Remigio Morales Bermúdez

De Wikipedia
Remigio Morales Bermúdez
Presidente de Perú

10 agostu 1890 - 1r abril 1894
Vida
Nacimientu Pica30 de setiembre de 1836
Nacionalidá Bandera del Perú Perú
Muerte Lima1 d'abril de 1894 (57 años)
Sepultura Cementeriu Presbíteru Matías Maestro
Familia
Casáu con Justa Masías y Llosa
Fíos/es
Hermanos/es José Morales Bermúdez
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticumilitar
Creencies
Partíu políticu Partido Constitucional (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Remigio Morales Bermúdez (30 de setiembre de 1836Pica – 1 d'abril de 1894Lima) foi un militar y políticu peruanu, qu'ocupó la Presidencia de Perú de 1890 a 1894.

Foi un militar que lluchó na guerra del Pacíficu, actuando na campaña terrestre del sur, na defensa de Lima y na campaña del Argañal, nesta postrera a órdenes del xeneral Andrés A. Cáceres, de quien se convirtió nun acérrimo partidariu políticu. Lluchó contra Miguel Iglesias y foi primer vicepresidente sol primer gobiernu de Cáceres. Sofitáu pol cacerismo, ganó la presidencia en 1890. El so gobiernu foi discretu, nun realizando grandes obres públiques, llindándose a siguir la política del presidente anterior. Exerció una severa represión en contra de los partidarios de Nicolás de Piérola y otros grupos políticos. Nel aspeutu internacional nun llogró un alcuerdu estremeru con Ecuador al nun ser aprobáu'l Conflictu estremeru ente'l Perú y l'Ecuador Tratáu García-Herrera pol Congresu peruanu. Coles mesmes, la so xestión endrechar a preparar el plebiscitu que tenía de realizase en Tacna y Arica ocupada polos chilenos, según lo previsto nel Tratáu de Rancón, pero ello nun se concretaría, por falta d'alcuerdos sobre los votantes del plebiscitu con Chile. Yá nes acabadures del so gobiernu careció de secute de gravedá y finó, n'abril de 1894. Reemplazar el so 2º vicepresidente Justiniano Borgoño. Esta revesosa socesión presidencial, que dexaba de llau al 1º vicepresidente Pedro Alejandrino del Solar, col fin de favorecer la vuelta al poder del xeneral Cáceres, dio orixe a una sangrienta guerra civil, tres la cual inauguróse'l gobiernu constitucional de Nicolás de Piérola.

Carrera militar[editar | editar la fonte]

Foi fíu de Manuel Morales y Vera y de Catalina Bermúdez y Sotu-Alciato. Fixo los sos estudios escolares en Tarapacá y paecía destináu al negociu familiar de la estraición del salitre. Sicasí, en 1854 optó pola carrera militar, incorporándose al exércitu, nel momentu que empecipiábase la revolución lliberal contra'l presidente José Rufino Echenique. En Arica, como subteniente al mandu de Juan B. Zavala, enfrentó los ataques socesivos de les fuercies echeniquistas comandadas pol teniente coronel Pedro José Chocano y el xeneral Manuel de Guardar. Fixo tola campaña militar que remató col trunfu de la revolución na batalla de La Palma, el 5 de xineru de 1855, y pola so distinguida actuación, foi xubíu a capitán.

Paraos: Remigio Morales Bermúdez, César Canevaro y Francisco de Mendizábal, según un militar ensin identificar.

En tando retiráu por un tiempu del exércitu, volvió al serviciu integrando'l batallón “Arequipa”, esta vegada arriendes de la revolución del coronel Mariano Ignacio Prado contra'l gobiernu de Juan Antonio Pezet. Destacar mientres l'asaltu a Palaciu de Gobiernu, en payares de 1865, y foi xubíu a sarxentu mayor. Yá sol gobiernu constitucional de Prado, coló en 1868 a Chiclayo pa combatir el llevantamientu del coronel José Balta, pero los sos mesmos subordinaos remontáronse y prindar, apurriéndolo a Balta, anque ésti tratar con respetu.

