Roger Daltrey

De Wikipedia
Roger Daltrey
Vida
Nacimientu Hammersmith1 de marzu de 1944[1] (80 años)
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Llingua materna inglés
Estudios
Estudios Ark Acton Academy (en) Traducir
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu actor, cantante, productor de cine, cantautor, guitarristaactor de cine
Altor 1680 mm
Llugares de trabayu Reinu Xuníu
Premios
Miembru de The Who
Xéneru artísticu rock
Instrumentu musical guitarra
Harmónica
voz
Discográfica Atco Records
Atlantic Records
Decca Records
Track Record
IMDb nm0002032
thewho.com
Cambiar los datos en Wikidata

Roger Harry Daltrey (1 de marzu de 1944Hammersmith)[3] ye un músicu, compositor, productor y actor británicu, conocíu por ser miembru fundador y voz principal del grupu de rock británicu The Who. Tamién fixo carrera musical como solista, trabayó na industria cinematográfica, tantu na producción de películes como na actuación, y participó n'obres de teatru y en televisión. En 2008 ocupó'l puestu númberu 61 de la llista de los 100 Meyores Cantantes de Tolos Tiempos, de la revista Rolling Stone..[4] Esta figuráu nel puestu 17 nel llistáu Los 100 ameyores vocalistas del Metal de tolos tiempos.

1944–1964: Primeros años[editar | editar la fonte]

Roger Daltrey Harry nació en Shepherds Bush (Hammersmith), una pequeña zona de Londres, y crióse en Acton, el mesmu barriu onde lo fixeron los miembros de The Who Pete Townshend y John Entwistle. El so padre, Harry Daltrey, trabayaba nuna fábrica de retretes y a la so madre, Irene, por cuenta de la perda d'un reñón en 1937, fuéra-y agorada la imposibilidá tener fíos; a pesar d'ello, dio a lluz a Roger nun hospital cercanu a Hammersmith mientres un ataque aereu na Segunda Guerra Mundial, fechu que quedaría más palantre reflexáu na película Tommy, musicada por The Who, y el matrimoniu tuvo dos fíos más, Gillian y Carol.

A la edá de trés años, Roger tragóse un clavu ferruñosu que tuvo que se-y estrayíu quirúrgicamente, dexándo-y una visible repulgu, y dos años más tarde tuvo que ser hospitalizáu por una úlcera d'estómagu causada pol óxidu del clavu.

Daltrey asistió a la Victoria Primary School, asitiándose ente los más destacaos de la so clase nel exame estatal 11-plus, lo que-y dexó matricular se na prestixosa Acton County Grammar School, na que coincidió con Townshend y Entwistle. Los sos padres esperaben que siguiera los sos estudios universitarios, pero Daltrey convertir nun autodenominado «rebalbu d'escuela» y empezó a interesase pol entós emerxente rock and roll.

En 1958, a los 14 años, pidió ingresar nuna banda de skiffle llamada The Detours, que precisaba un cantante, y pidiéron-y que llevara una guitarra; con un cachu de madera fixo una copia d'una Fender Stratocaster de color coloráu cereza, y al cabu de poques selmanes presentar nel llocal d'ensayos con ella, empezando a tocar col grupu.[5] Cuando'l so padre mercó-y una guitarra Epiphone en 1959, convertir nel guitarrista de la banda y pocu dempués foi espulsáu de la escuela por fumar. Describiendo los tiempos de posguerra, Pete Townshend escribió na so autobiografía: «Hasta que foi espulsáu, Roger fuera un bon alumnu. Entós oyó a Elvis y convirtióse nun teddy boy con guitarra llétrica. ¿Tratábase a cencielles de rock and roll?, yera obviu que pa un mozu tan intelixente como Roger nun había futuru nel conformismu.»

Mientres esa etapa, Daltrey trabayaba na industria de la lata mientres el día, y peles tardes ensayaba y presentábase cola so banda en pubs y clubes nocherniegos. Convidó al so compañeru de escuela John Entwistle a ingresar en The Detours como baxista, y dambos convidaron a Pete Townshend a ingresar como guitarrista. Nesi momentu, la banda taba formada por Daltrey na guitarra, Townshend na guitarra rítmica, Entwistle nel baxu, Doug Sandom na batería y Colin Dawsin na voz. Cuando esti postreru dexó la banda, Daltrey pasó a ser el vocalista y a tocar l'harmónica, y Townshend convertir nel únicu guitarrista. En 1964, Sandom abandona l'agrupación, siendo reemplazáu por Keith Moon.

