River Phoenix

De Wikipedia
River Phoenix
Vida
Nacimientu Madras (es) Traducir23 d'agostu de 1970[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia San Xuan
Gainesville
Crockett (es) Traducir
Llingua materna inglés
Muerte West Hollywood (es) Traducir[2]31 d'ochobre de 1993[1] (23 años)
Familia
Madre Arlyn Phoenix
Hermanos/es
Estudios
Estudios Young Actors Space
Llingües falaes inglés
Oficiu actor, actor de televisión, actor de cine, artista caleyeru, músicu, cantautor, ambientalistaguitarrista
Premios
Nominaciones
Xéneru artísticu rock alternativu
Instrumentu musical guitarra
IMDb nm0000203
Cambiar los datos en Wikidata

River Jude Phoenix (23 d'agostu de 1970Madras (es) Traducir – 31 d'ochobre de 1993West Hollywood (es) Traducir)[3] foi un actor de cine d'Estaos Xuníos nomáu al Óscar y al Globu d'Oru. Foi enlistado nel vol. 38 de la revista Screen World como unu de los dolce "Nuevos prometedores actores de 1986", y foi aclamáu por críticos como Roger Ebert y Gene Siskel. Tamién conocíu pol so activismu en pro de los Derechos de los animales, yera voceru de la organización PETA y estrictu veganu.

Na madrugada del día de Halloween de 1993, Phoenix morrió por causa d'una sobredosis nuna cera del club nocherniegu The Viper Room, allugáu en West Hollywood. Él yera l'hermanu mayor de los actores Rain Phoenix, Joaquin Phoenix, Liberty Phoenix y Summer Phoenix.

Biografía[editar | editar la fonte]

Phoenix nació como River Jude Bottom el 23 d'agostu de 1970 nuna cabaña allugada en Metolius, Oregón, a 8 quilómetros al sur de Madras. Los sos padres, John Lee Bottom[4] y Arlyn Sharon Dunetz, quien más tarde camudó'l so nome a Heart Phoenix, llamáronlu asina pel ríu de la novela Siddharta de Hermann Hesse, y Jude pola tema de Los Beatles "Hey Jude".

Phoenix describió a los sos padres nuna entrevista pa la revista People como "hippies".[5] En 1968, la madre de Phoenix dexó a la so familia na ciudá de Nueva York y viaxó cruciando los Estaos Xuníos, conociendo d'esta manera a John Lee Bottom mientres faía autu-stop nel norte de California.[6] Casáronse'l 13 de setiembre de 1969, menos d'un añu dempués de conocese. En 1973, la familia xunir a una secta relixosa llamada Neños de Dios. Mientres vivíen en Crockett, Texas nació'l so segundu fíu, Rain Joan of Arc Bottom, el 12 de payares de 1972. El tercer fíu, Joaquín Rafael Bottom nació'l 28 d'ochobre de 1974 en San Xuan, Puertu Ricu, esto por cuenta de que tuvieron que faer diversos viaxes como misioneros de la secta. Dempués de la so estancia en Puertu Ricu,[7] treslladóse a Venezuela, país nel que nacería Liberty Bottom, el 5 de xunetu de 1976.

A pesar de que John Bottom foi designáu como'l "Arzobispu de Venezuela y el Caribe" de la secta, la familia nun recibió sofitu financieru del grupu relixosu y vivíen en probeza. River tocaba guitarra y cantaba al pie de la so hermana Rain de cutiu nes esquines por dineru y comida p'ayudar a la creciente familia.

Finalmente Arlyn y John fuéronse desilusionando colos Neños de Dios; Arlyn afirmaría más tarde a un periodista qu'ella y el so maríu oponer a la práutica propia del cultu conocida como Flirty Fishing, (que consiste nuna forma de prostitución relixosa) diciendo: "El grupu taba siendo aburuyáu pol líder, David Berg, el que se taba volviendo poderosu y ricu. Él buscaba atraer discípulos ricos al traviés de sexu. Nun puede ser."[8]

Tarreciendo que la secta taba moviéndose nuna direición negativa, la familia Bottom abandonó'l grupu y quedóse por un periodu baxu tutelar de Stephen Robert Wood, un cura católicu, nuna ilesia en Venezuela. Foi mientres los últimos años n'América del Sur que tola familia Phoenix volvióse vegana, afalaos por River y Joaquín qu'atestiguaron los métodos de los pescadores locales pa matar a les sos preses.