Yá nel poder Balta (1868-1872), Morales Bermúdez foi destináu al departamentu de Loreto, onde la so conducta foi emponderada pola comandancia xeneral. Depués, sol gobiernu de Manuel Pardo (1872-1876), pasó a Trujillo como comandante del batallón de xendarmes. Foi tamién nomáu subprefecto y aportó a Prefeutu interín. Treslladáu a Lima, encamentóse-y socesivamente la organización del Batallón de Cazadores Nᵘ5 y el Batallón de Lima Nᵘ8.

Al españar la guerra con Chile el 5 d'abril de 1879, foi destináu al sur, escenariu de la primer etapa de la campaña terrestre. Participó na defensa de Pisagua (2 de payares de 1879) y nes batalles de San Francisco (19 de payares) y Tarapacá (27 de payares). Tuvo tamién na batalla del Altu de l'Alianza (26 de mayu de 1880), onde foi ganáu l'exércitu aliáu peruanu-bolivianu, tres la cual foi Morales Bermúdez foi destacáu a Puno pa reforzar les defenses del interior ante una eventual invasión chilena per esi llau.

Tres la ocupación de Lima polos chilenos, Morales Bermúdez presentóse ante'l dictador Nicolás de Piérola en Ayacucho, en xunetu de 1881, y foi xubíu a coronel. Sumar a la resistencia encabezada pol xeneral Andrés A. Cáceres, siendo nomáu prefeutu del departamentu d'Ayacucho. Tuvo un papel importante na movilización de fuercies y recursos a favor del exércitu de Cáceres, y actuó a lo llargo de la campaña de la sierra norte que remató na batalla de Huamachuco, el 10 de xunetu de 1883.

Depués de la firma del tratáu de Rancón, plegar a la revolución cacerista en contra del gobiernu del xeneral Miguel Iglesias, a que les sos fuercies ganó en Canta, fechu que facilitó la ocupación de Lima y l'abdicación d'Iglesias (1885). Escoyíu Cáceres como presidente constitucional, Morales Bermúdez acompañólu como primer vicepresidente (1886-1890).

Eleiciones presidenciales de 1890[editar | editar la fonte]

El xeneral Cáceres designó a Morales Bermúdez como'l so candidatu oficial nes eleiciones presidenciales programaes pal 13 d'abril de 1890. Como contrincante presentóse Francisco Rosas, candidatu pol Partíu Civil; ente que Piérola, líder del Partíu Demócrata, encamentó a los sos siguidores a que s'abstuvieren de votar. Los principales dirixentes demócrates fueron escorríos y encarcelaos, Piérola ente ellos. L'órganu periodísticu de los demócrates, El País, foi clausuráu. Cuntando, pos, col control total del procesu eleutoral, Morales Bermúdez resultó electu presidente de la República pal periodu 1890-1894, siendo acompañáu por Pedro Alejandrino del Solar y por Justiniano Borgoño, na primera y la segunda vicepresidencia, respeutivamente.

Presidencia de la República (1890-94)[editar | editar la fonte]

Remigio Morales Bermúdez, Presidente. Semeya Archivo Courret - BNP.

Coxuntura Previa[editar | editar la fonte]

Dende la década de 1870, la economía peruana presenta un procesu de desintegración gradual. En 1879, na Guerra del Pacíficu, la situación empiora, pos la xera básica del Gobiernu convertir en recuperar l'enfotu internacional. La inversión estranxera y préstamos pal sector públicu vense acutaos[1]. Ante esta situación, róblase'l Contratu de Grace que da control británicu ferroviariu y llibre tránsitu en llagos como'l Titicaca, en cuenta de bonos frente al gobiernu. Tien como oxetivu l'afitamientu de la delda esterna y promoción de comerciu esterior. Remigio Morales Bermúdez destacárase nel ámbitu militar; especialmente, na campaña d'Argañal. Esto dexó-y establecer rellaciones col xeneral Andrés A. Cáceres quien años dempués lo nomaría segundu vicepresidente. Col fin de caltener lo propuesto nel réxime de Cáceres, Morales Bermúdez cuenta col sofitu del Partíu Constitucional y l'exércitu, pa les eleiciones de 1890. Estes votaciones tienen gran importancia al ser les primeres depués de la Guerra del Pacíficu, eventu qu'estrema grupos sociales.

