Real Unión Club

De Wikipedia
(Redirixío dende Real Unión)
Real Unión Club
Situación
Estáu España
Datos
Nome oficial Real Unión Club S. A. D
Tipu club de fútbol
Fundáu en15 mayu 1915
Propietariu Unai Emery (es) Traducir
Entrenador Iñaki Goikoetxea
Categoría Primer Federación
Instalaciones
Estadiu Stadium Gal (es) Traducir
Dueñu de Unai Emery (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Real Unión Club ye un club de fútbol español de la ciudá d'Irún, Guipúzcoa, que milita na Segunda División B, tercer categoría del fútbol nacional. Foi fundáu'l 15 de mayu de 1915, a partir de la fusión del «Irún Sporting Club» col «Racing Club de Irún». El so primer equipu apuesta los sos partíos como llocal nel Stadium Gal, con capacidá de 6.344 espectadores.

El Real Unión ye un club históricu, foi unu de los diez clubes fundadores del Campeonatu Nacional de Lliga en 1929 y tien cuatro títulos de Copa del Rei. Magar ello, namái apostó cuatro temporaes en Primer División. La so dómina dorada llegó hasta principios de los años 1930, cuando'l profesionalismo entró nel mundu del fútbol y los clubes de les capitales de provincia, como la Real Sociedad en Guipúzcoa, predominaron sobre'l restu.

L'escudu del club varió bien pocu dende la so fundación y consiste nun círculu nel que s'atopen les iniciales «O», «C» y «I», cola corona real na so parte cimera, ente que l'uniforme tradicional del club ye camiseta blanca y pantalón y medies negres.[1] Hai de solliñar que'l primer gol del primer partíu internacional na historia de la seleición española, apostáu nos Xuegos Olímpicos d'Amberes, marcar el 28 d'agostu de 1920 ante Dinamarca, el xugador irundarra Patricio Arabolaza.

Historia[editar | editar la fonte]

Racing y Sporting de Irún[editar | editar la fonte]

Irún foi una de les primeres ciudaes n'España onde caló fondamente l'afición al fútbol, probablemente por cuenta de la so cercanía con Francia, país al qu'esti deporte llegó primero que a España. El primer club de fútbol irunés foi'l Irún Football Club, fundáu en 1902, y qu'en 1907 pasaría a llamase Irún Sporting Club. D'una dixebra d'esti equipu surdiría en 1908 el Racing Club de Irún. Mientres la primer década del sieglu XX Racing y Sporting de Irún estableceríen una gran rivalidá ente sigo, qu'estremaría a la población d'esta ciudá, entós daquella de 10.000 habitantes.

En 1910 el Irun Sporting Club inscribir nel Campeonatu d'España anque nun llegó a participar finalmente. Sí participaría sicasí, nel campeonatu de 1912 apostáu en Barcelona, onde'l Sporting cayó en semifinales ante la Gimnástica Española. Al añu siguiente foi'l Racing de Irún quien xugó la edición de 1913, apostada en Madrid. El Racing venció na semifinal al FC España de Barcelona por 1-0 nun partíu que tuvo la particularidá de que 6 goles fueron anulaos. La final apostar ente Racing y Athletic Club cola resultancia d'empate a 2 tres prórroga. L'alcuentru de desempate apostóse a otru día (23-3-1913) con victoria de los iruneses por 1-0. La histórica plantía que se proclamó campeona de la Copa del Rei taba formada por Ayestarán; Arocena, Carrasco; Izaguirre, Boada, Echart; San Bartolomé, Iñarra, Patricio Arabolaza, Ignacio Arabolaza y Retegui. L'autor del gol de la victoria foi San Bartolomé.

Esti troféu xustificó la presencia del Racing de Irún nel partíu inaugural del estadiu de San Mamés el 21 d'agostu de 1913 frente al Athletic Club, con resultancia final de 1-1.

