Relaciones públiques

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Plantía:Aldericáu

Les relaciones públiques (conocíes pola abreviatura RR. PP.) son un conxuntu d'acciones de comunicación estratéxica coordinaes y sosteníes nel tiempu, que tienen como principal oxetivu fortalecer los venceyos colos distintos públicos, escuchándolos, informándolos y persuadiéndolos pa llograr consensu, fidelidá y sofitu en determinaes acciones.

La so misión, ye xenerar un venceyu ente la organización, la comunicación y les partes comenenciudes, amás de convencer ya integrar de manera positiva, pa lo cual utiliza distintes estratexes, técniques y preseos.

Ye una disciplina en desenvolvimientu qu'emplega métodos y teoríes de la publicidá, marketing, diseñu, comunicación, política, psicoloxía, socioloxía, periodismu, ente otres cañes y oficios.

Al igual que los sistemes o departamentos d'intelixencia militares o gubernamentales, funcionen so la premisa de "mientres más información téngase, más acertaes van ser les acciones y decisiones", ye por esto que ye fundamental pa tou profesional de relaciones públiques el tar altamente informáu de too el soceder que pueda tar venceyáu directa o indirectamente a la so organización o proyeutu.[1]

Hai una gran cantidá de tratadistas de les relaciones públiques qu'a lo llargo del tiempu abogen por una disciplina acomuñada a los aspeutos gerenciales y comunicativos de cualquier tipu d'organización. Por ello, apuesten por venceyar a les relaciones públiques cola dirección estratéxica de les organizaciones de cualquier naturaleza, pa lo cual paez necesariu, per un sitiu, autorizar la entrada de la disciplina na coalición dominante o informando directamente a la dirección executiva de la organización y entender, por otru, que les relaciones públiques son una función de xestión separada d'otres funciones de les organizaciones.[2]

Anque'l conceutu relaciones ta implícitu na espresión rellaciones públiques, pocos fueron los especialistes de la área que s'atrevieron a definilo curioso o a desenvolver midíes vidables de les resultancies de les relaciones. Les relaciones públiques vanguardistas sostener nos trabayos sobre les variables de relación de doble fluxu (bidireccionales): comunicación (dimensión del diálogu), entendimientu (conocencia compartida), alcuerdu (actitúes compartíes) y comportamientu complementariu nel tiempu.

Dalgunos intenten comparar la investigación y la teoría de les relaciones públiques desenvuelta n'Europa colo que se fixo n'Estaos Xuníos, y reparen intereses y estructures comunes na construcción de teoríes, según numberoses adopciones per parte d'Europa de teoríes y enfoques procedentes d'Estaos Xuníos. Pero tamién se perciben diferencies sustanciales, por casu na área de la investigación: el principal entendimientu alrodiu de relaciones públiques dientro de la comunidá científica europea puede ser daqué distinta de la d'Estaos Xuníos en dellos elementos importantes, esto ye, na manera de nomar, nel significáu y na pertinencia de los conceutos relación y comunicación.[3]


Definiciones[editar | editar la fonte]

Les Relaciones Públiques son una función directiva característica qu'ayuda a establecer y caltener llinies de comunicación mutues, entendimientu, aceptación y cooperación ente una organización y los sos públicos; implica la xestión de problemes o temes, ayuda a los directivos a caltenese informaos y sensibles escontra la opinión pública; define y enfatiza na responsabilidá de los directivos de sirvir al interés públicu; ayuda a los directivos a caltenese al mandu de los cambeos y utilizalos de forma efectiva contemplándolos como un sistema d'avisu p'antemanase a los enclinos y utiliza la investigación, la preparación y la comunicación ética como les sos ferramientes principales (Harlow. 1976: 36).

Les Relaciones Públiques son la función directiva qu'establez y caltien relaciones mutuamente beneficioses ente una organización y los públicos de los que depende'l so ésitu o fracasu (Cutlip, Center, y Broom. 2001: 37.)

