Robert Watson-Watt

De Wikipedia
Robert Watson-Watt
Vida
Nacimientu Brechin13 d'abril de 1892[1]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Muerte Inverness5 d'avientu de 1973[1] (81 años)
Familia
Padre Patrick Watson Watt
Casáu con Jane Trefusis Forbes (1966 – )[2]
Familia
Estudios
Estudios Brechin High School (en) Traducir
Universidad de Dundee (es) Traducir 1912)
Nivel d'estudios bachiller de ciencies
Llingües falaes inglés
Oficiu físicu, inventorprofesor universitariu
Emplegadores Universidad de Dundee (es) Traducir
Met Office (es) Traducir
Ministerio del Aire del Reino Unido (es) Traducir
Trabayos destacaos radar
Chain Home radar system (en) Traducir
Premios
Miembru de Royal Society
Xunión Astronómica Internacional[6]
Cambiar los datos en Wikidata
Robert Watson-Watt, en 1944.

Robert Alexander Watson-Watt (13 d'abril de 1892Brechin – 5 d'avientu de 1973Inverness) foi un inxenieru y físicu escocés, consideráu equivocadamente por dalgunos como l'inventor del radar (el desenvolvimientu yera bien anterior). A pesar d'ello, la so patente sobre esti asuntu en 1935, condució al Reinu Xuníu a instalar la primer rede de radares de defensa. Les sos investigaciones y la so direición de los proyeutos antes y mientres la Segunda Guerra Mundial fixeron del radar un preséu esencial de los aliaos pa la victoria final.

Mocedá[editar | editar la fonte]

D'orixe yera descendiente de James Watt, l'inxenieru qu'inventara la máquina de vapor. N'estudiando na escuela pública de Brechin, foi almitíu na Universidá de Dundee (qu'entós formaba parte de la Universidá de St. Andrews). Graduar n'Inxeniería en 1912 y consiguió trabayar de profesor ayudante d'investigación col profesor William Peddie, quién-y animó nel estudiu de la radio o, como entós llamábase, la TSH.

Entamos de la so carrera[editar | editar la fonte]

En 1915, Watson-Watt trató de trabayar na Oficina de Guerra pero nun esistía nenguna infraestructura pa investigar en telecomunicaciones. Asina, empezó a trabayar como inxenieru electrotécnico nel Servicio Meteorolóxicu comenenciudu nel usu de la radiodetección de nubes. Al producir los rescamplos la ionización del aire, produzse una señal de radio que Watson-Watt creía podía ser utilizada p'alvertir del peligru a los pilotos.

Desenvolvimientu d'un conceutu[editar | editar la fonte]

Yá nos sos primeros esperimentos pudo detectar la señal inclusive a bien gran distancia. Sicasí, esistíen dos problemes: la direición dende la qu'esa señal venía y cómo afitala. El primer problema resolvióse utilizando una antena direccional que podía xirase manualmente para maximizar la señal, apuntando d'esa manera escontra la nube. El segundu resolvióse utilizando un tubu catódicu de fósforu y un osciloscopiu, que s'acababa de desenvolver. Esti sistema, puestu en marcha en 1923, representaba una importante meyora nel desenvolvimientu del sistema de radar. Sicasí faltaba la parte emisora d'un impulsu y una manera de midir el tiempu d'ida y vuelta de la señal pa consiguir determinar la distancia hasta l'oxetivu.

De primeres trabayó na Aldershot Wireless Station del Air Ministry Meteorological Office (Serviciu Meteorolóxicu de l'Aviación Militar). En 1924 pasó a trabayar pal Ministeriu de Defensa.

Defensa aérea del Reinu Xuníu[editar | editar la fonte]

En 1933, el Ministeriu del Aire (Air Ministry) empezara a modernizar les estructures de la defensa aérea del Reinu Xuníu. Mientres la Primer Guerra Mundial, los alemanes usaren zeppelines como bombarderos de llarga distancia y la so interceptación per mediu d'aviones fracasara, y lo único que funcionara fuera l'artillería antiaérea. A pesar de que los zeppelines midíen centenares de metros de llargor y movíense a namái 100 km/h, los caces namái los afayaron trés de les 20 vegaes en que fueron utilizaos y nunca pudieron atacalos.