En 1978, la familia tornó a Estaos Xuníos escondiéndose nun barcu de cargamentu. Dempués de la so llegada, camudar colos güelos maternos de Phoenix en Florida. El 10 d'avientu de 1978 nació la fía menor, Summer Joy Bottom, en Winter Park, Florida. El 2 d'abril de 1979, la familia camudo oficialmente'l so nome a Phoenix, pol ave mítica que renaz de les sos propies cenices, simbolizando un nuevu empiezu. Amás, adoptaron el veganismu como dieta y estilu de vida.[9]

Mientres la so estancia en Florida, los neños de la familia Phoenix convirtiérense n'artistes esperimentaos, col actu de cantar de River y Rain prestando al públicu en concursos de talentu y feries.

Carrera artística[editar | editar la fonte]

1981 - 1986: Primeros roles[editar | editar la fonte]

En Los Angeles, Arlyn Phoenix taba trabayando como secretaria na cadena de televisión NBC. Ella llogró asegurar pa la so talentosa niarada una xunta cola axente de neños Iris Burton, quien taba tan encantada cola familia qu'aceptó faese cargu de los cinco neños.[10]

L'actor Harrison Ford interpretó al so padre en The Mosquito Coast, y va compartir con River el papel d'Indiana Jones unos años más tarde en Indiana Jones and the Last Crusade.

En 1980, Phoenix empezó a escorrer por completu'l so carrera como actor, faciendo la so primer apaición nun programa de TV llamáu Fantasy cantando cola so hermana Rain. En 1982, River foi asignáu na serie curtia de TV de NBC Seven Brides for Seven Brothers, na cual interpretó al hermanu menor, Guthrie McFadden. River, quien aportó a les audiciones con una guitarra, realizó de momentu una imitación convincente d'Elvis Presley, encantando al productor del programa.

Sería casi un añu dempués de que terminó Seven Brides for Seven Brothers en 1983 que River atoparía un nuevu rol na película fecha pa televisión de 1984 Celebrity, onde actuó como'l mozu Jeffie Crawford. A pesar de que tuvo na pantalla por unos 10 minutos, el so personaxe formaba un papel central. Menos d'un mes dempués de Celebrity vieno'l show The Riddle of Dyslexia. River actuó como un mozu qu'afaya que sufre de dislexa. Joaquin apaeció con un pequeñu rol al llau del so hermanu.

En setiembre, el pilotu de la serie curtia de TV It's Your Move salió al aire. River interpretó a Brian y solo tenía una llinia de diálogu. Tamién interpretó al fíu de Robert Kennedy na película fecha pa la televisión Robert Kennedy and His Times.

Cuando'l papel de River en Dyslexia foi aclamáu pola crítica, foi contratáu casi de momentu pal rol protagonista na so próxima película pa la televisión, Surviving: A Family in Crisis. River apaeció como Philip Brogan al llau de Molly Ringwald y la finada Heather O'Rourke. Esta sería la so última actuación en televisión enantes d'apaecer nel cine. Sería na metá de la filmación de Surviving qu'Iris Burton contautar por un posible papel na película Explorers.

N'ochobre de 1984, River foi informáu de que fuera tomáu en cuenta pa interpretar al neñu científicu Wolfgang Müller na película de gran presupuestu Explorers, de Joe Dante, empezando asina la producción. Este foi'l primer papel que tuvo River nuna película de cine.

1986 - 1991: Nominaciones poles sos actuaciones[editar | editar la fonte]

River Phoenix nos Premiu Óscar de 1988.

Tuvo roles xuveniles significativos en Stand By Me (1986) de Rob Reiner, película que traxo a Phoenix prominencia pública; The Mosquito Coast (1986) de Peter Weir, na cual Phoenix interpretó al fíu del personaxe de Harrison Ford; A Night in the Life of Jimmy Reardon (1988) y en Little Nikita, al llau de Sidney Poitier.

