Real Orde del Méritu Deportivu

De Wikipedia
Real Orde del Méritu Deportivu
orde y condecoración civil (es) Traducir
Direición España
Historia
Fundación18 xunu 1982
Participación empresarial
Formáu por Gran Cruz de la Real Orde del Méritu Deportivu
Medaya d'Oru de la Real Orde del Méritu Deportivu
Placa de Oro de la Real Orden del Mérito Deportivo (es) Traducir
Medalla de Plata del Mérito Deportivo de España (es) Traducir
Medalla de Bronce del Mérito Deportivo de España (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Real Orde del Méritu Deportivu ye la más alta distinción que se da al deporte n'España. Concédese añalmente pol Gobierno de la Nación al traviés del Conseyu Cimeru de Deportes, estableciéndose distintos rangos y categoríes.

La Constitución española de 1978, na so "artículu: 43.3", consagra como principiu rector na actuación de los poderes públicos el fomentu de la educación física y el deporte y facilitar el fayadizu usu del ociu. En plena conformidá con esti mandatu constitucional, la Llei Xeneral de la Cultura Física y del Deporte atribúi a los poderes públicos y especialmente al Estáu, amplies atribuciones pa impulsar, promocionar y espublizar la Cultura Física y el Deporte. Por tal motivu foi creada la orde por aciu Real Decretu 1523 del 18 de xunu de 1982.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Apurre de les Medayes y Plaques de la ROMD (2015).
Les Les Neñes d'Oru Neñu d'Oru y l'Equipaso de ximnasia rítmica na entrega de Medayes de la ROMD (2015).

Pueden ser reconocíos los españoles que s'estremaren notoriamente na práutica del deporte, nel fomentu y enseñances de la educación física, o qu'emprestaren eminentes servicios na investigación, espardimientu, organización y desenvolvimientu de la cultura física y del deporte. Tamién los estranxeros qu'hayan emprestáu servicios estraordinarios y desinteresaos en favor de la cultura física o'l deporte español o les corporaciones, federaciones, clubs o agrupaciones deportives, y aquellos otros organismos o entidaes públiques o privaes acreedores a tal distinción por dalgún de los motivos espresaos nos apartaos precedentes.

L'ingresu podrá realizase a propuesta del presidente del Conseyu Cimeru de Deportes, en virtú de moción razonada de les federaciones españoles, clubes o agrupaciones deportives o de corporaciones, entidaes o organismos públicos.[2]

Estructura[editar | editar la fonte]

La so Maxestá'l Rei d'España ye'l Maestre de la Real Orde del Méritu Deportivu asistíu por un Canciller que ye'l Secretariu d'Estáu Presidente del Conseyu Cimeru de Deportes y un Vicecanciller, que ye'l Direutor Xeneral de Deportes. El Fiscal de la Real Orde del Méritu Deportivu va ser designáu pol Canciller, a propuesta del Vicecanciller.

La Secretaría de la Real Orde del Méritu Deportivu va corresponder a un emplegáu públicu del Conseyu Cimeru de Deportes, que va ser designáu pol Secretariu d'Estáu Presidente del Conseyu Cimeru de Deportes. Na Secretaría tramitaránse los espedientes, van estendese los títulos y certificaos y van curiase los documentos y sellos de la Orde y los llibros rexistro correspondientes.[3]

Tratamientos[editar | editar la fonte]

Los titulares de la Gran Cruz van tener el tratamientu de Excelentísimo señor, los de Medaya d'Oru de Ilustrísimo señor, los de Medaya de Plata de Señoría. Cuando la distinción sía la Medaya de Bronce o correspuenda a persones xurídiques, Organismos o Entidaes, nun va esistir tratamientu especial.

Desposesión de distinciones[editar | editar la fonte]

L'engraciáu con cualesquier de les categoríes que fuera sentenciáu pola comisión d'un delitu maldosu o pública y notoriamente incurriera n'actos contrariu a les razones determinantes de la concesión de la distinción va poder, en virtú d'espediente empecipiáu d'oficiu o por denuncia motivada, y con intervención del Fiscal de la Real Orde, ser quitáu del títulu correspondiente a la distinción concedida, decisión que correspuende a quien la dio.

Categoríes del gallardón[editar | editar la fonte]

  • A títulu individual:
    • Máxima condecoración: Gran Cruz de la Real Orde del Méritu Deportivu
    • Máximes distinciones: Medaya d'Oru, Medaya de Plata y Medaya de Bronce
  • A persones xurídiques, organismos o entidaes:
    • Tres categoríes: Placa d'Oru, Placa de Plata y Placa de Bronce

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]