Les Relaciones Públiques, son un conxuntu d'acciones de comunicación estratéxica coordinaes y sosteníes a lo llargo del tiempu, que tienen como principal oxetivu fortalecer los venceyos colos distintos públicos, escuchándolos, informándolos y persuadiéndolos pa llograr consensu, fidelidá y sofitu n'acciones presentes y futures (Martini Natalia. 2001)

Ciencia qu'estudia'l procesu d'interacción comunicacional al traviés del cual una entidá vencéyase táctica y estratégicamente colos distintos públicos. Implementa técniques específiques de relacionamiento interpersonal y corporativu: y finalmente, coadyuva al allugamientu d'una identidá institucional sólida y basada en valores (Di Xénova. 2012).

Ye l'actu profesional que'l so fin ye comunicar por aciu xestiones personales o con ayuda de medios de comunicación a persones, empreses, organismos públicos ya instituciones colos sos públicos, intentando que los mesmos tengan una imaxe positives d'ellos” (Claudia Preci)

Funciones[editar | editar la fonte]

Toa actividá de relaciones pensada na Comunicación Estratéxica basada en Investigación, Planificación, Comunicación y Evaluación (IPCE) y dientro de les sos finalidaes ta la xestión de la identidá corporativa, por aciu el desempeñu de les siguientes funciones:

  • Xestión de les comunicaciones internes: ye de suma importancia conocer a los recursos humanos de la institución y que éstos de la mesma conozan les polítiques institucionales, yá que non puede comunicase aquello que se desconoz.
  • Xestión de les comunicaciones esternes: toa institución tien de dase a conocer a sigo mesma y a la so accionariado. Esto llógrase al traviés de la vinculación con otres instituciones, tanto industriales como financieres, gubernamentales y medios de comunicación.
  • Funciones humanístiques: resulta fundamental que la información que se tresmita sía siempres veraz, una y bones l'enfotu del públicu ye la que dexa la crecedera institucional.
  • Analís y comprensión de la opinión pública: Edward Bernays, consideráu'l padre de les relaciones públiques, afirmaba que ye necesariu persuadir (nun manipoliar) a la opinión pública pa ordenar el caos en que ta somorguiada. Ye esencial entender a la opinión pública pa poder depués actuar sobre ella.
  • Trabayu conxuntu con otres disciplines y árees: el trabayu de too relaciones públiques tien de tener una sólida base humanista con formación en psicoloxía, socioloxía y relaciones humanes. Trabayar con persones y per ende ye necesariu entendeles.

Tamién ye importante l'intercambiu con otres árees dientro de la comunicación como pueden ser la publicidá o la mercadotecnia. Magar estes postreres tienen fines netamente comerciales, tien d'esistir una coherencia ente los mensaxes emitíos por unes y por otres p'asina collaborar a algamar los fines institucionales.

Les ferramientes de les que se valen les relaciones públiques pa cumplir colos sos oxetivos y funciones son munches y diverses:

Cabo recordar que pa poder unviar cualquier información a los diversos medios ye indispensable qu'ésta cunte con valor de noticia y afáigase a les característiques del mediu en cuestión.

== Relaciones públiques negatives llámense relación públiques negatives o BPR (sigles del inglés black public relations) al procesu de destrucción de la reputación basáu en desprestixar a la contraparte (una empresa, organización, políticu, etc.). Pa realizar esti tipu de campañes puede ser crucial l'accesu a información sensible reservada.[4]

Pa consiguir el so oxetivu por casu puede xenerase un rumor que desprestixe al oxetivu'l cual puede ser falsu, verdaderu o con verdaes a medies. Nesti tipu de campañes ye habitual que l'oxetivu realice demandes per bilordiu. Por esta razón ye habitual que cuando se llanza un rumor los medios faigan ecu con entradillas del tipu «Según delles informaciones...», «Abarrúntase que...», «Acordies con delles estimaciones...» o «Acordies con dalgunu de los testigos ...».

Otra forma ye actuar directamente con pruebes, tomando siempres la mayor cantidá de medios de comunicación nun principiu p'asina establecer un únicu mensaxe escontra la comunidá.