Mientres esi tiempu, la familia Phoenix siguiría moviéndose regularmente y llegaría a anotar 40 llugares pal tiempu que Phoenix tenía 18 años. Dempués de completar el so 6ª película, Running on Empty (1988) de Sidney Lumet, la familia fixo la so última escala a Micanopy, cerca de Gainesville, Florida en 1987.

A entamos de 1989, Phoenix foi nomáu al Óscar como Meyor actor de repartu (y al empar al Globu d'Oru) y recibió l'honor de Meyor actor de repartu de la National Board of Review pol so papel en Running on Empty. Nesi añu tamién interpretó al nuevu Indy en Indiana Jones and the Last Crusade.

Phoenix conoció al actor Keanu Reeves mientres ésti taba filmando Parenthood xunto al hermanu de Phoenix, Joaquin. Los dos diríen actuar xuntos per primer vegada (al llau de Kevin Kline, Tracey Ullman y Joan Plowright) en I love you death y más tarde na película Avant-Garde de Gus Van Sant, My Own Private Idaho. Pol so rol, Phoenix ganó la reconocencia como Meyor actor nel Festival Internacional de Cine de Venecia, la Sociedá Nacional de Críticos de Cine y los Independent Spirit Awards. El filme y el so ésitu solidificó la imaxe de Phoenix como un actor con potencial d'home líder. Nuna proyeición de prensa pa la película nel Festival de Cine de Nueva York predixo correutamente qu'un gran númberu de películes de temática gai taben "nel horizonte".[11] La so amistá con Reeves y Van Sant siguió hasta la so muerte. Xustu enantes d'esti filme, él filmó una aclamada película independiente llamada Dogfight, co-protagonizada por Lili Taylor y empobinada por Nancy Savoca, na cual Phoenix representó a un mozu del Marine na nueche anterior a la so partida a Vietnam en payares de 1963.

1992 - 1993: Últimos papeles[editar | editar la fonte]

Phoenix acomuñóse con Redford y nuevamente con Sidney Poitier na película de combalechadura y espionaxe Sneakers (1992). Un mes más tarde empezaría producción pa la película Silent Tongue, de Sam Shepard (que saldría hasta 1994). Dempués apaeció na película The Thing Called Love (1993) de Peter Bogdanovich, la última película completada enantes de la so muerte.

Xeneralmente consideráu nesi entós como unu de los actores nuevos más prometedores nel cumal de los 80 y los 90, River y el so hermanu menor Joaquin convertiríense más tarde nos primeros hermanos na historia de Hollywood en ser nomaos pol Óscar na categoría d'actores.

Música[editar | editar la fonte]

River Phoenix cola so novia Martha Plimpton en 1989.

A pesar de que la carrera cinematográfica de Phoenix taba xenerando casi la totalidá de los ingresos de la familia, foi indicáu por amigos cercanos y familiares que la so verdadera pasión yera la música. Phoenix yera cantante, compositor y un guitarrista peracabáu. Empezar per aprender de manera autodidacta a la edá de cinco años y afirmó nuna entrevista pa Y! en 1988 que la mudanza de la so familia a Los Angeles, cuando tenía 9 años, foi fecha por que él y la so hermana "...pudieren convertise n'artistes. Cayí nos comerciales por razones financieres y actuar convertir nun conceutu curiosu..." Antes d'asegurase un axente d'actuación, Phoenix y los sos hermanos intentaron forxar una carrera na música tocando covers nes cais de Westwood, en Los Angeles; siendo frecuentemente desallugaos pola policía debíu al xentíu que se xuntaba y apexaba el pasu na cera.

