Raymond Poincaré

De Wikipedia
Raymond Poincaré
bastonario (es) Traducir Paris Bar Association, Francia (en) Traducir

xunu 1931 - ochobre 1931
Fernand Payen - Claude Léouzon-le-Duc
58. primer ministru de Francia

23 xunetu 1926 - 26 xunetu 1929
Édouard Herriot (es) Traducir - Aristide Briand
Presidente del Consejo de Francia (es) Traducir

23 xunetu 1926 - 29 xunetu 1929
Édouard Herriot (es) Traducir - Aristide Briand
Ministro de Economía, Finanzas e Industria de Francia (es) Traducir

23 xunetu 1926 - 11 payares 1928
Anatole de Monzie - Henry Chéron
Presidente del Consejo de Francia (es) Traducir

15 xineru 1922 - 1r xunu 1924
Aristide Briand - Frédéric François-Marsal
senador de Francia (es) Traducir

21 febreru 1920 - 15 ochobre 1934
Charles Humbert
copríncipe francés d'Andorra

18 febreru 1913 - 18 febreru 1920
Armand Fallières - Paul Deschanel
Presidente de Francia

18 febreru 1913 - 18 febreru 1920
Armand Fallières - Paul Deschanel
Presidente del Consejo de Francia (es) Traducir

14 xineru 1912 - 21 xineru 1913
Joseph Caillaux - Aristide Briand
Sillón 34 de la Academia Francesa (es) Traducir

18 marzu 1909 - 15 ochobre 1934
Émile Gebhart - Jacques Bainville
Minister of National Education (en) Traducir

26 xineru 1895 - 1r payares 1895
Georges Leygues - Émile Combes
consejero general (es) Traducir


Lucien Poincaré
miembru de la Asamblea Nacional francesa


senador de la Tercer República Francesa

Vida
Nacimientu Bar-le-Duc[1]20 d'agostu de 1860[2]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia [3]
Muerte París[4]15 d'ochobre de 1934[2] (74 años)
Sepultura Nubécourt[5]
Causa de la muerte trombosis pulmonar (es) Traducir
Familia
Padre Antoni Poincaré
Madre Nanine Marie Ficatier
Casáu con Henriette Poincaré
Hermanos/es Lucien Poincaré
Familia
Estudios
Estudios Facultad de Derecho de París (es) Traducir
Llingües falaes francés[6]
Oficiu políticu, abogáuperiodista
Llugares de trabayu París
Emplegadores Universidá de Glasgow
Premios
Miembru de Academia Francesa[10]
Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Partíu políticu Alianza Democrática (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Raymond Poincaré (20 d'agostu de 1860Bar-le-Duc – 15 d'ochobre de 1934París) foi un políticu francés, Presidente de la República mientres la Primer Guerra Mundial y Primer Ministru de Francia en trés causes: ente 1912 y 1913; ente 1922 y 1924, y ente 1926 y 1929, primu del matemáticu y científicu Henri Poincaré.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Nació en Bar-le-Duc, nel departamentu de Meuse, siendo'l so padre Nicolás Antolin Hélène Poincaré, un distinguíu servidor civil y meteorólogu. Educáu na Universidá de París, llogró'l títulu d'abogáu, y foi por un tiempu editor en materia llegal del diariu Le Voltaire.

Como abogáu defendió de manera esitosa a Jules Verne nun libelo por bilordiu presentáu contra'l famosu escritor per parte del químicu Eugène Turpin, inventor del esplosivu conocíu como melinita, al reclamar que'l personaxe de científicu llocu Thomas Roch del llibru Ante la bandera taba basáu nél mesmu.

Carrera política[editar | editar la fonte]

Poincaré sirvió casi un añu nel Ministeriu d'Agricultura cuando en 1887 foi escoyíu diputáu pol departamentu de Meuse. Llogró una gran reputación nel parllamentu como economista, y formó parte de les comisiones presupuestaries de 1890, 1891 y 1892. Sirvió como ministru d'Educación, Belles Artes y Relixón nel primer gabinete de Charles Dupuy (abril a payares de 1893), y nos dos siguientes mandatos facer como ministru de Finances.

Convertir en ministru d'Instrucción Pública nel gobiernu d'Alexandre Ribot. A pesar de ser escluyíu del gabinete radical que siguió a este, el proyeutu de revisión de les penes capitales propuestu pol nuevu ministru tuvo basáu nes propuestes que realizara l'añu anterior. Foi nomáu vicepresidente de la cámara na seronda de 1895 y, a pesar de la hostilidá de los radicales, caltuvo'l so puestu en 1896 y 1897.

Xunto con otru siguidores del «comenenciosu» Léon Gambetta, Poincaré fundó l'Alianza Democrática en 1902, que se convirtió nel partíu más importante del centru derecha mientres la Tercer República Francesa. En 1906 tornó como ministru de Finances mientres el curtiu ministeriu de Sarrien. Mientres la so carrera política siguió l'exerciciu del so oficiu, y publicó dellos volúmenes d'ensayos sobre temes lliteraries y políticos.

El «poincarismo» convertir nun movimientu políticu, y foi'l términu utilizáu por Georges Clemenceau en 1902 pa definir a una xeneración de mozos políticos conservadores que perdieren l'idealismu de los fundadores de la república. Dempués de 1911, el términu pasó a significar «renovación nacional» contra l'amenaza alemana. Tres la Primer Guerra Mundial referir al sofitu que brindó a intereses empresariales y financieros.

