Rebeca Matte Bello

De Wikipedia
Rebeca Matte Bello
Vida
Nacimientu Santiagu[1]29 d'ochobre de 1875[2]
Nacionalidá Bandera de Chile Chile
Muerte Fiesole y Florencia14 de mayu de 1929[3] (53 años)
Familia
Padre Augusto Matte Pérez
Casada con Pedro Íñiguez Larraín
Fíos/es Lily Iñiguez
Estudios
Estudios Academia Julian (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu escultorapintora
Llugares de trabayu Florencia
Emplegadores Academia de Bellas Artes de Florencia (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Rebeca Matte Bello (29 d'ochobre de 1875Santiagu – 14 de mayu de 1929Fiesole y Florencia) foi la primer muyer chilena qu'abrazó l'oficiu d'escultora. Foi una artista independiente que, sicasí, coincidió cola Xeneración Académica de fines del sieglu XIX, por cuenta de la concepción estética de la so obra, el valor de la tema y un gran dominiu de la téunica nel usu de materiales nobles. Bisnieta del gran humanista Andrés Bello López. Foi nomada profesora de l'Academia de Belles Artes de Florencia, cargu que nunca antes fuera dau a un estranxeru y menos a una muyer.

Biografía[editar | editar la fonte]

Estudios y familia[editar | editar la fonte]

Rebeca foi la única fía del destacáu políticu, y Ministru del estáu chilenu Augusto Matte Pérez y de Rebeca Bello Reyes. La so madre al dar a lluz allorió, quedando sumida nuna amnesia total de la cual nunca #reponer. La pequeña Rebeca educóse entós en casa de la so güela materna Rosario Reyes Gómez, vilba de Juan Bello Dunn. El so padre morrió en Berlín nel añu 1913. Los sos restos fuelguen al pie de los de la so esposa nun monumentu escurríu pola so fía y en que la so puerta exhibir la estatua del Dolor, una de les más atrevíes concepciones de la escultora.

Rebeca educóse arrodiada d'intelectuales, yá que a la casa de la so güela allegaben destacaos homes de la dómina como José Victorino Lastarria, los hermanos Amunátegui Aldunate y Alberto Blest Gana, ente otros.

Empecipia los sos estudios d'escultora en Roma, Italia. Más palantre treslládase a París ya ingresa na Academia Julien onde estudia con Denys Puech y Ernst Dubois. D'esta dómina xuvenil surdieron importantes obres que destaquen pol so fuerte acentu dramáticu. Tamién mientres esti periodu contrái tuberculosis, enfermedá que-y acarretaría un gran dolor.

En 1900 y 1901, Rebeca Matte recibe les sos primeres medayes y distinciones n'Europa y en Chile; nesos años #casar col mozu diplomáticu Pedro Felipe Íñiguez Larraín. D'esti matrimoniu nació Eleonora Íñiguez Matte (1902-1926), más conocida como "Lily", fonte d'inmensa allegría pa la escultora y que la so crianza #caltener alloñada de los talleres per dellos años.

Escontra 1908, Rebeca Matte retomó'l so trabayu d'escultora y produció una serie d'obres en mármol y bronce que destaquen pol so maduror y téunica. Tres curties estancies en Chile, l'artista #establecer en Florencia. A lo llargo de la so carrera, trabayó la talla direuta del mármol y el vaciáu en bronce.

En 1918 l'Academia de Belles Artes de Florencia #estremar col cargu de Profesora Honoraria.

Obres[editar | editar la fonte]

En 1908 el Gobiernu chilenu encárga-y una escultura pa ser donada al Palaciu de la Paz que s'empezaba a construyir en La Faya, esta escultura foi instalada nel añu 1914 xustu antes del entamu de la Primer Guerra Mundial y paradóxicamente conózse-y como La Guerra. Esti monumentu de Rebeca Matte desamarró la musa de #dellos escritores y poetes italianos y norteamericanos. En 1920, el Gobiernu chilenu encárga-y el monumentu a los Héroes de la Concepción, emplazado na Avenida Llibertador Bernardo O'Higgins, y que, según la mayoría de los críticos d'arte, ye una de les escultures más belles con que cunta la ciudá de Santiago.