Tamién ye habitual intentar buscar asociaciones inconscientes nel públicu. Por casu poniendo les informaciones de cierta persona al llau de les informaciones sobre desastres o crímenes, o crear películes onde l'antagonista tien un perfil determináu (por casu comunista), o usar frases que rellacionen l'oxetivu a desprestixar con conceutos negativos. Por casu «Los informáticos y los delincuentes...».

Estes acciones son comunes en campañes polítiques.

Les relaciones públiques como ciencia[editar | editar la fonte]

Les relaciones públiques nun son una ciencia puramente felicidá, con calter autónomu. Munchu autores señalen que se trata d'una materia interdisciplinar que precisa d'otres munches disciplines pa buscar soluciones efectives a los problemes que-y sobrevienen. Esti autores defenden la postura de que les relaciones públiques pertenecen al conxuntu de les ciencies sociales como una materia interdisciplinar al traviés de les ciencies de la comunicación. Disciplines como la psicoloxía xeneral, la diferencial, la social y la del consumidor, la economía, la antropoloxía, la socioloxía, la filosofía, etc., son imprescindibles pa remanar la xeneración o caltenimientu de relaciones eficaces ente les organizaciones y los sos públicos estratéxicos.

Y como materia interdisciplinar nel marcu de les ciencies sociales, los prauticantes de les relaciones públiques (profesionales y académicos) planien, xestionen y evalúen programes y campañes con una metodoloxía rigorosa propia de la área na que se desenvuelven, xeneren investigaciones y teoríes qu'alimenten el so cuerpu de conocencia.

Otros prauticantes de les relaciones públiques entienden, sicasí, que son tamién una ciencia, pos nun dexen de ser un cuerpu creciente de conocencies falibles adquiríos a la lluz de la esperimentación, que puede ser tresmitíu. Como tal, cuenta con una serie d'atributos:

  • Amplitú: les relaciones públiques pueden ser aplicaes a diverses situaciones de la vida cotidiana.
  • Apertura: tán dispuestes a xenerar cambeos cuando sía necesariu.
  • Empirismu: basar na esperimentación.
  • Métodu: tienen un métodu propiu comúnmente llamáu IPCE: investigación, planificación, comunicación y evaluación.
  • Utilidá: ayuden a los fines institucionales y a la xestión de la IDENTIDÁ.
  • Descripción y predicción de la realidá institucional.

Hestoria de les Relaciones Públiques[editar | editar la fonte]

Puede dicise que les relaciones públiques remontar a l'antigüedá, pos yá nes sociedaes tribales yeren utilizaes en ciertu mou pa promover el respetu a l'autoridá del xefe.

Na Antigua Grecia fomentábase la discutiniu públicu nel ágora y persuadíase al públicu faciendo usu del teatru. Los romanos introducieron dos vocablos propios del oficiu: la Respública (‘cosa pública’) y la Vox Populi (‘voz del pueblu’). Tres la cayida del Imperiu Romanu y siguió una dómina de oscurantismo mientres la Edá Media onde'l desenvolvimientu de les relaciones públiques foi casi nulu, pos nun se dexaba'l llibre alderique d'idees.

Sicasí, el Renacimientu traxo consigo la llibertá d'espresión y el llibre intercambiu d'idees que dieron gran impulsu al oficiu, que creció darréu.

Ensin dulda, el país que más favoreció la crecedera de les relaciones públiques dende esta dómina hasta la Segunda Guerra Mundial foi Estaos Xuníos. Estrémense les siguientes etapes nesta dómina:[5]

