Reinu de Numidia

Coordenaes: 35°30′N 7°18′E / 35.5°N 7.3°E / 35.5; 7.3
De Wikipedia
Reinu de Numidia
(de 202 edC a 46 edC)
estáu desapaecíu
Alministración
Capital Cirta (es) Traducir
Forma de gobiernu Monarquía
Llingües oficiales Llingües bereberes
idioma púnicu
Xeografía
Coordenaes 35°30′N 7°18′E / 35.5°N 7.3°E / 35.5; 7.3
Cambiar los datos en Wikidata

El Reinu de Numidia (202 - 46 e. C.) foi un antiguu reinu bereber africanu agora estinguíu. Estender no que güei ye Arxelia y parte de Tunicia (Norte d'África) que darréu alternó ente ser una provincia romana y ser un Estáu vasallu romanu. Atopar na frontera oriental de lo que güei ye Arxelia, bordiada pola provincia romana de Mauritania (na moderna Arxelia y Marruecos) al oeste, la provincia romana d'África (modernu Túnez) al este, el mar Mediterraneu al norte y el Desiertu d'El Sáḥara al sur. Los sos habitantes yeren los númides.

Historia[editar | editar la fonte]

La Numidia Nova nun yera sinón una pequeña parte del país al que los romanos dieron nun principiu esti nome, y estendíase dende les llendes del territoriu de Cartago hasta'l ríu Malva, correspondiendo al norte de lo qu'anguaño ye Arxelia. Estremar nun ensame de pueblos con xefes independientes, siendo los más notables los masilios y masesilos. El raigañu *masi- qu'apaez en diversos etnónimos y nomes propios númides ta rellacionada col apellativu amazigh.

Numidia tuvo sometida nun principiu a los cartaginese y darréu foi ocupada por Agatocles, tiranu de Siracusa, que la sacupó pocu dempués. Los soberanos del país teníen la so corte per una parte nel oeste, en Siga, y por otra en Zama. El más antiguu príncipe, llamáu Narva, tuvo casáu con una hermana d'Aníbal, y el so fíu Gaia (quien foi padre de Masinisa) reinaba en tiempos de la segunda guerra púnica.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]