Mientres trabayaba en A Night in the Life of Jimmy Reardon en 1986, Phoenix escribió y grabó un cantar "Heart to get", específicamente pa los creitos finales de la película. 20th Century Fox prescindió d'ella al completase'l filme, pero'l direutor William Richert poner de nuevu nel so propiu montaxe de la película unos años dempués. Foi mientres la filmación que Phoenix conoció a Chris Blackwell de Islands Records; esti alcuentru aseguraríalu más tarde a Phoenix un contratu de 2 años cola discográfica. A Phoenix nun-y prestaba la idea de ser solista y gustába-y la collaboración; asina, concentrar en formar una banda. Aleka's Attic foi asina formada en 1987 y l'alliniación incluyó a la so hermana Rain. Phoenix taba comprometíu a ganar credibilidá por mesmu méritu, polo que decidió que la banda nun usaría'l so nome p'asegurase funciones que nun fueren por razones de beneficencia pa organizaciones de caridá. La primer publicación de Phoenix foi "Across the way", co-escrita col so compañeru de banda Josh McKay, en 1989 nun álbum de beneficencia pa la PETA tituláu "Tame Yourself". En 1991, River escribió y grabó una pieza recitada llamada "Curi Curi" pal álbum de Milton Nascimento, TXAI. Amás en 1992, el cantar "Too many colors", d'Aleka's Attic, foi emprestada pa la banda sonora de My Own Private Idaho, película que tuvo a Phoenix nun rol protagonista.

Phoenix foi un inversionista del House of Blues orixinal en Cambridge, Massachusetts, que abrió les sos puertes al públicu dempués d'atender a un grupu de persones ensin llar nel Día d'aición de gracies de 1992.

Collaboró tamién en dellos cantares publicaos nel álbum Smile from the Streets you hold de John Frusciante. Álbum que sería publicáu en 1997.

Activismu[editar | editar la fonte]

Phoenix yera un apurríu activista de derechos animales, medioambiente y política. Yera voceru destacáu de la organización PETA, y ganó'l premiu Humanitariu d'esta organización en 1990 polos sos esfuerciu de recaldación de fondos. Amás, en 1990, pal Día de la Tierra, Phoenix escribió una composición de temática medioambiental destinada a la so base de moces fans, que foi impresa na revista Seventeen. Él ayudó financieramente a una gran cantidá d'organizaciones ambientalistas y humanitaries y mercó 800 acres (3.2 km²) de monte lluviosu en peligru en Costa Rica.

Amás de otorgar discursos en concentraciones pa munchos grupos, él y la so banda tocaron frecuentemente n'organizaciones benéfiques ambientalistas reconocíes, amás d'aquelles locales alredor de Gainesville, Florida.

Muerte[editar | editar la fonte]

El club nocherniegu Viper Room, en Sunset Strip.

Antes de la so muerte, Phoenix diera bona imaxe (de la cual él llamentar n'entrevistes), debíu en parte al discutiniu públicu de los sos variaos intereses sociales, políticos, humanitarios y alimenticios, non siempres populares nos años 80; como resultancia, la so muerte provocó una gran cobertoria per parte de los medios d'esi tiempu. Al día de güei, la mayoría de los sos familiares y amigos caltiénense silenciosos al respeutu.

Na nueche del 30 d'ochobre de 1993, Phoenix diba tocar en direuto col so amigu cercanu Michael "Flea" Balzary, de los Red Hot Chili Peppers, en The Viper Room, un club nocherniegu de Hollywood, que'l so copropietariu yera nesi entós l'actor Johnny Depp. Phoenix tornara a Los Angeles a principiu de selmana dende Utah pa completar los trés selmanes de tomes interiores restantes del so postreru (ya incompletu) proyeutu: Dark Blood. La so hermana menor Rain y el so hermanu Joaquin tomaron un vuelu pa xunise con él nel so hotel. La novia de Phoenix nesi momentu, Samantha Mathis, tamién aportó al so alcuentru, y toos ellos taríen presentes na escena de la muerte de Phoenix, al igual que los músicos Gilby Clarke, Tommy Lee, John Corabi, Dave Navarro y Gibby Hayness.