Aspeutu Políticu[editar | editar la fonte]

Procesu eleutoral[editar | editar la fonte]

Morales Bermúdez asumió oficialmente la presidencia'l 10 d'agostu de 1890 pol Partíu Constitucionalista dempués de ganar nes urnes al so opositor Francisco Rojas del Partíu Civil con 2899 votos, que representa'l 68% de los votos válidos.. Jorge Basadre nárranos el desendolque de les eleiciones de la siguiente manera: “El Presidente de la Cámara de Diputaos Mariano Nicolás Valcárcel y los sos amigos, bien influyentes nel Congresu, sofitaron al candidatu de la caña netamente cacerista del partíu constitucional y fueron el factor decisivu de la so victoria al faer les calificaciones de les actes de sufraxu.”[1]

Coxuntura Política[editar | editar la fonte]

El 5 d'ochobre d'esi añu, el so principal opositor, Piérola, escapó de la cárcel y embarcóse de incógnito nel Callao, pasando a Guayaquil.

El 3 d'avientu españó un motín nel cuartel limeñu de Santa Catalina, lideráu pol coronel Arturo Morales y a favor de Piérola. La represión foi bien severa, siendo fusilaos el cabezaleru y otros ventiún militares, lo que motivó les quexes de los familiares de los finaos, llegando l'asuntu hasta'l Parllamentu y el Poder Xudicial. El primer ministru, Mariano Nicolás Valcárcel, foi acusáu por dichos asesinatos. Valcárcel pasó a presidir la Cámara de Diputaos y la so acusación nun espolletó.

El 30 d'avientu de 1891 aprobóse'l Decretu d'Amnistía Política Xeneral que dispunxo la clausura de tolos xuicios abiertos por combalechadures y motinos a civiles y militares.

El 17 d'avientu de 1892 formúlase una llei que rectifica'l sufraxu indireutu, la influencia de les autoridaes polítiques na realización de los rexistros eleutorales y la decisión de les dualidaes pol Congresu. Les distribuciones desiguales tocantes a les representaciones parllamentaries de cada provincia xeneraba una disparidad con representantes escoyíos con una ínfima cantidá de votantes y otros con un eleutoráu activu, grande y nutríu. (Basadre páx.150) En 1983 el Congresu, col enfotu de evitar la intervención de terceros nes eleiciones, aprobó la llei de rexistru cívicu que daba facultaes revisores a la Xunta Suprema Central pa llevar les eleiciones de manera tresparente ante l'amenaza de presiones del partíu cacerista.

Nel gobiernu de Morales Bermúdez asocediéronse cinco gabinetes ministeriales, presidíos socesivamente por Mariano Nicolás Valcárcel, Federico Herrera, Justiniano Borgoño (militar), Manuel Velarde Seoane (militar) y José Mariano Jiménez Wald.

El congresu, por Resolvimientu Llexislativu del 29 d'agostu de 1892, xubió a Morales Bermúdez a Xeneral de Brigada.

Al empezar l'añu de 1893, el gobiernu topar nuna situación difícil pos el Congresu yéra-y contrariu. Los partidarios del Valcárcel, que formaben la Unión Cívica” (que yeren el grupu dominante), xunir colos civilistes, formando la Unión Parllamentaria”, que fizo oposición al gobiernu.

Yá cerca de rematar el periodu de Morales Bermúdez, retornó d'Europa'l xeneral Cáceres, en pos d'una segunda eleición presidencial. El gobiernu vieno de llenu a sofitalo, nun remacariando en cerrar periódicos opositores y desconocer les garantíes individuales.

Autoridaes[1][2][editar | editar la fonte]

Ministeriu !Nome !Periodu
Ministeriu de Gobierno Mariano Nicolás Valcárcel

Federico Herrera

Juan Ibarra

Carlos María Elías de la Quintana

Manuel Velarde

Pedro José Zavala

1890-30 de xunetu de 1891

Ochobre-Payares de 1891

Mayu de 1892

30 de xunetu de 1892-3 de marzu de 1893

3 de marzu de 1893-11 de mayu de 1893

11 de mayu de 1893

Belisario

Suárez Justiano Borgoño

Federico Herrera

Juan Ibarra

Bruno Morales B.

