Rue de la Loi

Coordenaes: 50°50′40″N 4°22′28″E / 50.844381°N 4.374361°E / 50.844381; 4.374361
De Wikipedia
Rue de la Loi
cai
Llocalización
PaísBandera de Bélxica Bélxica
Rexón Rexón de Bruxeles-Capital
Distritu Distritu de Bruxeles-Capital
Gran ciudá Bruxeles
Coordenaes 50°50′40″N 4°22′28″E / 50.844381°N 4.374361°E / 50.844381; 4.374361
Rue de la Loi alcuéntrase en Bélxica
Rue de la Loi
Rue de la Loi
Rue de la Loi (Bélxica)
Encruces Rue des Colonies - Koloniënstraat (en) Traducir
Rue Royale (Bruselas) (es) Traducir
Place de la Nation - Natieplein (en) Traducir
Rue Ducale - Hertogsstraat (en) Traducir
Boulevard du Régent - Regentlaan (en) Traducir
Avenue des Arts - Kunstlaan (en) Traducir
Rue du Commerce - Handelsstraat (en) Traducir
Rue de l'Industrie - Nijverheidsstraat (en) Traducir
Rue des Deux Églises - Tweekerkenstraat (en) Traducir
Rue de la Science - Wetenschapsstraat (en) Traducir
Rue de Spa - Spastraat (en) Traducir
Rue d'Arlon - Aarlenstraat
Rue de Trèves - Trierstraat (en) Traducir
Rue du Taciturne - Willem de Zwijgerstraat (en) Traducir
Boulevard Charlemagne - Karel de Grotelaan (en) Traducir
Loi tunnel (en) Traducir
Schuman roundabout (en) Traducir
Rue Froissart - Froissartstraat (en) Traducir
Rue Archimède - Archimedesstraat (en) Traducir
Avenue de Cortenbergh - Kortenberglaan
Avenue d'Auderghem - Oudergemlaan (en) Traducir
Avenue de la Joyeuse Entrée - Blijde Inkomstlaan (en) Traducir
Allée des Palais - Paleizendreef (en) Traducir
Allée du Parlement - Parlementdreef (en) Traducir
Avenue John Kennedy - John Kennedylaan (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La Rue de la Loi (en francés) o Wetstraat (n'holandés) ye una cai importante del centru y este de Bruxeles, Bélxica, famosa pola presencia de dellos edificios gubernamentales importantes (tantu de Bélxica como de la Xunión Europea). La cai, que la so traducción al asturianu ye Cai de la Llei, escurre dende la Rue Royale/Koningsstraat ( 50°50′48″N 4°21′45″E / 50.8468°N 4.3625°E / 50.8468; 4.3625), nel centru de Bruxeles, hasta la rotonda Schuman (50°50′31″N 4°23′09″E / 50.8419°N 4.3859°E / 50.8419; 4.3859), nel barriu européu. Forma la primer parte (la más occidental) de l'autopista N3, que llega hasta Aquisgrán, Alemaña.

El términu Rue de la Loi o Wetstraat úsase de cutiu nos medios belgues como metónimo del gobiernu porque non solo'l Parllamentu Federal de Bélxica ta al empiezu de la cai, sinón que tamién la oficina del primer ministru nel númberu 16. Nel so estremu este ta'l Edificiu Berlaymont na rotonda Schuman y el Parque del Cincuentenariu detrás d'él. Poco primero de la rotonda, la parte central de la cai entra nel Túnel Belliard (la continuación de l'autopista N3) que pasa per debaxo de la rotonda y el Parque del Cincuentenariu.

Edificios[editar | editar la fonte]

La cai empieza como continuación de Rue des Colonies/Koloniënstraat nel encruz cola Rue Royale/Koningsstraat. Darréu al sur ta la estación de metro Parc y el Parque de Bruxeles. Al norte ta l'edificiu del Parllamentu Belga nel Palais de la Nation/Natieplein. El Théâtre Royal du Parc tamién ta asitiáu equí.