Dende'l principiu, Daltrey convertir nel líder de la banda, ganándose una reputación por usar los sos puños pa exercer el control cuando yera necesariu, a pesar de la so estatura (1,70 metros). Según Townshend, «remanaba les coses como él quería. Si aldericabes con él, seguro que te llevabes unos puñaes».[6] Polo xeneral, Roger yera'l qu'escoyía la música que tocaben, qu'incluyía cantares de The Beatles, dellos artistes de la Motown, James Brown y otros artistes de rock.

En 1964, el grupu afayó qu'había otra banda llamada «The Detours» y decidieron camudar de nome. Pete Townshend suxurió «The Hair» y el compañeru de cuartu de Townshend, Richard Barnes, suxurió «The Who». A la mañana siguiente, Daltrey llogró que s'adoptara esi últimu nome. Sicasí, nesi mesmu añu'l mánager de la banda, Peter Meaden, renombró al grupu como «The High Numbers», cola idea d'enfocar la banda escontra'l públicu mod, entós en boga; el nome yera una referencia a les camisetes con númberos que los mods utilizaben nesi momentu. Meaden compusó cantares mod pa la banda (ello ye que los cantares yeren casi copies d'ésitos mod de la dómina, con lletres camudaes) y llanzaron un senciellu, «Zoot Suit/I'm the Face», en Fontana Records, que nun tuvo ésitu. Arriendes de que Kit Lambert y Chris Stamp afayaren al grupu nel Railway Hotel, la banda volvió al so antiguu nome, «The Who», pos a nengún d'ellos gustába-y «The High Numbers».

1965–presente: Carrera[editar | editar la fonte]

Los años con The Who[editar | editar la fonte]

Roger Daltrey y Keith Moon en Ludwigshafen, Alemaña, en 1967.

A partir de la publicación del primer senciellu de la banda, grabáu en 1965, Townshend empezó a escribir más material orixinal, y al tiempu'l dominiu de Daltrey sobre la banda empezó a tornar por cuenta de un incidente causáu pol so calter. N'efeutu, a finales de dichu añu, los otros miembros llegaron a espulsa-y del grupu, dempués d'una paliza que Roger diéra-y a Keith Moon porque ésti suministraba drogues a Townshend y Entwistle; Roger cavilgó: «Pensé que si perdía a la banda taba muertu. Si nun taba con The Who, prefiriera ser un trabayador de chapa pal restu de la mio vida». Una selmana más tarde, foi almitíu de nuevu, "a prueba"; prometió que nun habría más estallíos violentos nin agresiones.

El segundu senciellu de la banda, «Anyway, Anyhow, Anywhere», foi l'únicu cantar na que Townshend y Daltrey collaboraron, esti postreru escribió namái dos canciones pa la banda mientres estos años. Como Townshend convertir n'unu de los compositores más esitosos del rock, la voz de Daltrey foi'l gran vehículu por aciu el cual les visiones de Townshend espresáronse, y ganóse una reputación por igual allabada como vocalista y como frontman. The Who per esos años, destacar por ser un grupu bien enérxicu, y Daltrey usó como movimientu de firma'l xirar el micrófonu pol cable a gran velocidá.

Townshend, inspiráu na tartamudez de Daltrey, na roxura xuvenil, la frustración y l'arrogancia de la banda, compunxo «My Generation», na que llogró espresar los sentimientos revolucionarios de la dómina de los sesenta de munchos mozos alredor del mundu, tresformándose nuna marca rexistrada de la banda. Más palantre, el berru de Daltrey nel final del cantar «Won't Get Fooled Again», convertir nun momentu iconu del rock and roll.

Roger Daltrey en Hamburgu, n'agostu de 1972.

