Roberto Urdaneta

De Wikipedia
Roberto Urdaneta
Ministru de Facienda y Creitu Públicu

30 marzu 1945 - 9 abril 1945
embaxador de Colombia

Vida
Nacimientu Bogotá27 de xunu de 1890
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá20 d'agostu de 1972 (82 años)
Sepultura Cementeriu Central de Bogotá
Familia
Padre Roberto Urdaneta Gómez (militar)
Casáu con Clemencia Holguín de Urdaneta (es) Traducir
Estudios
Estudios Universidá de Deusto
Universidá Nacional de Colombia
Llingües falaes castellanu
Oficiu Abogáu, Políticu
Premios
Creencies
Partíu políticu Partido Conservador Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Roberto Urdaneta Arbeláez (27 de xunu de 1890Bogotá – 20 d'agostu de 1972Bogotá) foi un diplomáticu, estadista y políticu colombianu, desempeñóse como presidente de la República de Colombia, en calidá de designáu, dende'l 5 de payares de 1951 hasta'l 13 de xunu de 1953, en reemplazu de Laureano Gómez Castro, quien se retiró del cargu por motivos de salú. Urdaneta casárase con Clemencia Holguín y Caro el 3 de xunu de 1917, con quien tuvo cinco fíos.

Llogró la Beca Bartolina del Colexu Mayor de San Bartolomé en 1906, al igual que Laureano Gómez; Miembru del Grupu Nacional Colombianu de la Corte Permanente d'Arbitraxe de L'Haya. Catedráticu na Universidá Nacional de Colombia; Ministru de Facienda, ministru de Gobiernu y ministru de guerra, mientres los mandatos de los presidentes: Alfonso López Pumarejo, Mariano Ospina Pérez y Laureano Gómez.

Urdaneta trabayó tamién mientres dalgún tiempu como docente de Derechu Mercantil y Economía Política na Escuela Nacional de Comerciu; dirixó los periódicos de El País y El Nuevu Tiempu, y collaboró con El Sieglu, Diariu Nacional, La República y otros periódicos. Publicó tamién delles obres como El protocolu de Rio de Janeiro, Los albacees fiduciarios, Apuntes sobre economía social y El materialismu contra la dignidá del home, ente otres.

Trayeutoria política[editar | editar la fonte]

Ocupó los cargos de Ministru de Gobiernu y Ministru de Guerra so la presidencia de Mariano Ospina Pérez, y tamién mientres el gobiernu de Laureano Gómez. Dende estes posiciones correspondió-y faer frente a la difícil situación política provocada por "La Violencia" ente conservadores y lliberales, que s'enllargó a lo llargo d'una década, constituyendo una de les etapes más complexes de la historia moderna de Colombia.

Designatura Presidencial[editar | editar la fonte]

En 1951, dada la delicada salú del presidente Gómez, Urdaneta Arbeláez foi designáu a la Presidencia de la República de Colombia, yá que ocupó hasta xunu de 1953. La so principal esmolición mientres esti periodu foi buscar la paz nun ambiente de violencia, nel que les instituciones taben descomponiéndose. La violencia enfoscar mientres el so mandatu, principalmente nos Llanos Orientales, onde les guerrilles enfrentar al exércitu nuna guerra civil de grandes proporciones. En devanéu ufiertó Urdaneta l'amnistía pa los alzaos n'armes y trató de llevar a un alcuerdu a los dos partíos engarraos.

Los quemes del 6 de setiembre de 1952 en Bogotá sumaos a la muerte violenta del guerrilleru lliberal Saúl Fajardo el 2 d'avientu del mesmu añu, demostraron que les falcatrúes de les fuercies del estáu hasta entós namái imputaes en rexones distantes sometíes al control militar, podíen asoceder tamién nes cais de Bogotá.[1] La repercusión d'estos crimenes figura como una de les causes que meses dempués contribuyeron al esbarrumbamientu del gobiernu de Urdaneta.[2][3]

Mientres el so curtiu mandatu, Urdaneta reconoció la soberanía de Venezuela sobre'l Archipiélagu de Los Monxos por aciu un truecu de notes suscritu pol so Ministru de Rellaciones Esteriores Juan Uribe Holguín.

Golpe d'Estáu[editar | editar la fonte]

Cuando Laureano Gómez quixo reasumir el gobiernu en 1953, los militares ufiertaron el so sofitu a Urdaneta por que siguiera la so xestión. Sicasí, el presidente designáu dexó'l cargu a Gómez asina ésti anunció la so intención de retornar al mesmu. Foi una decisión bien cuestionada dada la impopularidá de Gómez y el so calter marcadamente sectariu y antiliberal, pero yera la única alternativa llegal. Yá que el país atopábase metanes un enfrentamientu violentu promovíu los elementos radicales de dambos partíos, el xeneral Gustavo Rojas Pinilla pidió-y a Urdaneta que tomara'l poder, ufiertándo-y el respaldu de les fuercies armaes. Urdaneta refugó la ufierta, pos yera contrariu al orde institucional. Ante esta situación, el xeneral Rojas decidió tomar él mesmu'l poder, destituyendo a Gómez.

Poles razones enantes espuestes, Urdaneta convertir en blancu d'ataques tantu de la facción laureanista del Partíu Conservador como de los radicales lliberales que refugaben la presencia de Laureano Gómez nel poder.

Gabinete ministerial[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Braun, Herbert (7 de marzu de 2004). «Laureano y Saúl». Universidá Nacional de Colombia. Consultáu'l 14 de marzu de 2016.
  2. Arciniegas, German (8 de mayu de 1995). «Julio Barrenechea». El Tiempu. Consultáu'l 14 de marzu de 2016.
  3. La versión de Laureano Gómez. El Tiempu. 10 de mayu de 1987. https://news.google.com/newspapers?id=dlodAAAAIBAJ&sjid=31kEAAAAIBAJ&pg=4368%2C3717311. Consultáu'l 14 de marzu de 2016. 

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Carrizosa Argáez, Enrique (1990). Llinaxes y bibliografíes de los gobernantes de la nuesa Nación 1830-1990. Bogotá: Kelly 958-9004-08-3 Foi una persona mala col estáu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Laureano Gómez Castro
Presidente de Colombia

5 de payares de 1951
al 13 de xunu de 1953
Socesor:
Gustavo Rojas Pinilla