La receición de los campeones de copa en Irún foi apoteósica, y alla sumáronse tamién los aficionaos del Sporting. Esti ésitu dexó llimar diferencies ente dambes aficiones, qu'hasta entós tuvieren fuertemente engarraes, produciéndose inclusive ocasionales incidentes. Según cúntase, foi'l mesmu rei Alfonsu XIII quien aconseyó a los dirixentes de dambos clubes que se fundieren nun únicu equipu más fuerte y competitivu. La idea foi aceptándose adulces ente los aficionaos de Sporting y Racing, qu'empezaron a ver con bonos güeyos la creación d'un únicu club que representara a Irún. Finalmente, el 9 de mayu de 1915 una asamblea conxunta ente dambes entidaes alcordó la fusión nun únicu club que se denominaría Real Unión Club de Irún. Real porque taba sol patrociniu del rei, y Unión Club porque surdía de la unión de los dos clubes iruneses.

Primeros años del Real Unión y primer títulu de Copa[editar | editar la fonte]

El primer partíu del nuevu club xugóse'l 29 de xunu de 1915 nel estadiu de Amute y enfrentó al Real Unión cola Real Sociedad, con victoria de los irundarras por 6-1. La tradicional rivalidá qu'enfrentaba a los antiguos equipos iruneses foi sustituyida pola rivalidá colos sos vecinos de la capital. Real Sociedad y Real Unión fueron mientres delles décades grandes rivales. Nes primeres décades del sieglu XX l'afición de la Real Sociedad concentrábase básicamente na capital, na ciudá de San Sebastián; ente que nel restu de la provincia de Guipúzcoa cuntaben con más siguidores el Real Unión o'l Athletic Club, dependiendo de la zona.

Los otros grandes rivales del Real Unión na dómina seríen el Athletic Club y l'Arenas de Guecho, principales contendentes nel Campeonatu Rexonal. En 1917 el Real Unión convertir nel primer equipu en llograr vencer al Athletic nel so campu de San Mamés.

En 1918 el Real Unión imponer a Athletic, Arenas y Real Sociedad nel Campeonatu Norte, tornéu rexonal qu'enfrentaba a los equipos vascos. El so trunfu nesti tornéu dexó-y clasificase per primer vegada pa la Copa del Rei, na que dende 1914 podíen participar namái'l campeones de los torneos rexonales. Na copa de 1918, apostada en Madrid, el Real Unión desfacer ensin problemes del Real Sporting de Xixón y del Fortuna de Vigo por dos tales goliaes de 4-1. La final enfrentó al Real Unión col Real Madrid un 12 de mayu de 1918 nel estadiu d'O'Donnell, que pertenecía al Atlético de Madrid, y venció'l Real Unión por 2-0. El Real Unión formó con Muguruza; Carrasco, Múgica; Emery, René Petit, Eguiazábal; Angoso, Juan Legarreta, Patricio Arabolaza, Amantegui y Acosta. La prensa madrilana almitió la superioridá de los fronterizos frente al Real Madrid, pero la final nun tuvo exenta de discutinios yá que el primer gol de los iruneses foi un gol pantasma bien protestáu pol públicu. Na segunda parte siguió'l discutiniu, una y bones el Madrid reclamó hasta dos penaltis por manes nel área irunesa. Los dos goles iruneses fueron obra de Legarreta.

La temporada siguiente (1918-19) el Campeonatu Norte sufrió una dixebra, al quedar estremáu en dos campeonatos, unu guipuzcoanu y otru vizcaín. El campeonatu guipuzcoanu sería d'ende d'equí p'arriba un eternu mano a mano ente Real Sociedad y Real Unión. El primer campeonatu guipuzcoanu foi vencíu pola Real Sociedad, yá que anque'l Real Unión nun perdió nengún partíu del tornéu, na última xornada retirar del alcuentru qu'apostaba contra la Real Sociedad al considerar que l'arbitraxe yera demasiáu favorable a los donostiarras. Esti incidente aumentó entá más la rivalidá ente realistes y unionistes y torgó que'l Real Unión defendiera'l títulu del añu anterior en Madrid.

