Rubén Piedrahíta

De Wikipedia
Rubén Piedrahíta
Vida
Nacimientu Yarumal19 de xunu de 1911
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá2 d'agostu de 1979 (68 años)
Sepultura Cementeriu Central de Bogotá
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Cambiar los datos en Wikidata

Rubén Piedrahíta Arango (19 de xunu de 1911Yarumal – 2 d'agostu de 1979Bogotá) foi un militar colombianu qu'integró la xunta militar de gobiernu qu'asumió la presidencia interina del país ente'l 10 de mayu de 1957 y el 7 d'agostu de 1958, al arrenunciu del presidente Gustavo Rojas Pinilla.

Biografía[editar | editar la fonte]

Rubén Piedrahíta foi fíu de Vicente Antonio Piedrahita Piedrahita y Rosalbina Arango Gómez. Graduóse como bachiller del Colexu de La Salle de Medellín en 1926. En 1932 terminó estudios d'inxeniería civil y de mines na Escuela Nacional de Mines de Medellín ya ingresó a la Escuela Militar esi mesmu añu, empezando la so carrera na Armada Nacional, onde se graduó como Teniente de Corbeta (1936). Mientres la so carrera aportó a Vicealmirante (1958).

Casóse'l 4 d'agostu de 1945 con Dora Clement Plata, fía de José Clement Sánchez y María Plata. Tuvieron trés fíos.

Trayeutoria militar[editar | editar la fonte]

Como oficial naval ocupó los cargos de segundu comandante y comandante de la nave "ARC Antioquia, comandante de la base fluvial del "ARC Barranquilla", comandante de base naval del "ARC Bolívar", direutor xeneral de la Marina y agregáu naval a la embaxada de Colombia en Washington.

Altos cargos de Gobiernu[editar | editar la fonte]

El presidente Gustavo Rojas Pinilla designar xerente del Institutu de Creitu Territorial, en 1953, y depués ministru d'Obres Públiques, el 7 d'agostu de 1954. El 10 de mayu de 1957 incluyó'l so nome na Xunta Militar, qu'asumió'l poder nel so llugar, xunto colos xenerales Gabriel París Gordillo, Deogracias Fonseca Espinosa, Rafael Navas Pardo y Luis Ernesto Ordóñez Castillo.

El 2 de mayu de 1958, nun plan que pretendía reponer el poder de Gustavo Rojas Pinilla, el coronel Hernando Forero Gómez fixo aprehender a los miembros de la Xunta Militar pa conducilos al Batallón Caldas. El vicealmirante Piedrahíta, que pudo evitar la so captura, dirixó dende'l Palaciu de San Carlos (Bogotá) el rescate de los sos compañeros de Xunta y dio a conocer la situación al país nuna célebre alocución.

Muerte y homenaxes[editar | editar la fonte]

Piedrahíta finó en Bogotá el 22 d'agostu de 1979, siendo soterráu nel Campusantu Central de Bogotá.[1]

En Yarumal esiste'l Parque Recreativu Rubén Piedrahira Arango.[2]

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]