Manuel Villavicencio

Nicanor Ruiz de Somocurcio

1890

24 d'agostu de 1891'14 d'ochobre de 1891

Ochobre-payares de 1891

Payares de 1891-1892

30 de xunetu de 1892

3 de marzu de 1893

11 de mayu de 1893

Ministeriu de Rellaciones Esteriores Alberto Elmore

Federico Herrera

Eugenio Larraburre y Unanue

Ramón Ribeyro Cesáreo Chacaltana

1890- 14 d'agostu de 1891

1891

30 de xunu de 1892- 2 de xineru de 1893

4 de xineru de 1893

3 de marzu de 1893

Ministeriu de Justicia Francisco G. Chavez

Epifano Serpa

Ismael Purriedo

Felix Cipriano

Alfredo Gastón |1890

24 d'agostu de 1891

30 de xunu de 1892

3 de marzu de 1893

11 de mayu de 1893

Conseyu de Ministros Alberto Elmore

Federico Herrera

Justiniano Borgoño

Carlos Maria Elias de la Quintana |1891-14 d'agostu de 1891 14 d'agostu-24 d'agostu de 1891

24 d'agostu-14 d'ochobre de 1891

30 de xunetu de 1892- 3 de marzu de 1893

11 de mayu de 1893

Ministeriu de Hacienda Ismael G. de la Quintana Manuel

Carabajal

Rafael Quiroz

Salvador Cavero

Eugenio Marquezado

1890- 14 d'agostu de 1981

30 de xunu de 1892- 2 de xineru de 1893

4 de xineru de 1983

3 de marzu de 1983

Ministeriu de Instrucción Ismael Purriedo

Alfredo Gastón |30 de xunu de 1892 11 de mayu de 1983

Ministeriu de Policia y obres Públiques Mariano Nicolás Valcárcel 1890- 30 de xunetu de 1891
Manuel

Villavicencio

3 de marzu de 1893

Transición[editar | editar la fonte]

Morales Bermúdez finó'l 1 d'abril, día en que coincidentemente tenía de celebrase les eleiciones pa escoyer al so socesor, que fueron suspendíes. Los caceristas, al considerar que De la Cortil yera una torga pa la candidatura de Cáceres, primieron por que'l mandu provisional fuera tresferíu al segundu vicepresidente, Justiniano Borgoño.

Aspeutu internacional[editar | editar la fonte]

  • En política esterior la xestión de Morales Bermúdez concentrar na realización del plebiscitu que tenía de decidir los destinos definitivos de les provincies de Tacna y Arica, entós so alministración chilena, acordies con lo axustao nel tratáu de Rancón de 1883. El plazu pa la realización de dichu plebiscitu venció'l 28 de marzu de 1894, pero esti nun se realizó por decisión unillateral del gobiernu chilenu. Esti asuntu sería dende entós la esmolición principal de la cancillería peruana, por delles décades más.
  • Les conversaciones diplomátiques ente'l presidente Baimaceda(Chile) y el ministru Elías, publicaes en 1900, en Páxines Diplomátiques”, revelen que Chile quería mercar el territoriu nel que se tenía previstu la realización del plebiscitu. Sicasí, la situación llega a arreyar a más países, les negociaciones tescienden con implicaciones económiques propuestes colos reclamos de Dreyfus; según violación d'alcuerdos transnacionales dada la coxuntura diplomática y guerra civil chilena (1891).[1]
  • Les rellaciones con Chile ente 1892-1894 tamién presentaron árees de negociación; el ministru Larraburre presenta, según los escritos de Basadre, diversos proyeutos de distribución territorial nos que destaca unu con apertura aduanera con Bolivia, devolución otres provincies a Perú, pero caltener amplies concesiones comerciales, bilateralmente. Esti tipu d'arreglos fueron realizaos col fin de realizase lo axustao nel Tratáu de Rancón.