Los doraos años venti[editar | editar la fonte]

Los años 20 pueden considerase la dómina dorada del club irunés. El campeonatu de Guipúzcoa yera un mano a mano ente dos potentes equipos: el Real Unión y la Real Sociedad, nel que los irundarras, a lo llargo de la década, alzar con 6 victories por 4 de los donostiarras. La victoria nesti campeonatu rexonal suponía la clasificación pa la Copa del Rei onde'l campeón guipuzcoanu enfrentar a los demás campeones rexonales. Solo los campeonatos vizcaín, catalán y central (Madrid) teníen clubes de nivel equiparable al Real Unión, polo que la Copa decidir ente dalgún de los 4 campeones d'estes rexones.

En 1920 dos xugadores del Real Unión: Ramón Eguiazábal y Patricio Arabolaza; y otru que lo fuera hasta un añu antes, Joaquín Vázquez, fueron escoyíos pa participar nos Xuegos Olímpicos d'Amberes 1920, competición que supunxo'l debú de la Seleición española. Eguiazábal y Arabolaza formaron parte del primer once de la historia de la seleición, y Patricio foi amás quien anotó'l primer gol de la so historia, un 28 d'agostu de 1920 ante Dinamarca. La participación española nos Xuegos foi un ésitu gracies a que la seleición española llogró la medaya de plata. Otros xugadores internacionales con España que tuvo'l Real Unión mientres les décades de 1920 y 1930 fueron Francisco Gamborena, José Echeveste, Juan Errazquin, Sagarzazu, Luis Regueiro, Pedro Regueiro y Julio Antonio Elícegui. Otros dos xugadores iruneses fueron internacionales con Francia mientres esa década: René Petit y Manuel Anatol.

En 1920 el FC Barcelona, y en 1921 l'Athletic de Madrid cruciar en semifinales de copa col Real Unión dexándo-y fuera de la competición. Si'l Barcelona yera probablemente l'equipu más potente de la dómina, pela cueta la eliminación frente al Athletic de Madrid foi una sorpresa.

Na copa de 1922, el Real Unión desfacer del Real Madrid nes semifinales y llantóse na final frente al Barça, pero'l catalanes barrieron al Real Unión por un contundente 5-1 nel campu vigués de Coya. Esta final tampoco tuvo exenta de discutinios. La primer parte empezó permediada, a un primer gol del Barça asocedió'l del empate irunés. Sicasí depués marcó'l Barça dos goles más y la gran actuación del porteru barcelonista Ricardo Zamora evitó l'empate. Na segunda parte producióse una tángana ente Patricio Arabolaza y el xugador barcelonista Surroca que desaguó nun escándalu monumental, el partíu tuvo suspendíu media hora y el Real Unión amenació con retirase. Darréu'l partíu volver# a entamar con dos goles postreros del Barça ante un rival dafechu descentráu. Los incidentes d'aquel partíu acarretaron la suspensión de Arabolaza per un añu y una multa de 500 pesetes de la dómina pal Real Unión.

Equipu campeón de la Copa de 1924

Al añu siguiente'l Real Unión nun pudo revalidar el so títulu de Campeón de Guipúzcoa al cayer en manes de la Real Sociedad. Na temporada 1923-24 sicasí, volvió ganar el Campeonatu Rexonal y volvió lluchar pol títulu nacional de 1924. En cuartos de final esanició al Sevilla Fútbol Club con bastantes dificultaes; y en semifinales a la so bestia negra, el FC Barcelona, nuna eliminatoria que s'apostó finalmente en trés partíos. La final de la Copa apostóse'l 24 de mayu nel Estadiu de Atocha de San Sebastián, y enfrentó al Real Unión col Real Madrid, al que yá venciera na final de 1919. La final decidir por 1-0, gol de Echeveste y supunxo el segundu títulu de Copa de los iruneses. L'equipu campeón formar Emery II; Manuel Anatol, Berges; Francisco Gamborena, René Petit, Eguiazábal, Echeveste, Vázquez, Errazquin, Matías y Azurza, con Steve Bloomer como entrenador.

