Relixones tradicionales africanes

De Wikipedia
'médicu bruxu' del pueblu igbo en Nixeria a empiezos del sieglu XX

Munchos africanos y los sos descendientes xuntar a les sos tradiciones como una escuelafiloso ricafilosófica de pensamientu, coles tradiciones de la relixón popular o sincretismu practicáu xunto cola tradición adherentes del otru.

La esencia d'esta escuela de pensamientu básase principalmente na trasmisión oral. Lo que ta escritu nos corazones, les mentes, la hestoria oral, les costumes, los templos y les funciones relixoses. Magar ye difícil xeneralizar, por cuenta de la diversidá de les cultures que comparten dalgunu sistemes de creencies comunes. El papel de la humanidá ye xeneral mente vistu como una rellación ente la naturaleza y l'harmonización de les fuercies sobrenaturales.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

Cuando falamos de les relixones africanes que de normal significa la espiritualidá de les persones. Estes son les filosofíes antigües que resulten de la fe, caltener en poder de los antepasaos de los africanos presentes, que se ta practicsed nes sos distintes formes y formatos.

Según el Dr. J Omosade Awolalu, el "tradicional" nesti contestu significa indíxena, lo que ye fundamental, tresmitida de xeneración en xeneración, significaba que prevalez y prauticar anguaño y pa siempres. Un heriedu del pasáu, entá non tratada como una cosa del pasáu, sinón que coneuta'l pasáu col presente y el presente cola eternidá.

Clasificación tipolóxica[editar | editar la fonte]

Christopher Ehret postula cinco etnos-llingüísticos, les tradiciones relixoses d'África. D'éstos, dos (Koman y Khoisan) son non-teísta, como por casu ente la xente Uduk. Unu d'ellos, afro-asiática, ye henoteísta, esto ye, la xente adorar namái a una deidá nacional o tribal, a pesar de que reconocen les deidaes d'otros pueblos. Dos, sudanés y el Níxer, el Congo-, son monoteístes, como por casu ente los masai y los Ewé.

Clasificación y estadístiques[editar | editar la fonte]

La páxina Adherents.com numbera (a partir de 2007) a les relixones tradicionales africanes y de la diáspora” como un “gran grupu relixosu”, envalorando unos 100 millones de fieles. Xustifiquen esta llista combinada de les relixones tradicionales africanes y de la diáspora africana, y la separación de los xenéricos “primitiva indíxena” al señalar que les relixones primitives indíxenes” son básicamente tribales y practicaes polos pueblos pre coloniales. Anque ensin dulda hai superposición ente esta categoría y les relixones non primitives indíxenes africanes, hai razones pa la separación de los dos, ilustrar meyor al centrase específicamente na Yoruba, que ye probablemente'l complexu relixosu más grande tradicional/tribal d'África. Yoruba yera la relixón de los grandes estaos nación yoruba qu'esistíen antes del colonialismu européu y que se profesa anguaño, y tamién en concencia nel Caribe, América del Sur y los EE.XX., a pesar de qu'estos prauticantes tán integraos nuna sociedá teunolóxica, industrial, aun así proclamen la so afiliación a esti sistema relixosu con sede n'África. Los rituales cohesivos, les creencies y l'organización estender per tol mundu de los Yoruba (y d'otros grandes grupos relixosos africanos/tribales, tales como los Fon), algamando a delles naciones como relixón entamada, y non a cencielles como creencia tribal. Los prauticantes de relixones tradicionales n'África subsaḥariana distribuyir ente 43 países, y calcúlase qu'hai unos 70 millones, o 12% de la población africana, ente que les más grandes relixones n'África son el cristianismu y l'islam, que representen el 45% y 40%, respeutivamente. Como perdayuri, l'adhesión a una relixón entamada nun s'opón a una residuu de la relixón popular nel que les tradiciones anteriores sobrevivieron a la cristianización o la islamización.

Tradición relixosa d'África occidental[editar | editar la fonte]

El trabayu de Karade y Doumbia sofita la postura de que'l conceutu de "fuercia" o "espíritu" ye una tema común subxacente ente les tradiciones espirituales de les cultures "sudaneses" (esto ye, los al este de de Senegal y al sur del Sahara). Karade afirma que na tradición Yoruba de Nixeria, "fuercia" llámase "Ashe". Más palantre plantega que la xera d'un profesional de Yoruba ye contemplar y/o ceremonialmente encarnar les diverses deidaes y/o enerxíes ancestrales fondes d'una manera análoga a como los chakras tán contemplaos en kundalini yoga. N'otres pallabres, les deidaes representen les enerxíes, les actitúes o les formes posibles d'averase a la vida. L'oxetivu ye alzar la conciencia coles mesmes, yá sía n'o contemplar dalgunu d'estos estaos de la mente de tal manera que se puede transmutar los aspeutos negativos o bagazos d'enerxía na conducta y la mentalidá que sirven como exemplos virtuosos pa unu mesmu y la comunidá polo xeneral. Karade y Doumbia fáense ecu d'esti sentimientu de la tradición mandinga, de rexones de Senegal, Malí y otres más d'África Occidental. Equí, sicasí, el conceutu de la "fuercia" ta representáu pol términu "nyama 'en llugar de" Ashe ".