  • 1600-1800: periodu marcáu poles lluches pola independencia. Les relaciones públiques sirvieron tantu a los fines de los colonos, quien buscaben fomentar la so independencia al traviés de diversos medios (ente ellos la prensa, el teatru, folletos), como a Gran Bretaña, qu'intentaba controlar a les colonies.
  • 1800-1865: esti períodu caracterizar pola creciente importancia qu'adquier la opinión pública. Aldericábense diverses temes: la esclavitú, el sufraxu femenín, el laicismu, etcétera, y l'incipiente prensa de mases yera'l vehículu de toes eses idees.
  • 1865-1900: esta dómina tuvo marcada por una depresión económica qu'afectó terriblemente la imaxe de los industriales. Nun se tenía conciencia de la importancia de cuntar col favor del públicu y faíase un usu indiscrimináu de les «falses noticies» redactaes polos axente de prensa axentes de prensa.
  • 1900-1919: surde la figura de Ivy Llee como padre prácticu de les relaciones públiques. Lee contribuyó sobremanera a la crecedera del oficiu, cuidao que empecipió una política de puertes abiertes destinada a informar al públicu. Humanizó l'oficiu y dio cuenta de la importancia de faer concordar la información pública cola privada. En 1917, Wilson como presidente electu de los Estaos Xuníos d'América crea'l Comité d'Información Pública (tamién denomináu Comité Creel), destináu a llograr que los ciudadanos estauxunidenses sofitaren la entrada del país na Primer Guerra Mundial, no que foi un claru usu de les relaciones públiques con fines políticos. Cabo destacar que Wilson llegara a la Casa Blanca so un programa políticu basáu na non intervención militar, lo que punxo les coses bastante difíciles a la Comisión Creel (conocida tamién como'l Comité de los 12 sabios).
  • 1919-1929: nesti períodu surde destaca la figura de Edward Bernays como padre teóricu del oficiu. Escribió dellos llibros delimitando les funciones y algames de la mesma y dedicó munchos esfuerzos a faer relaciones públiques de les relaciones públiques, esto ye, a ameyorar la imaxe del oficiu. El trabayu de Bernays destacó pola importancia qu'otorgó a la necesidá d'escuchar al públicu y trabayar en función de les sos necesidaes.
  • 1929-1941: les RR. PP. cobren gran importancia, yá que tres la Gran Depresión faise por demás necesariu reivindicar a les empreses y esplicar la so contribución al sistema económicu.

N'Europa les relaciones públiques nun crecer cola mesma intensidá que n'Estaos Xuníos por cuenta de la presencia de gobiernos totalitarios que torgaron el desenvolvimientu de la disciplina.[6][7]

Posteriores finxos[editar | editar la fonte]

  • Xustu en 1946, cola cayida d'estos réximes totalitarios europeos, surden les asociaciones nacionales qu'arrexunten a los profesionales de les relaciones públiques. La primera d'elles creóse nos Países Baxos.
  • En 1948 Gran Bretaña crea l'Institutu de Relaciones Públiques.
  • Nos años 1950 surdieron asociaciones en Grecia, Bélxica, Suiza, Italia y España, ente otros países.
  • En 1955 fúndase l'Asociación Internacional de Relaciones Públiques (IPRA).
  • Nos años 1960 les asociaciones arrexuntar nuna organización, la Confederación Europea de Relaciones Públiques (CERP).
  • En 1960 créase la FIARP (Federación Interamericana de Relaciones Públiques), reconocida pola OEA. Conviértese darréu en CONFIARP.
  • En 1963 crear en Colombia lo que güei se llama CECORP Centru Colombianu de Relaciones Públiques y Comunicación Organizacional.
  • En 2001 Natalia Martini crea'l Primer Portal de Relaciones Públiques RRPPnet www.rrppnet.net.

Les relaciones públiques trabayen con diversos intanxibles:

  • Identidá: ye'l ser de la organización, aquello que la caracteriza y diferencia del restu. Sobre esta identidá trabayen les relaciones públiques, básicamente xestionando otros dos intanxibles: la cultura organizacional y la filosofía.
  • Filosofía: plantega l'oxetivu global de la organización y la manera de llegar a él. Establez una misión (el beneficiu que la organización apurre al so públicu), valores (polos cualos ríxese la organización) y visión (a onde quier llegar, que tien de ser un oxetivu difícil d'algamar pero non utópicu).
  • Cultura: dar pol proceder o manera d'actuar de la organización nel so conxuntu. Tien que ver colos valores que se fomenten y la manera d'empobinar l'actuación de la organización.
  • Imaxe: ye aquella representación que la organización deseya construyir nes partes comenenciudes coles cualos la organización rellaciónase o constrúi venceyos comunicativos.
  • Reputación: ye aquella representación mental que se fai'l públicu sobre una organización al traviés de les esperiencies (directes o indirectes) que tuvieren cola mesma y de la forma como la organización comunicar coles partes comenenciudes.