En 1925 el Real Unión nun pudo defender el so títulu porque la Real Sociedad ganó-y la partida nel Campeonatu de Guipúzcoa, dexándo-y fuera del Campeonatu Nacional. Na temporada 1925-26 sicasí, el pulsu ente los dos equipos guipuzcoanos ganar el Real Unión; amás a partir d'aquella temporada tuvieron accesu al Campeonatu Nacional tamién los equipos subcampeones de los torneos rexonales, lo que supondría que los iruneses participaríen a partir d'aquel añu en tolos campeonatos nacionales, una y bones nengún otru equipu de Guipúzcoa yera capaz de andar a la tema con Real Sociedad y Real Unión. Na Copa del Rei de Fútbol 1926 camudóse entós de formatu, y apostóse una primera eliminatoria que enfrantaba a campeones y subcampeones de Cantabria, Vizcaya y Guipúzcoa, de la cual salieron clasificaos los dos equipos guipuzcoanos. El Real Unión llogró amás clasificase pa semifinales n'esaniciando al Deportivo de La Coruña en cuatos, pero cayó en semifinales ante'l FC Barcelona.

El 19 de setiembre de 1926 inaugúrase'l nuevu estadiu de Real Unión: Stadium Gal asitiáu a unos pocos cientos de metros de la frontera. La construcción del estadiu foi asumida pol conceyu y la metá del costu sufragada pol donativo del empresariu irunés Salvador Echeandía. El partíu d'inauguración enfrentó al Real Unión col FC Barcelona. Aquel añu tamién-y foi concedíu al Real Unión la Corbata Nacional al Méritu Deportivo.

La temporada 1926-27 puede considerase como l'añu culminante de la historia del Real Unión. Anque esi añu nun gana'l Campeonatu de Guipúzcoa, como subcampeón sigue participando na Copa del Rei de Fútbol 1927. Esanicia a Zaragoza y Athletic Club n'octavos de final; al Real Sporting de Xixón en cuartos y al Real Madrid en semifinales. La final enfrénta-y al Arenas Club de Guecho nel campu de Torreru de Zaragoza el 15 de mayu de 1927. El partíu remató con 0-0 pero na prórroga a falta de 3 minutos marcó Echeveste proclamando al Real Unión campeona d'España por 3ª vegada. L'alliniación del Real Unión taba formada por Emery; Alza, Bergés; Pedro Regueiro, Francisco Gamborena, Villaverde; Sagarzazu, Luis Regueiro, René Petit, Echeveste y Garmendia. Entós daquella namái Real Madrid, FC Barcelona y Athletic Club teníen un palmarés cimeru al del Real Unión.

Al añu siguiente, en 1928 créase'l Campeonatu de Lliga, que col tiempu supondría'l cayente de los campeonatos rexonales, que fueron languideciendo y perdiendo interés hasta sumir a finales de la década siguiente, ente que'l Campeonatu d'España camudaría'l so formatu convirtiéndose nun tornéu de Copa. La creación de la Lliga supunxo amás una llombarada definitiva nel procesu de profesionalización del fútbol que yá taba bastante avanzáu a mediaos de la década de 1920. Nun plazu non bien llargu supunxo un inesorable cayente del Real Unión, que con una base d'aficionaos menor que los equipos de les grandes ciudaes como San Sebastián nun podía caltener a los sos meyores xugadores nel marcu d'un fútbol profesionalizáu.

Como ganadora de 3 títulos de Copa, el Real Unión foi incluyida por méritos propios na Primer División d'España 1928/29 de 10 equipos qu'empezó en febreru de 1929. Les primeres temporaes de Lliga marquen el rápidu cayente del que munchos consideraren el meyor club amateur del fútbol español. Nesa primer lliga'l Real Unión termina en 9ᵘ puestu, solo per delantre del Racing de Santander, lo que-y dexó entá caltener la categoría, siendo práuticamente la mesma plantía que se proclamara campeona d'España solu dos años antes.

