez U.S.A. falando de los trés nomes de la infanta, escribe: «el primeru pola madre (Isabel de Valois), el segundu pel día de la nacencia, y el terceru por devoción a S. Eugenio que'l so cuerpu había'l rei treslladáu l'añu antes dende San Dionisio de París a Toledo, a que'l so llogru contribuyó enforma la interposición de la nuesa reina (Isabel de Valois) como hermana que yera del rei de Francia».[3][4]

Candidata al tronu de Francia[editar | editar la fonte]

El 2 d'agostu de 1589 finó asesináu'l rei Enrique III de Francia. Entós Felipe II realizó toa una serie de xestiones polítiques, reclamando la corona de Francia pa la so fía Isabel Clara Eugenia. Los derechos d'Isabel Clara Eugenia al tronu de Francia, reclamáu tamién pol hugonote Enrique IV, proveníen de ser nieta per parte de madre d'Enrique II de Francia y sobrina d'Enrique III de Francia, hermanu d'Isabel de Valois y que nun tenía descendientes direutos.

Sicasí, Francia taba rexida pola Llei Sálica, ya Isabel de Valois arrenunciara a los sos derechos al tronu por cuenta del so matrimoniu con Felipe II. Les xestiones de Felipe II provocaron l'efectu contrariu: xunir a los católicos y hugonotes franceses en contra d'un soberanu estranxeru, facilitando l'ascensión al tronu d'Enrique IV y el fin de les Guerres de relixón de Francia.

Gobernadora de los Países Baxos[editar | editar la fonte]

En 1598 Felipe II dio como dote a Isabel Clara Eugenia los Países Baxos españoles y el ducáu de Borgoña nel so próximu matrimoniu col so primu hermanu l'archiduque Alberto d'Austria, nietu de Carlos I d'España, quedando dambos como soberanos de dichos territorios.[5] Felipe II trató asina de resolver el problema xeneráu pola #insurrección de los Países Baxos, que dio llugar a la Guerra de los Ochenta Años, por aciu l'establecimientu d'una caña autóctona de los Habsburgu.

En 1621 finó Alberto d'Austria y, al nun haber fíos sobrevivientes del matrimoniu, los Países Baxos volvieron a la corona española. Isabel Clara Eugenia caltuvo'l cargu de gobernadora y moró ellí mientres el restu de la so vida, alternando ésitos, como'l de #tomar de Breda en 1625, con fracasos y reveses, como la perda de Bolduque en 1629 y Mastrique en 1632.

Felipe IV d'España, sobrín d'Isabel Clara Eugenia, #sofitar na gobernación de los Países Baxos hasta qu'ella finó en 1633.

Xenealoxía[editar | editar la fonte]

Ancestros[editar | editar la fonte]

Fíos[editar | editar la fonte]

Del so matrimoniu con Alberto d'Austria tuvo #tres fíos que morrieron na infancia:[6]

  • Felipe (21 d'ochobre de 1605)
  • Alberto (27 de xineru de 1607)
  • Ana Mauricia (1609)


Predecesor:
Felipe V
Soberana de los Países Bajos y condesa de Borgoña[7]
(Junto a Alberto d'Austria)

1598]-1621
Socesor:
 
Predecesor:
Alberto d'Austria e
Isabel Clara Eugenia
(Soberanos de los Países Bajos)
{{{títulu2}}}
1621-1633
Socesor:
{{{socesor2}}}

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. La titulación completa es: (Archiduquesa d'Austria); (Duquesa de Borgoña), Lotaringia, Brabante, Limburgu, Luxemburgu y Gelderland; Condesa de Flandes, (Habsburgu), Artois, Borgoña Palatinado, (Tirol), Henao, Holanda, Zelanda, Namur y Zutphen; Margravesa del Sacro Imperio Romano y Señora de Frisia, Salins, Malinas, y de las ciudades, pueblos y tierras de Utrech, Overijssel y Groningen.
    Entre paréntesis figuran los títulos que no implican posesión de tierras.
  2. Heiss, Aloïss (1869). R.N. Milagro, ed. Volumen 3 de Descripción general de las monedas hispano-cristianas desde la invasión de los árabes. p. 158. Consultáu'l 1 d'avientu de 2013.Heiss, Aloïss (1869). en R.N. Milagro: Volumen 3 de Descripción general de las monedas hispano-cristianas desde la invasión de los árabes. Consultáu'l 1 d'avientu de 2013.
  3. Santa Clara se festeja en el rito romano el 12 d'agostu antes de la reforma litúrgica.
  4. Flórez U.S.A., Henrique (1770). En la oficina de la viuda de Marin, ed. Volumen 2 de Memorias de las reynas catholicas, historia genealogica de la casa real de Castilla, y de Leon, todos los infantes: trages de las reynas en estampas: y nuevo aspecto de la historia de España. pp. 900 y 901. Consultáu'l 1 d'avientu de 2013.Flórez U.S.A., Henrique (1770). en En la oficina de la viuda de Marin: Volumen 2 de Memorias de las reynas catholicas, historia genealogica de la casa real de Castilla, y de Leon, todos los infantes: trages de las reynas en estampas: y nuevo aspecto de la historia de España. Consultáu'l 1 d'avientu de 2013.
  5. Condiciones de la renunciación que hizo el rey don Felipe II, de los estados de Flandes en la infanta doña Isabel su hija, incluidos en la Colección de documentos inéditos para la historia de España, vol. XLII, páxs. 218-225.
  6. Geneall.net
  7. En la Pragmática Sanción de 1549 los territorios de las 17 provincies de los Países Bajos y el condado de Borgoña constituyeron una unión política indivisible bajo el mismo soberano.[1] En el acta de cesión de 1598, Felipe II renunció a dichos territorios y sus títulos, pero mantuvo para sí y sus descendientes el título de duque de Borgoña como soberanos de la Orden del Toisón de Oro[2], pero que desde la Tregua de los doce años (1609), dichos territorios lo constituían Flandes, Artois, Henao, Namur, Luxemburgu, Brabante, Amberes, Malinas, Limburgu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]