En 1973, Daltrey taba esperimentando un considerable ésitu colos sos proyeutos en solitariu y na so carrera como actor. Ente que los otros integrantes de la banda trabayaben na grabación de la música de Quadrophenia, Daltrey utilizó parte d'esti tiempu pa comprobar los rexistros de The Who. Atopó qu'estos cayeren nun caos so la direición de Kit Lambert y Chris Stamp. Lambert foi tamién mentor artísticu de Pete Townshend, y griespu, llevó a la banda a nueves tensiones. Mientres una sesión de grabación (nun incidente que Daltrey catalogó como esaxeráu) Townshend y Daltrey aldericaron sobre la programación. Townshend cutió al cantante cola so guitarra na cabeza, y Daltrey respondió cutiendo a Pete, dexándolo inconsciente nuevamente d'un solu golpe.

En cada unu de los ésitos de The Who, Tommy, Who's Next y Quadrophenia, Daltrey foi la cara y la voz de la banda, qu'ellos mesmos definieron como la última rebeldía nuna xeneración de cambeos. Cuando l'adaptación de Tommy, de Ken Russell, apaeció como película en 1975, Daltrey protagonizó'l papel principal, actuación que-y valió la nominación a un Globu d'Oru na categoría de «Best Acting Debú in a Motion Picture» («Meyor Actuación Debutante nuna Película»), y pola que foi portada na revista Rolling Stone el 10 d'abril d'esi mesmu añu. Daltrey volvería trabayar con Ruseell interpretando a Franz Liszt na película Lisztomania, escribiendo la lletra de tres canciones de la banda sonora xunto con Rick Wakeman, ya interpretándoles.

The Who siguió depués de la muerte de Keith Moon en 1978, según tamién, la tensión nes rellaciones de la banda. Daltrey catalogó como «mala», la eleición de Kenney Jones na batería pa reemplazar al fináu Moon. En 1980, Daltrey completó un gran proyeutu pa The Who Films, Ltd., una película dramática llamada McVicar, inspirada nel famosu lladrón de bancos inglés, John McVicar. Roger produció y protagonizó la película, amás de participar xunto al grupu na banda sonora.

Roger Daltrey y Pete Townshend nun conciertu de The Who en Toronto (Canadá), el 10 d'ochobre de 1976.

A pesar del ésitu, el deterioru nes rellaciones de la banda xunto a otros factores d'estrés provocaron que Townshend retirar de la xira de 1982, yá que nun se sentía capaz de siguir escribiendo pa The Who. La banda siguió trabayando de forma esporádica, axuntándose pal conciertu Live Aid, pa la grabación de cantares del álbum solista de Roger Daltrey, tituláu Under a Raging Moon, y pa la grabación del álbum de Pete Townshend, llamáu The Iron Man: The Musical by Pete Townshend.

A partir de 1984 Roger volvió trabayar como actor, interpretando al home de Barbra Streisand nel videoclip de la tema Emotion,[7] y participando pa la BBC en proyeutos d'altu perfil como The Beggar's Opera (La Ópera del Méndigu) y The Comedy of Errors (La Comedia de les Equivocaciones). Tamién participó en delles producciones de cine, teatru y televisión, como The Hunting of the Snark (La Caza del Snark) (1987), The Little Match Girl (La Pequeña Cerillera), Buddy's Song, que tamién produció, y en Mack the Knife (1990). En 1991 recibió un Premiu Grammy con The Chieftains, pol álbum en direutu An Irish Evening: Live at the Grand Opera House, Belfast, nel que Roger participara.

En 1989 The Who fixeron una xira mundial pa conmemorar el XXV aniversariu de la banda, que foi tamién el XX aniversariu de la ópera rock Tommy. La xira incluyó una gran banda de sofitu musical ya invitaciones especiales d'artistes de la talla de Steve Winwood, Patti LaBelle, Phil Collins, Elton John y Billy Idol; Daltrey tuvo graves problemes de salú por cuenta de un hemangioma abdominal (estrayíu posteriomrneto por ciruxía), pero iguar pa completar la xira. Roger siguió trabayando nel escenariu y na pantalla mientres estos años, participando na realización de proyeutos tales como The Wizard of Oz in Concert: Dreams Come True (1995), como Tin Woodman (L'Home de lata), xunto a Nathan Lane, Joel Grey, Natalie Cole y Jewel Kilcher como Dorothy. Mientres esti tiempu empezó a apaecer en programes de televisión d'Estaos Xuníos.