El cayente del club[editar | editar la fonte]

Alliniación nun partíu apostáu nel Estadiu de Atotxa de San Sebastián en 1931

Na temporada 1929/30 el Real Unión llogra la so meyor clasificación na so historia en Primer División con una 6ª plaza. Na siguiente temporada llogra'l 7º llugar. Son clasificaciones discretes na zona media-baxa de la tabla, pero dexen al Real Unión caltenese entá en primer división. Per otru llau tamién gana los sos dos últimos campeonatos rexonales de Guipúzcoa.

En 1931 proclámase la Segunda República y los clubes pierden el so títulu de Real, pasando'l Real Unión a denominase Unión Club de Irún.

Nesta dómina produz l'esmembramientu de la plantía: El delanteru Garmendia marcha en 1930 a la Real Sociedad; en 1931, posiblemente'l meyor xugador del equipu, Luis Regueiro, ficha pol Real Madrid; y xugadores como Gamborena o René Petit superen yá los 30 años. Los demás equipos yá profesionales de la Lliga refuércense mientres el Real Unión nun tien capacidá económica pa faelo. Nesi contestu, na temporada 1931/32, l'equipu acaba na última plaza de la Primer División y baxa a segunda para nun volver nunca más a la élite del fútbol español.

El Real Unión, que recuperó'l títulu de Real en 1938, cayó de la Segunda División a la Tercer División en 1942, y mientres munchos años militó na Tercer División ya inclusive en categoríes rexonales. Les temporaes 1958-59 y 1964-65 llogró fugazmente volver a la segunda división pa volver cayer a tercera. Ente 1977 y 1979 caltener na acabante crear Segunda División B d'España.

Mientres toos estos años dalgunos destacaos xugadores militaron nes files del Real Unión, anque depués desenvolvieren la so carrera y llograren ésitos n'otros clubes, ye'l casu de los iruneses Javier Irureta y Roberto López Ufarte.

Fases d'ascensu a Segunda División[editar | editar la fonte]

En 1993 el club xubió de Tercera a Segunda División B, calteniendo la categoría dende entós sacante la temporada 1997/98 que baxa, recuperando la categoría al añu siguiente. Na década de los años 2000, conmemorar en 2002 cola emisión d'un sellu de correos, el centenariu del primer club de fútbol irunés, el Irún Football Club, qu'en 1907 pasaría a llamase Irún Sporting Club y qu'en 1915 da llugar al Real Unión. Nesa temporada 2002/03, esanició al Athletic Club de la Copa del Rei y apostó la fase d'ascensu a Segunda División col Málaga B, Lanzarote y Gramanet, nun algamar finalmente l'ascensu.

Na temporada 2004/05, con un nuevu formatu d'ascensu a Segunda, el Real Unión esanició al Rayo Vallecano y enfrentóse al Lorca Deportiva. Nel partíu d'ida en Lorca el Real Unión venció por 1-2, sicasí nel partíu de vuelta apostáu nel Stadium Gal, el Lorca remontó la eliminatoria y púnxose 0-2 per delantre. Cuando tou paecía perdíu, nel tiempu de descuentu, el Real Unión marcó'l 1-2 lo que supunxo l'empate de la eliminatoria. Col mazazu moral que supunxo pal Lorca esi empate in extremis y tres la espulsión del xugador del Lorca Iñaki Bea, tou paecía a favor del Real Unión na prórroga, pero nel momentu más inesperáu cuando los iruneses taben entornaos al ataque, Juan Carlos Ramos marcó un tanto dende llarga distancia que supunxo'l 1-3 y l'ascensu del Lorca.

Na temporada 2006/07, el Real Unión volvió apostar la fase d'ascensu, siendo esaniciáu na primera de les dos eliminatories que tenía de superar pol Alicante Club de Fútbol. En ganando nel Stadium Gal por 1-0, foi esaniciáu nel partíu de vuelta n'Alicante en perdiendo por 2-0 na prórroga.

