Real Compañía Asturiana de Mines

De Wikipedia
Real Compañía Asturiana de Mines
negociu
Llocalización
Sede Edificio de la Real Compañía Asturiana de Minas (es) Traducir
Direición España
Forma xurídica sociedad anónima
Historia
Fundación1853
Sector
Industria industria minera (es) Traducir
Metalurxa
Lead, zinc and tin production (en) Traducir
industria metalúrgica (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La Real Compañía Asturiana de Mines foi una importante empresa minera y metalúrxica, de capital mayoritariamente belga, con instalaciones n'España, Francia, Bélxica y Noruega n'Europa, y nel norte d'África.

Historia[editar | editar la fonte]

La empresa precursora foi la Real Compañía Asturiana de Mines de Carbón, qu'esplotaba les mines d'Arnáu y Santa María del Mar, cerca d'Avilés, n'Asturies. Los carbones del xacimientu d'Arnáu nun yeren apoderaos pa la siderurxa, polo qu'en mayu de 1851 l'inxenieru Jules Hauzeur, sobrín del sociu belga de la Real Compañía, Adolphe Lesoinne, presenta un informe a la empresa proponiendo la instalación n'Arnáu d'una fundición de cinc, y asina aprovechar el carbón de les mines.

La propuesta nun convence a los socios españoles de la Real Compañía, Joaquín María Ferrer y Felipe Riera Rosés, marqués de Casa Riera, de manera que Jules Hauzeur vese obligáu a buscar financiamientu esternu, consiguiendo la participación de Jonathan-Raphaël Bischoffsheim, banqueru y direutor del Bancu Nacional de Bélxica.

Asina, el 16 de mayu de 1853 constituyir en Bruxeles, ante'l notariu Florencio Félix Víctor Bourdin, la sociedá anónima Société pour la production du Cinc en Espagne, cola presencia de Felipe Riera, Adolphe Lesoinne, Jules J. Maximilien Van der Heyden á Hauzeur y Jonathan-Raphaël Bischoffsheim. Amás d'estes persones, son tamién socios de la nueva empresa Joaquín María Ferrer (representáu por Felipe Riera), los herederos de Nicolás-Maximilien Lesoinne (representaos por Adolphe) y los hermanos Zabala, dueños de ferreríes en Tolosa (Guipúzcoa) (representaos por Jules Hauzeur).

El capital social establecer en 2.500.000 francos, partíos en 2.500 aiciones de 1.000 francos caúna. De les 2.500 aiciones, 1.250 aiciones corresponder a aportaciones en metálicu de Jonathan-Raphaël Bischoffsheim, de les que desembolsa 1.000, acutar les 250 restantes pal futuru. El restu de les aiciones corresponder con aportaciones n'especie: les mines d'Arnáu y Santa María del Mar, per parte de la Real Compañía Asturiana de Mines de Carbón, les mines de blenda de Oiartzun (Guipúzcoa) propiedá de Jules y Nicolás Hauzeur y Adolphe Lesoinne; y les mines de calamina de Mutriku y de galena d'Irún, propiedá de los herederos de Nicolás-Maximilien Lesoinne y de los hermanos Zabala.

L'oxetu social de la sociedá yera la estraición de carbón de piedra de la concesión carbonífera d'Asturies, la estraición de minerales de cinc y plomu nes concesiones de Guipúzcoa, y el tresformamientu d'estos minerales, por un plazu de 90 años.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • García López, José Ramón (2004). Asturiana de Zinc: una hestoria al traviés de tres sieglos. Avilés: Asturiana de Zinc.
  • (1953?) La Compagnie Royale Asturienne des Mines: 1853-1953. Bruxeles: Real Compañía Asturiana de Mines.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Álbum fotográficu de “Mines de la Compagnie Royale Asturienne en Espagne”. Ca. 1880/90


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]