Les RR. PP. como factor de xestión empresarial[editar | editar la fonte]

  • Les relaciones públiques constitúin una de les actividaes organizacionales de los nuesos tiempos.
  • Les RR. PP. interpreten la redolada d'una empresa, son l'antena, el radar, y la conciencia de la mesma para tomar de decisiones rellacionaes cola integración de la empresa a la comunidá.
  • Les relaciones públiques ayuden a les empreses a antemanar y enfrentar la crisis organizacional.

Al traviés de ciertos mensaxes créase una imaxe, que quierse que tenga la empresa, d'ella depende'l fracasu o l'ésitu de la nuesa compañía. El proxectar una bona imaxe d'empresa nun ye nin más nin menos que'l mercáu tenga una conocencia, una opinión y una valoración positiva de la nuesa organización y por tanto, de los productos y servicios que s'ufierten.

La publicidá ye una escelente ferramienta d'ayuda pa tresmitir esa imaxe, pero probablemente, y tan importante como la publicidá, ta la puesta en marcha d'un plan de comunicación que tresmita esa imaxe a los distintos mercaos y qu'amás lo faiga d'una forma creíble.

Les relaciones públiques desempeñen un papel esencial na estratexa de comunicación que va dirixida a los emplegaos y constitúi una ferramienta fundamental de relación ente organización y públicos. La comunicación interna tien distintos puntos de vista como la son l'económicu, recursos humanos, management, organizativo; los cualos precisen ser trabayaos fundamentalmente por que participen na formalización de tomar de decisiones. Al traviés de les relaciones públiques la empresa busca un allugamientu nel terrén de la imaxe, escorriendo siempres la máxima aceptación social. Les funciones más importantes a desenvolver poles relación públiques son:

  1. Sofitar y reforzar el llabor de los departamentos de vientes y publicidá.
  2. Preparar y supervisar les acciones puntuales de promoción y publicidá de los productos o servicios que representa.
  3. Caltener un clima permanentemente favorable escontra los productos o servicios que representa, por aciu el contactu constante con veceros, provisores, axentes sociales, ente otros.
  4. Establecer un bon clima llaboral y consiguir nos emplegaos l'espíritu ya imaxe que la empresa pretende nel esterior.
  5. Consiguir que nengún problema alterie o perxudique la imaxe de la empresa nel ámbitu social.

Ye necesaria l'usu de técniques incluyíes nes relaciones públiques de cara al esterior, y al interior de la empresa ye por ello que los emplegaos d'una empresa son el meyor activu d'una compañía y naide como ellos pa ser el primer eslabón pal trabayu tocantes a la comunicación y reflexu d'una imaxe d'empresa potente y aparente. La identidá corporativa tamién xuega un papel bien importante dientro de les relaciones públiques y tien la xera de dar la imaxe que les empreses van dar ante los sos interlocutores, en poques palabres que son percibíes polos receptores.

La imaxe va ser una cualidá que la empresa va tener. Esisten dos elementos que van xenerar la identidá de la empresa:

  • a. El sistema cultural corporativu: que ye la personalidá constituyida poles idees, los signos, oxetivos y principios. Los cualos fixeron que la empresa estremar de la competencia. Complementar nel ámbitu internu cola política personal que toma'l salariu, la motivación y el diseñu de sistemes pa tomar de decisiones.
  • b. Manifestación visual o física: ye lo visible de la empresa, símbolu, logotipu, colores corporativos, papelería, instalaciones, uniformes ente otros.

La identidá visual y el patrones de conducta formen la imaxe d'una empresa.

Imaxe corporativa[editar | editar la fonte]

La imaxe nun se xestiona directamente, yá que ye propiedá del públicu, sinón que los profesionales de les relación públiques xestionar indirectamente, trabayando sobre la identidá.