Mientres esti periodu de balance y previstos de realización cómoda del Tratáu de Rancón, róblase'l protocolu de Bacourt-Erráruriz, nel cual Chile busca un pagu secretu d'indemnización pol territoriu, por aciu el sofitu del gobiernu francés. Esta información xenera incomodidad en Perú; por ello, el canciller Jiménez suxure, en 1893, nueves midíes pa concretar el plebiscitu como llibres derechos d'aduanes per venticinco años a Chile como indemnización sobre'l territoriu en custodia, abonáu por aciu la importación de productos naturales ya industriales, tamién chilenos. Casu contrariu, Perú otorgaría lo mesmo, pero mientres venti años.

  • Otru importante pleitu estremeru yera'l sosteníu col Ecuador, que se ventilaba teniendo como árbitru al Rei d'España. Pero en mayu de 1890, representantes del gobiernu de Cáceres quixeron resolver de manera direuta l'asuntu y suscribieron col gobiernu ecuatorianu'l Tratado García-Herrera, pol cual el Perú dexaba al Ecuador Baltes y una gran parte de Maynas. El Congresu ecuatorianu entainar a aprobar dichu tratáu, pero'l Congresu peruanu, so presión de los representantes amazónicos, punxo como condición faer cambeos na llinia trazada, lo que foi del ofiendo del Ecuador. La solución del diferendo siguió entós sol arbitraxe de la corona española. Colombia, pela so parte, presenta crítiques frente a les aiciones de dambos gobiernos y especialmente al peruanu, a quien cuestiona fuertemente la so capacidá de les sos llendes; por casu, con Brasil, dende 1830. Ye por esto que J. Federico Elmore preséntase a favor d'Ecuador y proponer como “l'únicu país que tendría derechu de formular pretensiones”. En 1894, El Perú camuda l'actitú qu'adoptara en 1892 y aceptó la tercería colombiana.

Aspeutu social[editar | editar la fonte]

Mientres la guerra con Chile suspendieron les actividaes escolares hasta la paz de Rancón y la reconstrucción de munches escueles, redistribución de recursos y reinicio de les clases foi un procesu que duru hasta años dempués de pasáu la guerra, especialmente en provincies. Les demandes qu'exercía la población al respeutive de esti problema nun pudieron ser solucionaes de manera efectiva mientres el gobiernu de Morales Bermúdez.

Aspeutu económicu[editar | editar la fonte]

Xunto col so hermanu Francisco Morales Bermúdez

Tocantes a la política económica, Morales Bermúdez propúnxose cumplir los compromisos derivaos del contratu suscritu pol gobiernu de Cáceres cola firma inglesa Grace en 1888, que tresfería a esta compañía'l control de tolos ferrocarriles del país a cambéu del arreglu de la delda esterna. Esti contratu, dexa l'ingresu del capital británicu en 1890 y promueve tantu la industria petrolero como la minera reflexáu na continua medría d'establecimientos industriales. Sicasí, en 1892 nos sos dos primeros años de gobiernu Morales Bermúdez nun pudo cumplir con dichu compromisu, la crisis de Baring desprestixa'l comerciu llatinoamericanu y acuta fuertemente les esportaciones de commodities ante lo cual la firma inglesa negar a pagar les sos contribuciones al Estáu.[1]La solución llegó n'avientu de 1892 cuando Chile devolvió al Perú les covaderas de Huanillos, Punta de Llobos, Pabellón de Pica y islles Llobos, que fueron tresferíes a la Peruvian Corporation como señal de pagu de les sos deldes. La Peruvian Corporation cumplió entós col so compromisu de construyir l'allongamientu del ferrocarril central, dende Chicla hasta La Oroya, y la del ferrocarril del sur, hasta Sicuani.

La década de 1890 tien inusuales circunstancies que causaron al país un aislamientu relativu del marcu internacional, pero non si trate perxudicáu'l mercáu de materies primes; polo contrario, considérase-y l'entamu de la so recuperación, pos coincide con un anováu procesu modernizador. Puede dicise que, magar la volatilidá que s'analiza darréu, nel contestu atalantar# que el país algama un grau de desenvolvimientu autónomu”. Les metes del gobiernu son plantegaes por aciu el control arancelariu qu'utiliza como negociación en trataos con países; por casu, con Chile.