En dalgún puntu de la nueche, Phoenix dirixir al bañu pa tomar drogues con dellos amigos y vendedores. Dizse qu'un conocíu ufiertó-y un pocu de Persian Brown (una forma poderosa d'heroína, que ye aspirada), y pocu dempués de consumir la droga empezar a sentir mal. Nes primeres hores de la madrugada del 31 d'ochobre, Phoenix esbarrumbóse fora del club por cuenta de una sobredosis de heroína y cocaína y empezó a sufrir convulsiones mientres 5 minutos. Joaquin llamó al 911 y, mientres la llamada, nun foi capaz de determinar si River alendaba o non.[12] Rain, pela so parte, dio en face-y la respiración boca a boca.

Mientres eso asocedía, Johnny Depp y la so banda "P" (cola participación de Flea y Gibby Haynes, de la banda The Butthole Surfers, tamién amigu de River) taben nel escenariu. Según Haynes, la banda taba metanes el cantar "Michael Stipe", que inclúi'l versu: "nun tuvimos una parte/ nin una pieza del nuesu corazón/ non Michael, River Phoenix o Flea o yo" mientres Phoenix taba fuera del llugar teniendo convulsiones sobre la cera. Cuando la noticia llegó al club, Flea dexó l'escenariu y corrió pa escontra fora. Los paramédicos llegaren al llugar y atoparon muertu a Phoenix, alministráron-y melecines pa intentar restablece-y el pulsu. Foi lleváu n'ambulancia al centru médicu Cedars-Sinai, acompañáu de Flea.[13] Otros intentos p'alicar a Phoenix (incluyendo l'insertamientu d'un marcapasos) nun tuvieron resultáu. Foi declaráu muertu a la 1:51 am PST, na madrugada del 31 d'ochobre de 1993.[14]

A otru día el club convirtióse nuna especie de vitrina con fans y dolientes dexando flores, fotografíes y candeles na cera y graffitis nes parés del llocal. Amás, púnxose un cartelu na ventana del llocal que dicía: "Con muncho respetu y amor pa River y la so familia, The Viper Room va tar cerráu temporalmente. Les nueses sentíes condolencias a tola so familia, amigos y seres queríos. vamos echar de menos". El club caltúvose cerráu per una selmana. Depp siguió cerrando'l club cada 31 d'ochobre hasta vender la so parte nel añu 2004.

Proyeutos inconclusos[editar | editar la fonte]

La repentina muerte de Phoenix evitó qu'actuara en dellos papeles que yá -y fueron daos:

  • Phoenix foi orixinalmente enlistado pa interpretar a Daniel Malloy na película Interview with the Vampire, basada na novela d'Anne Rice, quien amosara la so presto con al respective de que Phoenix interpretara'l papel). Cuando Phoenix morrió, Christian Slater tomó'l so llugar, donando tol so salariu a 2 de les organizaciones de caridá preferíes de Phoenix: Earth Save y Earth Trust. El filme ta dedicáu a Phoenix a la fin.[15]
  • Tamién se suponía que diba interpretar a Izzy Singer, el fíu del personaxe de Susan Sarandon na película Safe Passage.
  • Phoenix foi contactáu pa interpretar el papel protagonista en The Crow, pero tornar, dándo-y pasu abiertu a Brandon Lee (quien tamién morrió de secute, 7 meses primero que Phoenix, nun accidente mientres filmaba una de les últimes escenes).

Dark Blood[editar | editar la fonte]

Phoenix taba filmando la película Dark Blood, del direutor George Sluizer, en 1993. Mientres se rodaba, reportárase que Judy Davis (actriz secundaria de la película) y Phoenix teníen disputes mientres la filmación. Por cuenta de la muerte prematura de Phoenix la película quedó inconclusa. Con 11 díes pindios de filmación, el rodaxe foi abandonáu. Por cuenta de esto'l productores intentaron demandar a la madre de Phoenix pola suma de $6 millones, alegando que Phoenix nun declarara'l so problema de drogadicción. El casu nun procedió, eventualmente.

Les secuencies filmadas son propiedá de Sluizer, meyor conocíu como'l direutor de The Vanishing. El direutor suxurió la intención d'usar eses secuencies p'armar un documental alrodiu de la vida de Phoenix.