Historia[editar | editar la fonte]

La cai foi convertida nuna avenida d'una direición (escontra l'oeste) con mayor capacidá en 1969. So ella construyó la primer llinia del metro. En 2001 propúnxose que s'esaniciara un carril de la cai y les ceres estender pa incluyir carriles bici. Esto, xunto con una llavadura de cara xeneral, completóse'l 7 de setiembre de 2003 y darréu surdieron pidimientos pa la inversión del tráficu (vease en "renovación" embaxo).[3]

Renovación[editar | editar la fonte]

Vista escontra l'este, escontra'l Parque del Cincuentenariu (2009)

Como parte de los planes p'ameyorar la imaxe del Barriu Européu, va reconstruyise la parte este de la Rue de la Loi/Wetstraat que pasa pol barriu (ente la pequeña circunvalación y la Chaussée d'Etterbeek/Etterbeeksesteenweg). N'abril de 2008 la Rexón de Bruxeles-Capital, xunto cola Comisión Europea y la Ciudá de Bruxeles presentó un concurso de diseñu urbanu internacional pa reconstruyir la zona como un distritu ecolóxicu, centrándose n'ameyorar l'accesu piatonal y el tresporte públicu. Afirmaron que tenía d'incluyir más espacios públicos y tener una "fuerte identidá simbólica" con altos estándares medioambientales y arquiteutónicos. Amás, pretendíen diversificar la zona creando más zones residenciales, culturales y d'ociu al empar qu'aumentando la superficie ocupada pola Comisión de 170 000 m² a 400 000 m² (doblando la densidá d'edificios na cai).[4]

En marzu de 2009, un equipu de franceses, belgues y británicos lideraos pol arquiteutu francés Christian de Portzamparc ganó la competición y Siim Kallas afirmó que'l proyeutu, que se realizaría en fases mientres un llargu periodu en llugar de too al empar, crearía una "zona simbólica pa les instituciones europees" dando "cuerpu y alma al proyeutu políticu européu" y más espaciu d'oficines a la Comisión. La cai amenorgar de cuatro carriles a dos, y volvería ser de dos direiciones. Los arquiteutos propunxeron que pasara una llinia de tranvía pel centru de la cai. Construyiríense dellos edificios altos a entrambos llaos, con trés rascacielos nel llau norte del estremu este de la cai. Charles Picqué describió estes torres como "edificios emblemáticos que van tar ente los más altos de Bruxeles" y afirmó que "construyir más altu te dexa convertir mazanes zarraes n'espacios abiertos." [5][6] Los rascacielos del estremu este seríen oxetu d'otru concursu d'arquiteutura y van ser simbólicos de la Comisión.[7] L'espaciu lliberáu (unos 180 000 m²) dedicar a viviendes, tiendes, servicios y espacios abiertos pa dar a la zona una sensación más "humana".[8] Tamién se va construyir una sesta Escuela Europea. Al oeste del barriu, na Pequeña Circunvalación, va haber "puertes d'Europa" p'aumentar l'impautu visual.[9]

El plan maestru del barriu non solo contemplaba que la cai amenorgar de cuatro carriles a dos, sinón que tamién se cubrir la entrada del túnel hasta'l Résidence Palace, y crearíase una nueva plaza nel encruz de la Rue d'Arlon/Aarlenstraat y la Rue de Trêves/Trierstraat.[8]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Edificios asitiaos na esquina de Rue de la Loi y Rue de Spa, con direición en Rue de Spa, polo que nun tienen un númberu en Rue de la Loi. Tán asitiaos en redol al númberu 70.
  2. Futuru allugamientu de les 'simbóliques' Torres de la Comisión
  3. Demey, Thierry (2007). Brussels, capital of Europe, S. Strange (trans.), Brussels: Badeaux, páx. 388. ISBN 2-9600414-2-9.
  4. Operation facelift begins : launch of an urban design competition on a European and international scale, relating to the rue de la Loi and its surroundings, European Commission
  5. Brussels' EU quarter set for 'spectacular' facelift, EurActive
  6. «Charlespicque.be». Charlespicque.be. Consultáu'l 3 d'ochobre de 2013.
  7. «Annonce du lauréat de la compétition visant la Définition d'une forme urbaine pour la rue de la Loi et ses abords». Pourbruxellesavecvous.be. Archiváu dende l'orixinal, el 5 d'ochobre de 2013. Consultáu'l 3 d'ochobre de 2013.
  8. 8,0 8,1 «EU promises 'facelift' for Brussels' European quarter». EurActiv (6 de setiembre de 2007). Archiváu dende l'orixinal, el 9 de xunu de 2011. Consultáu'l 27 de setiembre de 2007.
  9. Clerbaux, Bruno. «The European Quarter today: Assessment and prospects». European Council of Spatial Planners. Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'abril de 2008. Consultáu'l 9 d'avientu de 2007.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]