En 1994 Daltrey celebró los sos 50 años d'edá realizando un espectáculu de dos nueches nel Carnegie Hall de Londres, tituláu A Celebration: The Music of Pete Townshend and The Who, y conocíu popularmente como Daltrey Sings Townshend. El programa foi producíu pol mánager de Daltrey naquel momentu, Richard Flanzer, y la música de The Who foi iguada pa orquesta por Michael Kamen, que dirixó la orquesta de la Escuela Juilliard pa la ocasión. Bob Ezrin, quien produció The Wall, álbum de Pink Floyd, ente otros destacaos trabayos, encargar de la producción en direutu. Ente otros invitaos especiales, participaron Pete Townshend, John Entwistle, Eddie Vedder (que realizó un homenaxe acústicu), Sinéad O'Connor, Lou Reed, David Sanborn, Alice Cooper, Linda Perry y The Chieftains. Michael Lindsay-Hogg dirixó'l programa de televisión, que foi tresmitíu per satélite, llogrando ser l'acontecimientu vendíu más rápido na hestoria del célebre teatru londinense. El conciertu foi siguíu por una gran xira financiada por Daltrey, qu'incluyó a John Entwistle nel baxu, Zak Starkey na batería y a Simon Townshend na guitarra. Anque'l viaxe foi consideráu un ésitu artísticu, nun llogró llograr beneficios debíu al altu costu d'apurrir estraordinarios músicos y orquestes en cada ciudá, p'asina retrucar l'eventu nel Carnegie Hall. Como resultáu de la xira, esta volvió atraer l'atención de los cantares de Quadrophenia, colo que s'axuntó sofitu pa una nueva puesta n'escena, resultando la gran xira de la ópera rock en 1996-97.

The Who, el 6 de mayu de 1980.

En 1996, Pete Townshend empezó a producir Quadrophenia pal Prince's Trust, una entidá de caridá, nun conciertu nel Hyde Park de Londres. Nun principiu, el show taba previstu pa llevase a cabu como una pieza acústica en solitariu, utilizando partes de la película nes pantalles, pero dempués de recibir ufiertes de financiamientu, decidió llevar a cabu una producción completa. Cuando se contautó per primer vegada con Daltrey, solicitando la so participación, negóse primeramente, pero dempués de delles deliberaciones alcordaron la producción n'ayuda de la fundación, nun únicu espectáculu. La ópera llevar a cabu con una gran banda, qu'incluyía a John Entwistle nel baxu, Pete Townshend na guitarra acústica y voz, Zak Starkey na batería, Rabbit Bundrick y Jon Carin nos teclaos, Simon Townshend na guitarra ya invitaos especiales como David Gilmour, Adrian Edmondson, Trevor McDonald y Gary Glitter. A ellos añadió una seición de vientu y otra de coristes, xunto con otros actores. Na nueche previa al espectáculu, Daltrey foi cutíu por fuercia na cara por un de micrófonu de Glitter. L'accidente quebró la órbita del güeyu y causó una considerable esmolición sobre'l futuru del eventu, pero Daltrey púnxose un parche nel güeyu pa cubrir los hematomes y completó l'espectáculu según lo previsto. Dempués, Townshend decidió asumir la producción del tour 1996-97 con The Who.

Dempués del ésitu de la xira, la banda siguió trabayando na realización del tour Quadrophenia, y volvió a los escenarios pa una nueva xira en 1999-2000. El grupu caltúvose trabayando xuntu, causando un gran impautu nel el conciertu pa la Ciudá de Nueva York, conciertu entamáu pa les víctimes de los atentaos del 11 de setiembre de 2001.

Daltrey y John Entwistle en Boston, en 2000.

A pesar de la muerte de Entwistle en xunu de 2002, tanto Daltrey como Townshend decidieron siguir cola xira que yá teníen programada con The Who. El baxista Pinu Palladino foi escoyíu pa ocupar el llugar de Entwistle. La banda tamién realizó un pequeñu tour nel añu 2004. En 2006 llanzaron el so primer álbum d'estudiu con material nuevo dempués de 24 años, tituláu Endless Wire, discu qu'algamó'l puestu númberu ocho nes llistes estauxunidenses. La banda realizó una xira mundial en 2006-07 pa promocionar l'álbum.