Sicasí, hai una cayida sistémica del preciu de la plata ente 1890 y 1894 que se compensa cola proliferación de fábriques dedicaes a la producción de testiles, cerveces, vinos y llicores, sombreros, calzáu, veles, chocolates y aceites. La plata taba baxu control local y esvalixa xeográficamente.

Hubo una puxanza industrial mientres esti periodu. Al marxe de la influencia gubernamental, la esperanza del bienestar económico favorez el desenvolvimientu de nueva industria. El 60% de les firmes que lleguen a operar a entamos del sieglu XIX establécense. Ente elles les del sector manufacturero urbanu que tien como oxetivu tantu la esportación de los sos productos como la venta escontra'l sector rural. Nesti periodu, establécense compañíes d'agua potable; según les d'operación de muelles. Magar estes destacaes inversiones, autores sostién que la proporción tuvo de ser entá mayor.[3]

La élite capaz de crear industria, según inflúi nes polítiques del sector económicu, yeren de calter aristocráticu; por ello, la falta d'esistencia d'una clase capitalista con enfoque agroexportador tuvo repercusión en polítiques non proteicionistes. La modernización tradicionalista” que se presenta ye impulsada pol sector empresarial.[1]A finales del gobiernu, ente 1893 y 1894, preséntase una recuperación gradual del volume d'esportaciones, en contraste a asoceder mientres la Guerra del Pacíficu: un amenorgamientu de volume y monto esportáu. Dellos autores atribúin estes meyores granibles, por cuenta de la renovación sustancial de los medios de producción; por casu, maquinas a vapor y concentración de mases llaborales.

La asignación del presupuestu y el so gastu respeutivu nun tuvieron esceiciones estraordinaries. Hai un saldu que xube a s/.950 000, nel primer añu de gobiernu; según irregularidaes que paecen tratar de ser cubiertes, en 1893 cola baxa del preciu de la plata. Basadre calificar como desordenes alministrativos que tienen gastos d'hasta un 57% sobre autorizar. De resultes d'ello, el Congresu aprueba resolvimientos llexislativos, ante la constatación de les irregularidaes, que busquen el fortalecimientu del sistema de contabilidá y verificación de lo recaldao tantu n'aduanes como lu gastar en polítiques públiques.

Mientres la primer metá de la década de 1890, l'estímulu de la demanda, na economía peruana basar en tres tipos de fonte: l'altu valor de torna poles esportaciones del sector agroexportador y mineru, l'ingresu de capital estranxeru qu'aparentaba ser confiable d'Inglaterra y los gastos fiscales

Otres obres y fechos importantes[editar | editar la fonte]

Morales Bermúdez nun fixo obres públiques d'importancia nin dalguna otra innovación de calibre. llindándose a siguir la política trazada pol so antecesor, a amontar les rentes nacionales y a reprimir a los opositores. Pa él, gobernar yera caltener l'orde. Sicasí pueden citase estes obres importantes que se realizaron sol so gobiernu:

  • Invasión boliviana en 1890, na provincia de Huancané. Hai actos violentos frente a les estancies y faciendes peruanes.
  • Róblase'l 10 d'ochobre de 1891 un tratáu de comerciu y navegación billateral con Brasil.
  • Empiecen los problemes, na Oroya, al respeutive de la posesión del ferrocarril. Esiste medrana de lleis que previenen futures reclamaciones.
  • El Congresu expedió la Llei de Municipalidaes, el 14 d'ochobre de 1892, pa dexar el reestablecimientu de diches entidaes en tol país. Efectuaos los comicios, perdieron los candidatos oficialistas y el gobiernu reemplazó los conceyos por xuntes de notables”.El Congresu sancionó tamién una Llei d'Eleiciones Xenerales, el 17 d'avientu de 1892, nel que se prohibió per primer vegada na hestoria republicana'l sufraxu a los ciudadanos analfabetos.
  • N'ochobre de 1893 aprobóse una llei qu'introdució'l recursu xurídicu del habeas corpus que llindaba la prisión arbitraria de los acusaos por delitos comunes.
  • Por llei del 27 de payares de 1890 establecióse la práutica de los Presupuestos Nacionales.
  • El 14 d'ochobre de 1893 sancionóse la Llei d'Inmigración y Colonización que favorecía a les families estranxeres d'orixe européu.
  • Diéronse lleis pa protexer la industria y el comerciu.
  • Inauguróse'l camín de penetración al Pichis.
  • Impulsóse la inxeniería minera.
  • Llevó a cabu delles reformes nos cuerpos de policía y xendarmería.
  • Abrió delles escueles d'educación primaria.
  • Adquirir en 1894 el navío de guerra "Constitución" y el tresporte de madera "Chalaco", que fueron incorporaos al serviciu de la Marina de Guerra.
  • Con motivu del cuartu centenariu del Descubrimientu d'América desenvolvióse, ente otros actos una gran Esposición Nacional, en Lima, el 12 d'ochobre de 1892, que tuvo gran ésitu.

Fallecimientu[editar | editar la fonte]

El 23 de marzu de 1894 Morales Bermúdez dexó'l poder al carecer gravemente. D'alcuerdu a la Constitución tenía d'asumir el mandu'l primera vicepresidente Pedro Alejandrino del Solar, pero'l Conseyu de Ministros nun-y apurrió'l poder. Daquella'l xeneral Cáceres topar en campaña eleutoral, sofitáu pol gobiernu, quien buscaba allanarle la so ascensión al poder por tolos medios, fechu maldosu que De la Cortil nun tuvo reparos en señalar, polo que se enemistó colos caceristas.

Morales Bermúdez foi soterráu con honores de xefe d'estáu. Los informes médicos concluyeron en que la causa probable de la so muerte foi una apendicitis complicada seique con una obstrucción intestinal, que foi fatal magar la ciruxía que-y practicó'l doctor Lino Alarco, una eminencia médica d'entós.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Basadre, Jorge: Historia de la República de Perú. 1822 - 1933, Octava Edición, correxida y aumentada. Tomos 8 y 9. Editada pol Diariu "La República" de Lima y l'Universidá "Ricardo Palma". Impresu en Santiago de Chile, 1998.
  • Chirinos Soto, Enrique: Historia de la República (1821-1930). Tomu I. Lima, AFA Editores Importadores S.A., 1985.
  • Tauro del Pino, Alberto: Enciclopedia Ilustrada de Perú. Tercer Edición. Tomu 11, MEN/OJE. Lima, PEISA, 2001. ISBN 9972-40-160-9
  • THORP, Rosemary y BERTRAM, Geoffrey 1985 Perú 1890 1977 crecedera y polítiques nuna economía abierta.Lima. Universidá del Pacíficu. 1er edición
  • Vargas Ugarte, Rubén: Historia General del Perú. Tomu XI. Primer Edición. Editor Carlos Milla Batres. Lima, Perú, 1971.
  • Dellos autores: Grandes Forxadores de Perú. Lima, Lexus Editores, 2000. ISBN 9972-625-50-8

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Basadre, Jorge (1998). La República: Historia de la República de Perú. 1822 - 1933, Octava Edición, correxida y aumentada. Tomos 8 y 9. La República.
  2. Vargas Ugarte, Rubén. Carlos Milla Batres: Historia General del Perú. Tomu XI.
  3. Thorp y Bertram, Rosemary y Geoffrey (1985). «2», Perú 1890 1977 crecedera y polítiques nuna economía abierta. UP, páx. 146.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Lizardo Montero
Primer Vicepresidente de la República de Perú

3 de xunu de 1886 - 10 d'agostu de 1890
Socesor:
Pedro Alejandrino del Solar
Predecesor:
Andrés A. Cáceres
Presidente de la República
Presidente Constitucional de la República de Perú

10 d'agostu de 1890 - 1 d'abril de 1894
Socesor:
Justiniano Borgoño
2º vicepresidente de la República