Sicasí tou lo anterior, confirmóse que la película va salir nel 2012 con nueves ediciones y axustes. Al entamu reportóse qu'unu de los planes orixinales del direutor yera cuntar cola ayuda de Joaquin Phoenix p'apurrir la voz del so hermanu en ciertes escenes, pero esti tornó por aciu un comunicáu dau pol so representante.[16]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Cine[editar | editar la fonte]

Añu Títulu Papel Notes
1985 Explorers Wolfgang Müller
1986 Cunta conmigo Chris Chambers
The Mosquito Coast Charlie Fox
1988 A Night in the Life of Jimmy Reardon Jimmy Reardon
Little Nikita Jeff Grant
Running on Empty Danny Pope/Michael Manfield
1989 Indiana Jones and the Last Crusade Nuevu Indy
1990 I Love You to Death Devo Nod
1991 My Own Private Idaho Mike Waters
Dogfight Eddie Birdlace
1992 Sneakers Carl Arbegast
1993 The Thing Called Love James Wright
Even Cowgirls Get the Blues Pilgrim Ensin acreitar
Dark Blood Boy Estrenada en 2012.
1994 Silent Tongue Talbot Roe Filmada en 1992.

Televisión[editar | editar la fonte]

Añu !Títulu !Rol


Notes
1982–1983 Seven Brides for Seven Brothers Guthrie McFadden 21 episodios
1984 Celebrity Jeffie (11 años) Miniserie
1984 ABC Afterschool Special Brian Ellsworth Episodiu: Backwards: The Riddle of Dyslexia
1984 It's Your Move Brian Episodiu: Pilotu
1984 Hotel Kevin Episodiu: Transitions
1985 Robert Kennedy & His Times Robert Kennedy, Jr. Miniserie
1985 Family Ties Eugene Forbes Episodiu: My Tutor
1986 Circle Of Violence: A Family Drama

Premios[editar | editar la fonte]

Premiu Óscar[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Película Resultáu
1988 Meyor actor de repartu Running on Empty Nomáu

Premios Globu d'Oru[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Película Resultáu
1988 Meyor actor de repartu Running on Empty Nomáu

Festival Internacional de Cine de Venecia[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Película Resultáu
1991 Meyor actor My Own Private Idaho Ganador

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. URL de la referencia: http://usatoday30.usatoday.com/life/people/2008-01-29-iconic-by-death_N.htm.
  3. Remembering 1993 Gary Kirkland Gainesville Sun – 26 d'avientu de 1993
  4. «River's End». People 40 (20):  páxs. 127–133. 5 de payares de 1993. http://www.people.com/people/archive/article/0,,20106732,00.html. Consultáu'l 4 de xunetu de 2014. 
  5. Artículu de la revista People, payares 15, 1993
  6. «Ten American showbiz celebrities of Russian descent». Pravda.Ru (8 de payares de 2005). Consultáu'l 24 d'agostu de 2010.
  7. «Rio's Attic – Timeline of a Phoenix» (inglés). River-phoenix.org. Consultáu'l 24 d'agostu de 2010.
  8. «River Phoenix – XFamily – Children of God». XFamily. Consultáu'l 24 d'agostu de 2010.
  9. «PREMIERE abril de 1988». Aleka.org. Consultáu'l 24 d'agostu de 2010.
  10. «Obituary: Iris Burton, Hollywood agent». The Age (Melbourne). 7 d'abril de 2008. http://www.theage.com.au/news/world/obituary-iris-burton-hollywood-agent/2008/04/16/1208025282822.html. Consultáu'l 4 de xunetu de 2014. 
  11. Esquire magacín, March, 1994
  12. River Phoenix en Biografíes.es
  13. "La repentina muerte del mozu actor River Phoenix conmociona a Hollywood"
  14. escesos_de_alcohol_y_drogues_con_la vida_de_river_phoenix-29972.html "Acabaron los escesos d'alcohol y drogues cola vida de River Phoenix"
  15. Perfil de River Phoenix en IMDb
  16. collaborara-en pelicula-postuma.html Familia de River Phoenix nun va collaborar en película póstuma

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]