Pa llevar a cabu dicha xestión ye necesariu en primer llugar auditar la imaxe, esto ye, conocer qué imaxe tien el públicu sobre la organización. Esto llógrase estudiando la notoriedá de la organización (qué conocida o desconocida ye) y tamién por aciu l'usu de encuestas, Entrevista de trabayu entevistes, grupos focales, etcétera.

Depués ye necesariu planiar pa establecer, teniendo en cuenta la imaxe actual, cuál ye la imaxe que se deseya llograr y la manera pa llevalo a cabu.

Los beneficios principales qu'apurre una imaxe bien definida son:

  • La identificación de la organización
  • La diferenciación
  • La referencialidad
  • La preferencia: ésti sueli ser el principal oxetivu al xestionar la imaxe, que'l públicu escueya esta organización.

Enclinos actuales[editar | editar la fonte]

Na actualidá ta dexándose de llau'l paradigma de les comunicaciones integraes de publicidá, qu'asitia a les relaciones públiques como una ferramienta más de la mercadotecnia. Ello ye que la investigación científica en Relaciones Públiques enfócase cada vez más na xestión venceyar puramente felicidá.

Ta pasándose a tener una visión holística de les relaciones públiques, esto ye, amiéstense cola comunicación institucional y asitiar como función directiva. Ta tendiéndose a asitiar toles comunicaciones de la organización en manos del Direutor de comunicación direutor/a de Comunicación pa llograr una política comunicacional más coherente ya integrada qu'escuerra los mesmos fines que la institución.

Tamién camudó la forma na que les instituciones diríxense y comuniquen colos sos públicos. Les relaciones públiques válense anguaño de ferramientes de comunicación impensadas años tras. La proliferación de les redes sociales y los blogues corporativos indiquen que'l diálogu gana un nuevu espaciu; el ciberespaciu. Nun marcu de competitividá sostenida, les organizaciones de güei precisen tar siempres disponibles pa les sos audiencies, la participación de más y más voces encamienta a los relacionistas públicos a apelar a la creatividá y remangu informáticu pa desenvolver estratexes vixentes y relevantes.

Ciencies venceyaes a les relaciones públiques[editar | editar la fonte]

[8]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

CUTLIP Scott, CENTER, Allen, y BROOM, Glen. (2001). Relaciones Públiques Eficaces. Barcelona. Xestión 2000.

HARLOW, Rex. (1976). Building a Public Relation Definition. Public Relations Review 2 non.4 Winter 1976. pág. 36.

DI XÉNOVA, Antonio. (2012). Manual de Relaciones Públiques ya Institucionales. Estratexes de comunicación y táctiques relacionales. Buenos Aires. Ugerman Editor.


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. GOLDMAN, Eric (1948). Two-Way Street. Bellman Publishing Company.
  2. ZHAO, Jensen. (2007). Encyclopedia of Business, 2ª ed. De mio_gx5209/is_1999/ai_n19125848/ findarticles.com.
  3. ELLIOT, Stuart (1 de marzu de 2012). Public Relations Defined, After an Energetic Public Discussion. New York Times. http://www.nytimes.com/2012/03/02/business/media/public-relations-a-topic-that-is-tricky-to-define.html. 
  4. What is Black PR. GNUCITIZEN. 29 de Marzu de 2008
  5. L'ETANG, Jacquie. Public Relations in Britain: A History of Professional Practice in the Twentieth Century. Taylor & Francis. ISBN 978-1-4106-1081-2.
  6. PHILLIPS, David, Journal of Communication Management (Emerald Group Publishing Limited) 
  7. KAMAU, C. (2009) Strategising impression management in corporations: cultural knowledge as capital. In D. Harorimana (Ed) Cultural implications of knowledge sharing, management and transfer: identifying competitive advantage. Chapter 4. Information Science Reference. ISBN 978-1-60566-790-4
  8. relaciones-publiques-nun son-%Y2%80%9Cfree-press%Y2%80%9D GOMEZ CAMACHO, Orlando. "Les Relaciones Públiques nun son ´free press´". Portafolio. 16 d'abril 2013

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Relaciones públicas