Rolls-Royce

De Wikipedia
Rolls-Royce
Rolls-Royce Holdings plc (en)
negociu y empresa de capital abiertu
Llocalización
Sede Londres
Direición Reinu Xuníu
Forma xurídica public limited company (en) Traducir
Historia
Fundación1906
Fundador Charles Rolls (es) Traducir
Orixe del nome Charles Rolls (es) Traducir
Henry Royce (es) Traducir
Organigrama
Dueñu ValueAct Capital (es) Traducir
Capital Group Companies (es) Traducir
Credit Suisse Group
Presidente Ian Davis (2 mayu 2013)
Direutor executivu Tufan Erginbilgiç (es) Traducir (xineru 2023)
Sector
Industria fabricante aeroespacial (es) Traducir
industria del armamentu
industria de la energía (es) Traducir
Participación empresarial
Organización matriz ensin valor
Filiales
Propietariu de
Datos económicos
Bolsa de valores FTSE 100
Parte de Bolsa de Londres RR
Emplegaos 54 500 (2018)
Activos totales 31 857 000 000 £ (31 avientu 2018)
Ingresos totales 15 729 000 000 £ (2018)
Beneficiu netu −2 393 000 000 £ (2018)
Beneficiu enantes d'impuestos −1 161 000 000 £ (2018)
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Rolls-Royce ye un grupu de compañíes, toes derivaes de la compañía británica d'automóviles y aeronáutica fundada por Henry Royce y Charles Stewart Rolls en 1906. Les compañíes son:

  • Rolls-Royce plc, de lloñe la más importante económicamente, ye una empresa d'inxeniería británica especializada en turbines, particularmente motores d'avión, anque apocayá añadió propulsores marinos y sistemes enerxéticos al so catálogu, aproviendo un ampliu rangu de servicios y productos industriales, civiles y militares.
  • Bentley ye la continuación de la división orixinal d'automóviles de Rolls-Royce. Dende 1998 la compañía ye propiedá del Grupu Volkswagen. Los coches Bentley y Rolls-Royce compartieron munches semeyances mecániques dende l'absorción en 1932 de Bentley por Rolls-Royce, de cutiu namái estremándose en pequeños detalles como la parrilla del radiador. Dende 2003 a la compañía nun se-y volvió dexar construyir coches llamaos Rolls-Royce.

Rolls-Royce tien nomatos como "Rolls", "Roller" o "Doble R", anque en Derby (llocalidá onde s'alluga la so casa matriz) la empresa ye conocida como "Royces". El términu "El Rolls-Royce de los x" ye utilizáu coloquialmente pa describir daqué que ye lo meyor del so tipu; la empresa ye bien estricta cuando se trata de defender el derechu del so nome, en frases como ésta. Un notable exemplu ye la demanda qu'obligó a atayar la producción del famosu Chevrolet Monte Carlo, por cuenta de qu'en el so eslogan publicitariu nomaba a la marca.

Historia[editar | editar la fonte]

Rolls-Royce orixinal de 1905.
Motor d'avión Rolls-Royce RB.199 que monta'l caza bombarderu Panavia Tornado.

En 1884 Frederick Henry Royce empezó con un negociu de mecánica y eletricidá del automóvil y construyó'l so primer vehículu, un "Royce", na so factoría de Mánchester en 1904. Conoció a Charles Stewart Rolls nel Hotel Midland en Mánchester el 4 de mayu d'esi mesmu añu, y alcordaron que los coches fabricaos por Royce comercializar puramente Rolls-Royce. Incluyeron nel so contratu una clausa axustando que los coches llamaríense "Rolls-Royce". La compañía fundóse'l 15 de marzu de 1906 y treslladóse a Derby en 1908.

El Silver Ghost (1906-1925) foi'l responsable de la bona reputación tan temprana de la compañía. Tenía un motor de seis cilindros y fabricáronse 6173 unidaes. En 1921, la compañía abrió una fábrica en Springfield, Massachusetts, Estaos Xuníos, pa poder suministrar los vehículos dada la so gran demanda, onde se fabricaron 1701 "Springfield Ghosts". Esta fábrica permaneció abierta mientres diez años, cerrando en 1931. Esti xasis sirvió como base pa los primeros vehículos militares armaos británicos, usaos en dambes guerres mundiales.

En 1931, la compañía adquirió la marca Bentley, que les sos finances nun pudieron superar la Gran Depresión. Dende entós hasta l'añu 2002, los modelos de Bentley y Rolls-Royce fueron casi idénticos, estremaos namái poles parrilla de los radiadores y mínimos detalles.

La producción d'automóviles Rolls-Royce y Bentley treslladar a Crewe en 1946 y tamién Mulliner Park Ward, en Londres, en 1959 como fabricante de carroceríes, que primeramente solo construyía xasis, dexando les carroceríes a especialistes carroceros.