Rebeca Matte dando los sos últimos toques a la escultura Santa Teresa”, París, 1907.

Destaquen amás, Ícaro y Dédalu donada pol so maríu al Muséu Nacional de Belles Artes nel añu del fallecimientu de l'artista ya instalada nel frontis del Muséu nel añu 1930; esta escultura lleva inscrita la frase Xuníos na gloria y na muerte. Esisten siquier dos #réplica de la mesma escultura que tien distintos nomes, una y bones el gobiernu de Chile encargó a l'artista la execución d'esta obra al envís d'agasayala a Brasil nel día del Centenariu de la so Independencia. La entrega y l'inauguración de la mesma efectuáronse nel añu 1922 na Plaza Mauá de Rio de Janeiro y lleva el nome d'Aviadores. Darréu foi treslladada al frontis de la Universidade da Força Aérea en #Campo dos Afonsos, Rio de Janeiro. Otra de les sos obres ye L'Ecu, tamién allugada nel Muséu Nacional de Belles Artes.

Les sos obres más personales son Militza, en préstamu al Muséu d'Arte y Artesanía de Linares, Chile; Dolor, dedicada a la so madre y que s'atopa nel Campusantu Xeneral; y La mio Fía. Nelles, Matte llogra afigurar una carga emotivo y sentimental que revela un trabayu estéticu coles traxedies que marquen la so vida: la enfermedá de la madre, la muerte del padre y l'amor pola fía finada prematuramente.

Alloñamientu del arte[editar | editar la fonte]

Mientres la so estadía en Florencia #manifestar con más violencia la tuberculosis de la so fía Lily, qu'ella -y arimó. Treslladada a un Sanatoriu nos Alpes suizos, la moza finalmente finó en 1926, dexando a la so madre sumida nel mayor de los sufrimientos. Rebeca Matte nun volvió crear y dedicó los últimos años de la so vida a editar los versos qu'escribiera la so fía y a fundar delles instituciones de beneficencia nel so nome.

Muerte[editar | editar la fonte]

Morrió, a los 53 años d'edá, en París el 14 de mayu de 1929 el gobiernu d'Italia solicitó entós una de les sos obres pa depositala nel Palaciu Pitti, en Florencia

Homenaxes[editar | editar la fonte]

En 1922 el Ministeriu d'Educación creó la distinción Rebeca Matte, en reconocencia a la escultora más importante y talentosa de la historia del arte chileno.

Obres de Rebeca Matte[editar | editar la fonte]

Horacio (escultura, mármol - 1910) Muséu Nacional de Belles Artes (Chile)
  • Unidos en la gloria y en la muerte (Ícaro y Dédalo), 1922, Bronce, 200 cm de alto, Museo Nacional de Bellas Artes, Chile.
  • Horacio, mármol, 200 cm de alto, Museo Nacional de Bellas Artes, Chile.
  • El eco, mármol, 142 cm de alto, Museo Nacional de Bellas Artes, Chile
  • Crudo invierno, 1912, bronce, 60 cm de alto, Museo Nacional de Bellas Artes, Chile.
  • Militza, mármol, 155 cm de alto, Museo de Arte y Artesanía de Linares, Chile.
  • La guerra, 1914, Palacio de la Paz de La Haya, Holanda.
  • Tristeza, mármol, Galería Pitti, Florencia, Italia.
  • Homenaje a los héroes de la Concepción, 1920, bronce, Avda. Libertador Bernardo O'Higgins, Santiago, Chile.
  • Los aviadores, 1923, bronce, Plaza Mauá, Rio de Janeiro, Brasil.
  • Ulises y Calipso, 1925, mármol, Hall del Club de La Unión, Santiago, Chile.
  • Mi hija, mármol, Cementerio General, Santiago, Chile.
  • Dolor, mármol, Cementerio General, Santiago, Chile.

Galería de delles escultures[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Nuovo dizionario degli scultori italiani dell'Ottocento e del primo Novecento. Páxina: 575. Autor: Alfonso Panzetta. Data d'espublización: 2003.
  2. «RKDartists» (neerlandés). Consultáu'l 23 agostu 2017.
  3. Afirmao en: RKDartists. RKDartists: 467974. Apaez como: Rebeca Matté. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: neerlandés.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]