En febreru de 2010, Townshend y Daltrey, como cabeza de The Who, participaron nel espectáculu de mediu tiempu nel Super Bowl XLIV frente a casi 106 millones d'espectadores en tol mundu. En marzu de 2010, Townshend y Daltrey, xunto a una amplia banda d'acompañamientu, realizaron Quadrophenia nel Royal Albert Hall de Londres, a beneficiu del aniversariu del Teenage Cancer Trust. Eddie Vedder de Pearl Jam cantó la parte de «The Godfather», y Tom Meighan de Kasabian cantó la parte de «Ace face». Tom Norris, músicu de la Orquesta Sinfónica de Londres, tocó'l violín pa la producción.

Discografía[editar | editar la fonte]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Roger Daltrey actuó n'anuncios, en televisión y nel cine, calteniendo una estensa filmografía. La siguiente tabla contién una llista de los sos papeles en cine y televisión:

Llista d'actuaciones en cine y televisión
Títulu Añu Rol Notes
Tommy 1975 Tommy Walker Película
Lisztomania 1975 Franz Liszt Película
The Legacy 1978 Clive Película
McVicar 1980 John McVicar Película (participó amás na producción)
The Beggar's Opera 1983 Macheath Producción musical de la BBC
The Comedy of Errors 1983 The Dromios Película de televisión
Bitter Cherry 1983 Curtiu
Pop Pirates 2007 Productor Película
Murder: Ultimate Grounds for Divorce 1985 Película
The Hunting of the Snark 1987

Conciertu

The Little Match Girl 1987 Jeb Macklin Película musical
Crossbow 1987 Francois Arconciel Serie de televisión
Gentry 1987 Colin Serie de televisión
How to Be Cool 1988 Serie de televisión
Mack the Knife 1990

Película musical

Forgotten Prisoners: The Amnesty Files 1990 Howard Película de televisión
Cold Justice 1989 Keith Gibson Película
Buddy's Song 1991 Terry Clark Película (participó na producción, y na música)
Midnight Caller 1991 Danny Bingham Serie de televisión
If Looks Could Kill 1991 Blade Película
Conciertu tributo a Freddie Mercury 1992 Conciertu
The Real Story of Happy Birthday to You 1992 Barnaby (voz) Curtiu
Tales from the Crypt 1993 Dalton Scott Serie de televisión
Highlander 1993-98 Hugh Fitzcairn Serie de televisión
Lightning Jack 1994 John T. Coles Película
A Celebration: The Music of Pete Townshend and The Who 1994 Conciertu
The Wizard of Oz in Concert: Dreams Come True 1995

Concierto

Vampirella 1996 Vlad Película
Lois & Clark: The New Adventures of Superman 1996 Taz Serie de televisión
Sliders 1997 Col. Angus Rickman Serie de televisión
Pirate Tales 1997 William Dampier Serie de televisión
Like It Is 1998 Kelvin Película
The Magical Legend of the Leprechauns 1999 Rei Boric Película de televisión
Rude Awakening 1999–2000 Nobby Clegg Serie de televisión
The Bill 1999 Larry Moore Serie de televisión
Dark Prince: The true story of Dracula 2000 Rei Janos Película de televisión
Best 2000 Rodney Marsh Película
The Young Messiah - Messiah XXI 2000 Conciertu
Strange Frequency 2 2001

Serie de televisión

Chasing Destiny 2001 Nehemiah Peoples Película
Witchblade 2001 Father Del Toro/Madame Sesostris Serie de televisión
.com for Murder 2002 Ben Película
That '70s Show 2002 Mr. Wilkinson Serie de televisión
The Wheels on the Bus 2003 Argon the dragon DVD
Trafalgar Battle Surgeon 2005 Loblolly Boy Película de televisión
Johnny Was 2006 Jimmy Nolan Película
CSI: Crime Scene Investigation 2006 Mickey Dunn Serie de televisión
The Last Detective 2007 Mick Keating Serie de televisión
Once Upon a Time 2012 Guxanu azul Serie de televisión
Pawn Stars 2013