Quiebra y separación de les marques[editar | editar la fonte]

Por cuenta de problemes financieros causaos pol llargu desenvolvimientu del nuevu turborreactor RB211 pal Lockheed L-1011 Tristar, en 1971 Rolls-Royce declarárase insolvente, y el 4 de febreru de 1971 foi lleváu a concursu d'acreedores, yá que se consideraba qu'algamara la situación económica de bancarrota.[1]

Por cuenta de la so importancia estratéxica, la compañía foi nacionalizada pol gobiernu Conservador d'Edward Heath.[2]

En 1973, el negociu d'automóviles dixebrar de la marca como Rolls-Royce Motors. El negociu principal de motores d'aviación y marina foi calteníu como empresa pública hasta 1987, que foi privatizáu como Rolls-Royce plc, una de les munches privatizaciones del gobiernu de Margaret Thatcher.

En 1980 Rolls-Royce Motor Cars foi adquiríu por Vickers. Vickers decide desfacer de la marca xusto nel momentu en que la señardá incorporar a los enclinos y crez fuertemente la demanda de modelos y marques inspiraos nel pasáu.

En 1998 Vickers decidió vender la marca d'automóviles Rolls-Royce. El grupu Volkswagen fixo ufiertes pola compañía, pero paecía que BMW, que yá suministraba motores y otros componentes pa Rolls-Royce y Bentley, tenía mayores posibilidaes. Sicasí, la ufierta de BMW de 340 millones de llibres foi superada por Volkswagen por 430 millones de llibres.

Esto taba lloñe del final de la hestoria. Rolls-Royce plc, la fábrica de motores d'aviación, decidió que vendería les patentes y llicencies del nome y logotipu de Rolls-Royce a BMW, non a Volkswagen, qu'adquiriera los derechos de la mascota "Spirit of Ecstasy" y del diseñu del radiador. BMW adquirió los derechos del nome y logotipu "RR" por 40 millones de llibres, verdaderamente pa munchos analistes la más pervalible propiedá de la marca; Volkswagen declaró qu'ellos realmente solo queríen la marca Bentley.

BMW y Volkswagen llegaron a un alcuerdu. Dende 1998 hasta 2002, BMW suministraría motores a Volkswagen y dexaríen l'usu del nome, pero dende'l 1 de xineru de 2003, solo BMW podría usar la marca Rolls-Royce, y Volkswagen la marca Bentley. El Rolls-Royce Corniche Convertible cesó la so producción en 2002.

Modelos[editar | editar la fonte]

Rolls-Royce (1904-2000)[editar | editar la fonte]

Rolls-Royce Phantom III.
Rolls-Royce Corniche.

RR Phantom IV - El xarré real[editar | editar la fonte]

L'orixe d'estos xarrés reales motorizadas ta nun encargu que'l Duque d'Edimburgu fixera a la firma en 1948, dempués de probar un prototipu Bentley d'ocho cilindros que lu emprestaren en 1948. Asina nació'l modelu Phantom IV, con un motor de 5675 cm³, 8 cilindros en llinia, una potencia que la casa oculto pero envalorao en 160 CV y velocidá máxima de 160 km per hora, del que solo se fabricaron 18 unidaes, de les cualos 16 caltener na actualidá.

Los primeros propietarios/usuarios de los Rolls Royce "de reis" fueron:

La Coleición Rolls Royce Phantom IV del Exércitu de Tierra d'España[editar | editar la fonte]

La coleición de Phantom IV del Exércitu de Tierra d'España constitúi unu de les mayores ayalgues automovilístiques del país. Los trés unidaes que la componen, dos limusinas pa cinco y siete pasaxeros, respeutivamente, y una versión descapotable fueron encargaes pol gobiernu d'España en 1948 pa usu de la Xefatura del Estáu y llegaron a Madrid en 1952.

N'España estos automóviles atópense so custodia de la Guardia Real nos Acuartelamientos d'El Pardo en Madrid, y nellos alleguen los reis a los actos d'Estáu más protocolarios y relevantes, como l'apertura solemne pol rei de cada llexislatura nel Congresu tres la celebración de les eleiciones xenerales y la constitución del nuevu gobiernu, según el desfile y los actos de la Fiesta Nacional d'España el 12 d'ochobre. La unidá descapotable de la coleición foi utilizada nes bodes de la Infanta Cristina y Iñaki Urdangarín, y de los Reis Felipe VI d'España y Letizia Ortiz

Torre Loizaga, Muséu de Coches Antiguos y Clásicos en Galdames[editar | editar la fonte]

Un Rolls de la coleición Torre Loizaga.

Na provincia de Vizcaya, España, atópase una coleición privada de 43 Rolls Royce, amás d'otres marques que fixeron hestoria nel mundu del automóvil. Esta coleición ye considerada única nel mundu por tener casi tolos modelos de Rolls-Royce hasta l'adquisición de la marca por BMW nel añu 1998. Muséu de coches antiguos y clásicos

Galería[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]