Los bombarderos que se desenvolvieron dempués de la guerra yá yeren capaces de volar bien percima de les bateríes antiaéreas, lo que representaba una gran amenaza. Amás, los aeródromos enemigos namái taben asitiaos a 20 minutos de vuelu lo que-yos dexaba atacar y fuxir primero que los caces pudieren interceptalos. La única solución paecía ser caltener permanentemente una escuadrilla de caces en vuelu, lo que yera materialmente imposible.

Alemaña nazi[editar | editar la fonte]

Col rearmamientu d'Alemaña en tiempu de los nazis, el peligru paecía tar cada vez más cerca. La propaganda alemana, amás, aseguraba que desenvolvieren un rayu de la muerte, que funcionaba con ondes de radio, y qu'inclusive podía destruyir ciudaes. H. Y. Wimperis, presidente del comité, visitó a Watson-Watt en Teddington en 1934 pa saber si yera facederu construyir una versión británica d'esi rayu de la muerte. Watson-Watt amosó-y unos cálculos que yá realizara'l so ayudante Arnold Wilkins, demostrando la imposibilidá del conceutu. Esti fechu dexó que la medrana a los nazis rebaxárase. Sicasí, fixo constar que'l so equipu trabayaría sobre «el difícil pero más real problema del usu d'ondes de radio reflexaes pa detectar y asitiar blancos».

Detección y posición de los aviones[editar | editar la fonte]

El 12 de febreru de 1935, Watson-Watt unvió un memorándum sobre'l sistema propuestu al Air Ministry tituláu Detection and location of aircraft by radio methods. A pesar de que nun yera tan escitante como'l conceutu de rayu de la muerte, el conceutu tenía un importante potencial y solicitóse-y una inmediata demostración práutica. Dende'l 26 de febreru yá cuntaba con dos antenes a unos 10 km d'una antena d'onda curtia de la BBC en Daventry. Nel secretu más absolutu, Watson-Watt, el so ayudante Arnold Wilkins y un únicu miembru del comité A. P. Rowe, asistieron a la demostración que dexó alcontrar un bombarderu delles vegaes cola señal emitida. Y lo que foi más importante, el primer ministru Stanley Baldwin taba informáu de los progresos nel desenvolvimientu del radar.

Dos selmanes dempués, Wilkins dexaba la Radio Research Station xunto a un pequeñu grupu de collaboradores ente los que taba Edward George Bowen, pa prosiguir les sos investigaciones en Orfordness. El 2 d'abril de 1935, Watson-Watt consiguió una patente pal sistema de radar (patente británica[7][8] GB593017). A partir de xunu, el so equipu yá yera capaz de detectar un avión a 27 km, lo que yera abondu pa frenar cualquier desenvolvimientu o investigación de sistemes competidores de llocalización sonora. A finales d'esi añu, l'algame yá yera de 100 km y n'avientu taben llistos los planos pa cinco estaciones que cubríen el posible aproximamientu aereu a Londres.

Una d'eses estaciones asitiar na mariña, cerca d'Orfordness y convirtióse nel principal centru d'investigación sobre los radares. Llueu se realizaríen pruebes a gran escala del sistema, que más tarde se conocería col nome de Chain Home, nes qu'había qu'alcontrar ya interceptar a un bombarderu primero qu'actuara. Les pruebes fracasaron, non pola detección del radar sinón pol problema de tresmitir la información a tiempu. Los caces salieron demasiada tarde y nun vieron el so oxetivu hasta dempués de que'l bombarderu travesara la zona de bombardéu. Watson-Watt encetó esti problema gradiando'l detectores. Los informes terminaben nel War room nel que los observadores indicaben nun gran mapa la posición del enemigu y el coordinadores unviaben la información a los escuadrones d'aviones de caza direutamente per radio.