Ascensu a Segunda División de 2009[editar | editar la fonte]

Na temporada 2008/09, l'equipu algama los octavos de final en Copa del Rei. En superando los trés primeres rondes ante Llugo (0-3), Sant Andreu (2-1) y Barakaldo (2-1), enfrentar en dieciseisavos al Real Madrid, al que superó gracies al valor de los goles marcaos a casa, en imponiéndose 3-2 nel partíu d'ida en Irún y concluyir 4-3 la vuelta nel Santiago Bernabéu. D'esta manera'l Real Unión pasó a ser el primer equipu de 2ªB n'esaniciar al Real Madrid nuna eliminatoria d'ida y vuelta.

En Lliga, l'equipu concluyó primero del grupu I de la Segunda División B, clasificándose p'apostar la eliminatoria de campeones de la fase d'ascensu a Segunda División. Magar ser ganáu nesta eliminatoria pol Cádiz, campeón del grupu IV, sigo na fase de promoción a Segunda, enfrentándose en primer llugar al Sabadell, al que superó 0-1 na ida y un 1-1 na vuelta, algamando la tercera y postrera eliminatoria pa xubir. Nesta postrera eliminatoria enfrentar al Alcorcón, llogrando un 0-0 na ida ya imponiéndose 3-1 na vuelta apostada nun atarraquitáu Stadium Gal, onde los irundarras yá diben ganando 2-0 nel minutu 15 gracies a los tantos de Goikoetxea y por Eneko Romo. Cuando l'arbitro decretó'l final del alcuentru, l'afición invadió'l terrén de xuegu pa celebrar l'ésitu del ascensu xunto a los sos xugadores. Sicasí'l club nun pudo caltener la categoría na temporada 2009/10 acabando en penúltima posición y baxando de nuevu a Segunda B.

Años 2010[editar | editar la fonte]

Tres una temporada en Segunda, l'equipu baxa a Segunda B. Na la temporada 2010/11, l'equipu acaba cuartu del Grupu II y apuesta la fase d'ascensu, na que nun supera la eliminatoria ante'l Sevilla Atlético, en ganando 2-1 nel partíu d'ida, pero perder 3-0 nel de vuelta. Na temporada 2011/12 el Real Unión realiza una irregular campaña quedando nel puestu 14º de la tabla, na 2012/13 acaba octavu y na 2013/14, metanes una situación económica delicada, l'equipu refuga'l descensu a Tercera concluyendo en 15ª posición.

Na temporada 2014/15, l'equipu vuelve a diputar la fase de promoción d'ascensu, cayendo esaniciáu a les primeres de cambiu contra UCAM Murcia, por un gol del equipu murcianu na prórroga del partíu de vuelta, tres l'empate a cero del partíu d'ida nel Stadium Gal. Esta mesma temporada proclámase'l 16 d'abril de 2015, campeón de la Copa Federación al ganar na final a doble partíu al Castellón.[2]

Estadiu[editar | editar la fonte]

Fachada principal de la tribuna del Stadium Gal.
Vista de la tribuna dende unu de los fondos.

Los clubes fundadores del Real Unión, teníen caúnu estadiu en propiedá, recintos onde s'apostaron consecutivamente les finales de Copa del Rei de 1914 y 1915. El Racing de Irún xugaba nel Campu de Fútbol de Costorbe, llugar xunto al que se construyó una década más tarde el Stadium Gal ya inauguráu en 1911. Pela so parte, el Sporting de Irún xugaba nel Campu de Fútbol de Amute, allugáu nel barriu homónimu del conceyu de Hondarribia, colindante con Irún. Esti campu fuera inauguráu en 1910. Cuando dambos clubes fundiéronse, el Real Unión pasó a xugar preferentemente en Amute hasta qu'en 1926 construyóse'l Stadium Gal.