L'aldovinación tamién tiende a xugar un papel importante nel procesu de transmutación de sentimientos y pensamientos negativos o confusos nunos más ordenaos y granibles. En concretu, esti procesu sirve como una manera d'apurrir marcos de referencia de tal manera qu'aquellos que son inciertos tocantes a cómo empezar una empresa y/o resolver un problema puede tener nos sos rodamientos y abrir una dialéutica colos seres más altos con al respective de les opciones nel so camín.

Religion Akan[editar | editar la fonte]

El pueblu Akan de Ghana y Costa de Marfil cree nun dios supremu que toma diversos nomes dependiendo de la rexón de l'adoración. La mitoloxía Akan diz que'l dios interactúa col home, pero que dempués de ser de cutio cutíu pola mano del morteru d'una vieya cutiendo fufu, un alimentu tradicional de Ghana, treslladóse bien enriba nel cielu. Nun hai sacerdotes que sirven a él direutamente, y la xente cree que puede ponese en contautu direutamente con él. Tamién hai numberosos espíritus (abosom), que reciben el so poder del dios supremu y son los más coneutaos col mundu tal que apaez nel so estáu natural. Estos inclúin los océanos y los espíritus de ríos y delles deidaes locales. Los sacerdotes sirven a espíritus individuales y actúen como mediadores ente los dioses y l'humanidá. Casi tol mundu participa na oración diaria, qu'inclúi la llibaciones, como ufrienda a los antepasaos tantu de los que tán soterraos na tierra y los espíritus que tán perdayuri. La tierra ye vista como una deidá femenina y ta direutamente conectáu cola fertilidá y la fecundidá, tamién cuando un ser queríu muerre los creyentes de la relixón Akan quemen al muertu pa lliberar el so espíritu.

Odinani[editar | editar la fonte]

Odinani toma los conceutos tradicionales relixosos y espirituales y práutiques del pueblu igbo. Ye una fe panteísta. En Odinani, hai un Dios supremu llamáu Chukwu (Igbo: Gran espíritu) que exíste antes de toles coses y les cabeces más pequeñes son les deidaes llamaes Alusi. Hai Alusi distintos pa dellos propósitos, el más importante d'ellos ye Ala diosa de la tierra. Un herbolariu tradicional/sacerdote ente los Igbo llámase Dibia.

Religion Serer[editar | editar la fonte]

La xente Serer de Senegal y Gambia cree nuna deidá suprema universal, llamáu "Rog", tamién llamáu "Rog Sene" (Rog La Inmensidá). Les sos ellaboraes tradiciones relixoses con diverses dimensiones de la vida y la muerte, la cosmoloxía, astronomía, el simbolismu, poemes, cantares antiguos, etc. Dioses y dioses menores inclúin a la diosa "Mendis" (Diosa del ríu), el dios "Thiorak" o "Tulrakh" (dios de la Riqueza) y El dios Taahkarr o "Takhar" (Dios de la Xusticia o vengación).

Ceremonies[editar | editar la fonte]

Les práutiques relixoses del oeste d'África polo xeneral, manifestar nes ceremonies comunales y/o ritos adivinatorios nel que los miembros de la comunidá, superaos pola "fuercia" (o "Ashe", "nyama", etc.), escitar hasta'l puntu d'entrar na meditación y trance en respuesta a la rítmica/mántrica tambores y/o cantares. Una ceremonia relixosa que se practica en Gabón y Camerún ye'l Okuyi, profesáu por dellos grupos étnicos bantú. Nesti estáu, dependiendo de los tipos de tambores o ritmos instrumentales interpretaos por músicos respetaos (cada unu de los cualos ye aplicable namái a una deidá determinada/antepasáu), los participantes encarnen una deidá antepasáu, enerxía y/o estáu d'ánimu por aciu la realización de movimientos de distintos rituales/bailles qu'ameyoren entá más la so conciencia elevada o, en términos orientales, escitar la kundalini a un determináu nivel de conciencia y/o faer circular el "chi" d'una manera específica nel cuerpu. Cuando esti estáu de trance ye vistu y entendíu , los observadores culturalmente educaos tán al tantu d'una forma de contemplar la encarnación pura/ simbólica d'una actitú particular o nun marcu de referencia. Esto básase na separación de les habilidaes de los sentimientos provocaos por esta forma de pensar y les manifestaciones circunstanciales na vida cotidiana. Esa separación y posterior de la contemplación de la naturaleza y les fontes d'enerxía pura/sentimientos sirve p'ayudar a los participantes a xestionalos y aceptalos cuando se presenten en contestos cotidianos. Esto facilita un meyor control y el tresformamientu d'estes enerxíes nun comportamientu positivu y culturalmente apropiada, el pensamientu y la fala. Amás, esta práutica tamién puede dar llugar a que nestos trances pronuncien pallabres que, cuando s'interpreta por una educación cultural/adivina, puede dar una idea de les instrucciones apropiaes que la comunidá (o individuu) puede tener nel cumplimientu de los sos oxetivos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]