En 1937, yá taben operatives les primeres estaciones, lo que dexó poner a prueba'l so sistema. Los resultaos fueron concluyentes y encargar otros venti estaciones. A principios de la segunda guerra Mundial, había 19 construyíes y llistes p'asumir un papel decisivu na batalla d'Inglaterra. Al rematar la guerra había un total de cincuenta estaciones. Los alemanes supieron de la construcción de la Chain Home pero en realidá nun sabíen para qué sirvía. Punxeron a prueba les sos teoríes al respeutu unviando'l GRAF Zeppelin II pero llegaron a la conclusión de que la rede yera un sistema de comunicación a llarga distancia puestu en marcha pola Armada Británica.

Yá en 1936, los británicos entendieron que la Luftwaffe camudaría a los bombardeos nocherniegos si les espediciones diurnes revelábense infructuoses. Watson-Watt dedicó a otru de los sos ayudantes na Radio Research Station, Edward George Bowen al desenvolvimientu d'un radar que pudiera tresportase nun caza. Esto debía a que'l contautu visual nocherniegu d'un bombarderu yera namái d'unos 300 metros y la rede Chain Home de detección nun yera lo bastante precisa como pa emponer a los caces tan cerca de los sos oxetivos.

Bowen decidió qu'un radar sobre un avión nun podía pesar más de 90 kg nin tener un volume de más de 230 L si nun se cuntaba con más de 500 W de potencia. Pa poder amenorgar el rastru de l'antena amenorgando'l so diámetru, el llonxitú d'onda del fexe nun podía ser mayor d'un metro, lo que yera difícil, dada la teunoloxía de la dómina. Sicasí, esi tipu de sistema perfeccionar en 1940 y resultó esencial pa rematar el "Blitz" de 1941. Bowen tamién montó esi tipu de radares nos aviones de patrulla marítima na llucha contra los submarinos.

La guerra y la posguerra[editar | editar la fonte]

Participó en 1941 na puesta en marcha de los sistemes de radar nos Estaos Xuníos. La so contribución al esfuerciu de guerra foi de tal magnitú que foi nomáu Caballero en 1942. En 1952, el gobiernu británicu abonólu 50.000 llibres esterlines pola so contribución al desenvolvimientu del radar. Tres la guerra, pasó gran parte de la so vida primero en Canadá y depués nos Estaos Xuníos nos que publicó Three Steps to Victory en 1958.

Foi gallardoniáu en 1948 cola medaya Hughes, concedida pola Royal Society «poles sos contribuciones distinguíes a la física de l'atmósfera y nel desenvolvimientu del radar».[9]

Robert Watson-Watt tornó a Escocia nos años 1960 y morrió en Inverness.

Obra[editar | editar la fonte]

  • Three Steps to Victory. 1957
  • The Pulsie of Radar. Autobiographie 1959

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Robert-Alexander-Watson-Watt. Apaez como: Sir Robert Alexander Watson-Watt. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p43715.htm#i437145. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. «Liste complète des récipiendaires de 1864 à aujourd'hui». Universidá Laval. Consultáu'l 20 febreru 2019.
  4. J. A. Ratcliffe (payares 1975). «Robert Alexander Watson-Watt, 13 April 1892 - 5 December 1973». Biographical Memoirs of Fellows of the Royal Society:  páxs. 548-568. doi:10.1098/RSBM.1975.0018. 
  5. URL de la referencia: https://www.fi.edu/en/laureates/robert-watsonwatt.
  6. Afirmao en: NNDB. Llingua de la obra o nome: inglés.
  7. Copia de les patentes d'invención del radar por www.radar-france.net
  8. {{subst:en}} British man first to patent radar pol sitiu oficial de la Patent Office (Oficina Británica de Patentes)
  9. "for his distinguished contributions to atmospheric physics and to the development of radar".

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]