República de Mordovia

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
República de Mordovia
Saransk from Ferris wheel.JPG
Flag of Mordovia.svg Coat of Arms of Mordovia.svg
bandera de Mordovia Traducir Q2383529 Traducir
Alministración
PaísBandera de Rusia Rusia
ISO 3166-2 RU-MO
Capital Saransk
Head of the Republic of Mordovia Traducir Vladimir Volkov Traducir
Llingües oficiales rusu, Idioma moksha y Idioma erzya
Xeografía
Coordenaes 54°26′N 44°27′E / 54.43°N 44.45°E / 54.43; 44.45Coordenaes: 54°26′N 44°27′E / 54.43°N 44.45°E / 54.43; 44.45
Map of Russia - Mordovia (Crimea disputed).svg
Superficie 26200 km²
Llenda con Óblast de Nizhni Nóvgorod, República de Chuvasia, Óblast de Uliánovsk, Óblast de Penza y Óblast de Riazán
Demografía
Población 807 444 hab. (1 xineru 2016)
Densidá 30,82 hab/km²
Más información
Estaya horaria Hora de Moscú
e-mordovia.ru
Cambiar los datos en Wikidata

Mordovia (rusu: Республика Мордовия; moksha: Мордовскяй Республикась; erzya: Мордовской Республикась) ye una de les ventiún repúbliques que, xuntu colos cuarenta y siete óblast, nueve krais, cuatro distritos autónomos y dos ciudaes federales, conformen los ochenta y tres suxetos federales de Rusia. La so capital ye Saransk. Ta allugada nel distritu Volga llindando al norte con Nizhni Nóvgorod, al nordés con Chuvasia, al sureste col ríu Sura que la dixebra d'Uliánovsk, al sur con Penza y al oeste con Riazán.

La República de Mordovia na so forma actual esiste dende'l 25 de xineru de 1994.

Xeografía[editar | editar la fonte]

El ríu Sura (Сура́) forma parte de la frontera esti de Mordovia (Мордовия) col óblast de Uliánovsk (Улья́новская о́бласть), como puede vese nesti mapa en rusu

La República de Mordovia alcontrar na rexón del Volga, nel centru de la parte europea de la Federación Rusa, nes cuenques de los ríos Oká y Volga.

Tien una superficie de 26 200 km² que, en términos d'estensión, ye similar a Sicilia. Llinda, al norte, col óblast de Nizhni Nóvgorod; al este y nordés, cola República de Chuvasia; al este y sureste, col óblast de Uliánovsk; al sur, col óblast de Penza; y al oeste, col óblast de Riazán. Por estensión, ocupa'l númberu 62 de los departamentos federales de Rusia, y el númberu 13 ente les 21 repúbliques ruses.

Clima[editar | editar la fonte]

El clima de la República ye continental moderáu. En xineru la temperatura medio ye d'alredor de -8 °C y en xunetu ye d'unos +21 °C. Les precipitaciones añales bazcuyen sobre los 450 y 500 mm. La vexetación pártese mayoritariamente ente zona forestal y esteparia.

Demografía[editar | editar la fonte]

La población ye de 856.833 (según datos de 2006), con una densidá de 32,8 hab/km². Na so mayoría, la población ye urbana con un 60% del total. El 40% restante vive nel ámbitu rural. El 46% de la población son homes y el 54% muyeres. Esisten 332.995 llares. El 62% de la población ta n'edá de trabayar; el 16% son nuevos y el 22% restante, vieyos. Por nacionalidaes los habitantes de Mordovia partir de la siguiente manera:

  • 60,8% rusos;
  • 31,9% mordvinos;
  • 5,2% tártaros;
  • 0,5% ucraínos;
  • 1,6% d'otres nacionalidaes.

Munchos mordvinos moviéronse a otros oblasts y ciudaes de Rusia, cuantimás a Samara, Penza, Oremburgu, Uliánovsk y Nizhni Nóvgorod, y tamién a partes d'Asia central y Siberia.

Mayoritariamente, los habitantes de Mordovia, tán adscritos a la Ilesia Ortodoxa rusa.

División Alministrativa[editar | editar la fonte]

Anguaño, la República de Mordovia estremar en 22 distritos. De normal, el nome del distritu fai referencia al nome de la capital de dichu distritu.

La capital de la República ye Saransk, alcontrada nel centru-esti de la República, a unos 600 km al Oeste de Moscú, y con 324.400 habitantes ye, amás, la ciudá más populosa. Otres ciudaes importantes son Kovílkino, con 21.216 habitantes, y Ruzáyevka, con 48.588 habitantes. Otres ciudaes de menor importancia son Témnikov, Krasnoslovodsk, Torbéyevo, Komsomólskiy, Ardátov, Zúbova Poliana, Isnar y Yélniky.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Wikipedia
La Wikipedia en moksha ye una versión de Wikipedia nun idioma que se fala nesta república rusa. Puedes visitala y contribuyir nella.
Wikipedia
La Wikipedia en erzya ye una versión de Wikipedia nun idioma que se fala nesta república rusa. Puedes visitala y contribuyir nella.



República de Mordovia