Primer ministru[editar | editar la fonte]

Convertir en primer ministru en xineru de 1912 y empezó escorriendo una política de llinia dura contra Alemaña, conocida por restaurar los cercanos llazos na alianza con Rusia. Enfrentar a l'alternativa ente protexer los intereses franceses internos o los coloniales: los aliaos ya intereses europeos de Francia taben amenaciaos per Alemaña, ente que les colonies asitiaes nel Mediterraneu oriental taben siendo vulnerables a la rebelión; Italia taba desafiando la preeminencia relixosa y cultural francesa en Siria y n'El Líbanu, y Gran Bretaña la so influencia económica na zona. Poincaré decidió dar prioridá a les colonies del Mediterraneu orientalsobremanera Siria, y d'esta miente averábase a Alemaña. Les sos polítiques y la so fuerte oposición a los nacientes movimientos panárabes prefiguraron la política estratéxica de Francia dempués de la Primer Guerra Mundial.

Tres el so mandatu na Presidencia, en 1922 tornó como primer ministru, una vegada más, conocida poles sos polítiques antialemanas, xustificándolo diciendo que

la población d'Alemaña ta creciendo, la so industria ta intacta, ensin factoríes que reconstruyir, nun tien mines afogaes. Los sos recursos tán intactos, sobre y so tierra. Enfrente d'ella taría Francia con una población qu'apenes crez.

Atayáu ante la incapacidá d'Alemaña pa pagar los arreglos de guerra, en 1922 Poincaré abogó por sanciones económiques conxuntes francu-britániques contra Alemaña, oponiéndose a aiciones militares. Sicasí, fixo frente a la hostilidá de británicos, norteamericanos y alemanes, viendo que'l carbón pa la producción francesa d'aceru y la reconstrucción industrial nes zones afaraes taba escosándose. -y exasperaba la inaición británica; por tou ello, el 11 de xineru de 1923 decidió la ocupación del Ruhr pa llograr él mesmu los arreglos: ello provocó la hiperinflación alemana y una fuerte depreciación del francu.

La crisis financiera devolver al poder per tercer vegada en 1926, convirtiéndose una vegada más en primer ministru y ministru de Finances hasta'l so retiru en 1929.

Presidencia[editar | editar la fonte]

Poincaré ganó les eleiciones a la Presidencia de la República Francesa en 1913, asocediendo a Armand Fallières. Intentó convertir la oficina presidencial nel llugar de poder que nun fuera dende Mac Mahon na década de 1870. Siguió alministrando les rellaciones esteriores en particular. Visitó Rusia per segunda vegada (la primera siendo presidente) pa reforzar l'alianza francu-rusa tres el atentáu de Sarayevu de xunu de 1914.

En 1915 presentó una polémica llei de desnaturalización que sería aplicable a los ciudadanos franceses d'oríxenes enemigos» y que caltuviera la nacionalidá orixinaria. Y al traviés d'otra llei aprobada en 1927 el Gobiernu podría retirar la nacionalidá a cualesquier nuevu ciudadanu que cometiera actos contrarios a los intereses nacionales» franceses.

Mientres el ministeriu de Georges Clemenceau, en 1917, foi cada vez más marxináu de los asuntos políticos: creía que l'armisticiu había llegáu demasiáu puestu y que l'exércitu francés tendría de enfusase entá más n'Alemaña. Na Conferencia de Paz de París y nes negociaciones del Tratáu de Versalles quería que la zona alemana de Renania fora puesta so control militar aliáu. Poincaré escribió un memorándum a la conferencia, diciendo que mientres la guerra franco-prusiana Alemaña ocupara militarmente delles provincies franceses, que nun sacupó hasta que recibió la totalidá de les indemnizaciones, en cuantes que Francia reclamaba arreglos pol dañu causáu.

El mariscal Ferdinand Foch apuró a Poincaré a acoyese a los poderes fitos nes lleis constitucionales y asumir les negociaciones, por cuenta de la so esmolición de que Clemenceau nun taba consiguiendo los propósitos de Francia. Nun lo fixo y cuando'l gobiernu francés aceptó los términos llograos por Clemenceau, consideró l'arrenunciu, pero finalmente abstúvose.

Familia[editar | editar la fonte]

El so hermanu Lucien Poincaré (1862-1920) foi un famosu químicu, que se convirtió n'inspector xeneral d'Instrucción Pública en 1902 y ye autor de los llibros La Physique moderne (1906) y L´Electricité (1907). El so primu Henri Poincaré (1854-1912) foi un famosu físicu y matemáticu.


Predecesor:
Armand Fallières

Presidente de Francia

1913 -1920
Socesor:
Paul Deschanel

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «LIBRIS» (25 setiembre 2012). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  4. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  5. «Cimetières de France et d'ailleurs» (francés).
  6. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  7. «Q58367152».
  8. URL de la referencia: https://www.legiondhonneur.fr/fr/actualites/les-insignes-de-lordre-de-lelephant-demmanuel-macron-deposes-au-musee/1774/2. Data de consulta: 15 mayu 2022.
  9. Afirmao en: Suomen Valkoisen Ruusun ja Suomen Leijonan ritarikunnat. Páxina: 497. Editorial: Edita. Llingua de la obra o nome: finlandés. Data d'espublización: 2017. Autor: Antti Matikkala.
  10. «academie-francaise.fr» (francés). Consultáu'l 24 xunu 2020.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]