Ramón Areces

De Wikipedia
Ramón Areces
Vida
Nacimientu La Mata15 de setiembre de 1904[1]
Nacionalidá España
Muerte Madrid30 de xunetu de 1989[2] (84 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu empresariu
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Ramón Areces Rodríguez (15 de setiembre de 1904La Mata – 30 de xunetu de 1989Madrid) foi un empresariu español, segundu presidente d'El Corte Inglés.

Biografía[editar | editar la fonte]

Foi fíu de los llabradores Carlos Areces y de Jesusa Rodríguez, primeramente cuñada y dempués segunda esposa d'ésti. Él estudió, primero nel so pueblu natal y dempués en Grau. Por cuenta de la situación familiar, na que'l trabayu de los sos padres tenía d'alimentar a un total d'ocho fíos, en 1920 tomó una importante decisión: emigrar lo antes posible a Cuba xunto a los sos hermanos Manuel y Luis, dempués de conocer al so tíu César Rodríguez González.

Cuba[editar | editar la fonte]

Los trés hermanos embarcaron nel buque Alfonso XIII dende'l puertu de Xixón y, a la so llegada, el so tíu César ufiertó-y un puestu de trabayu cómo cañonero (aprendiz al que-y ufiertaben comida y agospiamientu) nos almacenes El Encanto, ónde él yera xerente.

Estaos Xuníos y Canadá[editar | editar la fonte]

Cuatro años dempués, acompañó al so tíu por Estaos Xuníos y Canadá con tal d'ameyorar les rellaciones comerciales de la empresa, estudiar el mercáu y abrir delegaciones en dambos países. En 1928 tornaron a Cuba, onde permaneció hasta 1935. El so tíu yá nun trabayaba na empresa y, lo más importante, españara'l crack del 29.

El Corte Inglés[editar | editar la fonte]

En 1935 instalar en Madrid y n'avientu trespasó una xastrería especializada en confección infantil. Esta cortil y los axacentes mercar Sederíes Carretes pa l'ampliación de Galerías Preciados, pero la intermediación y el sofitu económicu del so tíu César dexáron-y utilizalo hasta 1940, añu en que se treslladó a la cai Preciados númberu 3 y constituyóse la sociedá llindada El Corte Inglés (tresformar n'anónima dolce años más tarde, en 1952).

Areces utilizó'l modelu de la tienda El Encanto de L'Habana, y los modelos anglosaxones de grandes almacenes, distribuyendo les ventes por departamentos y, nos años 1960, abriéronse sucursales en Barcelona, Sevilla y Bilbao.

Fallecimientu[editar | editar la fonte]

En 1973 sufrió una hemiplejia que lo caltuvo en siella de ruedes, polo que delegó les sos funciones al so sobrín Isidoro Álvarez (ensin que la so situación torgára-y siguir allegando al so puestu de trabayu). Tres años más tarde, creó la Fundación Ramón Areces coles mires de fomentar la investigación científica y téunica n'España, según la educación y la cultura polo xeneral (valores que la institución considera motores fundamentales de progresu y modernidá de la sociedá). Ye a esta fundación a la qu'acabó mandando la so participación en El Corte Inglés y la qu'anguaño ye l'accionista mayoritaria de la compañía, nomando patrón vitaliciu d'ésta al so sobrín Isidoro. Ramón Areces finó en 1989.

Na llocalidá asturiana de Grau esiste, dende 1977, un institutu d'ESO que lleva'l so nome y al que la so fundación concede beques.[6]

Distinciones[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Diccionario biográfico español. Identificador DBE: 7717/ramon-areces-rodriguez. Apaez como: Ramón Areces Rodríguez. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Editorial: Real Academia de la Historia. Llingua de la obra o nome: castellanu. Data d'espublización: 2011.
  2. URL de la referencia: http://www.abc.es/economia/20140916/abci-ramon-areces-perfil-biografia-201409151057.html.
  3. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-1974-44303.
  4. Identificador del Boletín Oficial del Estado: BOE-A-1977-260.
  5. URL de la referencia: http://fundaciongarciacabrerizo.org/lista-premiados/.
  6. iesramonareces.es
  7. Ministeriu d'Educación y Ciencia: «Real Decretu 13/1977, de 4 de xineru, pol que se concede la Gran Cruz de la Orde Civil d'Alfonso X el Sabiu a los señores que se rellacionen». Boletín Oficial del Estáu núm. 4, de 5 de xineru 1977:  p. 214. ISSN 0212-033X. https://www.boe.es/boe/dias/1977/01/05/pdfs/A00214-00214.pdf. 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]