Serie de televisión, 1 episodiu


Vida personal[editar | editar la fonte]

Daltrey casóse dos veces. En 1964, casóse con Jacqueline "Jackie" Rickman, y tuvo un fíu, nacíu en 1964, llamáu Simon. La pareya divorciar en 1968. En 1967 nació Mathias, frutu d'un romance cola modelu sueca Elisabeth Aronsson. En 1968, conoció a la norteamericana Heather Taylor, la so actual esposa, con quien se casó en 1971. Tuvieron trés fíos, Rosie Lea (nacida en 1972), Willow Amber (nacida en 1975) y Jamie (nacíu en 1981).

En 1970, Daltrey sofitó públicamente la Campaña Nacional pa la Llibertá d'Información, diciendo: "Yo vengo d'una familia de clase trabayadora y siéntome arguyosu d'ello y tengo la intención de lluchar pol derechu de los trabayadores a recibir información. Toos tenemos que saber lo que pasa detrás de la escena que ta causando'l desorde económicu d'esti país. Cuando tengamos una Llei de Llibertá d'Información nesti país, restauraríamos el nuesu derechu a saber la verdá y eso va apurrir cordura a les nueses lleis fiscales ".

En 1971 Daltrey mercó una granxa en Holmshurst Manor, cerca de Burwash, Sussex.

En 1978, mientres la grabación del álbum de The Who Who Are You, Daltrey foi operáu nel gargüelu pa quitar nódulos dempués d'una infeición.[8] Mientres una xira en solitariu en 2009 Daltrey empezó a atopar más difícil llegar a les notes altes. N'avientu de 2010 diagnosticóse-y displasia nuna cuerda vocal, polo que consultó al Dr. Steven M. Zeitels, direutor del centru de voz del Hospital Xeneral de Massachusetts y profesor de la Escuela Médica de Harvard. Zeitels realizó-y una cirugía láser pa esaniciar la crecedera de célules posiblemente canceríxenes.[9] Dambes ciruxíes fueron esitoses. Como'l so displasia ye recurrente, Daltrey tien controles periódicos pa xixilar el so estáu.[10]

Daltrey mercó una casa en Los Angeles na década de 2000. Daltrey tamién ye propietariu d'una casa en Sturminster Newton, qu'apaeció na serie de televisión Grand Designs.

Daltrey ye un partidariu del club de fútbol Arsenal Football Club.[11]

Daltrey nunca probó drogues fuertes.[12]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Enciclopedia Brockhaus. Identificador de Brockhaus Enzyklopädie en línea: daltrey-roger. Apaez como: Roger Daltrey. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: alemán.
  2. Data de consulta: 5 ochobre 2019.
  3. «The Who Official Band Website - Roger Daltrey, Pete Townshend, John Entwistle, and Keith Moon | History» (inglés). www.thewho.com. Consultáu'l 12 de xunetu de 2012.
  4. «100 GREATEST SINGERS OF ALL TIME» (inglés). Rolling Stone. Archiváu dende l'orixinal, el 12 de xunetu de 2012. Consultáu'l 12 de xunetu de 2012.
  5. Adams, Linda (2011). Interview with Vic Arnold of The Detours. 
  6. Giuliano, Geoffrey (1996). J. P. Dutton: Behind Blue Eyes (n'inglés), páx. 26. ISBN 9780815410706.
  7. VJBrendan.com (15 de xineru de 2012). «Barbra Streisand - Emotion HQ!!». Consultáu'l 5 d'ochobre de 2016.
  8. Buskin, Richard. «'Who Are You' title track». Consultáu'l 10 d'abril de 2014.
  9. «The Who's Roger Daltrey Reveals Cancer Scare». Consultáu'l 10 d'abril de 2014.
  10. Colapinto, John (4 de marzu de 2013), «Giving Voice : A Surgeon Pioneers Methods to Help Singers Sing Again», The New Yorker: 48 a 57, http://www.newyorker.com 
  11. «Daltrey wows the crowd at Youth Ball launch». Consultáu'l 10 d'abril de 2014.
  12. «Roger Daltrey Says He Never Touched Hard Drugs». RTT News (18 de xunetu de 2011). Consultáu'l 10 d'abril de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]