Robledillo de Gata

Coordenaes: 40°19′22″N 6°28′15″W / 40.3227°N 6.4709°O / 40.3227; -6.4709
De Wikipedia
Robledillo de Gata
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Estremadura Estremadura
ProvinciaBandera de Provincia de Cáceres provincia de Cáceres
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Robledillo de Gata (es) Traducir Luis Sánchez Prieto
Nome oficial Robledillo de Gata (es)[1]
Códigu postal 10...
Xeografía
Coordenaes 40°19′22″N 6°28′15″W / 40.3227°N 6.4709°O / 40.3227; -6.4709
Robledillo de Gata alcuéntrase n'España
Robledillo de Gata
Robledillo de Gata
Robledillo de Gata (España)
Superficie 31 km²
Altitú 576 m
Demografía
Población 86 hab. (2023)
- 50 homes (2019)

- 41 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.02% de provincia de Cáceres
0.01% de Estremadura
0% de España
Densidá 2,77 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Robledillo de Gata ye un conceyu español de la provincia de Cáceres, comunidá autónoma d'Estremadura. Les sos construcciones d'adobe y madera confiéren-y un sabor eminentemente serrano.

Llendes del términu municipal[editar | editar la fonte]

Robledillo llenda con:[2]

Patrimoniu[editar | editar la fonte]

La llocalidá foi declarada Bien d'Interés Cultural por aciu el "Decretu 39/1994, de 7 de marzu, pol que se declara Bien d'Interés Cultural, con categoría de Conxuntu Históricu la llocalidá de Robledillo de Gata", publicáu nel Diariu Oficial d'Estremadura el 15 de marzu de 1994.[3]

El so allugamientu y la modestia de les víes de comunicación que dexen l'accesu dexaron el so caltenimientu, como destacáu conxuntu d'arquiteutura doméstica y popular, manifestándose como unu de los meyores esponentes provinciales de nucleos urbanos de calter rural.

Tien la llocalidá una tipoloxía de trazáu medieval parcial, con lentu enclín a l'alteración. La tipoloxía funcional ye predominantemente agrícola, tamién residencial-doméstica, y la tipoloxía edificatoria ye de tipu popular. La disposición de la llocalidá na rimada dexa contemplar l'escalonamientu de cases y cais, lo qu'amonta entá más la so valoración plástica. El cascu de la población tien forma d'un allargáu embudu, col so llau más anchu na parte sur. Les cais son empinaes, angostes y tropezoses, dalgunes d'elles trescurren so pasadizos o cases volaes, formando pequeños túneles. Sía que non, esti elementu apurre a les cais un interesante efeutu de lluces y solombres..


Arquiteutura popular[editar | editar la fonte]

Robledillo de Gata dende'l ríu.

Les cases presenten carauterístiques uniformes. Los murios son d'adobe, n'ocasiones pintáu alredor de puertes y ventanes, xeneralmente de color natural, produciendo una curiosa tonalidá ocre-siena d'efeutu bien carauterísticu de la población. Otres viviendes tán realizaes en mampostería bien menuda, con llábanos de cayuela nes esquines. Una y otra solución alternar con treme de madera, inclusive de cañizu en dellos llenzos d'adobe. Como se señaló, los bistechos de madera suelen ser bien pronunciaos, de cuenta que nes cais más estreches xunir a los de la fachada opuesta faciendo pasadizos; sofiten los bistechos en canes de madera ensin forma especial.

Les cases tienen balconada corrida, secaderos y terrados con balustres y estructura de madera, sofitándose en dellos casos sobre grandes y vigues de madera. Les dependencies agrícoles atópase na mesma vivienda.

Ye frecuente atopase nos grandes balcones piñes de maíz ensugándose, elementu que confier al conxuntu cierta personalidá. Les puertes son adinteladas, con fueyes de madera, precediéndoles unos pasos. La fachada nun suel cuntar con munches ventanes; éstes son adinteladas y d'amenorgaes dimensiones, con vigues de madera como dinteles, tando la so redolada blanquiada.

El segundu pisu acovez la vivienda puramente dicha. La estancia principal ye la cocina, redolada a ella asítiense les demás dependencies. La última planta ta ocupada por dobláu o desván y polos balcones voladizos, cubiertos y con balaustrada de madera; esti últimu pisu apenes tien ventanes. Los teyaos son a dos agües, abondo enllargaos, cubrir con texa árabe.

Monumentos relixosos[editar | editar la fonte]

Ilesia de Robledillo de Gata.

Tocantes a los edificios relixosos que configuren el cascu urbanu destaquen notablemente la so ilesia parroquial, dedicada a La nuesa Señora de l'Asunción, obra del sieglu XVI, de planta rectangular, d'una sola nave, estremada en cuatro tramos, cubiertos por techu de madera a dos vertientes. Sobresal la cubierta mudéxar de la sacristía. La ilesia depende del párrocu de Cadalso na Diócesis de Coria-Cáceres.[4]

Amás del templu parroquial, cunta la población con tres ermites; la del Corderu, del sieglu XVl; la del Humilladero, del sieglu XVl, y la dedicada a San Miguel, que la so fábrica ye de mampostería a base de cayuela y enlucida.

Heráldica[editar | editar la fonte]

L'escudu de Robledillo defínese asina:

Escudu tayáu. Primero, d'azur, xarrón con azucenas, tou de plata. Segundu, de plata, carbayu arrincáu de sinople. Al timbre corona real zarrada.[5]

Demografía[editar | editar la fonte]

A 1 de xineru de 2016 la población del conceyu xubía a 95 habitantes, 50 homes y 45 muyeres.[6]

Gráfica d'evolución demográfica de Robledillo de Gata (conceyu) ente 1900 y 2016

     Población de fechu (1900-1981) según los censos de población del INE.      Población de derechu (1990-2016), población según el padrón municipal, datos del INE.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Visor SIGPAC (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión). Ministeriu de Mediu Ambiente y Mediu Rural y Marín d'España
  3. http://doe.juntaex.es/pdfs/doe/1994/300o/94040041.pdf
  4. Parroquies Diócesis de Coria-Cáceres
  5. Xunta d'Estremadura. «D.O.Y./27 de mayu de 1995/Númberu 62» (castellanu). Consultáu'l 17 d'avientu de 2010.
  6. INE: Población por conceyos y sexu.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]