Stadium Gal[editar | editar la fonte]

El Stadium Gal ye un recintu propiedá del club, con capacidá pa 6.344 espectadores ya inauguráu en 1926. Atópase na cai Patricio Arabolaza de Irún, a escasos 300 metros de la frontera internacional ente España y Francia.

Datos del club[editar | editar la fonte]

Trayeutoria deportiva[editar | editar la fonte]

  • 1928-1932: Primer.
  • 1932-1936: Segunda.
  • 1936-1939: Guerra Civil Española
  • 1939-1942: Segunda.
  • 1942-1943: Rexonal.
  • 1943-1951: Tercer.
  • 1951-1956: Rexonal.
  • 1956-1958: Tercera.
  • 1958-1959: Segunda.
  • 1959-1964: Tercera.
  • 1964-1965: Segunda.
  • 1965-1972: Tercera.
  • 1972-1974: Rexonal.
  • 1974-1977: Tercera.
  • 1977-1979: Segunda B (en 1977 enllántase esta categoría)
  • 1979-1993: Tercera.
  • 1993-1998: Segunda B.
  • 1998-1999: Tercera.
  • 1999-2009: Segunda B.
  • 2009-2010: Segunda.
  • 2010- : Segunda B.

Xugadores y cuerpu téunicu[editar | editar la fonte]

Plantía 2017/2018[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia Porteros
POR Otaño 28 años CD Lagun Onak
Bandera de Costa Rica POR Patrick Sequeira 25 años Bandera de Costa Rica Deportivo Saprissa
Defenses
DEF Iosu Esnaola 37 años Real Sociedad de Fútbol
DEF Ekhi Senar 33 años Club Lleida Esportiu
DEF Aimar Sagastibeltza 39 años Sociedad Deportiva Eibar
DEF Iñaki Urkizu 33 años Real Sociedad de Fútbol B
DEF Mikel Azkoiti 37 años Sestao River Club
DEF Dani Estrada 37 años Deportivo Alavés
DEF Gayoso 31 años CD Tudelano
Mediocampistes
MED Mikel Martins 40 años Hércules CF
MED Iker Rodellar 37 años Peña Sport Fútbol Club
MED Mikel Alonso 43 años Bandera de Inglaterra Charlton Athletic Football Club
DEL Juan Domínguez 40 años Club Deportivo Guijuelo
MED Josu Hernáez 38 años CD Mirandés
DEL Mario Capelete 29 años Marino de Luanco
DEL Alex Letamendia 26 años Cantera
DEL Ander El Haddadi 27 años Real Sociedad C
MED Sergio Llames 31 años Deportivo Alavés
MED Eneko Eizmendi 33 años UCAM Murcia Club de Fútbol
Delanteros
DEL Jorge Galán 35 años Levante Unión Deportiva B
DEL Joseba Arriaga 41 años SD Amorebieta
DEL Mikel Orbegozo 35 años CD Ebro
  • Los xugadores con dosales cimeros al 25 son, a tolos efeutos, xugadores del equipu Real Unión Club B y como tales, van poder compaxinar partíos col primer y segundu equipu. Como esixen les normes de la LFP, los xugadores de la primer plantía tendrán de llevar los dosales del 1 al 25. Del 26 d'equí p'arriba van ser xugadores del equipu filial.
  • Los equipos españoles tán llindaos a tener na plantía un máximu de trés xugadores ensin pasaporte de la Xunión Europea. La llista inclúi solo la principal nacionalidá de cada xugador, dalgunos de los xugadores non europeos tienen doble nacionalidá de dalgún país de la XE:

Palmarés[editar | editar la fonte]

Campeonatos nacionales[editar | editar la fonte]

Campeonatos rexonales[editar | editar la fonte]

Torneos amateurs[editar | editar la fonte]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. La Futbolteca. La enciclopedia del fútbol español (ed.): «Real Unión». Consultáu'l 30 de payares de 2014.
  2. El Real Unión engrandece la so historia. http://www.diariovasco.com/deportes/futbol/201504/16/real-union-quier-dormir-20150416184657.html. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]